Jump to content

Het snoertje van de arm naar de phono-pre

BellaVista
 Share

Recommended Posts

In de Music Emotion van deze maand wordt een prijzig snoertje van Siltech besproken. Te duur? De recensent is erg enthousiast en overweegt om er voor te gaan sparen.

Zelf ben ik op zoek naar een snoertje vanaf de arm tot aan de phono-pre. Mijn TT is niet al te zwaar en dat beperkt de keuze: niet te stug, niet te dik en niet te zwaar. Het snoertje van GoldeNote past, maar beter zijn bijvoorbeeld de opties van Crystal Cable. Op de shortlist staan de types Reference en Ultra (

In de Music Emotion van deze maand wordt een prijzig snoertje van Siltech besproken. Te duur? De recensent is erg enthousiast en overweegt om er voor te gaan sparen.

Zelf ben ik op zoek naar een snoertje vanaf de arm tot aan de phono-pre. Mijn TT is niet al te zwaar en dat beperkt de keuze: niet te stug, niet te dik en niet te zwaar. Het snoertje van BlueGoldeNote past, maar beter zijn bijvoorbeeld de opties van Crystal Cable. Op de shortlist staan de types Reference en Ultra (

Aan mijn JMW-9 (VPI) arm zit standaard al een cinch aansluiting, wat ik wel erg makkelijk vond om verschillende kabels uit te proberen.

Toen ik de toonarmkabels in mijn OPS (Dual CS5000) arm ging vervangen heb ik ook daar cinch aansluitingen op gemaakt, zodat ik weer uit kon proberen met verschillende interlinks.

Met een vaste kabel vanaf het element totaan de pre maak je

Mijn TT is transparant: waanzinnig mooi om te zien, maar lastig om daar iets aan vast te schroeven.

Moet je dan ook niets aan vast schroeven. Lijmen gaat veel makkelijker en mooier.

Hoekprofieltje, of nog mooier een metalen doosje onder lijmen en daar de cinch of gebalanceerde pluggen in maken.

Mijn TT is transparant: waanzinnig mooi om te zien, maar lastig om daar iets aan vast te schroeven.

Moet je dan ook niets aan vast schroeven. Lijmen gaat veel makkelijker en mooier.

Hoekprofieltje, of nog mooier een metalen doosje onder lijmen en daar de cinch of gebalanceerde pluggen in maken.

....hmmm, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht: goeie Tip* die ik zeker zal overwegen!

In dit geval zal ik sowieso de armbedrading moeten gaan vervangen. Heb je hier ook idee

Op de shortlist staan de types Reference en Ultra van Crystal Cable. Heeft iemand hear ervaring met deze dropveters?

Deze review ultra vs. reference is op zich overtuigend, maar heeft iemand hear deze snoertjes echt zelf kunnen beluisteren? 'k Vind 't niet goedkoop voor een snoertje... :(

Deze snoertjes niet, maar ik heb al wel meerdere kabeltjes van dit merk uitgeprobeerd, net als van haar man. Beide merken is niet wat ik zoek.Of het wel iets voor jou is zou je eens uit kunnen proberen door een setje voor achter je CD-speler te lenen bij een audiozaak.

@Mordante: Ik heb pas nog een oude Linn arm van een kennis van me voorzien van 4 stukken van den Hul MCS - 150 M van 1,5 meter. In de arm niet getwist en buiten de arm 2 om 2 getwist, afscherming er omheen en een veter en zelfs zonder cinchstekkers IN de phonopre gesoldeerd.

Was een zelfbouw buizenphonopre, dus ook geen gezeur met garantie. Als het stuk gaat, zelf repareren. Gaat ook redelijk makkelijk met dat zelfbouwspul.

@BellaVista: Dat 47Labs is idd dun, maar niet bepaald soepel. Het is behoorlijk van de stugge, maar zal zeker je apparatuur niet van het rek trekken.

Scherpte KAN wel door een snoertje ontstaan. Ieder component, dus ook een snoertje, is een filter, en bijna nooit 100% lineair. De

Mijn ervaring met de Van den Hul kabel is dat deze zo kort moelijk gehouden moet worden.

Door dat deze zo dun zijn gat er naar mijn idee nog al wat hoog verloren.

Helemaal als je gaat twisten dan hou je echt geen hoog meer over.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat

@remcojan: Een phonotrap in een DT geeft heel snel storingen, van zowel de motor aan de pre als de pre aan het element. Vooral met lo MC's wil je de pre zo ver mogelijk weg heben.

Ik heb al verschillende pre's storing horen geven op verschillende lo MC's, maar zelfs op MM elementen komt dat voor. Ik hoef mijn Aaron niet aan de kant van de arm naar de Dual te zetten, dat geeft brom.

Maar als je de pre-amp goed afschermt moet het toch gewoon kunnen?

...ik heb de kabel nu 40 cm en dat gaf al een verschil met de 50 cm...

Dat is interessante waarneming, Kappa7! Wat zou er gebeuren als je nog korter gaat, naar 30 of 20cm? Is dit fenomeen kleiner bij gebalanceerde aansluiting? Een snoertje scoren lijkt wel werk! :D

...ik heb de kabel nu 40 cm en dat gaf al een verschil met de 50 cm...

Dat is interessante waarneming, Kappa7! Wat zou er gebeuren als je nog korter gaat, naar 30 of 20cm? Is dit fenomeen kleiner bij gebalanceerde aansluiting? Een snoertje scoren lijkt wel werk! :D

Dan wordt het snoertje tekort en blijft het stil :lol:

Ik heb nogal geexperimenteerd met phono kabels en er zit inderdaad klankverschil tussen. Dat heeft kennelijk te maken met de capaciteit van de kabel waar die kleine stroompjes erg gevoelig voor zijn. Die capaciteit wordt echter niet beinvloed door de prijs en/of het exotische uiterlijk. Gewoon uitproberen zou ik zeggen en ik kwam uiteindelijk op een SME/van de Hul uit.

Ik heb trouwens ook diverse Siltech kabels geprobeerd. Ik zou durven te zeggen dat de prijs van die kabels met name door het reclamebudget wordt bepaald. Die Renee van Es is ongetijfeld een aardige vent maar of ik op zijn testen een aankoop beslissing zou durven te doen - zeker niet.

Ik heb nogal geexperimenteerd met phono kabels en er zit inderdaad klankverschil tussen. Dat heeft kennelijk te maken met de capaciteit van de kabel waar die kleine stroompjes erg gevoelig voor zijn. Die capaciteit wordt echter niet beinvloed door de prijs en/of het exotische uiterlijk. Gewoon uitproberen zou ik zeggen en ik kwam uiteindelijk op een SME/van de Hul uit.

Ik heb trouwens ook diverse Siltech kabels geprobeerd. Ik zou durven te zeggen dat de prijs van die kabels met name door het reclamebudget wordt bepaald. Die Renee van Es is ongetwijfeld een aardige vent maar of ik op zijn testen een aankoop beslissing zou durven te doen - zeker niet.

Dank Carl voor je reactie. De in de openingspost aangehaalde recensent is Jo Muller en het betreffende Siltech snoertje kost 26k. Voor mij te kostbaar, maar 't zal z'n geld best waard kunnen zijn in de juiste set. Wel opmerkelijk dat het snoertje meteen twee meter lang is: waarom niet 50cm voor een kwart van de prijs?

De DIN-4 stekker van mijn arm beperkt mij in uitproberen: de SME-stekker is gangbaarder en dus is het eenvoudiger om snoertjes te lenen. Inmiddels zijn er diverse suggesties gedaan en wellicht is het mogelijk enkele daarvan eerst op een andere TT te checken.

Dank Carl voor je reactie. De in de openingspost aangehaalde recensent is Jo Muller en het betreffende Siltech snoertje kost 26k. Voor mij te kostbaar, maar 't zal z'n geld best waard kunnen zijn in de juiste set. Wel opmerkelijk dat het snoertje meteen twee meter lang is: waarom niet 50cm voor een kwart van de prijs?

Zijn zoon zit hieronder op de bank met mijn zoon naar een of andere tekenfilm te kijken - Southpark ? Ik krijg altijd kritiek dat ik zo'n rottige TV heb. Jo is wel een Siltech fan. Die lui kennen elkaar allemaal van vroeger. Siltech is volgens mij nog begonnen in een garage hier om de hoek.

Wat ik zeker een probleem vind van de Siltech is de dikte en stugheid van de kabel. Met een subchasis zoals ik ben je met een soepeler kabel beter af. Die SME met van de Hull kabel is niet duur. Eigenlijk is het een microfoonkabel waaarvan hij er wel duizende meters van heeft gemaakt. Onno (audiofreak) heeft een Kimber en dat merk levert ook altijd mooi materiaal. Ik heb zelf in een forse installatie de goedkoopste Kimber interlinks. In NL zijn deze kabels volgens mij goedkoper dan in GB.

[url="http://www.russandrews.com/category.asp?lookup=1

Een old boys network dus :blink:

Dank voor de aanvullende links! Die VdH is idd niet duur, maar dan bouw ik liever het originele bluenote snoertje om.

Zo onderhand is het voldoende materiaal voor een goed gesprek met de goeroe... :rolleyes:

Een old boys network dus :blink:

Dank voor de aanvullende links! Zo onderhand is het voldoende materiaal voor een goed gesprek met de goeroe... :rolleyes:

Henk heeft die Kimbers zeker en Gerrit Nutters zit dichtbij. Hij heeft ook Cardas maar daar was ik toch niet helemaal kapot van. Laat het weten hoe het afloopt en probeer thuis !!!!!!!!!!!!!

Klopt, ik heb een Kimber TAK-AG (zilver), maar is ook niet goedkoop, hoor

Ik meen te weten dat Audiopaul een Kimber TAK-CU (koper) heeft en die is betaalbaarder.

Een Kimber TAK-CU, 50 cm kost 205.00 en een Kimber TAK-AG, 50 cm kost 525.00.

Ik heb trouwens ook hier een VDH met SME plug liggen en is gloednieuw nog. Deze zat bij mijn onlangs aangeschafte SME 3500JR arm en ik heb hier ook nog een VDH 502 Hybrid met originele VDH/SME plug en originele VDH cinchpluggen liggen.

De Kimber TAK-AG gaat toch aan mijn SME 3500JR arm komen, dus in feite heb ik die twee VDH over.

Die SME is er in twee versies: de een is puur zilver en de andere -standaard- is verzilverd koper. Ik meen dat Paul een puur zilveren SME/van de Hul had. Misschien heeft hij er wel een Kimber bij.

Ik moet toch eens een keer een Kimber uitproberen.