Guest tubejack Posted 16 januari 2010 Report Share Posted 16 januari 2010 PS hoe krijg ik meerdere quotes in 1 bericht? Dat lukt me nog steeds niet.............. Je quote gewoon het 1e en dan kopieeer je uit een 2e scherm een ander stuk, of je slaat het op opend het andere bericht en kopieer je dat gedeelte weer en plak je weer het het 1e... dank weer. ik ga een cd371 aanpassen eind februari (of liever: mijn kinders gaan 'm ff te grazen nemen, hij is voor hun). ik laat iig even weten wat ik er gehoorsmatig van vind (we er gehoorsmatig van vinden, ik gebruik mijn kinders inmiddels om mij te vertellen hoe de set er aan toe is, dat kunnen ze erg goed horen en verwoorden). groet Het 2e gedeelte..... Robx vooral als ze een jaar of 13....14 zijn .... kunnen ze d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 januari 2010 Report Share Posted 16 januari 2010 [......] en waarom wordt door velen dan gehoorsmatig winst ervaren bij vergroting van deze caps? Mooi stuk van een super techneut Sander Stassen http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi...715&start=0 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 januari 2010 Report Share Posted 16 januari 2010 Mooi stuk van een super techneut Sander Stassen Super techneut...... Hij weet aardig wat van audioelektronica, maar om hem nu een "super techneut" te noemen.....neen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 januari 2010 Report Share Posted 16 januari 2010 Hij weet aardig wat van audioelektronica, maar om hem nu een "super techneut" te noemen.....neen. Nu ik de afgelopen 2 jaar weer regelmatig cursus heb gehad, heb ik een idee hoe lastig e.e.a. soms is. Voor mij valt hij dus onder deze noemer en ik ken n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 januari 2010 Report Share Posted 16 januari 2010 Van d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 Ok, wellicht iets te veel eer aan de beste man, maar het topic heet nog steeds "Belevenissen en ervaringen van een doehetzelver" En in dit geval "mijn" belevenissen .... niet?.... ik vind het wel prettig als een ander beter in de materie thuis is. Over "leren" gesproken het gaat hier om de TDA-1541 waar 1uF Decoupler C' s worden gebruikt 1 super snelle AD811 opamp en zo' n fraaie AD797 waar ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 Mooi stuk van een super techneut Sander Stassen Super techneut...... Hij weet aardig wat van audioelektronica, maar om hem nu een "super techneut" te noemen.....neen. Typische Miracle opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 Typische Miracle opmerking. Waarom nu weer dit of-topic "gedoe" het leid alleen maar af, van Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 dank voor de info Jack! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 Waarom nu weer dit of-topic "gedoe" het leid alleen maar af, van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 januari 2010 Report Share Posted 17 januari 2010 Negeren is de beste remedie Jack. Ik sluit het liever kort .... Ach..... ik heb vandaag weer het e.e.a. geleerd over modificaties Ik ga van de week checken wat nu de invloed is t.o.v. een originele speler. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Nog even terugkomend op die C-waarde als ontkoppelaar voor het DEM (Dynamic Element Matching) netwerk in de TDA1541A: http://www.eecg.toronto.edu/~kphang/papers...kiewicz_DEM.ppt http://www.audiofaidate.org/uploaded/andyp...Description.pdf Zoals in het document staat, worden de 6 hoogste bits via een tijds-gemiddelden-afleiding gegenereerd. Die schakeling middelt de verschillen in samples uit en stuurt de LSB waarde daarvan door naar het volgende element. Dat gebeurt 6 keer waarna een 10 voudige weerstandsladder met constante stroom de LSBs voor zijn rekening neemt. Ga je nu die ontkoppel-Cs groter maken, dan wordt er fout afgerond (en dus ook foute data naar de LSB ladder gestuurd) wat wellicht subjectief beter kan klinken maar objectief gezien de DAC slechter doet omzetten. Ik heb nog ergens een heel dik databoek waarin dit precies beschreven staat incl. het interne schema van de 1541, zal het eens opzoeken. De conclusie was in ieder geval dat groter maken van die Cs de nauwkeurigheid doet afnemen, het uitmiddelen gaat dan te lang duren. - edit - linkjes gefixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 (...)Minstens net zo interessant http://home.wanadoo.nl/dezaire/CD80mod/IV-omzetter.htm Leuk voor Spido' s CD-80 (...) Beste Tubejack, Iedereen die zijn CD-speler vergelijkt met die van mij wordt getroffen door de combinatie van natuurlijke warmte en grote hoeveelheid detail. ...en door het prachtige montage- en soldeerwerk! Blokgolf bij 10 kHz toont aan: verlies van hoge frequenties en fasevervorming (faseverschuiving) bij lage* frequenties. Maar wat g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 (Nou ja, "lage frequenties"? Dat zijn dan de grondfrequentie van deze blokgolf (10 kHz) en de eerste paar oneven harmonischen (veelvouden) daarvan: 30 kHz, 50 kHz... Volstrekt irrelevant dus, dit commentaar. Net zoals de beoogde "verbetering", overigens.) Het vervelende is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Beste Tubejack, Ja, eigenlijk was het blokgolfplaatje van 1 kHz van groter belang. Dat ziet er m.i. voorbeeldig uit. Het laat zien dat het hele gebied van 1 kHz tot ca. 40 kHz goed wordt verwerkt: en daar gaat het maar om. Wat brick-wall en andere filtering betreft: er wordt dikwijls weinig aandacht aan geschonken dat een filter flink wat fasevervorming Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 (edited) Overigens: zou jij een verklaring weten voor de vaststelling dat veel mensen bijvoorbeeld FM, met zijn beperkte frequentieband, prettiger, aangenamer, muzikaler, vriendelijker vinden klinken dan andere bronnen? Nee, ik heb zo mijn idee Edited 18 januari 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Alle kans dat er zo'n 10-ohm ding doorgepiept is. Eindelijk FF tijd voor gemaakt.... Dank je voor de tip KT88 Er zijn er i.d.d. een heleboel.... uiteindelijk R140 en R151 beide 1ohm en defect ... Van 2 defecte CDM9 loopwerken, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Nou even bezig geweest..... doet het nog niet, ik vermoed dat er iets met de klok is, leg het even rustig weg. Ik heb vandaag wel een orginele RCD-975 binnen gekregen, dus ik heb er nu 3.... 1) Stukkende waar ooit een buizen uitgang opzat = mooi oefen object 2) Orginele 3) Orgineel met een paar kleine updates o.a. iets betere condensatoren in de voeding en AD797 opamps i.p.v. AD711 Met de orginele speler (2) kreeg ik de 1khz blokgolf niet stil en ook de opgaande flank leek wel iets hoger. Met de iets veranderde speler (3) zag ik een berg brom of zo Wat ik gekgenoeg nog niet eens gehoord had komt waarschijnlijk omdat ik een aantal aansluitingen van de opamp niet gebruik... even uizoeken. De orginele AD711's terug geplaatst en een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Hier is mooi te zien wat zo'n brick-wall filter doet. Uhhhh, bedoel je dan die 'golfjes' in de horizontale delen? Ik had iets heel raars: de brakke cdr's waar ik onlangs nog even wanhopig van werd doen het nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Yep die blokgolf van die discrete IV omzetter lijkt me beter. Mooi dat je speler het weer doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Vergeten jullie niet dat wat je ziet afkomstig is van een digitaal filter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 (edited) Vergeten jullie niet dat wat je ziet afkomstig is van een digitaal filter? Ja Zo'n beetje alle spelers hebben toch zo'n filter? http://en.wikipedia.org/wiki/Sinc_filter Net wezen sleutelen aan speler 1 en i.d.d. het was de klok die het niet deed. Er zat een simpel klokje met een Tent-kristal. Gelukkig had ik een donor Philips speler met exact het goede kristal er in. Even overgezet en hup spelen! Dus ik heb nu ook een "knutsel" RCD-975 Na de DA's is alles weggesloopt door de vorige techneut. ik ga d Edited 19 januari 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Voor die Bursons moet je Jitze eens vragen, die heeft ze in zijn CD speler zitten dacht ik. Verder kwam ik nog een Tent clockprint tegen in de rommeldoos, kan ik daar iemand blij mee maken? Voor nop uiteraard. Frequentie is 8.4672 MHz, geen idee voor welke speler dat geschikt is maar als het goed is kun je daar elke XO module wel inprikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Lijkt me een mooie aanleiding om dan eens bij je langs te komen Maar misschien is Jack wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 (...) of iemand anders? (Spido? ) Beste buizenbart, Spido is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts