Duck-Twacy Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Als je een groot verschil verwacht, ga je het vast wel horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 gezien het verschil een onterechte opmerking. maar kan het me wel indenken omdat je het niet gehoord hebt, zou zelf wellicht ook zo reageren. het is hert verschil tussen lelijk en mooi. c'est si simple. kom zelf maar proberen als je wat wil meemaken, fles champagne als je het niet hoort. heb je een uitdaging om het niet te willen horen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Dat is al een hele oude Champagne die robx maar niet kwijtraakt. Het verschil bij Rob tussen een onbewerkte cd en een bewerkte was heel duidelijk, inderdaad was de ene lelijk en de ander mooi. En het ging om verder identieke cd's. Bij mij thuis vond ik dit verschil helemaal niet zo duidelijk, en ook niet met de geripte muziek op mijn Olive. Het klinkt alleen niet zo lelijk als de onbewerkte cd bij Rob (maar ik heb dan ook een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Hm, ik bedoelde eigenlijk niet "het verschil tussen een geheel niet en een wel bewerkte identieke klassieke CD van Marc ". Weet eigenlijk niet waar dit overgaat, groene stift? Mn algemene audiofiele geloof is overigens dat de verschillende tussen de diverse apparaten relatief klein zijn. Misschien luister ik niet geconcentreerd genoeg ofzo. Ervaring is ook slechts gebaseerd op een stuk of 3 versterker vergelijkingen bij mij thuis, een enkele DAC/CD speler vergelijking en enkele Hear evenementen. Maar dit dwaalt een beetje af. Ik twijfel overigens nog steeds of ik voor mn CDPro2 loopwerkje (dat ik nog op de plank heb liggen) de Buffalo32s met ESS Sabre32 Reference DAC ga aanschaffen http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx (Ja ja , met opamps ) Dwaal ik nog verder af Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Niet elke opamp is een rotamp. Mattijs zou eventueel wel wat onderdelen van de DAC kunnen vervangen door betere exemplaren. Robx bewerkt al zijn cd's met groene stiften en nog veel meer. Ik heb de cd's op een hd gezet en hoop daarmee die bewerking te omzeilen. Blijft over (bij mij) het dac-deel, vandaar mijn interesse in dit topic. Robx heeft ook heel wat gemodificeerd aan zijn cd-speler, zoals elders ook te lezen is. Hoor zelf ook bijna nooit grote verschillen, maar bij Rob was het evident. Het geluid was zelfs een stuk luider bij de kale cd. Dat kun je meten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 afijn dit past nog in het draadje omdat er meerdere bevrijdingen zijn alleen al wat betreft digitale weergave groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Ik twijfel overigens nog steeds of ik voor mn CDPro2 loopwerkje (dat ik nog op de plank heb liggen) de Buffalo32s met ESS Sabre32 Reference DAC ga aanschaffenhttp://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx (Ja ja , met opamps ) Dwaal ik nog verder af *dwalend* Dat schijnt wel een VERSCHRIKKELLUK mooie dac te zijn, ben ik wel benieuwd naar. Alleen bijna niet aan te komen, en onlangs nog flink in prijs verhoogd En opamps: die kun je links laten liggen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Ach valt wel mee. De eerste batch was binnen (2 keer) 30 seconde uitverkocht, de tweede duurde een paar dagen. Denk dat ze over een maand of 2 met de 3e batch beginnen. De kinderziektes zijn er dan wel uit, Er komt ook nog een tweakers board. Alleen jammer dat er nog btw en invoer bij komt De prijsverhoging was overigens wel te verdedigen (zie diyaudio). Ik heb al een aantal producten van Twisted Pear afgenomen, Nog nooit zulke zorgvuldig verzorgde kits gezien. Edit. Geloof dat ie weer te koop is, hm... fiy http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERE...BuffaloDAC.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 Kreeg net een mailtje van mattijs: Hallo Marc, ik heb de DAc magic net even wat verder bekeken en een nieuwe uitgangstrap erin zetten gaat niet lukken. Voeding is inderdaad te zwak en de ruimte is heel erg beperkt. Enige wat we kunnen doen in betere opamps erin zetten en betere uitgangs condensatoren, alhoewel ik denk dat die ook helemaal weg kunnen,staat geen DC over. Als dat weg is kunnen we misschien zelfs nog de condensatoren tussen de DACs en de opamps vervangen, maar dan wordt het wel een flinke puzzel om er 8 in te krijgen. Maar dat geeft welde grotere winst. Kosten liggen dan tussen de 150 euro en 250 euro,afhankelijk van wat we kunnen doen. He, verdorie, jammer. Maar nu, zal ik dit toch doen? Het kost niet vreselijk veel. Maar zo'n BuffaloDAC ook niet, en een April Music DAC, indien afgeprijsd, ook niet. Goede raad is duur hear. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 ik denk dat hetgeen voorgesteld wordt inzake uitgangscondensatoren eruit en vervangen caps tussen dac en opamps heel wat uitmaakt. en wellicht wat elco's bypassen met ERO MKP1837 (waar de ontwerpers dat soort maatregelen verzuimd hebben). zal het ding nmm een grote stap van maken. maar de vraag blijft hoe dat zich verhoudt tot alternatieven. ik geloof (.....) zelf meer in een upgrade zoals De Vries beschrijft dan het volgende kastje kopen waarin vermoedelijk ook op genoemde onderdelen bezuinigd is ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 Om die Buffalo af tebouwen zal je toch tegen de 800 a 900 euro aanlopen (tenzij je hem in een sigarendoos stopt en bezuinigt op de voeding). Mijn April kostte me 750 euro (1 jaar oude) in doos, maar weet niet wat de andere bij PF doet. Doe eens gek een ga voor Weiss , sla je gewoon een paar vakanties over Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2009 Report Share Posted 5 juni 2009 Gisteren maar eens de knoop doorgehakt en de heren van Machmat (Pink Faun, Mattijs de Vries, etc) gevraagd mijn dacje liefdevol door de mangel te halen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het ze gaat lukken. Ik verwacht dan een optimaal bewerkte Dacmagic terug te krijgen (zal ook vragen of ze een foto maken, want het ding zelf openmaken kan ik niet). Ze hebben alle tijd, want ik ga nu op vakantie. Het is dus geen Buffalo of Weiss of April vooralsnog, en die vakantie kan me dus niet afgenomen worden. En daarna zal ik Rob eens vragen zijn luisterend oor hier te komen leggen. Wat is dit toch een leuke hobby, en wat zijn er toch veel liefhebbers. En Jitze ben ik nog steeds dankbaar voor zijn eerste berichtje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 ik denk dat hetgeen voorgesteld wordt inzake uitgangscondensatoren eruit en vervangen caps tussen dac en opamps heel wat uitmaakt. en wellicht wat elco's bypassen met ERO MKP1837 (waar de ontwerpers dat soort maatregelen verzuimd hebben). zal het ding nmm een grote stap van maken. maar de vraag blijft hoe dat zich verhoudt tot alternatieven. ik geloof (.....) zelf meer in een upgrade zoals De Vries beschrijft dan het volgende kastje kopen waarin vermoedelijk ook op genoemde onderdelen bezuinigd is ... groet Om die Buffalo af tebouwen zal je toch tegen de 800 a 900 euro aanlopen (tenzij je hem in een sigarendoos stopt en bezuinigt op de voeding). Ik heb even rustig zitten lezen over die wonderbaarlijke Buffalo DAC, en het is zoals Rob zegt, want het ding is Lampizator(ed) door de reviewer, wat zoveel betekent dat de uitgangstrap volgens het schema van Lampizator is gemaakt. Dan heb je nog de Buffalo zelf, die in een bouwpakket komt. Ik vrees dat ik hier even afhaak, want dat soort gepruts ben ik niet gewend (ik ben meer een poeet en filosoof), en het gaat me beslist heel slecht af. Er zal toch wel een keer een kant-en-klare DAC komen met die sabre chip, mag ik hopen. Ik ga die tijd wel uitzingen met mijn gemodificeerde Dacmagic. Nog 3 weekjes slapen. Ik raak wel steeds meer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Gisteren maar eens de knoop doorgehakt en de heren van Machmat (Pink Faun, Mattijs de Vries, etc) gevraagd mijn dacje liefdevol door de mangel te halen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het ze gaat lukken.Ik verwacht dan een optimaal bewerkte Dacmagic terug te krijgen (zal ook vragen of ze een foto maken, want het ding zelf openmaken kan ik niet). Ze hebben alle tijd, want ik ga nu op vakantie. Het is dus geen Buffalo of Weiss of April vooralsnog, en die vakantie kan me dus niet afgenomen worden. En daarna zal ik Rob eens vragen zijn luisterend oor hier te komen leggen. Wat is dit toch een leuke hobby, en wat zijn er toch veel liefhebbers. En Jitze ben ik nog steeds dankbaar voor zijn eerste berichtje. M rc Hoi Marc, Heb jij het laatste model DacMagic? Ik ben benieuwd wat de heren er aan gaan verspijkeren en wat het klankmatig gaat opleveren. Ik ga er vanuit dat ze in ieder geval een betere voeding zullen toepassen of had je daar zelf al iets aan gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Hoi Marc, Heb jij het laatste model DacMagic? Ik ben benieuwd wat de heren er aan gaan verspijkeren en wat het klankmatig gaat opleveren. Ik ga er vanuit dat ze in ieder geval een betere voeding zullen toepassen of had je daar zelf al iets aan gedaan? Ja het laatste model inderdaad. Die voeding is niet geschikt om de analoge eindtrappen te vervangen door de standaard die Mattijs heeft ontworpen, en die, bijvoorbeeld, wel in een Cambridge cd-speler passen. Er is ook ruimte te weinig. Wat ze wel gaan doen zijn betere opamps plaatsen, en als eerste de condensatoren in het eindsignaal verwijderen, en als dat goed gaat, ook de relais en electronica van de symmetrische uitgangen (die ik echt niet nodig heb). En met de ruimte die dan onstaat wordt nog geprobeerd om ook acht ander condensatoren door audiofiele exemplaren te vervangen. Een pruts- en puzzelwerkje begrijp ik. De voeding zou natuurlijk wel beter kunnen, maar de gewone Pink Faun eindtrap is klasse a en dat geeft veel warmte, wat ook al een bezwaar is (voor mij als milieufreak natuurlijk helemaal ). Ik ben geen voeding-expert, maar de standaard voeding is niet zo'n licht schakeldingetje, maar een echte, redelijk zware trafo. Het lijkt mij dat die wel in orde is. Ik ben uiteraard ook zeer gespannt. Ik begin te vermoeden dat het dacje het laatste onderdeel is wat ik ga vervangen in mijn bijzondere set. Bij een huis is het dak meestal ook het laatste onderdeel, dus das stimmt. Het is ook een onderdeel waar in de laatste jaren flinke verbeteringen zijn gekomen. De Dacmagic is digitaal best heel goed, bijvoorbeeld, maar juist het analoge deel is eh, een beetje flut (in verhouding). Maar dat geldt dus voor de meeste cd-spelers ook. De Olive Opus 4 waar ik zo blij mee ben, heeft niks bijzonders als dac, en daar valt dus de grootste winst te behalen. Ik weet heel goed hoe de gewone Dacmagic klinkt, dus een verschil zal me hopelijk wel opvallen. Uiteraard hoop ik op zijdezacht hoog (dwz niet langer hard), en rondom geluid, niet alleen breedte (wat ik nu al heb), maar ook diepte (wat ik bij Rob hoorde). En dan houd ik de ontwikkelingen van de Sabre ESSTECH ES9018 wel in de smiezen. Groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Marc, ik kom gaarne luisteren wanneer de dacmagic weer thuis is! erg benieuwd naar jouw manier van digitaal muziek maken! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 En dan houd ik de ontwikkelingen van de Sabre ESSTECH ES9018 wel in de smiezen. Groet, M rc Persoonlijk denk ik dat je teveel verwacht. Ja de Sabre Dac is momenteel Sota, maar andere factoren (speaker, akoestiek etc) zijn altijd nog veel bepalender. Desalnietemin is het toch mooi dat dit voor een redelijk bedrag binnen handbereik is. Denk niet dat de mannen van Twisted Pear snel voorbij gestreeft worden in hun applicatie van deze DAC. Ze hebben de input van vele kenners wereldwijd achter zich, die meedenken en zijn vrij snel in het aanbrengen van verbeteringen. Veel sneller dan een echte commerciele onderneming zich kan veroorloven. De bijbehorende voedings modules zijn overigens ook zeer audiofiel verantwoord. No compromises. http://www.audiophilia.com/wp/?p=1268 Overigens bij voorversterkers ed is het vrij normaal dat ze in klasse A werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 En dan houd ik de ontwikkelingen van de Sabre ESSTECH ES9018 wel in de smiezen. Groet, M rc Persoonlijk denk ik dat je teveel verwacht. Ja de Sabre Dac is momenteel Sota, maar andere factoren (speaker, akoestiek etc) zijn altijd nog veel bepalender. Desalnietemin is het toch mooi dat dit voor een redelijk bedrag binnen handbereik is. Denk niet dat de mannen van Twisted Pear snel voorbij gestreeft worden in hun applicatie van deze DAC. Ze hebben de input van vele kenners wereldwijd achter zich, die meedenken en zijn vrij snel in het aanbrengen van verbeteringen. Veel sneller dan een echte commerciele onderneming zich kan veroorloven. De bijbehorende voedings modules zijn overigens ook zeer audiofiel verantwoord. No compromises. http://www.audiophilia.com/wp/?p=1268 Overigens bij voorversterkers ed is het vrij normaal dat ze in klasse A werken. Op papier verwacht een mens altijd te veel, toch? Misschien verwacht ik ook wel te veel van de modificatie van mijn dac. Ik weet eigenlijk niet wat ik kan verwachten. Ja, dat het 'beter' wordt. Bedankt voor de nieuwe review, die tenminste wat kritischer is. Je hebt gelijk dat ook de speaker en de akoestiek erg bepalend zijn, maar dat neemt niet weg dat elk apparaat in de set er toe in staat moeten zijn. M.a.w., zou ik die buffel hier hebben, en toch niks van diepte horen, dan zit het kennelijk elders (nog) mis. (Maar nog waarschijnlijker heb ik dan iets fout gedaan bij de constructie, en nog waarschijnlijker heb ik dan rook gezien). Door de vorm waarop de buffel wordt aangeboden is het voor mij als audioleek alleen een virtuele DAC, jammer genoeg. Maar straks heb ik een echte dac die -naar verwachting- met kop en schouders boven de dacmagic uitsteekt, en daar komt dan echt muziek uit. Naar verwachting. O ja, wat is sota? Sort of Tarrific? M rc (from Cork) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Marc, ik kom gaarne luisteren wanneer de dacmagic weer thuis is! erg benieuwd naar jouw manier van digitaal muziek maken! groet You're welcome. Ik ben benieuwd naar jouw mening. Je komt wel terecht op een rommelig zolderkamertje. Opruimen doe ik bij vlagen. groetjes M rc (from Cork) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 fyi http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8933 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 Marc, ik kom gaarne luisteren wanneer de dacmagic weer thuis is! erg benieuwd naar jouw manier van digitaal muziek maken! groet You're welcome. Ik ben benieuwd naar jouw mening. Je komt wel terecht op een rommelig zolderkamertje. Opruimen doe ik bij vlagen. groetjes M rc (from Cork) Dat valt toch wel mee Marc. Gewoon een gezellige en vrij volle luister-/computer-/lees-/leef-ruimte, waardoor de akoestiek zeker in orde genoemt mag worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 hee als je maar goeie muziek hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 hee als je maar goeie muziek hebt Marc heeft een heel mooie verzameling Klassiek, maar ook wat andere muziek. Je kunt natuurlijk altijd je eigen muziek meebrengen en beluisteren. Heb ik ook gedaan, en daarvan heeft Marc zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 Marc, ik kom gaarne luisteren wanneer de dacmagic weer thuis is! erg benieuwd naar jouw manier van digitaal muziek maken! groet You're welcome. Ik ben benieuwd naar jouw mening. Je komt wel terecht op een rommelig zolderkamertje. Opruimen doe ik bij vlagen. groetjes M rc (from Cork) Dat valt toch wel mee Marc. Gewoon een gezellige en vrij volle luister-/computer-/lees-/leef-ruimte, waardoor de akoestiek zeker in orde genoemt mag worden. Bedankt voor je aardige woorden. Ik zeg het maar gewoon, dan valt het niet tegen. Het is in ieder geval geen vierkanten betonnen hok, en de meubels zijn allemaal krijgertjes van familie. Niettemin, ooit ben ik begonnen aan een nieuwe inrichting, en nu is alleen de luisterplek en de computertafel waar die bedacht is. Voor het overige ontbreekt elke prioriteit. Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 hee als je maar goeie muziek hebt We gaan een uitgekiend schemaatje opstellen met vergelijkingen. Neem ook wat muziek mee, verder denk ik aan de 8e van Sjostakovitsj Groetjess M rc (from Ireland) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts