Guest tubejack Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik heb vandaag voor het eerst van mijn leven een CDM-9 loopwerk uitelkaar gehaald en de aandrijfmotor vervangen. Man-o-man wat benijd ik die mannen en vrouwen van de technische dienst van de firma Rotel not! De hele cd-speler moet helemaal uit elkaar, om bij het loopwerk te komen en tig verschillende schroefjes Zie dat maar weer allemaal op de juiste volgorde terug te schroeven Gelukkig heb ik nog zo'n ding, dus ik kon "afkijken" en ik moet zeggen na een paar keer zo'n cd-speler geheel gedemonteerd te hebben krijg je er vanz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 P.s. wel nog even de standaard Rotel RCD-975 vergeleken met de gepimte Philips CD160.... Philips wint De wens is de ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 P.s. wel nog even de standaard Rotel RCD-975 vergeleken met de gepimte Philips CD160.... Philips wint De wens is de ... Het is zowiezo lastig, om cd-spelers uitelkaar te houden, omdat verreweg de meeste schakelingen standaard zijn. Maar in de CD-160 is de voeding "ververst" de digitale IC's v Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Omdat ik mijn mooie plannen voor een buizen-uitgangstrap niet aan het werk heb gekregen heb ik die hele zooi er weer afgesloopt. Ik kan het beter even laten rusten en later met een frisse kop er opnieuw aan beginnen. Ik wilde toch een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 ik denk dat je wat ellende (scherpte) veroorzaakt door trillingen weggewerkt hebt. naar mijn bescheiden mening bestaat er niet zoiets als teveel dempen. vroeg of laat bij een volgende upgrade (zoals mkp1837's als bypass gebruiken hier en daar) krijg je je pssshhhhh weer terug, en dan beter als het was. althans ... zo verloopt het upgrade traject bij mij. zigzaggend maar wel omhoog. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 De post bracht vanmiddag een mooi pakketje, met een bergje Sanyo Oscons, dat zijn "snoepjes" waarmee je heel erg mooi, het digitale gedeelte (en dan met name de +5 volt een flinke "oppepper" mee kunt geven. Ze zijn niet goedkoop, maar m.i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 @Bart ik snap niet dat die buizentrap niet werkt, heb je een schema? Maar dan zonder het filter, wel met een 50 ohm I/V-weerstand van rooster naar aarde. En met deze voeding: Ipv een 6x4 heb ik een EZ80 gebruikt, maar daar zal het niet aan liggen, daardoor kwam ik mooi op 300V uit.. Ik snap ook niet dat het niet werkte, Jack, het was echt een nederlaag voor me waar ik een tijdje goed ziek van ben geweest.. Ik heb trouwens andere buizenprioriteiten nu, huiswerk voor Menno, wat experimenteren met de voorversterker voor onze gitaarversterker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 ik denk dat je wat ellende (scherpte) veroorzaakt door trillingen weggewerkt hebt. naar mijn bescheiden mening bestaat er niet zoiets als teveel dempen. vroeg of laat bij een volgende upgrade (zoals mkp1837's als bypass gebruiken hier en daar) krijg je je pssshhhhh weer terug, en dan beter als het was. althans ... zo verloopt het upgrade traject bij mij. zigzaggend maar wel omhoog. groet Mischien heb je gelijk Rob.. Ik weet het nog niet. Het is wel een feit dat het relatief erg anders klinkt dan de andere loopwerken die ik hier heb staan. En ik vind het toch echt een beetje dof klinken. Ik was eerst ook voor h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Ik snap ook niet dat het niet werkte, Jack, het was echt een nederlaag voor me waar ik een tijdje goed ziek van ben Waarom een "nederlaag" ..... onzin! ... doorzetten!. Wat je m.i. mist is wat meetapparatuur zoals een scope. Dan kun je met een test-cd kunnen meten hoeveel spanning er uit de DAC komt. Ik vind trouwens een schermrooster weerstand van 100ohm wel erg laag Soldeer eens een condensator van zeg 1uF of wat je hebt, aan de ene kant direct aan de I/V weerstand en aan de andere kant op een chinc plug.... muziek? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Waarom een "nederlaag" ..... onzin! ... doorzetten!. Omdat dit de eerste keer is dat iets niet werkt dus. Betekent dus NIET dat ik het gewoon opgeef, no way Zoals ik al eerder zei, beter om het nu even te laten rusten, want ik begon wat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Vandaag de Philips CD-630 op een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Net puur voor de gein de Philips CD471 aangesloten. Nouja, ook om te zien of deze w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 P.s. wel nog even de standaard Rotel RCD-975 vergeleken met de gepimte Philips CD160.... Philips wint De wens is de ... Het is zowiezo lastig, om cd-spelers uitelkaar te houden, omdat verreweg de meeste schakelingen standaard zijn. Maar in de CD-160 is de voeding "ververst" de digitale IC's v Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 *knipknip* denken als een manager -maar dan omgekeerd En, hoe doe je dat?? Juist niet bezuinigen waar een manager dat wel zou doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 *knipknip* denken als een manager -maar dan omgekeerd En, hoe doe je dat?? Juist niet bezuinigen waar een manager dat wel zou doen? Dat is een opleiding van m Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nouja, ik bedoelde dus vooral het omgekeerde gedeelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nouja, ik bedoelde dus vooral het omgekeerde gedeelte My lips are sealed Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nouja, ik bedoelde dus vooral het omgekeerde gedeelte My lips are sealed Jaja, lang leve het 'kennis delen met elkaar' Hoeft ook niet hoor, Jack.. Je formulering maakte me nieuwsgierig. Ik zoek het zelf wel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Nouja, ik bedoelde dus vooral het omgekeerde gedeelte My lips are sealed Jaja, lang leve het 'kennis delen met elkaar' Hoeft ook niet hoor, Jack.. Je formulering maakte me nieuwsgierig. Ik zoek het zelf wel uit Bart wat denk je nu z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 R Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Hier gaan we niet uitkomen, we communiceren n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Ik was er dus niet op uit om jouw kneepjes van het vak te kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Is goed Bart, copie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Behalve de Phlips cd-spelers waar we het in dit topic over hebben G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts