Audiopaul Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb de D501 Silver Hybrid, dus niet de "gewone" D501 Hybrid (zuiver koper). De D502 Hybrid is feitelijk een dubbel uitgevoerde D501 Hybrid. Tussen beide kabels zit, behalve een aanzienlijk prijsverschil, ook gehoormatig nogal wat verschil. Waar de D501 Hybrid nogal futloos klinkt doet de Silver Hybrid het op alle fronten veel beter; ruimtelijk, dynamisch, gedetailleerd. Meestal wordt de D501 Hybrid met SME-armen meegeleverd en deze geeft, in vergelijking met kabeltjes van bijv. Kimber of Cardas, teleurstellende resultaten. De Silver Hybrid doet het in vergelijking echter veel beter en heeft daarom voor mij nog geen aanleiding gegeven om te wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb de D501 Silver Hybrid, dus niet de "gewone" D501 Hybrid (zuiver koper). De D502 Hybrid is feitelijk een dubbel uitgevoerde D501 Hybrid. Tussen beide kabels zit, behalve een aanzienlijk prijsverschil, ook gehoormatig nogal wat verschil. Waar de D501 Hybrid nogal futloos klinkt doet de Silver Hybrid het op alle fronten veel beter; ruimtelijk, dynamisch, gedetailleerd. Meestal wordt de D501 Hybrid met SME-armen meegeleverd en deze geeft, in vergelijking met kabeltjes van bijv. Kimber of Cardas, teleurstellende resultaten. De Silver Hybrid doet het in vergelijking echter veel beter en heeft daarom voor mij nog geen aanleiding gegeven om te wisselen. Wellicht is een van nature helder klinkend element beter af met een "gewone" 501 hybrid, een JA is een element die , in mijn oren over het algemeen, wat gematigd klinkt in het hoog dus die kan wel een "oppeppertje" gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb de D501 Silver Hybrid, dus niet de "gewone" D501 Hybrid (zuiver koper). De D502 Hybrid is feitelijk een dubbel uitgevoerde D501 Hybrid. Tussen beide kabels zit, behalve een aanzienlijk prijsverschil, ook gehoormatig nogal wat verschil. Waar de D501 Hybrid nogal futloos klinkt doet de Silver Hybrid het op alle fronten veel beter; ruimtelijk, dynamisch, gedetailleerd. Meestal wordt de D501 Hybrid met SME-armen meegeleverd en deze geeft, in vergelijking met kabeltjes van bijv. Kimber of Cardas, teleurstellende resultaten. De Silver Hybrid doet het in vergelijking echter veel beter en heeft daarom voor mij nog geen aanleiding gegeven om te wisselen. Wellicht is een van nature helder klinkend element beter af met een "gewone" 501 hybrid, een JA is een element die , in mijn oren over het algemeen, wat gematigd klinkt in het hoog dus die kan wel een "oppeppertje" gebruiken. Zou best kunnen dat je daar gelijk in hebt, Ruud. Misschien ga ik in de toekomst nog wel eens wat andere kabels proberen. De kabels die ik thuis heb gehad (Cardas, Kimber) hebben me in ieder geval niet overtuigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Was geloof ik een beetje in de war gisteren. Ten eerste heb ik een 501 Silver Hybrid met VDH pluggen en VDH/SME plug en geen 502 Hybrid en een gloednieuwe VDH 501 Hybrid die bij mijn SME 3500 arm zit. Ten tweede had ik het fout v.w.b. Audiopaul, waarvan ik dacht te weten dat hij ook een Kimber Tak-CU had. Dit laatste blijkt dus niet waar te zijn, zo las ik dat zojuist. Mijn excuus Paul !! Geeft niks hoor. Ik verzin nog wel iets passends om het weer goed te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb dus zowel de zilveren als de verzilverde SME in huis gehad. Ik vond zelf de zilveren minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb dus zowel de zilveren als de verzilverde SME in huis gehad. Ik vond zelf de zilveren minder. Met welk element vond jij de zilveren minder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb dus zowel de zilveren als de verzilverde SME in huis gehad. Ik vond zelf de zilveren minder. Goh, maakt SME ook al kabeltjes? Ik geloof je graag, Carl, het ligt er uiteraard aan welke kabel het beste matched in jouw set. Vandaag was het trouwens prima platendraaidag met dat druilerige weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb nogal geexperimenteerd met phono kabels en er zit inderdaad klankverschil tussen. Dat heeft kennelijk te maken met de capaciteit van de kabel waar die kleine stroompjes erg gevoelig voor zijn. Die capaciteit wordt echter niet beinvloed door de prijs en/of het exotische uiterlijk. Gewoon uitproberen zou ik zeggen en ik kwam uiteindelijk op een SME/van de Hul uit. Ik heb trouwens ook diverse Siltech kabels geprobeerd. Ik zou durven te zeggen dat de prijs van die kabels met name door het reclamebudget wordt bepaald. Die Renee van Es is ongetijfeld een aardige vent maar of ik op zijn testen een aankoop beslissing zou durven te doen - zeker niet. daar gaan we weer over Siltech Ik ben toch zeker niet de enige die zeer tevreden is met de mxt serie Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ik heb nogal geexperimenteerd met phono kabels en er zit inderdaad klankverschil tussen. Dat heeft kennelijk te maken met de capaciteit van de kabel waar die kleine stroompjes erg gevoelig voor zijn. Die capaciteit wordt echter niet beinvloed door de prijs en/of het exotische uiterlijk. Gewoon uitproberen zou ik zeggen en ik kwam uiteindelijk op een SME/van de Hul uit. Ik heb trouwens ook diverse Siltech kabels geprobeerd. Ik zou durven te zeggen dat de prijs van die kabels met name door het reclamebudget wordt bepaald. Die Renee van Es is ongetijfeld een aardige vent maar of ik op zijn testen een aankoop beslissing zou durven te doen - zeker niet. daar gaan we weer over Siltech Ik ben toch zeker niet de enige die zeer tevreden is met de mxt serie Robin Ik zeg helemaal niet dat Siltech geen goede kabel is Robin maar dat ik hem relatief duur vind. Als je de advertenties in de diverse bladen ziet vermoed ik dat het advertentiebudget erg op de prijs drukt. Daarbij vind ik het nadeel van Siltech dat die kabels erg stug zijn. Het zou me niks verbazen dat ze daarom Chrystal kabel hebben "uitgevonden". Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 mei 2009 Author Report Share Posted 19 mei 2009 Siltech... en ...Chrystal Cable... Een snelle update. Beide merken heb ik beluisterd: de Avondale, respectievelijk de Ultra. Diverse merken hebben (zilveren) kabels in de categorie tot 1.5k. De verschillen zijn begrijpelijk en duidelijk: de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Het moet maar in je set (en/of smaak) passen. Ik heb al verschillende dure snoertjes van beide merken in huis gehad, maar allemaal retour eigenaar verwezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Geen van de dure "audiofiele" armdraadjes zal het in een A-B vergelijking gehoormatig winnen van de Tonar nr. 4056. De keuze van de professional: beter, goedkoper en duurzamer. Er is niets beter dan goed koper... wat ook nog goedkoper is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Tonar nr. 4056 't klinkt als spul voor de laster-jet. Helaas is hun website under construction. @ Miracle: eens, maar bij een neutraal klinkend top-element kan zo'n snoertje precies pas zijn. Bij mij had de sessie een soort '..ok....' - gevoel: '...dit is dus wat ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Geen van de dure "audiofiele" armdraadjes zal het in een A-B vergelijking gehoormatig winnen van de Tonar nr. 4056.De keuze van de professional: beter, goedkoper en duurzamer. Er is niets beter dan goed koper... wat ook nog goedkoper is. Tsja..... als het Cu molecuul maar grooooooot ( of is het nu lang? )genoeg is. En..... zoveel als mogelijk stekkertjes er tussen, is n.l. erg handig kan je veel draadjes wisselen. Misschien eens drie verschillende draadjes achter elkaar monteren ( zo gedaan met die stekkertjes ) p.s. denk jij ook dat het verschil maakt of je het kabeltje in de huiskamer of in de slaapkamerset er tussen prikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Hey guys waarom intern geen Deskadel kabel? Blijkt toch zeer goed te zijn en schappelijke van prijs Als ik mij niet vergis bekabelt Michell zn Tecnoarm ermee ... Just a suggestion Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 ...als het Cu molecuul maar grooooooot ( of is het nu lang? )genoeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 (...) Tsja..... als het Cu molecuul maar grooooooot ( of is het nu lang? )genoeg is. En..... zoveel als mogelijk stekkertjes er tussen, is n.l. erg handig kan je veel draadjes wisselen. Misschien eens drie verschillende draadjes achter elkaar monteren ( zo gedaan met die stekkertjes ) Best Kikkervisje, Je bedoelt waarschijnlijk "kristal" i.p.v. molecuul? Wat het Flauw-de-Kul verhaal van de Betere Geleiding is niet gebaseerd op het formaat van de kopermoleculen maar op de kristallijne structuur van koper. Ja, een beetje audiofiel moet veel onbewijsbare onzin slikken... Overigens is het bekend dat diverse topmerken, zoals SME, knopen leggen in de armbekabeling (als trekbeveiliging, waarschijnlijk) en/of lassen en connectortjes toepassen. Ja, een beetje audiofiel weet echt niet wat voor rommel hij in huis heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ja, een beetje audiofiel weet echt niet wat voor rommel hij in huis heeft... Nou. Astie maar voor z`n roodkooperen is! p.s. de beste kabel, audiofiel , is natuurlijk die welke jij je budgettair vakkundig hebt laten aansmeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Hey guys waarom intern geen Deskadel kabel? Blijkt toch zeer goed te zijn en schappelijke van prijs Just a suggestion Gr Stef Ik heb wel eens gehoord dat het metaal van de Deskadel hetzelfde is als van Siltech. Ik heb ook wel eens gehoord dat de Chrystal kabels afgekeurde kabels van een Mig zijn. En dat laatste kan zeker niet want de verbinding van een audio installatie is veel kritischer dan van een Mig. Jammer dat die roddeltjes allemaal moeilijk te controleren zijn. Neem het niet allemaal te serieus die kabels, kleine verschillen in geluid en grote in prijs en that's it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 ...kopermoleculen... ...vakkundig hebt laten aansmeren... Lekker bezig kikkervisje? Vergeet niet bij wie je hear te gast bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ja, een beetje audiofiel weet echt niet wat voor rommel hij in huis heeft... Dat weet jij ook niet Dus waar gaat het over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 ...Crystal kabels zijn afgekeurde kabels van een Mig... ..kleine verschillen in geluid en grote in prijs en that's it... Goedgekeurde(!) high-end snoertjes in een MIG? En ik maar denken dat die Russen van die Spartaanse straaljagers bouwen Ik ben het eens met je stelling ...voor kabels tot 1500euri. Het spul van Siltech/Crystal is bijzonder door gebruik van nieuwe techniek: goud-in-zilver. Hier geldt de audio-mores: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 ...kopermoleculen... ...vakkundig hebt laten aansmeren... Lekker bezig kikkervisje? Vergeet niet bij je hear te gast bent Bella er bewegen zich HEAR nu eenmaal ook menschen die zich niet willen laten bedotten door ogenschijnlijk heimelijke recensenten. Ja en zo af en toe kan er wel eens een niet commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Goedgekeurde(!) high-end snoertjes in een MIG? En ik maar denken dat die russen van die Spartaanse straaljagers bouwen Hmmm, Spartaans, qua afwerking wel, maar ook heel degelijk, die dingen konden in een aardappelveld landen En ze gebruikten er ook nog buizen in! (Die konden ook wat beter tegen al die mishandeling) Ik geloof niet dat de russen tijdens de koude oorlog gingen bezuinigen op materiaal, dus het kan m.i heel goed dat daar topkabels in zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 MIG29 - echt wel de mooiste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts