henkes Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 2009 Golden Ear Award Winner from The Absolute Sound $ 9000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 mei 2009 Members Report Share Posted 9 mei 2009 Ik ken dit element wel in een grijzige uitvoering (dus niet als Supreme), en die was idd VERSCHRIKKELIJK mooi (als in: bestaat er uberhaupt nog wel mooier)! De prijs was dacht ik ongeveer de helft in euro's, en daarmee gewoon iedere euro meer dan waard. Is dit een letterlijk gouden uitvoering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Dan zal ie wel zwaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 9 mei 2009 Author Report Share Posted 9 mei 2009 These improvements allow the PC-1 Supreme to achieve: 1) Wider bandwidth 2) Extended dynamic range 3) More accurate reproduction of transients 4) Improved phase characteristics (smaller phase shift) 5) A complete holographic presentation 6) Sounds warm and rich with incredible detail retrieval PC-1 Supreme Specifications: Type: Ultra-low impedance MC cartridge Output Voltage: 0.4mV/1kHz Magnet: Neodymium #50 Channel balance: within 0.5dB (1kHz) Weight: 12g Frequency response: 10 - 50,000Hz Inner impedance: 1 ohms (DCR) Stylus pressure: 1.9 - 2.2g Crosstalk: more than 30dB (1kHz) Plating: Gold nee arden niet massief ,zou inderdaad erg zwaar worden , maar aan de prijs zou je het wel denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 mei 2009 Members Report Share Posted 9 mei 2009 Hier is het origineel (en in mijn optiek zo'n beetje het mooiste element wat er te verkrijgen is)... Air Tight PC-1 Cartridge features: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 2009 Golden Ear Award Winner from The Absolute Sound $ 9000 Ik denk altijd bij elke prijs, ook deze, hoeveel concerten ik er van zou kunnen beleven. En natuurlijk, wat ik er allemaal bij zou moeten kopen om het evenwicht in de set niet te verliezen. En hoeveel concerten het d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Heeft iemand er een frequentie plotje van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 2009 Golden Ear Award Winner from The Absolute Sound $ 9000 Ik denk altijd bij elke prijs, ook deze, hoeveel concerten ik er van zou kunnen beleven. En natuurlijk, wat ik er allemaal bij zou moeten kopen om het evenwicht in de set niet te verliezen. En hoeveel concerten het d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 2009 Golden Ear Award Winner from The Absolute Sound $ 9000 Ik denk altijd bij elke prijs, ook deze, hoeveel concerten ik er van zou kunnen beleven. En natuurlijk, wat ik er allemaal bij zou moeten kopen om het evenwicht in de set niet te verliezen. En hoeveel concerten het d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Kun je natuurlijk alleen maar voor jezelf uitmaken... maar een 500 Euro versterker klinkt beter met een 5000 Euro element dan met een 100 euro element. Heeft niets met egoisme te maken, als je het geld hebt, om een leuke set te kopen. Als ik bij iemand kom die een set heeft staan van een ton... is niet het eerste wat bij mij opkomt dat ie gestoord is of egoistisch... ik wil dan weten hoe die klinkt! Zie het maar als auto's... je kunt je prima voorbewegen in een auto van tussen de 10 en 15K Euro... maar hoeveel rijden er niet rond die VEEL duurder zijn? Is toch gewoon leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Kun je natuurlijk alleen maar voor jezelf uitmaken... maar een 500 Euro versterker klinkt beter met een 5000 Euro element dan met een 100 euro element. Vind ik een ongenuanceerde uitspraak. Een 5000 euro element kan beroerd klinken zowel met een goedkope als dure phono versterker. Als je daarbij ook nog de suggestie wekt dat je beter je dure geld kunt investeren in een element ipv van een phono ook dan van mijn kant een waarschuwing. De invloed van een (goede) phono op de geluidskwaliteit is vaak groter dan van een element. Een goed element van rond de 500 euro kan super klinken in combi met een goede phono van rond de tweeduizend euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Het toght hier een beetje . Geld zegt zeker niet alles , ik heb 5 jaar gespeeld met een ARC SP 6 en sinds 1,5 jaar analoog met een jasmine audio phono pre . 5 mnd terug een nagra PLP gekocht, een voortrap met phono voor veel meer geld , gisteren de oude frontend situatie eens hersteld met weer de arc/jasmine combo en ik vind hem mooier ook eigenlijk ,de nagra klinkt minder vol, een beetje dun , mijn inziens is er wat versterking en frontend aangaat niet veel veranderd in de loop der jaren , wel op speakergebied vind ik , al die gehypte producten die er om de zoveel tijd uitkomen wat weer zoveel beter is als het oude , ik geloof er niet meer in. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Het toght hier een beetje . Geld zegt zeker niet alles , ik heb 5 jaar gespeeld met een ARC SP 6 en sinds 1,5 jaar analoog met een jasmine audio phono pre . 5 mnd terug een nagra PLP gekocht, een voortrap met phono voor veel meer geld , gisteren de oude frontend situatie eens hersteld met weer de arc/jasmine combo en ik vind hem mooier ook eigenlijk ,de nagra klinkt minder vol, een beetje dun , mijn inziens is er wat versterking en frontend aangaat niet veel veranderd in de loop der jaren , wel op speakergebied vind ik , al die gehypte producten die er om de zoveel tijd uitkomen wat weer zoveel beter is als het oude , ik geloof er niet meer in. gr hj Dat is ook een beetje ongenuanceerd. Ja er zijn veel, wat oudere, versterkers die echt niet onder hoeven te doen voor modernere exemplaren. Maar, als je toch een ARC voorbeeld noemt... die ken ik een beetje. De LS 6 is inmiddels echt wel ingehaald door ARC zelf hoor. Ik kan je een LS5 MK2 laten horen (door ARC fans vaak als DE line stage aangeduid) en daarna een REF3. Die laatste speelt toch in alle aspecten mooier en natuurlijker. Hetzelfde kan ik zeggen van een VT50 of 100 en een REF110. Je kunt horen dat er zich veel gedaan heeft in Plymouth MN. Eigenlijk wat je zegt is dat je een oude ARC beter vindt klinken dan een nieuwe Nagra... Gewoon lekker muziek blijven draaien...en blijven geloven:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 2009 Golden Ear Award Winner from The Absolute Sound $ 9000 Miura San bezoekt minstens eens per maand een klassiek concert.... Dit is inderdaad een geweldig element. Heb het naast een ZYX airy S en Da Vinci Ref. gehoord, was geen vergelijk met de ZYX. De laatste klonk houteriger.... de PC1 vloeit als geen ander en is ongeloofelijk snel. Perfectie kan tot verveling neigen...moet je wel heel eerlijk zeggen dat het voor mij niet veel perfecter mocht worden... af en toe is een beetje karakter ook niet verkeerd. De Da Vinci was in het directe vergelijk wat "presenter". (Niet mijn smaak) Hou het nog maar eventjes bij mijn Ja'tje:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 mei 2009 Members Report Share Posted 10 mei 2009 Het toght hier een beetje . Geld zegt zeker niet alles , ik heb 5 jaar gespeeld met een ARC SP 6 en sinds 1,5 jaar analoog met een jasmine audio phono pre . 5 mnd terug een nagra PLP gekocht, een voortrap met phono voor veel meer geld , gisteren de oude frontend situatie eens hersteld met weer de arc/jasmine combo en ik vind hem mooier ook eigenlijk ,de nagra klinkt minder vol, een beetje dun , mijn inziens is er wat versterking en frontend aangaat niet veel veranderd in de loop der jaren , wel op speakergebied vind ik , al die gehypte producten die er om de zoveel tijd uitkomen wat weer zoveel beter is als het oude , ik geloof er niet meer in. gr hj [...] Eigenlijk wat je zegt is dat je een oude ARC beter vindt klinken dan een nieuwe Nagra... [...] Toch blijf ik van mening dat die Nagra eens goed nagekeken moet worden. Een nieuw batterijpack, buisjes vernieuwen, gelijk maar een grote beurt (wat dus eigenlijk gewoon gedaan had moeten zijn). Die voortrap is simpelweg fenomenaal, zeker het phonogedeelte. Het kan er bij mij niet in dat de oude ARC met de Jasmine stage (die echt gewoon duidelijk de mindere zou moeten zijn van de P-LP) op een hoger niveau presteert. Zelf heb ik enige tijd met de VPI Aries met vd Hul Grashopper en de Nagra P-LP gedemonstreed, dit was echt van een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dat nog eens na laten kijken zou misschien helpen , ik heb inmiddels zelf een nieuw batterypack samen gesteld gewoon zelf 8 duracell oplaadbare batterijen gekocht maat D geloof ik , zelfde laken een pak , een aantal malen opgeladen, maar schakel je de voeding uit en laat je de plp via de battery pack draaien is ie in no time leeg. Ik denk dat me het karakter van de nagra op den duur toch niet zo aanstaat ik hou van meer body het klinkt allemaal te zijde zacht , ik heb hem op 1 Kohm afgesteld dat is wat vd Hul aanraad , andere instellingen heb ik ook geprobeerd . En ik ben heel tevreden met de SP 6 geen Ls 6 hoor . Ik heb met 3 verschillende eindtrappen gespeeld , het zal wel onder de noemer smaken verschillen vallen, maakt niet uit dan verkoop ik hem weer , de vd Hul zelf bevalt wel al heb ik de ZYX nog niet weer gemonteerd sinds de nieuwe speakers klaar waren. gr hj . Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Nog even on-topic, ik heb iemand gevonden die over een Air Tight PC-1 Supreme beschikt, ik hoop hier op korte termijn op terug te kunnen komen... ben benieuwd arden , aan welke arm, platenspeler,en phono versterker deze element vast zit . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ach Marc, Denk maar zo, in de autosport gaat een onbenoembaar veelvoud aan geld om dan in de audiosport. W.d.b.. kun je met audio voor relatief weinig geld de patser uithangen Maar het levert ook maar in beperkte kring roem op. Alle waar naar zijn geld ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Kun je natuurlijk alleen maar voor jezelf uitmaken... maar een 500 Euro versterker klinkt beter met een 5000 Euro element dan met een 100 euro element. Vind ik een ongenuanceerde uitspraak. Een 5000 euro element kan beroerd klinken zowel met een goedkope als dure phono versterker. Als je daarbij ook nog de suggestie wekt dat je beter je dure geld kunt investeren in een element ipv van een phono ook dan van mijn kant een waarschuwing. De invloed van een (goede) phono op de geluidskwaliteit is vaak groter dan van een element. Een goed element van rond de 500 euro kan super klinken in combi met een goede phono van rond de tweeduizend euro. Gewoon lezen wat ik schrijf... het ene klinkt beter dan het andere, Ik zeg toch niets over aanpassing, investeren in iets anders etc. ELK element van 5000 klinkt beter dan een element van 100 Euro aan dezelfde versterker. Ik bedoel niets meer en niets minder. Of de combinatie opptimaal is, is een ander verhaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dat nog eens na laten kijken zou misschien helpen , ik heb inmiddels zelf een nieuw batterypack samen gesteld gewoon zelf 8 duracell oplaadbare batterijen gekocht maat D geloof ik , zelfde laken een pak , een aantal malen opgeladen, maar schakel je de voeding uit en laat je de plp via de battery pack draaien is ie in no time leeg.Ik denk dat me het karakter van de nagra op den duur toch niet zo aanstaat ik hou van meer body het klinkt allemaal te zijde zacht , ik heb hem op 1 Kohm afgesteld dat is wat vd Hul aanraad , andere instellingen heb ik ook geprobeerd . En ik ben heel tevreden met de SP 6 geen Ls 6 hoor . Ik heb met 3 verschillende eindtrappen gespeeld , het zal wel onder de noemer smaken verschillen vallen, maakt niet uit dan verkoop ik hem weer , de vd Hul zelf bevalt wel al heb ik de ZYX nog niet weer gemonteerd sinds de nieuwe speakers klaar waren. gr hj . Oeps..LS vs SP... sorry. maar mijn betoog laat ik staan. Grappig dat jij dat zegt van die Nagra. Ik heb het merk ook een keer "een kans gegeven" bij het uitkiezen van een CD speler. Ik vond die van hen ook een beetje "te slick". Net wat je zegt, is een kwestie van smaak. Daarom moet ik altijd grijnzen als de Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Een jaar of 4 maar hij is recentelijk nagekeken , ik zal hem nog eens laten controleren binnenkort , misschien is die SP 6 wel zo goed dat ie de concurrentie aankan , smaak? En ik geniet er elke dag van dus als het goedkoper kan mooi toch , analoog rules , maar even on topic ik ga de 22 ste mei naar OLS , 2 LPs ophalen die kharma heeft uitgebracht, kharma is ook de importeur van Air tight bij mijn weten , misschien kan ik een luistersessie regelen , ik heb wel vaker gehoord dat die air tight erg goed , een mooie koetsu wil ik ook nog een keer . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ach Marc, Denk maar zo, in de autosport gaat een onbenoembaar veelvoud aan geld om dan in de audiosport. W.d.b.. kun je met audio voor relatief weinig geld de patser uithangen Maar het levert ook maar in beperkte kring roem op. Alle waar naar zijn geld ... En doet men HEAR de veren die zo hear en daar in elkanders reet gestoken worden zonder "bescherming" aldoor hergebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ach Marc, Denk maar zo, in de autosport gaat een onbenoembaar veelvoud aan geld om dan in de audiosport. W.d.b.. kun je met audio voor relatief weinig geld de patser uithangen Maar het levert ook maar in beperkte kring roem op. Alle waar naar zijn geld ... In mijn kring (niet hear) ben ik nu al een patser met apparaten van om en nabij de 2000 euro. Tenminste, dat vermoed ik, want ik heb het er liefst niet over. Ik kom uit een tijd dat je al een hele knappe installatie had als je er maar liefst 1000 gulden aan uitgaf. Totaal, mind you. Ik ben nu dus al vreselijk uit de band aan het springen. Maar goed, mijn grens is duidelijk, en wat anderen aangaat, ieder diertje zijn pleziertje. Maar je komt met dit soort prijzen in regionen waar het een verschil is tussen 99,999345% en 99,999347% 'goedheid'. En h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ach ja een hobby kost nu eenmaal geld , de 1 spaart postzegels de ander heeft een boot weer een ander een ducati of paarden duurder hoeft niet altijd beter te zijn gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Ach Marc, Denk maar zo, in de autosport gaat een onbenoembaar veelvoud aan geld om dan in de audiosport. W.d.b.. kun je met audio voor relatief weinig geld de patser uithangen Maar het levert ook maar in beperkte kring roem op. Alle waar naar zijn geld ... In mijn kring (niet hear) ben ik nu al een patser met apparaten van om en nabij de 2000 euro. Tenminste, dat vermoed ik, want ik heb het er liefst niet over. Ik kom uit een tijd dat je al een hele knappe installatie had als je er maar liefst 1000 gulden aan uitgaf. Totaal, mind you. Ik ben nu dus al vreselijk uit de band aan het springen. Maar goed, mijn grens is duidelijk, en wat anderen aangaat, ieder diertje zijn pleziertje. Maar je komt met dit soort prijzen in regionen waar het een verschil is tussen 99,999345% en 99,999347% 'goedheid'. En h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts