Ruud Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Is inderdaad heel leuk, omdat met elk verstreken uur het luisterplezier alleen maar groter word en de centen dubbel waard, zelfs bij een JA element van twee duizend euro. Dat is maar half waar, tijdens dat inspelen zijn er ook momenten dat je denkt "wat heb ik nu weer gekocht " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 ..... tijdens dat inspelen zijn er ook momenten dat je denkt "wat heb ik nu weer gekocht " Dat heb ik dus ook gehad met een set nieuwe XLM (hoog/mid) units voor in mijn Apogee Stage's. Die speakers heb ik na zo'n 25 uur zelfs voor een hele tijd weg gezet, omdat het werkelijk niet klonk. Heb zelfs op het punt gestaan die dingen weg te doen, maar heb dat gelukkig niet gedaan. Voor mij hoeft dat inspelen niet, maarja, het schijnt erbij te horen. Was vroeger met brommertjes al ellende genoeg om die nieuwe cylinders in te rijden. Nu is dat vervangen door auto's en ook nog audio. Daarom koop ik liever een demo of jong tweedehands, ingespeeld apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Jah, audio is voor de man de huizes net zoiets als wat plantjes voor de vrouw zijn: Als je het goed verzorgt en een goed plaatsje geeft groeit er iets moois uit. Maar je weet het nooit van te voren Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Is inderdaad heel leuk, omdat met elk verstreken uur het luisterplezier alleen maar groter word en de centen dubbel waard, zelfs bij een JA element van twee duizend euro. Dat is maar half waar, tijdens dat inspelen zijn er ook momenten dat je denkt "wat heb ik nu weer gekocht " Als dat alleen maar is tijdens het inspelen dan valt het nog mee Ruud. Er zijn mensen die na het inspelen daar nog last van hebben dat is veel erger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Carl, ik heb 'm incl originele "sodeju voeding" (produktienr. 2). Als je wilt, kunnen we wel een keer wat afspreken. gr, marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Jah, audio is voor de man de huizes net zoiets als wat plantjes voor de vrouw zijn: Als je het goed verzorgt en een goed plaatsje geeft groeit er iets moois uit. Maar je weet het nooit van te voren Ach, ik wou dat ik een vrouw was, dan had ik ook zo'n goedkope hobby. Zit me nu weer suf te piekeren over opamps en discrete schakelingen. Maar wij mannen hebben dan weer het voordeel dat we er een boom over kunnen opzetten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Weet je wel wat makup, parfum en schoenen kosten? Hoewel ze dat meestal niet zelf betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Weet je wel wat makup, parfum en schoenen kosten? Hoewel ze dat meestal niet zelf betalen Weet je wel hoeveel mijn nachtcreme parfum schoenen en hemden kosten? :lol: Tja soms zetten ze de plantjes ook wel op de speakers Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 mei 2009 Members Report Share Posted 9 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Carl, ik heb 'm incl originele "sodeju voeding" (produktienr. 2). Als je wilt, kunnen we wel een keer wat afspreken. gr, marc Kijk, dat scheelt weer zoeken! De 23e in Bussum? Dan zijn we er geloof ik allemaal. Kan Sodejuu de gedachte achter de voeding uitleggen, ben je gelijk helemaal up-to-date. Desnoods leen ik Marc dan wel weer een phono van mij, zit hij niet zonder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Misschien moet ik toch eens die Benz Lukascheck uitproberen. Heb jij hem nog Arden? Carl, ik heb 'm incl originele "sodeju voeding" (produktienr. 2). Als je wilt, kunnen we wel een keer wat afspreken. gr, marc De 23e in Bussum? Dan zijn we er geloof ik allemaal. Dat gaat 'm niet worden voor mij helaas. Een luisterafspraak kunnen we natuurlijk altijd wel maken, dus laat maar weten Carl. gr, marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 'k zat zo eens te peinzen, over inspelen van elementen.... dat van mij moet ook zo'n uurtje of 200 geloof ik, en al die tijd moet je dus het mindere geluid aanhoren van je kostbare element. Nu dacht ik dat het eigenlijk alleen gaat om de beweeglijkheid van de naald, en dat je die dus op koers krijgt door maar zoveel mogelijk praktijkles. Waarom zou je dan geen fijnmechanische maschientjes hebben die het kopje voorzichtig beetpakken en alle hoeken van de kamer laten zien? Zonder uiteraard de naald aan te raken. Een of ander brownse beweging met een maximaal te verwachten uitslag omhoog, omlaag, links en rechts. (Ongeveer zoals je vroeger met sterretjes zwaaide in het donker). Dat laat je dan 200 uur zoemen, en klaar. Volgens mij moet dat ook eenvoudig door de leverancier te doen zijn, voor eventueel een kleine toeslag. Het zal wel weer zo'n onuitvoerbaar idee zijn, of een hoog 'daar waag ik mijn JA niet aan'-gehalte hebben, maar toch... Voordat iemand ermee wegloopt: ik claim het idee. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Zoiets als de cable cooker? 't Is wel een idee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Zoiets als de cable cooker? 't Is wel een idee... Juist ja. maar hopelijk niet zo duur, en anders, zoals gezegd, gewoon service van de zaak. Maar er zal wel iemand opstaan die zegt dat het gaat om die minieme stroompjes door het al te iele draadje... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Gewoon een gros van dat spul in de wasmachine, paar uurtjes draaien. Zo doen ze spijkerbroeken toch ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Nu dacht ik dat het eigenlijk alleen gaat om de beweeglijkheid van de naald, en dat je die dus op koers krijgt door maar zoveel mogelijk praktijkles. Waarom zou je dan geen fijnmechanische maschientjes hebben die het kopje voorzichtig beetpakken en alle hoeken van de kamer laten zien? je naald gowoon op een stuk piezzo materiaal zetten en deze breedbandig aansturen. Eigenlijk iets wat iedere element leverancier zou moeten doen voor uitleveren, als dat inspelen al zoooo belangrijk is. Zeker de mannen die "met de hand" bouwen moeten daar gelegenheid voor hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Gewoon een gros van dat spul in de wasmachine, paar uurtjes draaien. Zo doen ze spijkerbroeken toch ook? Paar Shakti stenen erbij: Stone washed? je naald gowoon op een stuk piezzo materiaal zetten en deze breedbandig aansturen. Heb net nog even in de provisie kast gekeken maar niets van dat spul. Is dat gewoon bij de Lidl te krijgen of moeten we daarvoor naar de befaamde winkel in Sneek? Kom op jongens, ga lekker van je plaatjes genieten. En een PU element van > 1K (en dan ligt de lat al erg hoog) is per definitie een zorgenkindje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Kom op jongens, ga lekker van je plaatjes genieten. Dat doet men HEAR zo te lezen de laatste tijden veuls te weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 12 mei 2009 Author Report Share Posted 12 mei 2009 Kom op jongens, ga lekker van je plaatjes genieten. En een PU element van > 1K (en dan ligt de lat al erg hoog) is per definitie een zorgenkindje. Ik geniet anders met volle teugen van mijn "zorgenkindje"...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Kom op jongens, ga lekker van je plaatjes genieten. En een PU element van > 1K (en dan ligt de lat al erg hoog) is per definitie een zorgenkindje. Ik geniet anders met volle teugen van mijn "zorgenkindje"...... Laat anderen zich maar zorgen maken.. Maarre... is het dus goed gekomen met het links-rechts-verhaal? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 12 mei 2009 Author Report Share Posted 12 mei 2009 Kom op jongens, ga lekker van je plaatjes genieten. En een PU element van > 1K (en dan ligt de lat al erg hoog) is per definitie een zorgenkindje. Ik geniet anders met volle teugen van mijn "zorgenkindje"...... Laat anderen zich maar zorgen maken.. Maarre... is het dus goed gekomen met het links-rechts-verhaal? M rc Yep, zoals in een paar posts aangegeven, de JA is netjes "in het midden gaan staan". Hij speelt sinds zaterdag op de PH7 van ARC. De combinate La Grange/Da Vinci/JA/ARC PH7 speelt echt helemaal naar mijn zin. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 De Allaerts is ook een heel mooi element en het is toch 1 van de betere die ik gehad heb ik heb altijd een bepaalde voorkeur gehad voor goeie mm elementen die vond ik altijd veel meer muziek maken (ik heb het dan niet over details of zo) maar een lekker uitgewogen geheel. De Jan Allaerts heeft dit ook, en is voor een mc niet verkeerd vind ik . Nu heb ik een Musicmaker Classic besteld ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken t.o.v de Allaerts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 De Allaerts is ook een heel mooi element en het is toch 1 van de betere die ik gehad heb ik heb altijd een bepaalde voorkeur gehad voor goeie mm elementen die vond ik altijd veel meer muziek maken (ik heb het dan niet over details of zo) maar een lekker uitgewogen geheel. De Jan Allaerts heeft dit ook, en is voor een mc niet verkeerd vind ik . Nu heb ik een Musicmaker Classic besteld ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken t.o.v de Allaerts. Ja ja MM is niet per definitie minder, slechts anders. Ben overigens wel benieuwd welke jou voorkeur MM elementen waren cq. zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 16 mei 2009 Author Report Share Posted 16 mei 2009 De Allaerts is ook een heel mooi element en het is toch 1 van de betere die ik gehad heb ik heb altijd een bepaalde voorkeur gehad voor goeie mm elementen die vond ik altijd veel meer muziek maken (ik heb het dan niet over details of zo) maar een lekker uitgewogen geheel. De Jan Allaerts heeft dit ook, en is voor een mc niet verkeerd vind ik . Nu heb ik een Musicmaker Classic besteld ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken t.o.v de Allaerts. Kan me goed voorstellen wat je bedoeld. De JA is, in vergelijking met een bijv. de top modelen van vdH en Lyra wat ronder. Dit wordt vaak verward met afwezigheid van snelheid...dat is niet het geval. Bekkens worden met een JA aangeslagen met een houten tip op de stokken...bij een Lyra etc. lijkt dat meer op een harde kunststof- of stalen punt. Over het algemeen vind ik MM's wat te weinig boeien. Ik moet toegeven, een MM Classic heb ik nog nooit gehoord. Ben benieuwd te horen wat je ervan vindt... gelieve met ons te delen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 De JA is, in vergelijking met een bijv. de top modelen van vdH en Lyra wat ronder. Post Haudio niet meer op dit forum..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 De JA is, in vergelijking met een bijv. de top modelen van vdH en Lyra wat ronder. Post Haudio niet meer op dit forum..? Het element waar het over gaat is niet gekocht bij Haudio daar is niets meer aan te verdienen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts