Jump to content

Het snoertje van de arm naar de phono-pre

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Ik ben het eens met je stelling ...voor kabels tot 1500euri. Het spul van Siltech/Crystal is bijzonder door gebruik van nieuwe techniek: goud-in-zilver. Hier geldt de audio-mores:

• 2 weeks later...

Overigens worden in de Stereophile van juli 12 phono kabels met elkaar vergeken. De NL produktie komt daar niet echt goed uit. Wel Hovland music 2 en Synergic researcch

Ovland

• 3 weeks later...

Ik heb de draadjes van m'n Eminent (zilver) aan een cinch chassisdelen gesoldeerd en zelf een mooie interconect gemaakt. Gevlochten van zes heel dunne verzilverd koperdraadjes met teflon isolatie daaromheen een kunststof slang en pas daar de afscherming omheen. Zo ligt de afscherming verder van de geleiders...

Mijn mening is dat de geleiders beter wat dunner kunnen zijn en er geen, of ver van de geleiders liggende afscherming moet zijn. Waardoor het komt weet ik niet, maar ik heb altijd het gevoel dat dikke draden en afscherming "slomer" klinken. Puur subjectief dus..

:)

Mijn mening is dat de geleiders beter wat dunner kunnen zijn en er geen, of ver van de geleiders liggende afscherming moet zijn. Waardoor het komt weet ik niet, maar ik heb altijd het gevoel dat dikke draden en afscherming "slomer" klinken. Puur subjectief dus..

Hoe dun moet je gaan? 0.01mm, 0,1mm, 0,5mm? Wat zijn je criteria? En waarom zou dat opgaan voor PU-snoer en niet ook voor LS-snoer?

Heb het gevoel dat met een afscherming je ook wat hoog afval cre

Hey guys

waarom intern geen Deskadel kabel?

Blijkt toch zeer goed te zijn en schappelijke van prijs

Just a suggestion

Gr

Stef

Ik heb wel eens gehoord dat het metaal van de Deskadel hetzelfde is als van Siltech. Ik heb ook wel eens gehoord dat de Chrystal kabels afgekeurde kabels van een Mig zijn. En dat laatste kan zeker niet want de verbinding van een audio installatie is veel kritischer dan van een Mig. Jammer dat die roddeltjes allemaal moeilijk te controleren zijn. Neem het niet allemaal te serieus die kabels, kleine verschillen in geluid en grote in prijs en that's it.

Ter info

Deskadel zit in de Tecnoarm van Michell ...

Gr

Stef

Hoe dun moet je gaan? 0.01mm, 0,1mm, 0,5mm? Wat zijn je criteria? En waarom zou dat opgaan voor PU-snoer en niet ook voor LS-snoer?

Heb het gevoel dat met een afscherming je ook wat hoog afval cre

Mijn ervaring enkele jaren geleden

een RB600, die staat op de P25 (P26 kan ook volgens Roger :P ), is beter dan een RB300 maar een RB300 met incognito speelt dan weer beter aangenamer frisser swingender dan de standaard RB600

Heeft het nut om mn RB600 te rewiren? ja absoluut maar het zou nog meer nut hebben om de RB600 te verkopen en een betere arm te kopen binnen de prijsklasse van 700

• 3 weeks later...

Ik was van de week nog even bij Henk om een Tivoli te kopen. Wat die allemaal aan phonokabels heeft niet te filmen. Ik vind het allemaal nogal wat. Zo'n stelling dat koper anders klinkt dan zilver wordt door anderen te vuur en te zwaard bestreden. Dat neemt niet weg dat ik in de materie geinteresseerd blijf.

...wat die allemaal aan phonokabels heeft niet te filmen...

Da's een andere hobby :P

Nog kunnen genieten van een demootje? :rolleyes:

Ik kwam eigenlijk Bij Henk en Aleida om een Tivoli radio op te halen die ik bij hem had gekocht. Henk en Marten Jan waren net bezig om nieuwe draaitafels te installeren en dus er was nauwelijks muziek. Heel even van een Pass naar een Blue amp horen doorschakelen. Dat was natuurlijk niet representatief i.v.m. andere elementen en draaitafels.

• 2 months later...
Ah, ...een ander kabeltje...

Zo is dat. Dankzij de initiatieven van Mevr. Van der Kley kan ik deze stap maken :cool2:

....eraan Kleyen dus. ;):lol:

Alvast veel plezier met het vergelijken. Neem er ruim de tijd voor en wissel niet iedere plaat weer.

Gun jezelf de tijd om eraan te wennen. Wanneer je het gevoel hebt dat je eraan gewend bent (moeite gaat krijgen om voor jezelf nog de verschillen te horen) pas weer een keer terug gaan naar de oude situatie.

Mvg. Miracle.

[....eraan Kleyen dus. ;):lol:

Alvast veel plezier met het vergelijken. Neem er ruim de tijd voor en wissel niet iedere plaat weer.

Gun jezelf de tijd om eraan te wennen. Wanneer je het gevoel hebt dat je eraan gewend bent (moeite gaat krijgen om voor jezelf nog de verschillen te horen) pas weer een keer terug gaan naar de oude situatie.

Mvg. Miracle.

Dank voor je tip! 'k Heb d'r zin an B)