Jump to content

Online bestellen (invoerrechten, reactie op mail)

Johoho
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb laatst wat rondgekeken op het Web: Nederlandse winkels die online een website hebben en buitenlandse (Duitsland, UK).

Als ik een element in Duitsland of de UK bestel dan betaal ik toch geen invoerrechten (want binnen de EU)?

Mij valt het wel op hoe slecht sommige Nederlandse winkels op mail reageren. Dit is een persoonlijke indruk dus niet een representatief onderzoek!

Soms is het noodzakelijk om zelf naar de ontvangst van je opgestuurde mail te vragen. Of op vragen komen geen antwoorden, mailbox die dagenlang vol is waardoor de mail direct gebounced wordt. Voor een bestelling zelf opbellen wat de status is (ontvangen, verwerkt, verstuurd) etc. etc. :confused:

Enkele buitenlandse online winkels die ik recentelijk benaderde hebben wel hun zaakjes op orde, reageren zelfs op zondag binnen een dag, geven snel antwoord op vragen en wikkelen bestellingen snel af met een bericht omtrent de status.

Wat is de ervaringen van anderen hierin?

Natuurlijk zijn er ook goede Nederlandse winkels!

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.... :rolleyes:

Als uitgangspunt koop ik bij een winkel. Het voordeel van daar en thuis kunnen luisteren weegt niet op tegen eventuele (!) kortingen. Net zoals jij bestel ik soms wel eens in de US. Het gaat altijd om kleine onderdelen of hebbedingetjes die ik hier niet kan krijgen.

Ik koop heel veel online, vanuit mijn luie bureaustoel...

Vooral als het voor de pc is. Printer, harde schijven, router, NAS, pc zelf, kabels, ook audiokabels, cd's, eigenlijk vrijwel alles.

Maar voor high-end audio ga ik gewoon naar de winkel. Daar wil je over praten, naar luisteren, dubben, nog iets anders bekijken, enzovoort.

En dat vind ik ook erg leuk.

Maar de trend is hier echt internet. Mijn Olive heb ik ook on-line gekocht, omdat ik toen al wist dat ik d

Ik koop heel veel online, vanuit mijn luie bureaustoel...

Vooral als het voor de pc is. Printer, harde schijven, router, NAS, pc zelf, kabels, ook audiokabels, cd's, eigenlijk vrijwel alles.

Maar voor high-end audio ga ik gewoon naar de winkel. Daar wil je over praten, naar luisteren, dubben, nog iets anders bekijken, enzovoort.

En dat vind ik ook erg leuk.

Maar de trend is hier echt internet. Mijn Olive heb ik ook on-line gekocht, omdat ik toen al wist dat ik d

Hey,

je mag het niet te zwart wit zien ivm email ... :)

iedere serieuze winkel doet hard zijn best is mijn ervaring

Er is onderscheid in de manier van werken

Sommige winkels opereren volledig los van hun priv

Hey,

je mag het niet te zwart wit zien ivm email ... :)

iedere serieuze winkel doet hard zijn best is mijn ervaring

Er is onderscheid in de manier van werken

Sommige winkels opereren volledig los van hun priv