Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Als ik de verhalen zo bij elkaar op tel klinkt het me niet eens echt als onzin in de oren.Stel dat het rubber zich inderdaad nog moet 'zetten', dan zou het best kunnen dat de cantilever op dit moment naar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Element heb ik zelf ingebouwd.... geloof me, zit echt wel goed. Dwarsdrukcomp. bij mijn arm werkt magnetisch, heeft geen schaal. Moet dus op het gehoor. Heb ik al mee gespeeld. Omnog maar eens wat controversieels in de groep te gooien, de fabrikant van deze arm maakt dwarsdrukcomp alleen maar op zijn armen omdat klanten het willen. Hij zelf gebruikt het nooit. Niet allemaal tegelijk schieten...alleen diegene met dezelfde arm graag:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ...ik heb inderdaad wel eens een Linn Klimax gehoord. Vond ik niet een mooie speler... De Klimax is geen spelert in traditionele zin, maar een kastje vol elektronica die je plaatst tussen een harde schijf en de vv. Het kastje maakt van de MP3-tjes weer CD-kwaliteit. ...dwarsdrukcomp bij mijn arm werkt magnetisch... Gokje: ClearAudio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. Zoals ik al zei,nee, het is niet bij Henk gekocht. Afstand was me een beetje te gek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Mooi he:) Welke arm heb je hem in hangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 ...ik heb inderdaad wel eens een Linn Klimax gehoord. Vond ik een mooie speler... De Klimax is geen spelert in traditionele zin, maar een kastje met elektronica die je plaatst tussen een harde schijf en de vv. Het kastje maakt van de MP3-tjes weer CD-kwaliteit. Een klimax is inderdaad een DA converter maar het is niet de bedoeling hem te gebruiken als omzetter van MP3's. Een kllimax kan een volledige resolutie aan van 24bit.... Hij komt pas helemaal tot zijn recht als je echte 24 bit files download van bijv de Linn website. Als je hem zo hoort dan is het inderdaad een hele mooie speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ...ik heb inderdaad wel eens een Linn Klimax gehoord. Vond ik een mooie speler... De Klimax is geen spelert in traditionele zin, maar een kastje met elektronica die je plaatst tussen een harde schijf en de vv. Het kastje maakt van de MP3-tjes weer CD-kwaliteit. Een klimax is inderdaad een DA converter maar het is niet de bedoeling hem te gebruiken als omzetter van MP3's. Een kllimax kan een volledige resolutie aan van 24bit.... Hij komt pas helemaal tot zijn recht als je echte 24 bit files download van bijv de Linn website. Als je hem zo hoort dan is het inderdaad een hele mooie speler. VPI lijkt me ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Mooi he:) Welke arm heb je hem in hangen? sme 5009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 ...ik heb inderdaad wel eens een Linn Klimax gehoord. Vond ik niet een mooie speler... De Klimax is geen spelert in traditionele zin, maar een kastje vol elektronica die je plaatst tussen een harde schijf en de vv. Het kastje maakt van de MP3-tjes weer CD-kwaliteit. ...dwarsdrukcomp bij mijn arm werkt magnetisch... Gokje: Clearaudio? Nee, de arm is een Da Vinci Grandezza Gran Ref in 10" Rhodium uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Mooi he:) Welke arm heb je hem in hangen? sme 5009 Lijkt me een hele mooie combinatie. Draaitafel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Als je hem zo hoort dan is het inderdaad een hele mooie speler... Tijdens de VAD van 2007 heeft Linn de Klimax gedemonstreerd. Er werd een CD gedraaid op 1 van hun betere spelers en hetzelfde nummer werd vervolgens weergegeven via de Klimax. Geen hoorbaar verschil. Er stond ook een LP12 (full options loaded). Deze werd niet gedemonstreerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Mooi he:) Welke arm heb je hem in hangen? sme 5009 Lijkt me een hele mooie combinatie. Draaitafel? Fat Bob met eierdopjes ....en nu houd ik op Succes met het element en ik ben bang dat het probleem niet gemakkelijk wordt opgelost als het niet via de enige officiele dealer in NL is gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Mag ik in deze vragen wie het element heeft ingebouwd? En hoe nu de dwarsdruk compensatie staat? Deze is in sommige gevallen nl bijna als een soort veredelde balans te gebruiken. Ik zou niet raar staan te kijken als alles ineens wel klopt als hier even naar gekeken is. Kanaalsongelijkheid in de 1e 200 ''inspeeluren'' ? Daar heb ik een hard hoofd in! Jammer dat Henk op vakantie is, die had dan vast al ingegrepen... Arden heeft natuurlijk wel een punt. Ik heb de balans tussen mijn LS gevonden met behulp van een CD speler. Ik ga ervan uit dat die correct is en op basis daarvan mijn azimuth ingesteld. Dat zou ik dus als eerste doen. Als Petwin dan nog denkt dat de JA kanaalongelijkheid vertoont dan moet hij dat wel professioneel laten checken door te meten. Als je bij Henk gekocht hebt doet hij dat zeker. Ik vermoed dat het element niet bij Henk is gekocht. Heb hetzelfde element en nooit problemen mee gehad, behalve door mijn eigen schuld Wel dat het in het begin nog wat schel klonk, maar na 50 uurtjes luisteren eigenlijk was dat verdwenen. heb je een MC 1 Boron MKII of een MC1 Boron? hetzelfde type een MKII Mooi he:) Welke arm heb je hem in hangen? sme 5009 Lijkt me een hele mooie combinatie. Draaitafel? Fat Bob met eierdopjes ....en nu houd ik op Succes met het element en ik ben bang dat het probleem niet gemakkelijk wordt opgelost als het niet via de enige officiele dealer in NL is gekocht. Nee hoor niet bang voor. Ik heb het bij een officiele dealer in Duitsland gekocht. Zij geven gewoon service ongeacht waar je woont..is eigenlijk ook niet relevant. Ik begrijp ook wel dat Henk mij geen service gaat geven. Verwacht ik ook niet. Er is niets "grijs" aan mijn element. Mooie draaitafel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 Jan bellen, de elementmaker? Wel vervelend! Dat hoeft dus niet, daarbij neemt Jan niet de telefoon op voor klanten. Dat hoort via de nederlandse dealer (Audio-Selectief) te lopen en niet rechtstreeks via de fabrikant of maker. Daarbij is kanaalongelijkheid in het begin normaal bij deze elementen. De Gumi oftewel de cantilever moet zich nog zetten en dat komt door het gebruikte matriaal, namelijk Boron. Dat is zeer stijf in het begin. Wat ik heb neergeschreven als schuingedrukt in de vorige posting is de normale gang van zaken v.w.b. JA elementen volgens Audio-Selectief (Haudio dus). Dus Petwin hoeft zich geen zorgen te maken en gewoon eerst de 200 uur volspelen, voordat het echt helemaal tot vol wasdom is gekomen. Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat je gelijk hebt. Ben al een tijdje met High End Audio in de weer dus het feit dat eea wat tijd nodig kan hebben is me niet vreemd. Dit lijkt me echter een vreemd verhaal...als het zo is. Stemmen staan duidelijk rechts van het midden en blijven daar als vastgespijkerd. Ik merk ook geen verschil tussen eerste LP en nu.... afijn, ik hou het nog even vol. Groet,P p.s. Analoog is inderdaad superieur aan digitaal. Mijn Esoteric X01 D2 komt aardig in de buurt maar mist dat laatste beetje emotie wat je met een goede analoge set up wel hoort... kan het niet goed in woorden vatten maar het is wel wel degelijk! High End Audio in Antwerpen in Belgie neem ik aan? Als deze een officiele dealer is van JA elementen en er zou iets niet goed zijn, dan kan je je beroepen op je garantie en dan zal de fabrikant het echt wel verhelpen. Maar als de zaak waar jij je element gekocht hebt geen dealer-schap heeft met Jan Allaerts dan zal er geen garantie verleend worden. Lees de 3 nieuws berichten maar eens op de site van Jan Allaerts. Zie deze link :Jan Allaerts onder het kopje News. (News 1 en News 3). En je kan Jan Allaerts natuurlijk wel emailen via zijn site. Leg je verhaal voor en geef je serienummer erbij op (dit staat op je doosje) en waar je het element hebt gekocht en wanneer en hoeveel speeluren je nu erop hebt zitten. Wellicht dat je antwoord krijgt. Sukses . Nee, ik bedoelde gewoon High End Hifi in het algemeen, niet als Merknaam of naam van een zaak of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 de arm is een Da Vinci Grandezza Gran Ref in 10" Rhodium uitvoering. Strak armpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 23 april 2009 Author Report Share Posted 23 april 2009 de arm is een Da Vinci Grandezza Gran Ref in 10" Rhodium uitvoering. Strak armpje. Die is het inderdaad...alleen dan in de Rhodium uitvoering. (De lux) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ...ik heb inderdaad wel eens een Linn Klimax gehoord. Vond ik een mooie speler... De Klimax is geen spelert in traditionele zin, maar een kastje met elektronica die je plaatst tussen een harde schijf en de vv. Het kastje maakt van de MP3-tjes weer CD-kwaliteit. Een klimax is inderdaad een DA converter maar het is niet de bedoeling hem te gebruiken als omzetter van MP3's. Een kllimax kan een volledige resolutie aan van 24bit.... Hij komt pas helemaal tot zijn recht als je echte 24 bit files download van bijv de Linn website. Als je hem zo hoort dan is het inderdaad een hele mooie speler. Goed zo, wou hetzelfde beweren. De Klimax kan helemaal geen MP3's aan zelfs. Maar enfin, is een ander onderwerp. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 april 2009 Members Report Share Posted 23 april 2009 [...] Nee, de arm is een Da Vinci Grandezza Gran Ref in 10" Rhodium uitvoering. Mooie arm! Toch zou ik het in eerste instantie zoeken in die VTA. Als je hiermee spelend je stemmen wel exact in het midden krijgt (gebruik een mono lp), denk ik dat het probleem in eerste instantie gewoon daar lag. Het element na laten kijken kan altijd nog.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ...de Klimax kan helemaal geen MP3's aan zelfs... Jammer M arc, maar de Klimax doet MP3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Beste Petwin Ik heb gemerkt dat de afstelling van een JA MC Boron MkI al niet het eenvoudigst is. Een MkII is nog wat pietluttiger. Anders gezegd, bij een MkII komt het nog nauwer. Op het gehoor lukt dat mij iig niet. Ik heb echt wel een scoop en een meetplaat nodig om 'm goed af te stellen. Bij Tube300 maakte een fractie van een mm in de VTA al heel wat uit. Als de antiskating op het gehoor is afgesteld, kan ik je met zekerheid vertellen dat ie niet optimaal staat. Dan kan er dus ook kanaalongelijkheid ontstaan. Als jij een half uur van D Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ...de Klimax kan helemaal geen MP3's aan zelfs... Jammer M arc, maar de Klimax doet MP3 Dat is erg jammer. Dat hij MP3 kent is dan nieuw, en het gevolg van updates. Op de site van Linn vind ik (zo gauw) al helemaal niets over het formaat, en oorspronkelijk had hij toch echt geen kaas gegeten van die rommel. Je gaat toch geen speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Beste Petwin Ik heb gemerkt dat de afstelling van een JA MC Boron MkI al niet het eenvoudigst is. Een MkII is nog wat pietluttiger. Anders gezegd, bij een MkII komt het nog nauwer. Op het gehoor lukt dat mij iig niet. Ik heb echt wel een scoop en een meetplaat nodig om 'm goed af te stellen. Bij Tube300 maakte een fractie van een mm in de VTA al heel wat uit. Als de antiskating op het gehoor is afgesteld, kan ik je met zekerheid vertellen dat ie niet optimaal staat. Dan kan er dus ook kanaalongelijkheid ontstaan. Als jij een half uur van D Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Beste Petwin Ik heb gemerkt dat de afstelling van een JA MC Boron MkI al niet het eenvoudigst is. Een MkII is nog wat pietluttiger. Anders gezegd, bij een MkII komt het nog nauwer. Op het gehoor lukt dat mij iig niet. Ik heb echt wel een scoop en een meetplaat nodig om 'm goed af te stellen. Bij Tube300 maakte een fractie van een mm in de VTA al heel wat uit. Als de antiskating op het gehoor is afgesteld, kan ik je met zekerheid vertellen dat ie niet optimaal staat. Dan kan er dus ook kanaalongelijkheid ontstaan. Als jij een half uur van D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts