Jump to content

nieuwe speakers

hifinaat01
 Share

Recommended Posts

idd rampzalig zo'n dunwandige kast met een 8"woofertje en soft dome tweeter.

zoveel kleuring....er blijft geen muziek meer over.

verschil tusen een drumstel en een piano is nihiel :ph34r:

maar ja bij mij worden ze ook nog eens aangestuurd door een BOSE versterker!!!!!

nu jullie weer :lol:

maar wegdoen?

voorlopig niet ;)

Vind het eerder een spannend ontwerp. Mijn ervaring is dat twee-wegjes vaak de muziek beter geintegreerd weergeven. Met integratie krijg je makkeijker goede PRAT en plaatsing, dingen die ik belangrijk vind.

Tja die Bose... wat zullen we daarvan zeggen:) Whatever turns you on!

idd rampzalig zo'n dunwandige kast met een 8"woofertje en soft dome tweeter.

zoveel kleuring....er blijft geen muziek meer over.

verschil tusen een drumstel en een piano is nihiel :ph34r:

maar ja bij mij worden ze ook nog eens aangestuurd door een BOSE versterker!!!!!

nu jullie weer :lol:

maar wegdoen?

voorlopig niet ;)

Vind het eerder een spannend ontwerp. Mijn ervaring is dat twee-wegjes vaak de muziek beter geintegreerd weergeven. Met integratie krijg je makkeijker goede PRAT en plaatsing, dingen die ik belangrijk vind.

Tja die Bose... wat zullen we daarvan zeggen:) Whatever turns you on!

deze bose turns me on. ik vind het oprecht een van de mooiste torrenbakken ooit gemaakt :cool2:

Nou dat zou ik niet direct willen beweren hoor! Toevallig bezit ik zelf de beste luidsprekers ter wereld. :D

hoi knor die heb ik ook !

welke heb jij :D

Carver Amazing, de Platinum. Geen gezeik met kasten en domme steensoorten, maar gewoon, 19Hz zonder kleuring.

Als ik heel eerlijk ben de op-1-na-beste, maar goed, je kunt niet alles hebben.

En jij?

Ik speel met Audio note E SPE he zilver

En ik ben er ook echt van overtuigd dat het de mooiste zijn

en ook de lelijkste :lol:

Hi Tube 300...ken de Audio Note alleen van plaatjes. Heb deze review gelezen...

http://www.hifi.nl/recensies/1565/Audio_Note_AN-E_spe.html

das nou wat je noemt een rave review. Er zijn er dus meer op dit forum die zitten te tobben met een 16cm woofertje...erg he:) Het schijnt dat je met zo'n ding niet kunt horen wat voor instrumenten er spelen..:)

Ik leef met je mee.

ach reviews dat zegt ook eigenlijk niks

het zijn gammele dunne kastjes van waaibomenhout

en er zitten inderdaad ook nog eens kleine woofertjes in,

zeker voor mijn doen ik heb met 18 inch gespeeld in hoorns 64 mm wanden en gevult met beton (ja hoor ze stonden in de huiskamer) :lol:

erboven op stonden hoorns met AER mk3 breedbanders.

http://www.bd-design.nl/index1.html

Daarna 15 inch breedbanders PHY KM 30 sag

in een Grande Crescendo kast van Musical affairs

http://www.musicalaffairs.com/prod/grandcrescendo.php

En nu deze Audio Note.

voor mij zijn dit nu de best klinkende luidsprekers die er zijn.

let op het woordje MIJ

Ik kan nu zelfs het verschil horen tussen een viool en een sax :lol:

Als je ze eens wil horen kom je maar eens langs ik woon in Echt

@Voor mij zijn dit nu de best klinkende luidsprekers die er zijn.

Ik bezit ook van die sinaasappelkistjes klinken inderdaad wel aardig ja. :D:rolleyes::P;)

ah steeds meer mensen met een goede smaak hier. B)

komen jullie ook allemaal naar de hear dag aub....

Mijn ervaring is dat twee-wegjes vaak de muziek beter geintegreerd weergeven. Met integratie krijg je makkeijker goede PRAT en plaatsing, dingen die ik belangrijk vind.

Ja, dat zeg ik nou ook altijd: hoe meerweg, hoe meer weg... :)

Meer-dan-tweeweg, vooruit, drieweg, is leuk voor feestjes. ;)

Guest kikkervisje

Ik dacht dat hifi niet over smaak ging... :rolleyes:

Wanneer je er HEAR over kan twisten ? Waarom niet? :D

Ik denk dat wij het in elk geval wel eens worden, tenzij jij de hele tijd buiten staat te paffen als ik speakers afkr... beluister ;D.

Ik dacht dat hifi niet over smaak ging... :rolleyes:

alles gaat over smaak beste henrie.

hifi is een illusie die door verschillende brillen bekeken word B)

Ik denk dat wij het in elk geval wel eens worden, tenzij jij de hele tijd buiten staat te paffen als ik speakers afkr... beluister ;D.

ik ben zeker van plan ook te gaan luisteren. maar als de muziek me niet aanstaat ben ik weg.

duszz

die audiofiele hifi cd's kan ik nog wel pruimen omdat het lekker spectaculair klinkt.

erg vind ik pogingen om rock "in the mix "te brengen en iemand komt dan weer met direct of U2 en dan net iets te hard.

want rock moet hard hoor je dan. met van die schelle tingel tangel tweeters om het gevoel van presence te versterken.

meestal gewoon naar aan de oren.

heel persoonlijk voor mij is dat hifi, myfi e.d. niet zo heel hard hoeft.

als ik dat wil koop ik wel een PA set.

Knor, het is toch kijkert en geen kijkerd ?

Kijkertje Knorretje!

Ja, ik geloof het wel. Maar goed dit gaat nergens over

ben blij dat je het zelf ook doorhebt. dat scheelt mij weer een reactie.

Waarvan akte :lol:

;)

neem ik maandag die bak oud ijzer nog voor je mee?

maakt mij niet uit hoor. als je hem wilt overnemen is ie van jou anders blijft ie lekker hier staan.

Mijn ervaring is dat twee-wegjes vaak de muziek beter geintegreerd weergeven. Met integratie krijg je makkeijker goede PRAT en plaatsing, dingen die ik belangrijk vind.

Ja, dat zeg ik nou ook altijd: hoe meerweg, hoe meer weg... :)

Meer-dan-tweeweg, vooruit, drieweg, is leuk voor feestjes. ;)

Is m.i. niet helemaal waar, maar toch een :lol: voor deze opmerkingen :cool2:

ik ben zeker van plan ook te gaan luisteren. maar als de muziek me niet aanstaat ben ik weg.

duszz

die audiofiele hifi cd's kan ik nog wel pruimen omdat het lekker spectaculair klinkt.

erg vind ik pogingen om rock "in the mix "te brengen en iemand komt dan weer met direct of U2 en dan net iets te hard.

want rock moet hard hoor je dan. met van die schelle tingel tangel tweeters om het gevoel van presence te versterken.

meestal gewoon naar aan de oren.

U2 heeft ook wel eens iets moois uitgebracht. Zoals The unforgettable Fire en (iets minder al wel) The Joshua Tree. Daarna is het helaas echt grondig mis gegaan met U2.

Direct mogen ze van mij ook direct door de plee spoelen, en echt niet alleen omdat ik de muziek te simpel voor woorden vind. De opnames zijn nog slechter dan hun muziek.

Rock hoeft niet luid (hard zoals jij dat zegt), maar met de juiste installatie kan het af en toe wel heel lekker zijn om het eens op oorlogsterkte te beluisteren.

Bullit in a Bible, de Live CD van Green Day, gaat hier meest zo luid dat je jezelf niet eens meer kunt horen schreeuwen. Deze CD moet je ook niet op borrelhaplateavondvolume luisteren. Dan is er niets aan vind ik.

En schelle tingel tangel tweeters, dat valt in vergelijking met echte PA en echt live vaak ook nog wel mee. Zeker als ze bij die PA compressie drivers van titanium gaan gebruiken, wat tegenwoordig gelukkig steeds meer gebeurd.

Die dingen geven een veel scheller hoog weer dan de gemiddelde high-end/hifi speaker, en komen daarmee ook veel meer bij de werkelijkheid dan die high-end speaker.

Ga maar eens een clarinet, trompet, sax of bekken live, zonder versterking beluisteren. Dat klinkt echt niet zo vriendelijk als wat de gemiddelde hig-end/hifi speaker je doet geloven.

"Luistervolume".

Da's voor mij zo hard dat je niet meer gewoon kunt praten, maar elkaar nog wel fatsoenlijk kunt verstaan.

Maargoed, vriend van me (die verder echt wel oortjes heeft) draait op een aanmerkelijk hoger volume.

Onder een bepaald volume heb ik bij mij in de woonkamer altijd het gevoel dat de ruimte meer 'grip' heeft op het geluid, waardoor ik dingen om me heen ga horen. Ruimteruis zegmaar ;D.

Enfin, Di-Rect en U2 doe je mij ook geen plezier mee en ik zie geen reden om dat te gebruiken voor 't testen van speakers. 't Klinkt niet :).

Het is onmogelijk een drumsolo zachtjes en toch realistisch weer te geven.

Miniatuurtjes maken van de werkelijkheid is geen high fidelity.

Muziekweergave moet zo veel mogelijk overeenkomen met de werkelijkheid: qua dynamiek, toonomvang, luidheid... qua

Het is onmogelijk een drumsolo zachtjes en toch realistisch weer te geven.

Miniatuurtjes maken van de werkelijkheid is geen high fidelity.

Muziekweergave moet zo veel mogelijk overeenkomen met de werkelijkheid: qua dynamiek, toonomvang, luidheid... qua

Luister zelden echt hard, maar soms gaat bij mij de volume knop ook wel wat verder open. Echter veel verder dan 93-95 DbA ga ik meestal niet. (of was het het DbC??)