mumsoft Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 En dan houd ik de ontwikkelingen van de Sabre ESSTECH ES9018 wel in de smiezen. Groet, M rc Persoonlijk denk ik dat je teveel verwacht. Ja de Sabre Dac is momenteel Sota, maar andere factoren (speaker, akoestiek etc) zijn altijd nog veel bepalender. Desalnietemin is het toch mooi dat dit voor een redelijk bedrag binnen handbereik is. Denk niet dat de mannen van Twisted Pear snel voorbij gestreeft worden in hun applicatie van deze DAC. Ze hebben de input van vele kenners wereldwijd achter zich, die meedenken en zijn vrij snel in het aanbrengen van verbeteringen. Veel sneller dan een echte commerciele onderneming zich kan veroorloven. [...] Kijk eens wat ik nou gevonden heb. Gebaseerd op de ES9008, dat wel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2009 Report Share Posted 30 juni 2009 Ik had al eens gegoogled. Zoals je zegt net de 32 bits dac en best wel prijzig naar mijn mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 @AudioPaul Citaatje uit een ander topic: Hoi Marc, Beetje offtopic (sorry Peter) maar gebruik jij van de DACmagic alleen de USB-ingang of ook SP/DIF?. Kun je al iets meer vertellen over de verbeteringen t.o.v. de originele DACMagic? Natuurlijk is dit ook maar het half-correcte topic... Ik ga zeker nog iets zeggen over de verbeteringen, maar wil mijn oordeel niet baseren op 5 minuten geconcentreerd luisteren. De USB-uitgang is voor mij geen noodzaak, maar leuk om erbij te hebben. Ik heb mijn hd-streamer en mijn cd-speler via coax aan de S/PDIF-ingangen hangen, en daar zou ik niet zonder kunnen. @Duck-Twacy: m.i. is die chip ES9008 toch ook 32 bits, wat dat ook moge betekenen in het licht van muziek? (Aanname: net=niet) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Eigenlijk zouden we een nieuw draadje in digitaal moeten openen... Maar de 9008 is 24bits http://www.twistedpearaudio.com/docs/digit...falo_manual.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2009 Report Share Posted 8 juli 2009 Voor een verslagje van de modificatie van mijn dacmagic kun je hier kijken: http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=348584 Ik kan dit onmogelijk in dit draadje kwijt, want er zitten nog steeds opamps in. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Zonder commentaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Zonder commentaar Zie ik daar nu alw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Zie ik daar nu alw Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Met Opamps kun je fantastische resultaten bereiken. Ik merk het aan mijn cd speler die heel erg binnenstebuiten is geweest toen ik hem kreeg; volledig gestript en zwaar gemodificeerd. Andere opamps (lees:betere dan origineel) zijn pas zinvol als alles eromheen ook verbeterd is. Zelf vind ik de OPA 2107 een fantastische opamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Complete set: Loopwerk, DAC, Masterclock & Upsampler = Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 jawel er komt een kleine krachtcentrale met rijen voedingen bij. daar zal (ik zeg niks over prijs) een deel van de gehoorsmatige prestatie liggen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 [...]Andere opamps (lees:betere dan origineel) zijn pas zinvol als alles eromheen ook verbeterd is. [...] Kan dat niet bevestigen. Mijn DacMagic is beslist verbeterd (merk het elke dag) met andere opamps, maar toch is niet 'alles eromheen' aangepakt. Kt88 zal dat hopelijk doen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 juli 2009 Author Report Share Posted 16 juli 2009 Inmiddels is dit topic veranderd in een lofzang op de opamp, ook al zal ik niet ontkennen dat er inderdaad duidelijke kwaliteitsverschillen tussen diverse opamps bestaan, blijf ik beslist bij mijn standpunt dat je met opamps nimmer een fantastisch resultaat kunt bereiken. Ik zou een ieder dan ook willen aanraden eens te gaan luisteren bij Matthijs de Vries, zowel naar zijn eigen Pink Faun CD speler als naar de spelers met een discrete uitgang of met een losse DAC die voorzien is van zulk een uitgang. Opvallend zijn vooral de positieve reacties van lieden die op andere momenten uitdragen dat een schakeling vreselijk afhankelijk is van de gebruikte componenten, weerstanden, condensatoren, en allerlei andere ook actieve componenten als transistoren, buizen etc. Cijfertjes over vervorming en snelheid zijn in dit geval beslist geen indicatie voor de kwaliteit van de weergave, deze zal ondanks een langere signaalweg in een discrete schakeling vrijwel altijd beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Lang leve opamps! Prototype "simpele uitvoering" Phono IV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 augustus 2009 Report Share Posted 4 augustus 2009 Zwaar offtopic. Ben je niet bang voor kortsluiting met al die rondom liggende soldeer/draad restjes... Als er een een keer perongelijk op een schakeling terecht komt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 november 2010 Report Share Posted 11 november 2010 Nog een aardige review van de Bursons in Audioxpress (top magazine) http://www.audioxpress.com/reviews/media/simon3112.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts