polleke Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Goede middag iedereen, Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe aandrijf riem voor mijn Micro Seiki Mr-311. Die doet momenteel dienst als 2e DT maar ik zou'em graag terug naar m'n grote set verhuizen ( hij is gewoon beter dan m'n Project 6.9 die ik daar staan heb) Eerste stap is een nieuwe riem. Nadat de laatste originele riem versleten was is hij een tijdje in onbruik geraakt en heb ik die riem acheraf vervangen door een modelletje dat eigenlijk niet origineel voor dat toestel bestemd was. Resultaat, de huidige riem is iets te kort, spant dus harder en ik heb wat schrik hierdoor de motor te beschadigen bij langduriger gebruik. 2e probleem is het feit dat die riem smaller is dan het origineel, met als gevolg dat de toerental switch niet meer werkt. (da's bij die Micro een soort van vork die de riem op een dikker gedeelte of smaller gedeelte van de poelie trekt afhankelijk van welke snelheid je wilt ). Bijkomend zit ik nog met het feit dat hij nu wat te snel draait ( snaar volgt niet de ideale loop op de poelie wat de omtreksnelheid beinvloed ) Nu vind ik overal riemen voor allerlei verschillende Micro-Seiki DT's behalve voor de MR-311. Zo kan ik er heel wat vinden op het internet, maar weet absoluut niet of die andere modellen van MS uitwisselbaar zijn met mijn draaitafel. Kan iemand mij hear de goede richting uitsturen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Grote kans dat je op Vinyl Engine de juiste info vindt. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 11 mei 2009 Author Report Share Posted 11 mei 2009 Grote kans dat je op Vinyl Engine de juiste info vindt. Succes Bedankt voor de info Buizenbart! Doch dit was ook niet het antwoord. Heb ondertussen een alternatief besteld via Ebay bij een Duitse leverancier van riemen. Hopelijk heeft ie min of meer dezelfde breedte ( want dat is het belangrijkste voor de snelheid in dit geval ) van het origineel. Indien dit werkt maak ik nog een posting in dit onderwerp. Dit zou misschien een oplossing kunnen zijn voor een hele hoop mensen die nog een MR-311 of gelijkaardig model hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 18 mei 2009 Author Report Share Posted 18 mei 2009 Het werkt !!!!!!!! Voor het Hear Archief en iedereen die ooit nog een Micro-Seiki MR 311 bezit of zoekt te bezitten De originele riem is niet meer verkrijgbaar. Een waardig alternatief ( +/- zelfde breedte als het origineel ) is de aandrijfriem voor de Micro-Seiki Solid 1. Die is heel makkelijk te verkrijgen voor +/- 10 Euro Die riem spant iets harder aan, niet overdreven, en de automatische toerentalverandering werkt terug zoals het hoort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Die riem spant iets harder aan, niet overdreven Hij is natuurlijk ook nieuw Gefeliciteerd dat 't gelukt is, nu lekker plaatjes draaien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts