Jump to content

Nakamichi BX-100E play/stop-knoppen zijn ermee gestopt

Fransjuh21
 Share

Recommended Posts

Hey,

ik heb een Nakamichi BX-100E cassettedeck, waarvan de play, stop, pause etc. knoppen ermee gestopt zijn....dus heb ik het printplaatje wat erachter zit losgehaald en de Nakamichi aan het stopcontact gehangen, bepaalde lichtjes van een andere printplaat op het systeem branden nog wel dus aan de voeding zal het niet liggen. Ik heb toen even alles schoongemaakt en ben er de volgende dag mee verder gegaan. Toen ik hem die dag aan de stroom legde brandden de ledjes op de printplaat voor 1/2 seconde even heel fel en stopten er daarna meteen mee! ik ben toen met wat contactspray aan de gang gegaan en sloot het apparaat weer aan, maar er gebeurde niets. Een aantal uur later sloot ik hem opnieuw aan en toen brandden er weer ledjes op en sloegen meteen weer af! Het waren er meer als de vorige keer dus de contactspray heeft wel iets gedaan! Weet iemand misschien wat ik evt. nog zou kunnen proberen of wat evt. oorzaken voor de falende ledjes en knopjes zijn? ik wil namelijk wel weer eens naar mijn oude cassettes kunnen luisteren :D

Alvast bedankt

(waar kan ik trouwens een foto posten, ik ben nieuw op dit forum en zie zo gauw geen mogelijkheid om foto's te uploaden mocht dit nodig zijn)

Hallo,

Foto's uploaden naar het forum kan hier niet. Je zult een eigen webspace (of een vande "vrije" web spaces) moeten gebruiken.

Zonde van de Nak, hoop dat ie nog gerepareerd kan worden.

Met alleen kontaktspray gaat het niet lukken om hem te repareren.. Dat wat lampjes iets langer branden hoeft daar niets mee te maken te hebben. Hoeft ook niet te betekenen dat de hele voeding nog intact is.

Ga ermee naar een reparateur zou ik zeggen.

@buizenbart: bedankt voor de reactie maar ik wil hem toch het liefste zelf repareren, dan leer ik er ook nog iets van;)

@duck-twacy: als de elco's langzaam leeglopen, moeten de ledjes toch ook langzaam uitgaan: het is bij mij namelijk echt een flits, is het dan nog steeds de moeite waard de elco's te vervangen...en zo ja, welke? ik heb verder geen ervaring met cassettedecks e.d. alleen met p.c's laptops etc. Zal ik evt. een foto uploaden en posten?

thnx voor de reacties tot nu toe iig :D