viatoris Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Sinds de jaren 80 heb ik al een Sony ES set opgebouwd rond een TAE1000ESD, waarnaar ik al vele jaren met plezier luister. De eindversterker is de TAN55ES, de achter- en middenkanalen worden aangestuurd door een TAN220 De boxen zijn grote MAgnats en ik heb de set aangevuld met een REL Strata sub. Prachtig allemaal. Echter in de TAE1000ESD kan een film alleen met Dolby pro-logic geluisterd worden. Ik wil nu eigenlijk (eindelijk) wel eens gaan genieten van Dolby Digital, DTS etc. Voor de Sony ES serie kan ik niets passends meer kopen. Voor mij moet de set wel vooral muzikaal blijven klinken. Wat te doen? De keuze in Receivers is overweldigend, maar ik wil mijn eindversterkers houden! Voorversterkers zijn een stuk minder makkelijk te vinden en ook nog voor een redelijke prijs. Ik heb er bijvoorbeeld 1 van Denon gevonden, maar die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Je kan de pre-out uitgangen gebruiken en daar je eindversterkers aan hangen. Echter niet alle receivers hebben deze uitgangen, Een ander alternatief is een DVD speler gebruiken waar de decoders in zitten je kan deze aansluiten op je meerkannaals versterker en dan kan je dus zelfs je voorversterker behouden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2009 Report Share Posted 26 april 2009 Koop een sota processor, bv http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85127.0 Of iets minder heftig http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86204.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viatoris Posted 30 april 2009 Author Report Share Posted 30 april 2009 De knoop is doorgehakt, ik heb de Rotel RSP1069 gekocht. Het apparaat is nu aan het inspelen... Maar wat een vooruitgang zeg! Niet alleen uiteraard het filmgeluid, maar ook de detaillering van de muziek (optische ingang) is er op vooruitgegaan. Ik heb ook nieuwe dingen ontdekt zoals HDCD, DTS neo:6 etc. Wat HDCD precies inhoudt ben aan het uitzoeken, maar het klinkt fantastisch. Genieten dus! Bedankt voor jullie reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Gefeliciteerd met je aankoop daar ga je vast veel plezier van beleven. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts