Egbert Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik heb een Miracle ITA45 op de kop getikt. Mooi . Maar zonder de bijhorende kap / deksel . Heeft iemand die nog liggen ? Ik kan heel weinig info vinden, zelfs (bijna) geen plaatjes. Een echt goede foto zou al aardig helpen, dan kan ik zien wat voor materiaal / kleur / profiel die kap heeft en hem (ongeveer) namaken. Het is een Menno vd Veen ontwerp, ringkern constructie, EL34, schakelbaar triode / penthode en dan stopt het een beetje.. Ik wil dus graag meer weten over wat erin zit. Ik zie wat rode led-jes waarvan er een paar gaan knipperen wanneer ik meer vermogen vraag. Gevaar!!!! Of niet? Ik vind die strip achterin wat simpel, net als de aanhechting van een deel van de bedrading. Is daar eenvoudig wat winst te halen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Als je het Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 P.S. je kunt Menno een mailtje sturen natuurlijk, zal hij vast niet erg vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik heb ook zo'n ding gehad, maar heb me ook nooit echt verdiept in het ding. Daar heb ik hem te kort voor gehad. Ik weet echter wel dat hij zo'n 45 watt in pentode deed en iets meer dan de helft in triode. Ben toen wel bezig geweest om wat diode's en C's te vervangen, maar daar werd hij niet beter van. Heb ik dus heel snel weer terug gebouwd zoals het origineel was. Ik had alleen wel de pentode schakeling eruit gehaald. Dat gaf wel een mooi effect. Zoals Buizenbart al aangeeft: Een complete beschrijving en schema staan in van der Veen's boek "High end buizenversterkers 2". Die ledjes staan ook daarin aangegeven. Dat is een indicatie voor de bias instelling. Ik meen dat groen goed was, rood verlopen en knipperen "Direct bias bijstellen of nieuwe buizen plaatsen", maar daar kan ik me in vergissen. Daar zou je menno even een mailtje over kunnen sturen. Die beantwoord je vragen meest vrij vlot is mijn ervaring. Helaas heb ik zelf geen mooie foto van die van mij terug kunnen vinden. Dit is het enige wat ik nog heb: Wel heb ik dit nog van het net kunnen plukken: De bovenkap is van gepolijst, gebogen RVS met sleuven van zo'n 2 mm breed en 2 Cm lang. De kap zit gebogen tussen de linker en rechter onderkant. Aan de bovenkant lopen links en rechts een RVS buis van voor naar achter. Handig als handvaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Ik heb ook zo'n ding gehad, maar heb me ook nooit echt verdiept in het ding. Daar heb ik hem te kort voor gehad. Ik weet echter wel dat hij zo'n 45 watt in pentode deed en iets meer dan de helft in triode.Ben toen wel bezig geweest om wat diode's en C's te vervangen, maar daar werd hij niet beter van. Heb ik dus heel snel weer terug gebouwd zoals het origineel was. Ik had alleen wel de pentode schakeling eruit gehaald. Dat gaf wel een mooi effect. Zoals Buizenbart al aangeeft: Een complete beschrijving en schema staan in van der Veen's boek "High end buizenversterkers 2". Die ledjes staan ook daarin aangegeven. Dat is een indicatie voor de bias instelling. Ik meen dat groen goed was, rood verlopen en knipperen "Direct bias bijstellen of nieuwe buizen plaatsen", maar daar kan ik me in vergissen. Nou snap ik er geen snars meer van, ik kan met de beste wil van de wereld geen ledjes en pentodeschakelaar vinden?? Waar staat dat in dat boek, Miracle*? Ik heb ook nog deel 1 effe snel doorgebladerd, maar noppes.. *Heeft jouw 'naam' iets met die versterker te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 april 2009 Report Share Posted 27 april 2009 Nou snap ik er geen snars meer van, ik kan met de beste wil van de wereld geen ledjes en pentodeschakelaar vinden?? Waar staat dat in dat boek, Miracle*? Ik heb ook nog deel 1 effe snel doorgebladerd, maar noppes.. *Heeft jouw 'naam' iets met die versterker te maken? Heb het boek helaas even niet voorhanden hier. Ligt bij een maat van me, maar zal volgende week eens voor je kijken. Het kan ook zijn dat ik het op het originele schema heb zien staan. Voor zover ik even uit mijn hoofd terug kan halen zat het ledje tussen p3 en p4 in het schema. Ik meen me ook te herinneren dat 2 pagina's verder dan het schema er een foto van de binnenkant te zien is, waar de ledjes tussen de EL34 buizen te zien zijn, maar ik zal aankomende week eens in het boek kijken. Ik gebruik idd de forumnaam Miracle sinds ik die versterker heb gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 28 april 2009 Author Report Share Posted 28 april 2009 De bovenkap is van gepolijst, gebogen RVS met sleuven van zo'n 2 mm breed en 2 Cm lang. De kap zit gebogen tussen de linker en rechter onderkant. Aan de bovenkant lopen links en rechts een RVS buis van voor naar achter. Handig als handvaten. Is de hele kap geperforeerd of alleen de bovenkant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 De bovenkant en de zijkanten, dus niet in het afgeronde deel. In dit patroon: _ __ _ __ _ __ _ __ __ _ __ _ __ _ __ _ _ __ _ __ _ __ _ __ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Als je het Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Het ziet er als volgt uit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 30 april 2009 Author Report Share Posted 30 april 2009 Heel fijn allemaal, dank (zeker die mooie foto's gaan helpen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts