Alva Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Beste forummers, naar ik heb gemerkt zijn er onder de forumleden wel meerdere aanhangers van het schitterende merk SPHINX (ik behoor er,na reeds enkele maanden de Myth 5-versterker te bezitten, ook toe!). Na vele eerdere berichten betreffende het faillissement van Sphinx (Audioscript), verneem ik vandaag van de Belgische importeur dat de produktie van de nieuwe SPHINX reeds opnieuw is opgestart! Weet iemand hier wat meer over? Gaat het nog over dezelfde mensen en produkten? Met vriendelijke groet, FONS md SPONS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Ik weet wel meer, maar ik mag niks zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Kan het bedrijf zijn naam beter wijzigen in Fenix. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Geplaatst door Ome Henk: Wat is dit nu Volgens mij zeg je genoeg, maar zo voed je slechts het geruchten circuit. Groetnis, Henk Ik zeg genoeg en voed niet het geruchtencircuit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Ik zeg lekker ook niets, van wat ik weet, want ik heb beloofd om het niet te zeggen. Wat ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Geplaatst door Audiopaul:Ik zeg lekker ook niets, van wat ik weet, want ik heb beloofd om het niet te zeggen. Wat ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 27 februari 2002 Author Report Share Posted 27 februari 2002 Doe toch allemaal niet zo gewichtig, heren! Liegt de Belgische importeur? Zullen we Morse op de zaak zetten? En dan nu de waarheid... VrGr, Fons md Spons Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjoerd Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Heren, ben nieuw hier, maar volg al wel een tijdje de berichten in dit forum. Ik ben in het bezit van de project 32 cd-speler en sinds vorige week van een gloednieuwe project 8 (was nog in de originele plastik verpakking). Ik kan alleen maar hopen dat Sphinx een herstart maakt, ik heb namelijk nog een nieuwe eindversterker nodig Paul als ik nu beloof dat ik niks zal doorvertellen, zeg je het dan Groeten, Sjoerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Geplaatst door Fons met de Spons:Zullen we Morse op de zaak zetten? VrGr, Fons md Spons Dat wordt een beetje moeilijk. Die vent is vorige week gestorven. Inspector Clousseau en Hercule Poirot zijn ook geen optie. Derrick is met pensioen en Schimanski is ondergedoken. We zullen Baantjer eens vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Geplaatst door sjoerd:Paul als ik nu beloof dat ik niks zal doorvertellen, zeg je het dan Groeten, Sjoerd Nou vooruit, dan! Een klein tipje van de sluier, maar niet verder vertellen hoor! Peter de Ruig is inderdaad bezig met een productie-run, maar het gaat hierbij om producten uit de Myth-serie. Deze producten worden meteen naar China geexporteerd! Met Project-serie wordt momenteel nog niks gedaan! Tot zover........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Geplaatst door Audiopaul:...Deze producten worden meteen naar China geexporteerd! Normaal gebeurd dit andersom. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Made in Holland. Was dit nog een openstaande orde misschien? De Mythe is herboren? Nu maar hopen dat er meer projectjes volgen. Matthias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rody Posted 28 februari 2002 Report Share Posted 28 februari 2002 Een half jaar geleden hoorde ik van RAF HIFI te A'dam dat ze de gehele Sphinx voorraad hadden overgenomen en dat ze ook de verantwoordelijkheid voor de service en garantie op zich hadden genomen. Ook werd verteld dat ze nog 6 stuks onafgebouwde Project 32 spelers hadden staan (enkel de kappen ontbreken) en dat ze plannen hadden om de productie opnieuw op te starten. Is dit reeds achterhaald? De Sphinx site bestaat nog. Deze wordt in stand gehouden door www.apenstaartje.nl, een multi media bedrijf, als deel van hun portfolio. Kan iemand mij het password voor de restricted area op de Sphinx site vertellen? Ik heb namelijk een Project 2 Mk2 voorversterker en wil die zelf kunnen repareren. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 28 februari 2002 Report Share Posted 28 februari 2002 Voor mij als winkelier is Sphinx een afgelikte boterham, die ik niet meer blief. Wij hebben vanaf het ontstaan van het merk Sphinx verkocht, en zouden er nog steeds wel iets mee kunnen. Maar het RAF-imperium heeft na de verwerving van Audioscript alleen maar uitverkoop gehouden, en niets aan service gedaan voor de vroeger Sphinx dealers, die nu bovendien ook nog eens zelf verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van garantiegevallen. Dus: met enige pech een boel garantiekosten, en de nog aanwezige voorraad was alleen nog maar tegen afbraakprijzen verkoopbaar. Net als met sommige merken electrostaat: NOOIT meer Sphinx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 28 februari 2002 Author Report Share Posted 28 februari 2002 Ik merk dat men toch nog op dreef begint te komen... Mooi zo! Wie weet nog meer???? Volgens de Belgische importeur blijft hij gegarandeerd service leveren voor Sphinx. En als er opnieuw Sphinxen worden geproduceerd voor China, gebeurt dit dan onder de vleugels van Raf? Zijn de vroegere ontwerpers en medewerkers nog betrokken? Wie het weet : spreek !(of zwijg f Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 28 februari 2002 Report Share Posted 28 februari 2002 Met zoals mij lijkt veel fallicimenten, met zo weinig moetje zoveel mogelijk eruit proberen te halen en niet veel geven om de mensen die er bij betrokken waren. Dus RAF probeerd nog wat geld eruit te halen maar hoeveel de werknemers daar nog van gezien hebben?? Ben benieuwd hoe de garantie bij RAF nog is als je met een kapot apperaraat komt aanzetten (dus hopelijk blijft het spul van mij nog even goed) want anders kan het toch snel goedkoop is duurkoop zijn!!! Groeten, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjoerd Posted 28 februari 2002 Report Share Posted 28 februari 2002 Bedankt Paul, ik zal niks doorvertellen. Wat ik niet begrijp is waarom alle nieuwe Myth producten rechtsreeks naar China gaan. Is het niet veel logischer en economischer om ze in China te produceren en dan rechtsreeks naar Nederland te halen? Van dealers snap ik het standpunt dat ze twijfels hebben bij het opnieuwe voeren van de Sphinx lijn. Geen inkomsten meer van verkoop, maar wel kosten van garantie e.d. Voor de consument daarentegen was en is de uitverkoop van Sphinx wel gunstig. Zo heb ik vorige week een gloednieuwe project 8 gekocht voor fl. 6000,- Volgens mij is wel weer een markt voor nieuwe Sphinx apparatuur. Gewoon in Nederland ontwerpen in China laten bouwen en in Nederland verkopen. Logisch toch? Ik heb nog wel interesse in twee project 26 monoblokken Groeten, Sjoerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 1 maart 2002 Author Report Share Posted 1 maart 2002 Misschien worden de nieuwe Sphinxen wel naar China verscheept en dan terug ingevoerd?? Kwestie van het prijskaartje wat op te drijven? VrGr, Fons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts