Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 intussen genieten van mooi muziek van mijn bescheiden audio set. en een glas ricard That's the spirit..! Keith Jarrett doet zijn best weer hier in de kamer met de Tribute LP... cola-tje erbij:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ik kan me hier wel bij aansluiten,en aan de andere kant als je het geld heb liggen waarom niet, eerlijk gezegd als ik de lotto win zou ik een groot bedrag aan audio uitgeven ,maar helaas niks gewonnen dit weekend dus morgen weer de weg op. intussen genieten van mooi muziek van mijn bescheiden audio set. en een glas ricard gr henkes Vanavond weer de staatsafzetterij. Elke keer die hoop dat ik morgen niet naar kantoor hoef. Elke keer umsonst. Ondertussen genieten van La Cambiale di Matrimonio (Rossini) en een glaasje Rutte Oude Jenever Maarre.. als ik echt een groot bedrag win, zou het toch niet aan audio opgaan. Het is nu al prachtig. En de tijd die ik erin steek kan ik niet kopen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 mei 2009 Members Report Share Posted 10 mei 2009 ben benieuwd arden , aan welke arm, platenspeler,en phono versterker deze element vast zit . Een Wheaton (of tegenwoordig schijn je Tri Planar te moeten zeggen) arm met verder compleet JC Verdier (tafel, pre, eind) en een paar van die achterlijk grote (deels aktieve) Swans luidsprekers. In een gigantisch kasteelachtig huis in Frankrijk, dus dat wordt weer een keer flink plannen... kharma is ook de importeur van Air tight bij mijn weten , misschien kan ik een luistersessie regelen , ik heb wel vaker gehoord dat die air tight erg goed , een mooie koetsu wil ik ook nog een keer Volgens mij is dat nog steeds Symphony, staat alleen niet op de site. Een half jaar geleden in ieder geval nog wel... Grappig dat jij dat zegt van die Nagra. Ik heb het merk ook een keer "een kans gegeven" bij het uitkiezen van een CD speler. Ik vond die van hen ook een beetje "te slick". Net wat je zegt, is een kwestie van smaak. Bij die cd-speler kan ik me dat nog voorstellen, die leeft idd niet echt, maar dat is ook niet echt hun ding, wel gebouwd voor de eeuwigheid btw. De voorversterkers echter, en de buizenmono's zijn naar mijn smaak wel van het allerhoogste niveau. Maar dat is dan ook zoals terecht opgemerkt naar mijn smaak. Zit trouwens ook bij Symphony, toeval? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 quote ..arden Een Wheaton (of tegenwoordig schijn je Tri Planar te moeten zeggen) arm met verder compleet JC Verdier (tafel, pre, eind) en een paar van die achterlijk grote (deels aktieve) Swans luidsprekers. In een gigantisch kasteelachtig huis in Frankrijk, dus dat wordt weer een keer flink plannen... ik zou heel snel een afspraak maken. le ch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 mei 2009 Members Report Share Posted 10 mei 2009 [...] wat wenst een mens nog meer, Nou... Ik krijg binnenkort de beschikking hierover: Dynavector DV 507mkII Ik ben bang dat ik daarna idd weinig meer te wensen over heb. Misschien dan nog die PC-1 erin (of de Supreme variant)? Voor wat betreft die afspraak, dat komt wel goed. Ik heb onlangs gelezen (om maar weer een deur in te trappen) dat elementen toch een paar honder uur in moeten spelen, dus alle tijd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Kun je natuurlijk alleen maar voor jezelf uitmaken... maar een 500 Euro versterker klinkt beter met een 5000 Euro element dan met een 100 euro element. Vind ik een ongenuanceerde uitspraak. Een 5000 euro element kan beroerd klinken zowel met een goedkope als dure phono versterker. Als je daarbij ook nog de suggestie wekt dat je beter je dure geld kunt investeren in een element ipv van een phono ook dan van mijn kant een waarschuwing. De invloed van een (goede) phono op de geluidskwaliteit is vaak groter dan van een element. Een goed element van rond de 500 euro kan super klinken in combi met een goede phono van rond de tweeduizend euro. Gewoon lezen wat ik schrijf... het ene klinkt beter dan het andere, Ik zeg toch niets over aanpassing, investeren in iets anders etc. ELK element van 5000 klinkt beter dan een element van 100 Euro aan dezelfde versterker. Ik bedoel niets meer en niets minder. Of de combinatie opptimaal is, is een ander verhaal... Ik lees wat je schrijft. En blijf bij mijn standpunt. Het gewoon roepen dat een duurder element beter klinkt is een ongenuanceerde uitspraak. Het gaat altijd om de combinatie en dat is de nuance die ik wil aanbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 dat ziet er goed uit,zie ik daar nou een waterpas in zitten ?? net boven de lift hendel . goudvink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 mei 2009 Members Report Share Posted 10 mei 2009 dat ziet er goed uit,zie ik daar nou een waterpas in zitten ?? net boven de lift hendel . goudvink. Close upje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 dat ziet er goed uit,zie ik daar nou een waterpas in zitten ?? net boven de lift hendel . goudvink. Close upje? oeps een merk plaatje maar mischien wel een idee voor de makers [ontwerpers ] om een waterpas in te bouwen om te zien of de arm of draaitafel waterpas staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Sja, als ik zoiets zou kunnen lappen zou ik d'r geen lullig elementje in willen. Deze vind ik wel passen.... qua prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Kun je natuurlijk alleen maar voor jezelf uitmaken... maar een 500 Euro versterker klinkt beter met een 5000 Euro element dan met een 100 euro element. Vind ik een ongenuanceerde uitspraak. Een 5000 euro element kan beroerd klinken zowel met een goedkope als dure phono versterker. Als je daarbij ook nog de suggestie wekt dat je beter je dure geld kunt investeren in een element ipv van een phono ook dan van mijn kant een waarschuwing. De invloed van een (goede) phono op de geluidskwaliteit is vaak groter dan van een element. Een goed element van rond de 500 euro kan super klinken in combi met een goede phono van rond de tweeduizend euro. Gewoon lezen wat ik schrijf... het ene klinkt beter dan het andere, Ik zeg toch niets over aanpassing, investeren in iets anders etc. ELK element van 5000 klinkt beter dan een element van 100 Euro aan dezelfde versterker. Ik bedoel niets meer en niets minder. Of de combinatie opptimaal is, is een ander verhaal... Ik lees wat je schrijft. En blijf bij mijn standpunt. Het gewoon roepen dat een duurder element beter klinkt is een ongenuanceerde uitspraak. Het gaat altijd om de combinatie en dat is de nuance die ik wil aanbrengen. Ik begrijp je wel, en ben het bijna met je eens:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 [...] wat wenst een mens nog meer, Nou... Ik krijg binnenkort de beschikking hierover: Dynavector DV 507mkII Ik ben bang dat ik daarna idd weinig meer te wensen over heb. Misschien dan nog die PC-1 erin (of de Supreme variant)? Voor wat betreft die afspraak, dat komt wel goed. Ik heb onlangs gelezen (om maar weer een deur in te trappen) dat elementen toch een paar honder uur in moeten spelen, dus alle tijd... Prachtige arm... is een goede voor de VTA discussie die we gehad hebben:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 mei 2009 Members Report Share Posted 11 mei 2009 Prachtige arm... is een goede voor de VTA discussie die we gehad hebben:) Daar is ie zeker geschikt voor! Tijdens het draaien instelbaar met een bereik van 7 mm, daarbuiten is de arm ook nog een paar cm in hoogte verstelbaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Prachtige arm... is een goede voor de VTA discussie die we gehad hebben:) Daar is ie zeker geschikt voor! Tijdens het draaien instelbaar met een bereik van 7 mm, daarbuiten is de arm ook nog een paar cm in hoogte verstelbaar... Ik doelde eigenlijk op de discussie dat een fractie van een mm VTA verstelling invloed zou hebben op je geluid. Met deze Dynavector, door zijn constructie met de korte "voorarm" lijken me tijdens het spelen van niet geheel vlakke platen, grotere afspeelhoek verschillen te onstaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Is dat ding niet juist zo ontworpen om die fout zo klein mogelijk te houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 mei 2009 Members Report Share Posted 13 mei 2009 Ik doelde eigenlijk op de discussie dat een fractie van een mm VTA verstelling invloed zou hebben op je geluid. Met deze Dynavector, door zijn constructie met de korte "voorarm" lijken me tijdens het spelen van niet geheel vlakke platen, grotere afspeelhoek verschillen te onstaan? Daar vond ik nog een aardig stukje over: ''I don't really want to go into the audibility of VTA (or more aptly called SRA), but it is audible. I personally don't think that minute adjustments (fractions of a degree in SRA) can be heard. I can say with absolute certainty, when you adjust the DV507 up or down by a couple of mm (which equates to several degrees in SRA), it is completely audible. All of this VTA/SRA audibility stuff is a conversation best held for another article'' Voor wie het hele stuk over deze (voor mij) magische arm wil lezen: http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equi...ctor507mkii.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Is dat ding niet juist zo ontworpen om die fout zo klein mogelijk te houden? Ja, maar alleen als je platen perfect vlak zijn. De hele arm gaat n.l. niet met de plaathobbels op en neer, alleen het korte sub-armpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Sja, als ik zoiets zou kunnen lappen zou ik d'r geen lullig elementje in willen. Deze vind ik wel passen.... qua prijs. Mensenkinderen, het lijkt wel een lanceerplatform. Als het nou toch een toppie-woppie dt moet zijn zou ik serieus kijken naar de nieuwste Linn Sondek LP12, Die ziet er tenminste klassiek uit. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Is dat ding niet juist zo ontworpen om die fout zo klein mogelijk te houden? Ja, maar alleen als je platen perfect vlak zijn. De hele arm gaat n.l. niet met de plaathobbels op en neer, alleen het korte sub-armpje. Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Elke beweging van het korte armpje bij het nemen van een hobbel is relatief groter zijn dan die van een langere arm. De hoogte verstelling vindt bij de "langere arm" plaats. Toch? Blijft een spannend topic VTA/SRA.. Heb daar al veel over gelezen... maar kan me vinden in de argumenten voor en tegen het belang ervan. Bij mijn arm hoorik geen verschil als ik de hoogte met een mm varieer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Als het nou toch een toppie-woppie dt moet zijn zou ik serieus kijken naar de nieuwste Linn Sondek LP12, Die ziet er tenminste klassiek uit. M rc Klinkt ook zo... no pun intended. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts