Petwin Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=12744 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 28 april 2009 Report Share Posted 28 april 2009 Op het gevaar af dat ik open deuren intrap, even een samenvatting: - een Knosti / Disco Antistat is goedkoop, voldoet altijd, maar is behoorlijk bewerkelijk en soms riskant voor je etiketten - een Okki Nokki is gemakkelijker en (gerelateerd aan de waarde van de platenverzameling) niet te duur en zijn geld helemaal waard - als je een bewezen wasvloeistof gebruikt (L'Art du Son, Quality Service of zo) is succes verzekerd en dit kost geen moer in relatie tot het aantal platen dat je ermee schoonmaakt. Al het overige is pure luxe (wat van mij overigens best mag) en geeft verdere verbetering "in de marge". Mijn ervaring is dat als platen goed gewassen worden (ook nieuwe en sommige herhaal ik wel eens, als het resultaat nog niet goed is) trekken ze minder stof aan en worden ze (heel) veel stiller. Ook gewraakte residuen van "nat draaien" krijg je er volledig mee weggewassen. Kortom: heel veel nieuw luisterplezier van de eigen platenverzameling...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Op het gevaar af dat ik open deuren intrap, even een samenvatting: - een Knosti / Disco Antistat is goedkoop, voldoet altijd, maar is behoorlijk bewerkelijk en soms riskant voor je etiketten - een Okki Nokki is gemakkelijker en (gerelateerd aan de waarde van de eplaenverzameling) niet te duur en zijn geld helemaal waard - als je een bewezen wasvloeistof gebruikt (L'Art du Son, Quality Service of zo) is succes verzekerd en dit kost geen moer in relatie tot het aantal platen dat je ermee schoonmaakt. Al het overige is pure luxe (wat van mij overigens best mag) en geeft verdere verbetering "in de marge". Mijn ervaring is dat als platen goed gewassen worden (ook nieuwe en sommige herhaal ik wel eens, als het resultaat nog niet goed is) trekken ze minder stof aan en worden ze (heel) veel stiller. Ook gewraakte residuen van "nat draaien" krijg je er volledig mee weggewassen. Kortom: heel veel nieuw luisterplezier van de eigen platenverzameling...... Helemaal mee eens Heino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Zo'n Loricraft haalt toch nog wat meer rotzooi uit de groef dan een ON-ding, maar ik ben wel heel blij met mijn ON-ding. Het ding voldoet prima. Ik heb een paar jaar geleden zelf met de gedachte gespeeld om een wasmachine te bouwen op basis van een ultrasoonbad. Nadeel was dat een passend bad gelijk een aardig aantal duiten kostte, zodat je voor een protomodel al gelijk de hoofdprijs moest gaan tellen . Dan liever een ON-ding aangeschaft en ik heb er tot op heden geen spijt van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Zo'n Loricraft haalt toch nog wat meer rotzooi uit de groef dan een ON-ding, maar ik ben wel heel blij met mijn ON-ding. Het ding voldoet prima. Ik heb een paar jaar geleden zelf met de gedachte gespeeld om een wasmachine te bouwen op basis van een ultrasoonbad. Nadeel was dat een passend bad gelijk een aardig aantal duiten kostte, zodat je voor een protomodel al gelijk de hoofdprijs moest gaan tellen . Dan liever een ON-ding aangeschaft en ik heb er tot op heden geen spijt van. Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Als je twee keer wast bijvoorbeeld met een OK of VPI dan kan het volgens mij niet schoner (witter dan wit). Je zou dat eens moeten toetsen met een microskoop; de plaat wassen met een normale wasmachine en dan de helft een tweede keer extra met een Loricraft en vervolgens kijken of er een overgang is te bespeuren. Het voordeel van een OK of VPI is in ieder geval dat de vloeistof minder lang op de plaat staat en dus minder kwaad kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 april 2009 Report Share Posted 29 april 2009 Ik heb ooit eens een paar LP's die uit een ON-ding kwamen onder de microscoop gelegd. Daar werd ik absoluut niet vrolijk van. Als ik een LP die van mij HANNL af komt onder de microscoop leg zie ik enkel schone groeven. Pas zelfs nog een LP van een Okki Nokki vergeleken met die van mijn HANNL en dan blijkt de HANNL toch net wat meer af te zuigen dan een Okki. Bij die laatste was er nog wat vuil te zien, met de zelfde vloeistof. Ik heb beide apparaten ook open gehad en in de HANNL zit een afzuiger met 4x zoveel capaciteit als in een Okki. Dat is ook te horen bij gebruik. Als ik de HANNL op de laagste stand gebruik maakt hij net zo veel kabaal als een Okki. Op de hoogste afzuigstand lijkt de HANNL wel een Numatic CTD900. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Ik heb ooit eens een paar LP's die uit een ON-ding kwamen onder de microscoop gelegd. Daar werd ik absoluut niet vrolijk van. Als ik een LP die van mij HANNL af komt onder de microscoop leg zie ik enkel schone groeven. Pas zelfs nog een LP van een Okki Nokki vergeleken met die van mijn HANNL en dan blijkt de HANNL toch net wat meer af te zuigen dan een Okki. Bij die laatste was er nog wat vuil te zien, met de zelfde vloeistof. Ik heb beide apparaten ook open gehad en in de HANNL zit een afzuiger met 4x zoveel capaciteit als in een Okki. Dat is ook te horen bij gebruik. Als ik de HANNL op de laagste stand gebruik maakt hij net zo veel kabaal als een Okki. Op de hoogste afzuigstand lijkt de HANNL wel een Numatic CTD900. Beste Miracle geen appels met peren vergelijken. Een Hannl is natuurlijk beter Okki Nokki hangt ook een andere prijskaart aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Ik heb ooit eens een paar LP's die uit een ON-ding kwamen onder de microscoop gelegd. Daar werd ik absoluut niet vrolijk van. Als ik een LP die van mij HANNL af komt onder de microscoop leg zie ik enkel schone groeven. Pas zelfs nog een LP van een Okki Nokki vergeleken met die van mijn HANNL en dan blijkt de HANNL toch net wat meer af te zuigen dan een Okki. Bij die laatste was er nog wat vuil te zien, met de zelfde vloeistof. Ik heb beide apparaten ook open gehad en in de HANNL zit een afzuiger met 4x zoveel capaciteit als in een Okki. Dat is ook te horen bij gebruik. Als ik de HANNL op de laagste stand gebruik maakt hij net zo veel kabaal als een Okki. Op de hoogste afzuigstand lijkt de HANNL wel een Numatic CTD900. Bedoel je soms : Ik citeer uit de proza van Hannl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Bedoel je soms : Ik citeer uit de proza van Hannl ? Nee, heb de proza van HANNL nog nooit gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Verbaast me toch dat verschil tussen platenwassers. Zelf heb ik de idee dat na twee keer wassen met een VPi het echt niet schoner kan. Zal ook eens een keer een microskoop erbij halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 30 april 2009 Report Share Posted 30 april 2009 Verbaast me toch dat verschil tussen platen wassers. Zelf heb ik de idee dat na twee keer wassen met een VPi het echt niet schoner kan. Zal ook eens een keer een microscoop erbij halen. Zou niet alles geloven wat er hier geschreven wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 Moest even opzoeken wat een Numatic is... Heeft er iemand hands-on ervaring met een Loricraft? Kan iemand iets zeggen over een Smart Matrix vs. een Hannl? (lijken veel op elkaar) Bij de Hifi winkel in Beek Ubbergen bj Nijmegen staat er een. Ziet er verder prima uit maar is wel groot. De vraag blijft wat de meerwaarde is van het apparaat boven een ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 hoi Petwin hier staat een mooie VPI in de aanbieding http://www.triplemaudioshop.nl/pagina23.html is een goede zaak super service en Mattijs weet waar hij het over heeft hij is zeer technisch onderlegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 hoi Petwin hier staat een mooie VPI in de aanbieding http://www.triplemaudioshop.nl/pagina23.html is een goede zaak super service en Mattijs weet waar hij het over heeft hij is zeer technisch onderlegd Mijn ervaring is dat de motor van de vpi heel snel heel erg warm ( heet! ) wordt aan de spindel. Met als gevolg dat je platen "bol" gaan staan. Wanneer je een enkele plaat reinigt heb je er geen last aan maar ga je er een stuk of 10 achter elkaar doen dan is Leiden in last. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 hoi Petwin hier staat een mooie VPI in de aanbieding http://www.triplemaudioshop.nl/pagina23.html is een goede zaak super service en Mattijs weet waar hij het over heeft hij is zeer technisch onderlegd Mijn ervaring is dat de motor van de vpi heel snel heel erg warm ( heet! ) wordt aan de spindel. Met als gevolg dat je platen "bol" gaan staan. Wanneer je een enkele plaat reinigt heb je er geen last aan maar ga je er een stuk of 10 achter elkaar doen dan is Leiden in last. oke ik dacht dat het een heel goeie machine was als ik onderstaande zo lees ik had er zelfs een tijdje over gedacht hem zelf te kopen wat heb je hierna aangeschaft kikkervisje? ---------------------------------------------------------------- The highly acclaimed VPI HW-17 VPI HW17 record cleaning machine is standard equipment in record libraries such as the US Library of Congress, and is undoubtedly one of the finest record cleaning machines in the world. The VPI HW17 record cleaning machine is the state of the art automatic vacuum cleaning solution. Many music lovers and record collectors have a collection running into thousands of titles. In the case of a collection of this size, it is useful to have a faster machine designed from the outset for a higher duty cycle. That machine is the VPI HW17. The principle of a vacuum machine is simple. The record is placed on the platter, the cleaning solution is applied to the surface of the record which is then worked into the grooves. The cleaning solution is crucial as it has to be an effective degreasing agent to remove grease which binds the debris to the surface of the vinyl without harming the long term stability of the vinyl itself. This solution must then lift and hold the dirt so that it can be completely removed from the vinyl by vacuum. The quality and power of the electric motors in a record cleaning machine is critical to it's performance and long term durability. This VPI HW-17 HW17 record cleaning machine was designed to be used hour after hour, cleaning large batches of vinyl without a break. As such, the motors used within the VPI HW-17 HW17 record cleaning machine are of the very highest quality and with integral fan cooling, to ensure a long working life. The platter drive motor rotates at 18 RPM and is bidirectional. The bidirectional function was installed in the VPI HW-17 so that debris which had been driven into the bottom of the grooves in one direction could be loosened by cleaning in the opposite direction. This ensures that the cleaning operation of the HW-17 is the best currently available. Similarly the vacuum motor is very high powered and means the machine lifts the fluid with the suspended debris more effectively than almost any other record cleaning machine. Records can thus come off the machine quickly with only a few minutes air drying before being ready to play. The record cleaning solution is applied to the vinyl via a pumped cleaning fluid reservoir built into the machine. This fluid applicator has been designed to apply a very even layer of fluid across the record without risking contamination of the label. The twin arms on top of the machine contain a vacuum slot and a cleaning brush, both of these arms are self-adjusting allowing optimal operation on a variety of vinyl thicknesses without user intervention. The brush profile has been designed in such a way that the fine bristles will reach the bottom of even the most tightly packed grooves, loosening dirt to be suspended in the cleaning fluid. The vacuum arm runs close to the record's surface to enable complete removal of debris from the grooves, while ensuring no damage to the vinyl itself. The VPI HW-17 HW17 record cleaning machine is proven system and is undoubtedly one of the finest record cleaning machines in the world. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 Die verhalen uit de bladen kan je gerust met een forse korrel zout nemen. Het verbaasd mij hoogelijk dat er HEARO aldoor te onpas, aan gerefereerd wordt. Mensen laten zich kennelijk graag bedotten. Op een high fi show in Frankfurt ben ik op het einde van het gebeuren naar de standhouder gestapt en gevraagd of ik dat ding niet beter mee naar Holland kon nemen. Sindsdien heb ik een Clearaudio Matrix platenwasser de man heeft mij geen poot uitgerukt en ben er inmiddels al een jaar of 10 happy mee. Mijn vrienden hebben allen een Okki Nokki die wast niet minder maar kost wel fors minder en maakt ook nog eens meer leven. En die vpi staat al jaren werkeloos bij een inmiddels oud omaatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 Helemaal mee eens kikkervisje eigen ervaring is het enige dat telt. Nou ben ik er toch sterk over aan het denken om hem toch aan te schaffen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 Ja wat let je? Welke eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 PS wat de vloeistof betreft was ik zelf in de meeste situaties met L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 mei 2009 Report Share Posted 1 mei 2009 Ik gebruik al sinds ik de HANNL heb de vloeistof die erbij geleverd werd, en sinds een paar weken de zelfde vloeistof, maar dan met de naam Pebbles op het flesje, en met slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2009 Report Share Posted 2 mei 2009 Ik gebruik al sinds ik de HANNL heb de vloeistof die erbij geleverd werd, en sinds een paar weken de zelfde vloeistof, maar dan met de naam Pebbles op het flesje, en met slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 mei 2009 Report Share Posted 2 mei 2009 Hartstikke leuk, maar welke modellen en prijskaartjes hebben jullie nu precies? Ik heb deze: HANNL Micro Kost tegenwoordig helaas alweer een euro of 250 meer dan wat ik ervoor betaalde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2009 Report Share Posted 2 mei 2009 Ik heb een VPI 16.5 met veel geluid. Die Loricraft hoor je daarentegen niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts