Jump to content

Je nieuwe digitale aanwinst

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Ik heb nog een soort switch box die kan kiezen uit 3 input digitale signalen en permanent 3 digitale singalen afgeeft (eventueel geconverteerd)

http://www.proaudioreview.com/article/1218

http://www.american-digital.com/prodsite/product_notactive.asp?p=131

Maar weet natuurlijk niet wat dat met "structuur info" doet.

Kwa digitale bekabeleing doe ik alles met semi pro bekabelening van Apogee Wide eye (heb er een stuk of 4 van).

Ik heb overigens ook niet zo'n haast. Heb nu wat gezondheidsklachten (helaas) en erg druk op mn werk. Medio juli ga ik verhuizen, dust dat vergt ook wel wat aandacht. Maar dat betekent wel dat ik zo eind juni of zo mn installatie ga "afbouwen" (alles in de doos doen). Mooie kans om de DAC een keer mee te nemen naar Leiden.

Lijkt me overigens wel leuk om dan ook de DAC van Peter te horen, maar ik snap ook als je dat wat te druk vind worden (wellicht is de luister ruimte te klein).

Het zou me overigens erg verbazen als er grote verschillen tussen de DACs hoorbaar zijn (but you never know ;) )

Ik heb nog een soort switch box die kan kiezen uit 3 input digitale signalen en permanent 3 digitale singalen afgeeft (eventueel geconverteerd)

http://www.proaudior...om/article/1218

http://www.american-...ctive.asp?p=131

Maar weet natuurlijk niet wat dat met "structuur info" doet.

Kwa digitale bekabeleing doe ik alles met semi pro bekabelening van Apogee Wide eye (heb er een stuk of 4 van).

Ik heb overigens ook niet zo'n haast. Heb nu wat gezondheidsklachten (helaas) en erg druk op mn werk. Medio juli ga ik verhuizen, dust dat vergt ook wel wat aandacht. Maar dat betekent wel dat ik zo eind juni of zo mn installatie ga "afbouwen" (alles in de doos doen). Mooie kans om de DAC een keer mee te nemen naar Leiden.

Lijkt me overigens wel leuk om dan ook de DAC van Peter te horen, maar ik snap ook als je dat wat te druk vind worden (wellicht is de luister ruimte te klein).

Het zou me overigens erg verbazen als er grote verschillen tussen de DACs hoorbaar zijn (but you never know ;) )

De luisterruimte is groot genoeg voor drie mensen, een zgn sweetspot heb ik niet.

Begin juli zou mij wel uitkomen hoor.

Als Peter dan ook kan moeten we er wel een dag voor uittrekken. Die switchs zouden van pas kunnen komen om de ongehakte dacs aan te sluiten, die tweede om van optisch naar coax te converteren, en de ander om drie dacs tegelijk te voeden.

Ik heb geen cd-speler en de analoge aansluiting van de Opus en de tuner zijn te leen, dus drie extra dacs zijn dan analoog aan te sluiten.

Dat wordt een soort dac-feestje...

Ik ga dit steeds leuker vinden, geloof ik.

Hm, ik ga nog eens kijken wat mijn optische kabel thuis doet, bij geen verschil kun je dan volstaan met die bovenste switch.

Ik verwacht ook geen grote verschillen, maar de interne DAC (nou ja soundchip) van de Opus is audiofiele flut.

Sterkte met je lijf.

M :ph34r: rc

Ik verwacht ook geen grote verschillen, maar de interne DAC (nou ja soundchip) van de Opus is audiofiele flut.

Sterkte met je lijf.

Bedankt,

Ik kijk in eerste instantie gewoon of ik aan kan schuiven (ik praat niet zoveel dus heb je weinig last van me).

Ik hoorde wel wat veschil tussen de interne DAC van een Teac VRDS9 cd speler en een externe DAC (Perpetual Technology), Maar niet tussen die zelfde DAC en de interne DAC ban een Sony SACD speler uit de ES serie.

• 2 months later...

Een oud beestje van mijn vader gekregen: Rotel RDD 980 en bijbehorende losse DAC. Heeft even geleden een nieuwe lens en gisteren een nieuw tandwiel gekregen, en het loopwerk is al eens bij Bas langsgeweest. Klinkt mooi, ik ben blij :)

Groet,

Azh

Een oud beestje van mijn vader gekregen: Rotel RDD 980 en bijbehorende losse DAC. Heeft even geleden een nieuwe lens en gisteren een nieuw tandwiel gekregen, en het loopwerk is al eens bij Bas langsgeweest. Klinkt mooi, ik ben blij :)

Groet,

Azh

Bas?

De Gaay Fortman?

M :ph34r: rc (die p

Zoek maar eens op Soundevolution (best aan elkaar)

Moet je wel van beerputten houden :rolleyes:

O, juist.

Toch merkwaardig dat iemand van nog geen 30 met zo'n staat van dienst ins Blaue hinein lijkt te zijn verschwunden.

Enfin, Sebastiaan de Vries, hoe jong ook, was dus ver voor mijn tijd. :D

Bas heeft een LC Audio Zapfilter en Tent clock in mijn Sony SACD speler gebouwd (eigenlijk verbouwd. want iemand anders had het eerst geprobeerd) en een stel gebalanceerde aansluitingen gemaakt, Gratis en voor nixi, niet eens de materiaal kosten (Neutrik connectoren).

• 3 weeks later...

Sinds gisteravon ben ik eindelijk in het bezit van een Squeezebox Touch. Leuke personeelsactie op mijn werk. Heb meteen een NAS en twee harddiscs besteld, ook nog betaald van die personeelsactie :)

De eerste stappen op het streaminggebied zijn dus gezet, nu maar rippen, rippen en nog eens rippen...

Heb al wel gehoord dat een externe dac geen overbodige luxe zal zijn, maar slecht klinkt het ook weer niet.

Greetz,

Lestat

Sinds gisteravon ben ik eindelijk in het bezit van een Squeezebox Touch. Leuke personeelsactie op mijn werk. Heb meteen een NAS en twee harddiscs besteld, ook nog betaald van die personeelsactie :)

De eerste stappen op het streaminggebied zijn dus gezet, nu maar rippen, rippen en nog eens rippen...

Heb al wel gehoord dat een externe dac geen overbodige luxe zal zijn, maar slecht klinkt het ook weer niet.

Greetz,

Lestat

Goed hoor, welkom bij de familie!

Ik hoop dat je er tevreden mee gaat worden.

Greetz,

Lestat

Gefeliciteerd.

Van anderen gehoord of zelf gehoord? Eerst maar eens goed gaan luisteren, het ding klinkt gewoon uitstekend voor wat hij kost. Dat verbaasde mij zelf een beetje. Het kan zeker beter met een externe DAC, dat wel. Maar dan moet het ook wel gelijk een hele goede zijn.

;)

Goed hoor, welkom bij de familie!

Ik hoop dat je er tevreden mee gaat worden.

Hey Marc! Ik kon ook een koelkast of laptop kopen maar die had ik al :) hahaha. Ik denk dat het vooral voor het gemak ingezet gaat worden. Zo (her-)ontdek je veel muziek en ik hoef niet steeds naar boven te lopen om cd's te gaan halen/ wisselen.

Eerst nog maar even blijven rippen :)

Gefeliciteerd.

Van anderen gehoord of zelf gehoord? Eerst maar eens goed gaan luisteren, het ding klinkt gewoon uitstekend voor wat hij kost. Dat verbaasde mij zelf een beetje. Het kan zeker beter met een externe DAC, dat wel. Maar dan moet het ook wel gelijk een hele goede zijn.

;)

Pjotr, thanx!

Zelf gehoord, hoewel de SB gisteren na een dag aanstaan al een stuk aangenamer klonk. Maar ik heb nog steeds twee referenties in mijn hoofd en die kwaliteit kan ik echt alleen maar bereiken door een externe dac in te zetten, liefst met een buizentrap erin. Als het apparaat vervolgens ook nog eens xlr-aangesloten kan worden op mijn versterker dan komt me dat ook nog eens goed uit qua aansluitingen.

Maar vooralsnog klinkt het niet verkeerd, hoor

Greetz,

Lestat

Greetz,

Lestat

Gefeli.., de Touch staat bij mij ook op het verlanglijstje. Ik heb nog een DACMagic staan maar ben ook benieuwd naar de kwaliteiten van de Touch. Welke NAS heb jij gekozen, heeft die een hardwarematige RAID?

Hey Marc! Ik kon ook een koelkast of laptop kopen maar die had ik al :) hahaha. Ik denk dat het vooral voor het gemak ingezet gaat worden. Zo (her-)ontdek je veel muziek en ik hoef niet steeds naar boven te lopen om cd's te gaan halen/ wisselen.

Eerst nog maar even blijven rippen :)

Greetz,

Lestat

:lol: :lol: :lol:

Ja, dat rippen was/is voor mij ook grote lol. Door het rippen van je collectie loop je hem weer eens helemaal door en ontdek je allang vergeten albums opnieuw. Vooral in de klassieke hoek.

Overigens, de Touch heeft ook Squeezeserver in het ding zelf ingebouwd. Het is in feite ook een doosje wat Linux draait, de oudere SB'en zijn dat niet. Je kunt er dan ook direct een losse USB HD aanhangen met je albums erop in Flac, al dan niet als een klassieke mechanische HDD of een moderne SSD. Een NAS is niet meteen noodzakelijk.

;)

Zo'n SSD kan dus minder klinken dan een HDD. gelukkig zijn ze nog aan de dure kant, zodat een muziekliefhebber met een flinke collectie niet zo gauw in die onduidelijke val zal trappen.

Ik zou zeggen, eerst luisteren, dan pas kopen.

Of nog liever; neem gewoon een HDD, dan loop je geen risico.

Lestat zou trouwens nog eens langskomen hier, dan kan ik het ook wat beter uitleggen/onderbouwen.

Zo'n SSD kan dus minder klinken dan een HDD...............

Niet noodzakelijker wijs, volgens mij klinken ze helemaal niet, nou ja een HDD een beetje.

Een iPod nano kan minder klinken dan een iPod classic als ik het Hear zo lees in een ander draadje.

;)

Niet noodzakelijker wijs, volgens mij klinken ze helemaal niet, nou ja een HDD een beetje.

Een iPod nano kan minder klinken dan een iPod classic als ik het Hear zo lees in een ander draadje.

;)

Dat een nano minder klinkt dan een classic heeft hoogstwaarschijnlijk niets met SSD vs. HDD te maken, maar domweg met de kwaliteit van het audiogedeelte. In een nano zullen vanwege de ruimte (of het gebrek daaraan) ongetwijfeld meer compromissen nodig zijn geweest. Ik zou ook niet weten waarom een SSD slechter zou klinken dan een HDD. Zolang de bitjes op de juiste volgorde en op de juiste tijd door de DAC heen worden gejaagd zit het wel goed.

Guest tubejack

Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn Logitech-Duet met een buizentrapje er achter :rolleyes:

Klinkt heel erg fijn :) Gebruik hem voor streams via het WWW.

Voor te rippen ben ik nog te lui.... :rolleyes:

Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn Logitech-Duet met een buizentrapje er achter :rolleyes:

Klinkt heel erg fijn :) Gebruik hem voor streams via het WWW.

En met een iPod/iPhone met iPeng er op of een Android met Squeeze Commander er op heb je ook nog eens een hele prettige grafische afstandsbediening. Maar dat gaat eigenlijk pas goed lonen als je ook een behoorlijk muziek collectie er voor hebt en je Squeezeserver ergens op een server/NAS hebt draaien. Die progjes communiceren n.l. via WiFi met de Squeezeserver om je SB remote aan te sturen. iPeng schijnt ook te werken zonder Squeezeserver als je bij mysqueezebox.com geregistreerd hebt maar dat heb ik nooit geprobeerd.

;)

Hoi Jack,

Met dat linkje bedien je hem via de server van mysqueezebox.com. Moet je dat wel eerst optuigen. Vind ik zelf minder handig.

De Duet heeft i.d.d. een fraaie afstandsbediening maar voor de Classic ligt dat anders. Met wat ik aangaf heb je daarvoor in feite een user interface vergelijkbaar als op de Touch maar dan in je hand en door het hele huis heen.

;)

Dat een nano minder klinkt dan een classic heeft hoogstwaarschijnlijk niets met SSD vs. HDD te maken, maar domweg met de kwaliteit van het audiogedeelte. In een nano zullen vanwege de ruimte (of het gebrek daaraan) ongetwijfeld meer compromissen nodig zijn geweest. Ik zou ook niet weten waarom een SSD slechter zou klinken dan een HDD. Zolang de bitjes op de juiste volgorde en op de juiste tijd door de DAC heen worden gejaagd zit het wel goed.

Het analoge deel zal wel niet identiek zijn en dan hebben we tenminste een lekker vertrouwde verklaring.

Maar in mijn perceptie kan (ik zeg niet dat het zo is) een SSD-schijf minder klinken (Pjotr, kom er maar in), dan een magnetische HD. Dat valt uit te proberen.