Jump to content

hoeveel?

m44
 Share

Recommended Posts

Ik schat iets van 750 LP's. In de kelder staan een paar honderd afgekeurde en dat kan aan de muziek of kwaliteit van de plaat liggen. Als in de collectie een plaat staat die niet klinkt gaat hij er meestal wel uit. Ik vind het erg moeilijk om aan goede LP's te komen.

Rommelmarkten, kringlopen, ervaring opdoen met 't kijken naar vuil, krasjes, grijsgedraaid en vergeet niet dat nieuw vinyl nog volop te krijgen is :)

Ik schat iets van 750 LP's. In de kelder staan een paar honderd afgekeurde en dat kan aan de muziek of kwaliteit van de plaat liggen. Als in de collectie een plaat staat die niet klinkt gaat hij er meestal wel uit. Ik vind het erg moeilijk om aan goede LP's te komen.

Rommelmarkten, kringlopen, ervaring opdoen met 't kijken naar vuil, krasjes, grijsgedraaid en vergeet niet dat nieuw vinyl nog volop te krijgen is :)

Ik heb op de Koninginnenmarkt nog even zitten kijken. Daar zitten toch vaak semi handelaren die de afgekeurde platen voor een euro willen slijten. ook veel "alle 13 goed". Nieuw vinyl vind ik duur en niet altijd het geld waard.

Nieuw vinyl is goedkoper dan CD's, dus tja...

Dan mag je mij het adresje eens doorspelen hoor, want iedere nieuwe plaat die ik koop is steeds duurder dan de Cd die uitkomt en dan zwigen we nog van heruitgaven op LP die al helemaal niet kunnen wedijver met de soms midprice cd uitgave ... :)

Gr

Stef

Nog zo'n 450 cd's over na de eerste ronde van de verkoop. Moet weer een nieuwe lijst gaan maken om weer te koop aan te bieden.

Platen, veel, heel veel en het worden er steeds meer. Elke keer als ik op diverse vinylsites rondkijk neemt het aantal weer toe. Favoriete sites voor nieuw vinyl : vinylvinyl.nl en jazzloft.com

ut was ff een hele tel de elpees en de singletjes

maar dit is de result

1680 cd's

268 dvd's muziek

206 dvd's film

650 elpee's

45 singletjes

lijkt me erg leuk om een keer bij je langs te komen voor een lesje in de jaren 70 :)

die periode word voor mij steeds boeiender.

lijkt me erg leuk om een keer bij je langs te komen voor een lesje in de jaren 70 :)

die periode word voor mij steeds boeiender.

tja dat was nog de periode dat wordt met dt werd geschreven :lol:

maar je bent welkom <_<

was een onwijze tijd kwa muziek ,

Was het maar zo'n feest over de gehele linie. Het tegendeel is eerder waar.

Het is vooral een kwestie van muzieksmaak, beschikbaarheid en kwaliteitswensen.

Dan mag je mij het adresje eens doorspelen hoor, want iedere nieuwe plaat die ik koop is steeds duurder dan de Cd die uitkomt en dan zwigen we nog van heruitgaven op LP die al helemaal niet kunnen wedijver met de soms midprice cd uitgave ... :)

Gr

Stef

Meeste dat ik koop komt van de Music Machine in Sittard en van Distortion Records, amsterdam.

Ik betaal voor een LP gemiddeld een euro of 15

Ik heb op de Koninginnenmarkt nog even zitten kijken. Daar zitten toch vaak semi handelaren die de afgekeurde platen voor een euro willen slijten. ook veel "alle 13 goed". Nieuw vinyl vind ik duur en niet altijd het geld waard.

Er is wel veel te koop maar heel veel jazz en blues, en dat is niet helemaal mijn ding. Wil wel een nieuwe LP gaan kopen maar daar worden/zijn er maar 1000 van geperst en alleen te kope op de site van het label. Hierdoor wordt de LP wel duur. Net als dat ik nog een keer Blackwater Park van Opeth wil hebben maar die is ook zeldzaam.

Maar met de 230-300 die ik nu heb vermaak ik mij ook prima.

Ik vind vrijwel alles dat ik op CD kan kopen ook nieuw op vinyl?

Dan ben jij de Google van de vinyl wereld.. Ik zou een webshop beginnen!

Ik ga gewoon naar mijn muziekwinkel, vraag of ze iets op vinyl kunnen krijgen en 9 v/d 10 keer is het antwoord 'ja'.

Dus ik snap 't probleem niet ;D.

Ik vind vrijwel alles dat ik op CD kan kopen ook nieuw op vinyl?

Dan ben jij de Google van de vinyl wereld.. Ik zou een webshop beginnen!

Ik ga gewoon naar mijn muziekwinkel, vraag of ze iets op vinyl kunnen krijgen en 9 v/d 10 keer is het antwoord 'ja'.

Dus ik snap 't probleem niet ;D.

Zo gaat het inderdaad bij mij ook ... als ik dan nog eens zie en merk per toeval wat er allemaal wordt heruitgegegeven

Onvoorstelbaar !!

Gr

Stef

Guest kikkervisje
Zo gaat het inderdaad bij mij ook ... als ik dan nog eens zie en merk per toeval wat er allemaal wordt heruitgegegeven

Onvoorstelbaar !!

Gr

Stef

Om nog maar te zwijgen van wat er allemaal gebruikt (in een goed staat!!!) nog zo her en der te koop is. ;)

Er is wel veel te koop maar heel veel jazz en blues, en dat is niet helemaal mijn ding. Wil wel een nieuwe LP gaan kopen maar daar worden/zijn er maar 1000 van geperst en alleen te kope op de site van het label. Hierdoor wordt de LP wel duur. Net als dat ik nog een keer Blackwater Park van Opeth wil hebben maar die is ook zeldzaam.

Maar met de 230-300 die ik nu heb vermaak ik mij ook prima.

Wat ik nog zoek op vinyl is:

Opeth: Black water park

My Dying Bride: Turn loose the swans (LP 1993)

My Dying Bride: The Sexuality of Bereavement (ep 1994)

My Dying Bride: Unreleased Bitterness (ep 1993)

My Dying Bride: God Is Alone (ep 1991)

the Gathering: Night time birds

the Gathering: Mandylion

Winter: Into darkness

Candlemass: King of the Grey Island

Eigenlijk alles wel van Candlemass behalve epicus doomicus metallicus want die heb ik al.

Dit soort dingen een beetje, ik heb net wel via internet de nieuwe LP van My Dying Bride besteld, deze was alleen via de site van het label te koop en er worden er maar 1000 gemaakt.

Weet niet of alles wat ik nu opnoem op vinyl is uitebracht maar veel wel, dit zijn wel een beetje de dingen die ik zoek. Black water park van Opthe is hun enige album wat ik niet op vinyl heb zover ik weet.

Black water park van Opthe is hun enige album wat ik niet op vinyl heb zover ik weet.

Voila: http://www1.gemm.com/ddc/search.pl?&di...above=.001&

Klopt ja ik heb de LP ook wel eens op Ebay voor soort gelijk bedragen gezien, dan komen er nog verzend kosten bij en moet je maar hopen dat de LP ook werkelijk wordt verstuurd. Ik ben er huiverig voor om LP's CD's bij voor mij onbekende sites in het buitenland te kopen. Misschien onterecht, wel heb ik wel eens op ebay geboden, dat is nooit wat geworden omdat ik geen geschiedenis heb met ebay.

Maar ik zal vanavond de site even beter bekijken.

Ik zag turn loose the swans er ook staan, 2 keer zelfs 1 keer voor $144 en 1 keer voor $200, daar wordt een mens niet vrolijk van.

Wat ik nog zoek op vinyl is:

Opeth: Black water park

[...]

Eigenlijk alles wel van Candlemass behalve epicus doomicus metallicus want die heb ik al.

Dit soort dingen een beetje, ik heb net wel via internet de nieuwe LP van My Dying Bride besteld, deze was alleen via de site van het label te koop en er worden er maar 1000 gemaakt.

Weet niet of alles wat ik nu opnoem op vinyl is uitebracht maar veel wel, dit zijn wel een beetje de dingen die ik zoek. Black water park van Opthe is hun enige album wat ik niet op vinyl heb zover ik weet.

Mordante, ik heb laatst een knipseltje gezien over een hal in Leiden waar duizenden lp's te koop zijn.

Ik ben even de exacte naam en locatie vergeten, maar kan het wel voor je opsnorren als je niet meteen weet wat ik bedoel.

M :ph34r: rc