Paul Jenner Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Pjotr, je hebt natuurlijk gelijk. Een cd fikker calibreert zichzelf inderdaad zodra je er een cdr van het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Hallo allemaal. Ik ben nieuw op jullie forum maar ik volg alles wat jullie schrijven met veel interesse. Ook dit onderwerp over kopieen en images van cd's. Mijn Marantz CD94-II van 13 jaar oud slikt na enig morren wel een image maar absoluut geen kopie met losse wav files. Heeft iemand een idee hoe dit beter kan? Ik zet nl veel materiaal van LP over op CD maar dat draait dan alleen via de PC of op de DVD player. Geen van beide is geweldig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Hier is trouwens nog een mooie test over het verschil tussen merken cdr's te vinden: http://www.niehoff.nl/tips/CD-R%20test%20NOB.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 En Jas, er staat weliswaar geen extra foutcorrectie-info op een audio cd, maar de audio staat er wel gescrambled op. En wel op zo'n manier dat de foutcorrectie in de afspeler zijn werk kan doen, Leesvoer: http://www.cdrfaq.org/faq02.html#S2-17 En ja Jasper, hier is idd erg veel leesvoer over de achtergronden van onze hobby te vinden: http://www.contekst.nl/Pags_NL/archief1.htm Jammer dat dat die CD test al weer een paar jaar oud is. De meeste van die CD-R's zijn al niet meer te krijgen. Grtz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Geerdie:Mijn Marantz CD94-II van 13 jaar oud slikt na enig morren wel een image maar absoluut geen kopie met losse wav files. Als je inderdaad een waf file op cd brand kan geen enkele cdspeler er mee over weg. Je moet toch echt een muziek cd branden. geen data cd. Verder is de analoge uitgang van een pc-loop werk extreem slecht. Vervormingen van 1%. Je moet ze echt digitaal laten afspelen. Een een of andere setting in Media Player. Verder zijn de standaard soundcards, en speakers erg beroerd. Niet een eerlijk vergelijk met een audio set. Zou jij een versterker kopen die maar 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Een kopie die in het middengebied en hoog wat minder uit de verf kwam, maar toch veel beter is dan het origineel... Ome Henk, Dat zou inderdaad een vreemde conclusie zijn, is namelijk precies andersom (lees de tekst d'r nog maar eens op na ). Het origineel komt in dat gebied juist wat minder uit de verf, de kopie juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dus heb je ze er beide tegelijk in gestopt! Rare mensen die Limboos Zou zeggen ga een cursus Limburgs doen Henk Als Randstadter heb ik niet zo'n moeite om Marjor's verhaal te lezen en te begrijpen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Pjotr: Jammer dat dat die CD test al weer een paar jaar oud is. De meeste van die CD-R's zijn al niet meer te krijgen. Taiyo Yuden wel Ik vraag me alleen af hoe die pikzwarte cd's uit de testbank komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door JSA: Taiyo Yuden wel Ik vraag me alleen af hoe die pikzwarte cd's uit de testbank komen. Bij mij igg bar slecht Bij de weg als je de ATIP van een CDR wil uitlezen, hier de laatste versie van CDR-Identifier: http://www.cdr-forum.de/download/cdrid163.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Rare mensen die Limboos Ja Ome Henk, het valt niet mee, maar er valt mee te leven Ik heb de tekst nog een keertje lezen en inderdaad je zou het verkeerd kunnen begrijpen, maar aangenomen dat ik niet 2 CD's tegelijk in het bakkie leg (zo erg is het toch ook weer niet) zou je er toch uit moeten komen. Greetzz, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 'T hangt er dus vanaf of je de eerst genoemde of de laatst genoemde als eerste in de DVD-speler hebt gelegd Heel apart Nou tis ook wat met die Friezen zeg, wat 300 km al niet uit kunnen maken . Ik moet eens bij Sodejuu informeren hoe ik dat met die 2 CD's nou duidelijk moet maken. ps. Het ergste is dat jouw antwoord het mijne had kunnen zijn. . Wat moet al die lui die zich soms onbegrepen voelen. Greetzz, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Wat moet al die lui die zich soms onbegrepen voelen. Ik bedoel: Wat moeten al die lui zich soms onbegrepen voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door marjor: Ik bedoel: Wat moeten al die lui zich soms onbegrepen voelen. Ach het is zo simpel as wat. Ome Henk weet alles maar dan ook alles van vinyl, zowel waar je het in moet stoppen (of eigenlijk op en onder ) en hoe je dat vinyl moet schoon maken. Hij weet echter helemaal niets van CD's hoor Marjor, hij doet maar alsof en ja dan krijg je dit soort misverstanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Als je inderdaad een waf file op cd brand kan geen enkele cdspeler er mee over weg. Je moet toch echt een muziek cd branden. geen data cd. Verder is de analoge uitgang van een pc-loop werk extreem slecht. Vervormingen van 1%. Je moet ze echt digitaal laten afspelen. Een een of andere setting in Media Player. Verder zijn de standaard soundcards, en speakers erg beroerd. Niet een eerlijk vergelijk met een audio set. Zou jij een versterker kopen die maar 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Ssssssssssttttt, nu verklap je de clou Pjotr Ach, ik weet niet veel van LP's (Langzame Plaat??). Ik zie dat je zo'n Transrotor hebt, is dat zo'n plexiglazen ding op vier pootjes?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Tssssssss, 3 marjor Sorry, ik liet me effe gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Geerdie: Begrijp me niet verkeerd Simon. Ik maak in Nero wel degelijk een audio-cd aan. Die speelt dan keurig in de auto-cd wisselaar etc. Op de pc draai ik met een SB Audigy (via de Arcam Alpha) maar dit klinkt erg "kaal". Geert Hmm, ok. Dat was in 't verhaal niet helemaal duidelijk, dus... Aan de setup zal het wel niet liggen, die audigy klinkt vrij aardig. Het kan natuurlijk zijn dat je speler te oud is. En de nieuwe redbook standaard niet snapt. Verder zou je kunnen kijken of de "remove silence" aan staat. Daar gaan veel cdspelers van over de zeik. (Vieze tikken aan het einf van 't nummer.) Geef het 1ste nummer wat extra silence aan 't begin. Succes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Probeer eens om een imagefile naar harddisk te schrijven, dus zonder omzetting naar wav. Maak dan van die image file een kopie naar cdr en zie of het resultaat nu meer een 1:1 kopie wordt ... Paul. Even weer on topic, Ik heb nu een kopie via een image gemaakt. Nu is het een echte 1:1 kopie, geen verschil meer te horen. De tussentijdse conversie naar wav heeft dus duidelijk roet in het eten gegooid. Greetzz, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Dat zeg ik, Gamma ! Houd er rekening mee dat er in jouw vorige werkwijze twee omzettingen optreden: cd naar wav en wav weer naar cd. Dat is onnodig. Deze werkwijze kan wel een voordeel opleveren indien de originele cd erg veel beschadigingen bevat en/of gewoon een slecht fabrikaat is. Maar dan moet je wel een eersteklas cd brander hebben, anders biedt dit ook geen soelaas ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Meer nog eerste klas software. Het is de software die dat goed moet doen en hoe je daar mee omgaat. I.d.d. gewoon met Nero van de Gamma gaat dat prima. Echt moeilijke (slechte) CD's kun je beter eerst rippen naar .WAV met EAE (Exact Audio Extraction). Als je in Nero gewoon een Copy CD doet maakt Nero automatisch een image van een audio CD als je met je brander eerst inleest. Voor data CD's gaat dat niet op. Kun je beter CloneCD voor gebruiken. Ps. PaulJ probeerde je net een e-mailtje te sturen maar je meelbox loopt over. Kreeg het weer teruggestuurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 probeer nog maar eens ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Het is EAc = Exact Audio Copy. Inderdaad zeer aan te bevelen bij moeilijke cd's of gewoon als standaard wanneer je de tijd hebt en hoge eisen stelt. Maar EAC converteert wel standaard naar EAV files dacht. Vermoedelijk kun je ook instellen dattie eerst een image maakt. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Oeps, je hebt gelijk: http://www.exactaudiocopy.de/ En hier clone cd: http://www.clonecd.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Houd er rekening mee dat er in jouw vorige werkwijze twee omzettingen optreden: cd naar wav en wav weer naar cd. Dat is onnodig. Op zich jammer, aangezien niets gemakkelijker is dan in Nero van een audio CD de nummers af te plukken die je werkelijk wilt hebben. Misschien een goed rip-programma dan maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Hoi Marjor, Met het converteren heen en terug naar en van .WAV is niets mis. Dat gaat verliesvrij. Heb zelf geen problemen met het op die manier samenstellen van compilaties met Nero. Je kan op die manier ook CD-Text toevoegen als je dat wilt en je CD speler daar iets mee kan. Belangrijk is wel dat je "Disk at once" gebruikt bij het schrijven. Ook de pauzes tussen tracks zijn belangrijk. De eerste pauze (voor track 1) moet altijd minimaal 2 sec. zijn. Hoor ook veel positieve reacties over Furio: http://www.feurio.de/ Dat is shareware maar je kan het net zo lang uitproberen als je wilt. Heb het zelf echter nog niet geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts