Jump to content

CD-spelers

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Voor die Bursons moet je Jitze eens vragen, die heeft ze in zijn CD speler zitten dacht ik.

Heb even nagedacht:

Eerst maar die AD797's goed aan de praat krijgen... in mijn Rotel RT-990BX tuner doen ze het prima.

Dan is het wellicht leuk om z

Vanavond maar eens een begin gemaakt aan het idee om een oude Hawk-Audio P1, ofwel Lennard Hendriks/Audio & Techniek, voorversterker te gaan upgraden, en van een fatsoenlijke kast te gaan voorzien.

imgp1120.jpg

Eerst maar eens een wensenlijstje gemaakt van onderdelen. C's, weerstanden, kast, knoppen voor de volumepot en bronschakelaar, aan/uit-schakelaar, IEC inlet en bedrading, en begonnen met ontmantelen.

De bedrading en printen zijn nu gescheiden van de lelijke kast, die morgenochtend direct mee naar beneden gaat, en daar in het groot groen archief gaat.

Morgen verder met C's en weerstanden verwijderen, en dan zaterdag op jacht naar C's, weerstanden, een mooie kast en bedrading.

Ben wel benieuwd wat dit toch al goede ontwerp met fatsoenlijke onderdelen gaat doen. B)

mooi spul

goede spiegelopbouw erin

mooi spul

goede spiegelopbouw erin

Door de traagheid van het hear-forum vanavond was dit in het verkeerde topic terecht gekomen.

Ik dacht dat ik al lang in het andere topic zat, nadat ik eerst al koffie ingeschonken had, maar nee dus. Nog steeds in dit topic.

Post dus verplaatst.

de CD-kant van de SA11 bevalt me langzamerhand prima, en er zijn nog enkele stappen te gaan (voeding digitaal deel alsmede sturing laser en motor met grotere Oscon's). Ik vrees dat ik niet erg happy zou worden om van de zwaar opgekietelde SA11 naar een standaard SA15 te gaan.

en ja de SACD1000 met Van Medevoort gefr

Guest tubejack

Ik had vandaag een muziekliefhebber op visite ..... Groot vinyl aanhanger, veel LP' s > 1500 met een mooie Nottingham draaitafel.

Had "niks" net CD' s :rolleyes: Had zijn toch niet goedkope Marantz -die notabene extra getweaked was

die door een Duits bedrijf (Goodtube weet w

Mijn aandacht is nogal verschoven naar de voorversterker. Nu die overal nog veel meer muziek uit weet te peuteren klinken cd's best wel weer anders. Ik vond zowaar de buizen in mijn cd-trapje wat 'kil' en 'mechanisch' klinken. Maar daar gaan we dus weer: toch eens een andere buis proberen :rolleyes:

Guest tubejack
Ah... nieuwe job

Jack's Tuner en CD-Tweaks factory

Of hoewel, dat ging je niet doen, geloof ik.

Ik vind het leuk om te doen, zodra ik weer vaste inkomsten heb, pak ik e.e.a. weer op.

In de tussentijd probeer ik mijn kennis verder te verbreden.

Zoiets moet niet op "werken" gaan lijken...... :D

Hoewel...... Ik heb banen heb gekend, die nooit als: "werken" voelde .....

Mooie tijden :)

Guest tubejack
Of ik ook zo' n Rotel speler voor hem kon maken.... B) Zo' n mooi geluid uit CD's hij nog nooit gehoord :blink:

Maar het is natuurlijk niet alleen de CD speler die het geluid "tot leven brengt".

:)

Nee d

de Marantz SA11 is redelijk weer redelijk opgewarmd na de berg oscon's in de digitale sectie. het is duidelijk: dit was de zwakke schakel. nu is ie makkelijk en muzikaal. alles is er, vol, diep, fris, levendig. niks meer om me aan te ergeren, dagen lachend cd's draaien.

nog

de Marantz SA11 is redelijk weer redelijk opgewarmd na de berg oscon's in de digitale sectie. het is duidelijk: dit was de zwakke schakel. nu is ie makkelijk en muzikaal. alles is er, vol, diep, fris, levendig. niks meer om me aan te ergeren, dagen lachend cd's draaien.

nog