Jump to content

Monitor + draaitafels

Low-Tech
 Share

Recommended Posts

Hallo,

wie kan mij vertellen of het mogelijk en zoja schadelijk is om een derde speaker aan te sluiten op een 2-weg versterker waar reeds 2 speakers op aangesloten zijn.

Mijn speakers staan namelijk nogal ver van mijn draaitafels. Dit bevorderd in mijn geval het plaatjes draaien (mixen) niet ;-)

Vandaar het idee van een monitor (derde speaker) Echter geld voor een nieuwe versterker/monitor heb ik niet dus die optie

valt weg.

iemand tips??

Alvast bedankt,

J:-D

PS ik ben een echte newbie op audio gebied dus als het onduidelijk is, niet klopt/mogelijk is of wat dan ook..... Excuses!!!

Hallo Low-tech,

Volgens mij kun je wel een derde speaker aansluiten. Je moet dan wel opletten dat de weerstand (8 ohm bij de meeste speakers)van de derde speaker tezamen met de speaker waarmee je hem parallel schakelt (links of rechts) te laag wordt. Als je twee 4 ohm speakers parallel schakelt dan wordt de totale weerstand volgens mij 2 ohm en dat is veel te laag voor de gemiddelde versterker (die slaat dan af). Het geluid zal er overigens niet op vooruit gaan maar dat had je denk ik zelf wel bedacht. Succes.

John

van de parallel geschakelde speaker(met een van de andere speakers) geschakelde impedantie van je luidsprekers en joVolgens mij kan het technisch gezien wel Op zich kan het technisch ge

Drie speakers parallel op een versterker kan leiden tot een wel erg ver wegzakkende belasting voor de versterker, als de speakers een impedantie hebben van 8 ohm zit je al onder de drie ohm, maar dat is nog maar een - vrij theoretische - indicatie, nu wordt erg belangrijk hoe diep de speakers weg kunnen zakken......dat moet de versterker dan wel aankunnen......

Is het mogelijk te spelen met twee speakers in serie parallel te schakelen aan een enkele .

Dit lijkt zo ietsje beter cijfermatig, toch ?

Groet Jitze

Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door Low-Tech:

[QB]Hallo,

wie kan mij vertellen of het mogelijk en zoja schadelijk is om een derde speaker aan te sluiten op een 2-weg versterker waar reeds 2 speakers op aangesloten zijn.

Mijn speakers staan namelijk nogal ver van mijn draaitafels. Dit bevorderd in mijn geval het plaatjes draaien (mixen) niet ;-)

Vandaar het idee van een monitor (derde speaker) Echter geld voor een nieuwe versterker/monitor heb ik niet dus die optie

valt weg.

iemand tips??

gebruik je toch een koptelefoon kan je direct je mixtiming horen

cool.gif