Jump to content

CD-spelers

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Daarop voortbordurend heb ik de CD650 van Sander -die nog in oorspronkelijke staat is- eens in de plaats gezet. Op zoek naar het loopwerk wat het het beste doet.. Ik heb ook nog een CD 471, die ook nog geprobeerd, meende me te herinneren dat die het ook nog goed deed. Hij was wel 8o toen ik hem probeerde, en een herrie dat het ding maakte! :blink: Geen land mee te bezeilen trouwens, die deed het het slechtst van allemaal.

De CD 650 dan maar. Die deed het het beste, zelfs de rotste CRD ging nagenoeg vlekkeloos :cool2:

Maar ik wilde hem ook vergelijken met mijn gefoefelde exemplaar. Interessant!

Eerste indruk:"dit is bijna net zo goed!" :o Dingen waar ik van onder de indruk was waren de plaatsing, en vooral de muzikaliteit!

Bij nadere beluistering viel hij toch door de mand. Het stereobeeld is duidelijk minder breed, en best pl

Guest tubejack

Ik was even "Oost-Indisch- doof" toen KT88 tegen me zei : Jack 22uF ....33uF is meer dan genoeg.

Tja ik had toen nog een paar 220uF/10volt OS-CON liggen :rolleyes:

Gekocht voor 20cent! een paar jaar terug in Beesterszwaag....

De rest van de elco's v.n.l. Vishay 136 heb ik exact dezelfde waardes gehouden.

Bij mijn Rotel heb ik nieuwe OS-CON gekocht en gewoon dezelfde waarde aangehouden. Er zaten een aantal 47uF en

Ik heb er zwaar tabak van :mad2:

Dat loopwerk wat ik gisteren gecheckt had in mijn speler getransplanteerd (zonder de servoprint), en weer hetzelfde gelazer :angry: Haperen, zwaar vervormen, cd's niet inlezen. Gisteren werkte hij zo goed?! Er gaat ergens iets fout waar ik overheen kijk, of gewoon gebrek aan kennis. Stomme oude Philipstroep <_<

Guest tubejack
:D Nee ik bedoel dat trosje rond de 1541 die aan dat rode draadje vastzitten ;)

O....die .... Er zit standaard 100nF SMD bij die CD160 en daar heb ik 470nF bijgezet.

In mijn CD85 heb ik 1uF en in mijn CD-630's bij de ene 470nF en de andere 1uF.

Mijn vriend heeft er zelfs 2,2 uF ingezet :rolleyes:

Origineel 100 nF (SMD), ikzelf gebruik daar 220 nF en er zijn mensen die er 1 uF inzetten.

Hoe groter, hoe onnauwkeuriger de DAC werkt.

KT88, ON-nauwkeuriger? waarom? en waarom wordt door velen dan gehoorsmatig winst ervaren bij vergroting van deze caps?

dank alvast ....

en waarom wordt door velen dan gehoorsmatig winst ervaren bij vergroting van deze caps?

Zal wel weer te maken hebben met toevoegen van vervorming..

Ik weet effe niet meer waar ik dat gelezen heb, Rob, anders zou ik de link wel even plaatsen.

@KT88: de Sony die ik heb lijkt mij idd wel foefelpotentie :lol: te hebben. Alleen is er op internet bijzonder weinig over te vinden -en die info heb ik broodnodig-, terwijl je omkomt in de hits als je 'TDA 1541' intypt..

KT88, ON-nauwkeuriger? waarom? en waarom wordt door velen dan gehoorsmatig winst ervaren bij vergroting van deze caps?

dank alvast ....

Die decouplers zitten aan de ladder vast (deler), er wordt dan een soort van sample & hold functie gecre

@KT88: de Sony die ik heb lijkt mij idd wel foefelpotentie :lol: te hebben. Alleen is er op internet bijzonder weinig over te vinden -en die info heb ik broodnodig-, terwijl je omkomt in de hits als je 'TDA 1541' intypt..

Phony's zijn in de basis allemaal erg simpel: filter, DAC, uitgangstrap.

Als je de datasheets van de ICs opzoekt ben je er al.

Voorbeeld: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf...Y/CXD2545Q.html

Staat alles in wat je zou willen weten.

PS hoe krijg ik meerdere quotes in 1 bericht? Dat lukt me nog steeds niet..............

dank weer.

ik ga een cd371 aanpassen eind februari (of liever: mijn kinders gaan 'm ff te grazen nemen, hij is voor hun). ik laat iig even weten wat ik er gehoorsmatig van vind (we er gehoorsmatig van vinden, ik gebruik mijn kinders inmiddels om mij te vertellen hoe de set er aan toe is, dat kunnen ze erg goed horen en verwoorden).

groet