Guest tubejack Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Voor die Bursons moet je Jitze eens vragen, die heeft ze in zijn CD speler zitten dacht ik. Heb even nagedacht: Eerst maar die AD797's goed aan de praat krijgen... in mijn Rotel RT-990BX tuner doen ze het prima. Dan is het wellicht leuk om z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Verder kwam ik nog een Tent clockprint tegen in de rommeldoos [......] Ja mij, daar kan die XO 11.2896mhz module die ik heb zo op, maar als iemand hem m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Houd ik hem apart voor Jack. Dat ontslaat BuizenBart echter niet van de plicht om hier eens langs te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Mooi dank je KT88! Vandaag even g Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Vanavond maar eens een begin gemaakt aan het idee om een oude Hawk-Audio P1, ofwel Lennard Hendriks/Audio & Techniek, voorversterker te gaan upgraden, en van een fatsoenlijke kast te gaan voorzien. Eerst maar eens een wensenlijstje gemaakt van onderdelen. C's, weerstanden, kast, knoppen voor de volumepot en bronschakelaar, aan/uit-schakelaar, IEC inlet en bedrading, en begonnen met ontmantelen. De bedrading en printen zijn nu gescheiden van de lelijke kast, die morgenochtend direct mee naar beneden gaat, en daar in het groot groen archief gaat. Morgen verder met C's en weerstanden verwijderen, en dan zaterdag op jacht naar C's, weerstanden, een mooie kast en bedrading. Ben wel benieuwd wat dit toch al goede ontwerp met fatsoenlijke onderdelen gaat doen. mooi spul goede spiegelopbouw erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 mooi spul goede spiegelopbouw erin Door de traagheid van het hear-forum vanavond was dit in het verkeerde topic terecht gekomen. Ik dacht dat ik al lang in het andere topic zat, nadat ik eerst al koffie ingeschonken had, maar nee dus. Nog steeds in dit topic. Post dus verplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 W Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 wellicht een reden dat ik SACD nooit aangenaam heb gevonden, en heel eerlijk: overall minder dan CD. terughoudend, gesloten. geen glimlach bij het luisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Ik heb laatst een standaard Marantz SA15 MK1 gehoord via een NAD preamp en Meridian eindversterkers en elektrostaten en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 de CD-kant van de SA11 bevalt me langzamerhand prima, en er zijn nog enkele stappen te gaan (voeding digitaal deel alsmede sturing laser en motor met grotere Oscon's). Ik vrees dat ik niet erg happy zou worden om van de zwaar opgekietelde SA11 naar een standaard SA15 te gaan. en ja de SACD1000 met Van Medevoort gefr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Speler (3) staat inmiddels ook in het rek en doet het weer Ik heb de uitgang zoveel mogelijk hetz Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Dat ontslaat BuizenBart echter niet van de plicht om hier eens langs te komen. Mijn mail niet gekregen, Sander? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 ongetwijfeld staat ie tussen de 100 ander mailtjes werk adres proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 ongetwijfeld staat ie tussen de 100 ander mailtjes werk adres proberen? Had ik al gedaan, maar is al in orde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 Ik ben voorlopig "uitgeprutst" wat CD-spelers betreft, het was leuk en leerzaam. Bedankt voor jullie input Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Ik had vandaag een muziekliefhebber op visite ..... Groot vinyl aanhanger, veel LP' s > 1500 met een mooie Nottingham draaitafel. Had "niks" net CD' s Had zijn toch niet goedkope Marantz -die notabene extra getweaked was die door een Duits bedrijf (Goodtube weet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Ah... nieuwe job Jack's Tuner en CD-Tweaks factory Of hoewel, dat ging je niet doen, geloof ik. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Mijn aandacht is nogal verschoven naar de voorversterker. Nu die overal nog veel meer muziek uit weet te peuteren klinken cd's best wel weer anders. Ik vond zowaar de buizen in mijn cd-trapje wat 'kil' en 'mechanisch' klinken. Maar daar gaan we dus weer: toch eens een andere buis proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Ah... nieuwe jobJack's Tuner en CD-Tweaks factory Of hoewel, dat ging je niet doen, geloof ik. Ik vind het leuk om te doen, zodra ik weer vaste inkomsten heb, pak ik e.e.a. weer op. In de tussentijd probeer ik mijn kennis verder te verbreden. Zoiets moet niet op "werken" gaan lijken...... Hoewel...... Ik heb banen heb gekend, die nooit als: "werken" voelde ..... Mooie tijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Mission complete en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Of ik ook zo' n Rotel speler voor hem kon maken.... Zo' n mooi geluid uit CD's hij nog nooit gehoord Maar het is natuurlijk niet alleen de CD speler die het geluid "tot leven brengt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Of ik ook zo' n Rotel speler voor hem kon maken.... Zo' n mooi geluid uit CD's hij nog nooit gehoord Maar het is natuurlijk niet alleen de CD speler die het geluid "tot leven brengt". Nee d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Opamps zijn nog niet zo verkeerd hoor.Je moet ze alleen goed behandelen. "Praat" je soms tegen ze Met Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 februari 2010 Report Share Posted 2 februari 2010 de Marantz SA11 is redelijk weer redelijk opgewarmd na de berg oscon's in de digitale sectie. het is duidelijk: dit was de zwakke schakel. nu is ie makkelijk en muzikaal. alles is er, vol, diep, fris, levendig. niks meer om me aan te ergeren, dagen lachend cd's draaien. nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2010 Report Share Posted 2 februari 2010 de Marantz SA11 is redelijk weer redelijk opgewarmd na de berg oscon's in de digitale sectie. het is duidelijk: dit was de zwakke schakel. nu is ie makkelijk en muzikaal. alles is er, vol, diep, fris, levendig. niks meer om me aan te ergeren, dagen lachend cd's draaien. nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts