Jump to content

Jan Allaerts

Petwin
 Share

Recommended Posts

Als dat al zo zou zijn (wat ik ten zeerste betwijfel), denk ik dat we eerst allemaal eens bij onszelf te rade moeten gaan en dit forum nog een flink door zouden moeten spitten. Ik denk dat er dan heel andere conclusies worden getrokken...

Verdere uitleg is denk ik onnodig?

sorry Arden maar ook ik, en je kent mij toch als een aangenaam iemand, moet sterk op zn tong bijten.

Als je inderdaad zou spitten op het forum en zelfs nog eerder hifi.nl, dan zal je idd merken hoe aimabel, sweet enz Kraus was tegen mij en hoe hij ineens beetje bij beetje ook "giftiger" werd op posts van mijnentwege. En ja ik word dan ook bitserig. :)

Ben er zeker van dat ik in Bussum alleen aangename mensen ga ontmoeten, as usual ... ;)

Zie er ook naar uit om je terug te zien en te praten over Astin muziek en de Belgische markt

greetz

stef

Petwin is alweer vertrokken.

Zonde zeg :(.

Nou Krausje, je hebt er weer een weggejaagd, joechei!

Iets wat je Kraus nooit kan verwijten is dat hij op de man speelt, het gaat altijd over de inhoud. Zonder kritische noten is een forum maar een enge plek imo (waar in ieder geval niets te leren valt)

Groei op.

Petwin is alweer vertrokken.

Zonde zeg :(.

Nou Krausje, je hebt er weer een weggejaagd, joechei!

Iets wat je Kraus nooit kan verwijten is dat hij op de man speelt, het gaat altijd over de inhoud. Zonder kritische noten is een forum maar een enge plek imo (waar in ieder geval niets te leren valt)

Groei op.

Als hij reageert op een specifiek iets dat je schreef of postte, dan vind ik dat wel op de man hoor

of anders gezegd, zeg het vlakaf tegen die persoon ipv "en general" te doen; vind ik althans veel aangenamer.

Kaart de inhoud aan rechtstreeks naar die persoon toe, ga in dialoog ipv hard te roepen en te kwetsen

Gr

stef

JA hallo ben je nou een audiofreak of een analoogfreak :D

Het topic kan wat mij betreft wel wat opgeschoond. Gewoon de off topic delen verplaatsen naar off topic. Is voor toekomstige JA freaks niet zo bijster interessant denk ik.

He gaat dan wel steeds verder offtopic, maar dat moet dan maar even. Gefeliciteerd. Een jaar of 2 terug meende ik ook een probleem te hebben in mijn keel/strottenhoofd (had hele rare klachten bij het slikken) en uiteindelijk na veel andere onderzoeken is er ook een MRI scan gemaakt. Als je na maanden van onzekerheid de uitslag hoort en alles blijkt toch goed te zijn, dan is dat inderdaad een feestje waard.

Misschien dat Petwin er nog iets over wil zeggen, nu hij waarschijnlijk ook nog verder is gekomen met het inspelen van het element.

Het enige wat ik er nog over wil zeggen dat ik me helemaal doodgelachen heb... diegene die alles beter weet hoort het verschil niet tussen een Cello en een Bas... ik kwam echt niet meer bij toen ik dat las.

Dat verklaart alles....

:lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

Dat is goed nieuws Kraus! :)

Al het geharrewar herinnert me eraan dat ik op momenten dat 't effe niet lekker gaat ook wel de neiging heb om op fora rottige opmerkingen te maken als iets me irriteert. Tegenwoordig kan ik mezelf gelukkig wat beter inhouden, maar da's het laagdrempelige van fora h

Laat het gewoon los, jongen. Je verwart je eigen problemen met die van anderen.

Ik laat het los, jongen.

Heb in elk geval geprobeerd inzicht in je te krijgen en er op die manier voor te zorgen dat ik me niet aan je hoef te ergeren

Jammer dat je daar niet aan mee wilde werken. Natuurlijk ging 't me niet om 't geval Petwin alleen. Maar iets moet de 'druppel' zijn.

Wat mij betreft weer ontopic.

Het enige wat ik er nog over wil zeggen dat ik me helemaal doodgelachen heb... diegene die alles beter weet hoort het verschil niet tussen een Cello en een Bas... ik kwam echt niet meer bij toen ik dat las.

Dat verklaart alles....

Ik zou er niet zo heel hard om lachen; cello en bas overlappen elkaar immers gedeeltelijk.

Met welk element draai je nu mee Kraus? Jammer overigens dat je er niet bij bent in mei maar het is voor een heuglijk feit - blij toe.

Dat verklaart alles....

Ik zou er niet zo heel hard om lachen; cello en bas overlappen elkaar immers gedeeltelijk.

Alt en Tenor Sax overlappen, Viool en cello, Piano en Grand, dwarsfluit en picolo, Flugel en trompet, Clarinet (Bb) en basclarinet...overlappen elkaar allemaal... Klinken HEEL anders.

Mannen en vrouwen kunnen ook op dezelfde hoogte zingen... Als je het verschil in timbre niet kunt horen tussen deze instrumenten dan heb je A) nul verstand van muziek, B) een hele slechte set c) je gehoor verloren D) wil je en kun je niet meer toegeven dat je ernaast zit of E) "all of the above". Ik ga even uit van D. Doe ik je een plezier.

Ik kan met mijn JA het verschil duidelijk waarnemen tussen een Bas of een Cello hoor... ook als ze gestreken worden. Hoe kun jij in godsnaam mij verwijten dat ik niet weet wat ik hoor??

Ik kan ook links en rechts horen... waar de draad mee begon...

Sorry van deze post maar na die van jou allemaal kan ik het niet laten. Ik heb zelden zo'n lol gehad.

Zo, nu weer on topic:

Mijn JA staat nu inderdaad in het midden. Timbre is ook wat ronder aan het worden. Dit element klinkt nu heel anders dan toen hij uit de doos kwam.

In de 16 pagina's posts staan er inderdaad een paar die me echt verder geholpen hebben. Uiteindelijk bleek dat diegenen die ook zo'n ding hebben een soortgelijke ervaring hebben. (niet allen met het l-R verschijnsel)

Ik concludeer:

Diegenen die geen JA hebben...wisten het het beste. Diegene die op het laatst, nadat alles al zo'n beetje gezegd was, die het wel wisten voor idioten uitmaakte blijkt niet eens te weten hoe verschillende instrumenten klinken.

Nuf said

Af en toe moet je gewoon een vent zijn en zeggen dat je ernaast zat en gewoon je excuses aanbieden.

I rest my case.

Dat verklaart alles....

Alt en Tenor Sax overlappen, Viool en cello, Piano en Grand, dwarsfluit en picolo, Flugel en trompet, Clarinet (Bb) en basclarinet...overlappen elkaar allemaal... Klinken HEEL anders.

Mannen en vrouwen kunnen ook op dezelfde hoogte zingen... Als je het verschil in timbre niet kunt horen tussen deze instrumenten dan heb je A) nul verstand van muziek, B) een hele slechte set c) je gehoor verloren D) wil je en kun je niet meer toegeven dat je ernaast zit of E) "all of the above". Ik ga even uit van D. Doe ik je een plezier.

Ik kan met mijn JA het verschil duidelijk waarnemen tussen een Bas of een Cello hoor... ook als ze gestreken worden. Hoe kun jij in godsnaam mij verwijten dat ik niet weet wat ik hoor??

Ik kan ook links en rechts horen... waar de draad mee begon...

Sorry van deze post maar na die van jou allemaal kan ik het niet laten. Ik heb zelden zo'n lol gehad.

Zo, nu weer on topic:

Mijn JA staat nu inderdaad in het midden. Timbre is ook wat ronder aan het worden. Dit element klinkt nu heel anders dan toen hij uit de doos kwam.

In de 16 pagina's posts staan er inderdaad een paar die me echt verder geholpen hebben. Uiteindelijk bleek dat diegenen die ook zo'n ding hebben een soortgelijke ervaring hebben. (niet allen met het l-R verschijnsel)

Ik concludeer:

Diegenen die geen JA hebben...wisten het het beste. Diegene die op het laatst, nadat alles al zo'n beetje gezegd was, die het wel wisten voor idioten uitmaakte blijkt niet eens te weten hoe verschillende instrumenten klinken.

Nuf said

Af en toe moet je gewoon een vent zijn en zeggen dat je ernaast zat en gewoon je excuses aanbieden.

I rest my case.

Ik wil niet zeggen dat ik me nooit met instrumenten vergis. Toch heb ik wel een klein beetje verstand van muziek en een leuke set met Conrad Johnson, Oracle e.d. Die JA komt er ook nog wel eens van maar dan moet ik een losse armwand erbij hebben voor mijn Graham 2.2

PS ik denk dat inspelen ook (!) een beetje door fabrikanten en winkeliers is uitgevonden om mensen aan een soort geluid te laten wennen.

Laat het gewoon los, jongen. Je verwart je eigen problemen met die van anderen.

Ik laat het los, jongen.

Heb in elk geval geprobeerd inzicht in je te krijgen en er op die manier voor te zorgen dat ik me niet aan je hoef te ergeren

Jammer dat je daar niet aan mee wilde werken. Natuurlijk ging 't me niet om 't geval Petwin alleen. Maar iets moet de 'druppel' zijn.

Wat mij betreft weer ontopic.

n022.gifa075.gifn022.gifa075.gifn022.gif

M :ph34r: rc

Guest Rein!

Het heeft me echt nooit geboeid met welk instrument iets gespeeld wordt, laat staan dat ik het me afvraag.

Wat er gespeeld wordt gaat ook vaak mijn pet te boven, maar daar wil ik me nog wel eens in verdiepen.

Vraag me nog wel steeds af waarom Jan Allaerts zijn elementen niet ingespeeld levert, gestel dat inspelen nodig zou zijn.

Het heeft me echt nooit geboeid met welk instrument iets gespeeld wordt, laat staan dat ik het me afvraag.

Wat er gespeeld wordt gaat ook vaak mijn pet te boven, maar daar wil ik me nog wel eens in verdiepen.

Vraag me nog wel steeds af waarom Jan Allaerts zijn elementen niet ingespeeld levert, gestel dat inspelen nodig zou zijn.

Rein hoi

ik veronderstel dat je wenst dat JA zelf zijn elementen inspeelt met garantie van zoveel speeluren en 100% in orde ipv dat de dealer dat zou doen ...

Gr

stef

Guest Rein!

JA kan toch de elementjes ingespeeld afleveren zonder dat dit slijtage van de naald oplevert. Dat lijkt me wel zo klantvriendelijk.

Wellicht kan Haudio eens zijn licht over e.e.a. laten schijnen, zag hem eergister nog bij de buren buurten...

Is juist leuk dat inspelen. Je koopt een duur element voor een drie duizend euro, laat hem monteren door een expert en dan kom je thuis en dan speelt het niet lekker.

Je slikt even en dan alsof de hemel opengaat gaat dat kleine dure dingetje ineens met het uur beter spelen. Dat gevoel, die sensatie ...... is zeker drie duizend euro waard :D

Is juist leuk dat inspelen. Je koopt een duur element voor een drie duizend euro, laat hem monteren door een expert en dan kom je thuis en dan speelt het niet lekker.

Je slikt even en dan alsof de hemel opengaat gaat dat kleine dure dingetje ineens met het uur beter spelen. Dat gevoel, die sensatie ...... is zeker drie duizend euro waard :D

Makkelijk verdiend bij jou Hans :lol:

[quote

PS ik denk dat inspelen ook (!) een beetje door fabrikanten en winkeliers is uitgevonden om mensen aan een soort geluid te laten wennen.

Vind ik een interessante stelling. Daar ik zelf verschillen hoor tussen ingespeelde en niet ingespeelde elementen, versterkers, kabels etc. denk ik niet dat het een marketing truc is. Ik vind het wel heel spannend hoe je een ontwerp kunt "tweaken" als je afhankelijk bent van lange inspeeltijden waarbinnen e.e.a. nog wezelijk verandert.