carl Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Ik zat de Stereophile te lezen en er stond daar een recensie van de Audia Flight phono in. Op zich heeft deze phono toch wel een paar aardige snufjes zoals mono, SF en twee aparte ingangen. Daarnaast is de phono breed instelbaar. Heeft iemand deze phono trap wel eens gehoord ? PS ik ben niet echt zoekend maar vind dit soort zaken leuk om bij te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Hallo Carl, Nee, heb de Audia Flight nog niet gehoord. Had mijn luistersessies m.n. beperkt tot buizen pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Hallo Carl, Nee, heb de Audia Flight nog niet gehoord. Had mijn luistersessies m.n. beperkt tot buizen pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Heb niet zo'n upgrade drang. Blijf meestal lange tijd bij een set. (Tot ik iets anders wil:)) De ARC PH7 staat nu een dag bij me te spelen. Hij heeft de Lukaschek afgelost die ik te leen had tot hij binnen was. Ik zal tzt wat uitvoeriger schrijven hoe dit klinkt maar ik ben nu al waanzinnig tevreden. De combinatie LaGrange, Da Vinci, JA en nu de PH7 is wat mij betreft een schot in de roos. Kan me voorstellen waarom je CR gekocht hebt, vind ik ook heel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ...ik ben niet echt zoekend maar vind dit soort zaken leuk om bij te houden. Ziet er idd strak uit: Recent heb ik een indruk kunnen krijgen van dit, Leema Acoustics Agena, net op de markt en in dezelfde prijsklasse (>3k): Zeer eenvoudig instelbaar middels een menuutje en USB-out. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Heb niet zo'n upgrade drang. Blijf meestal lange tijd bij een set. (Tot ik iets anders wil:)) Ik upgrade in de praktijk eigenlijk ook niet zo veel. Houdt het wel bewust bij en als er dan iets voorbijkomt (en ik ben bij kas) dan wil ik er wel voor gaan. Overigens is die Whest een erg mooi ding maar ik vind eigenlijk dat een phono trap meer features moet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ................. maar ik vind eigenlijk dat een phono trap meer features moet hebben. Waarom zou een phonotrap meer mogelijkheden moeten hebben? Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. Mijn Acoustech PH1 heeft er dan ook niet meer. Je zou alleen de jumpertjes nog kunnen voorzien van weerstanden waardoor de instelmogelijkheden eindeloos zijn, maar tot nu toe ben ik nog geen element tegen gekomen waar ik een weerstand voor nodig had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ................. maar ik vind eigenlijk dat een phono trap meer features moet hebben. Waarom zou een phonotrap meer mogelijkheden moeten hebben? Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. Mijn Acoustech PH1 heeft er dan ook niet meer. Je zou alleen de jumpertjes nog kunnen voorzien van weerstanden waardoor de instelmogelijkheden eindeloos zijn, maar tot nu toe ben ik nog geen element tegen gekomen waar ik een weerstand voor nodig had. Oeps... geen goede gekocht..die van mij heeft geen MC-MM stand...hoop dat ik hem nog terug kan brengen:) Het is overigens wel practisch dat je de load met de afstandbediending kan kiezen... De aanbevolen 100 Ohm klinkt bij mij inderdaad het beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 mei 2009 Members Report Share Posted 10 mei 2009 ................. maar ik vind eigenlijk dat een phono trap meer features moet hebben. Waarom zou een phonotrap meer mogelijkheden moeten hebben? Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. Mijn Acoustech PH1 heeft er dan ook niet meer. Je zou alleen de jumpertjes nog kunnen voorzien van weerstanden waardoor de instelmogelijkheden eindeloos zijn, maar tot nu toe ben ik nog geen element tegen gekomen waar ik een weerstand voor nodig had. Ik tot nog toe 2, de Ortofon Jubilee en de Linn Arkiv. Moest een weerstand van ik dacht 425 Ohm overheen om optimaal af te stemmen. Het nieuwe topmodel heeft nog wat meer opties, en werkt zowieso met weerstanden die je (buiten de 6 standaardwaarden) van te voren besteld (of er zelf tussen soldeerd), de instapper heeft dezelfde jumpers en instellingen als de PH1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. En daar ben ik het niet mee eens: een subsonisch filter en zeker een mono knop zijn toch wel heel erg makkelijk. De mogelijkheid ruim impedanties te kiezen en de geluidssterkte in te stellen vind ik weer een must. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. De mogelijkheid ruim impedanties te kiezen en de geluidssterkte in te stellen vind ik weer een must. Uiteraard zeer belangrijk. Wie dat verschil niet hoort luistert niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. De mogelijkheid ruim impedanties te kiezen en de geluidssterkte in te stellen vind ik weer een must. Uiteraard zeer belangrijk. Wie dat verschil niet hoort luistert niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Als jij het dan zo goed weet, kom mij dan maar eens demonstreren dat die instellingen werkelijk zo belangrijk zijn. Een phonotrap moet voldoende versterken en de juiste weerstand hebben voor jouw element. 99% van de moderne MC's doet het ideaal met 100Ohm weerstand. Uitzonderingen daargelaten, maar daarvoor is een extra weerstand aanbrengen voldoende. Daar heb je geen 100den instelmogelijkheden voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Een echt goede phonotrap heeft maar 2 instelmogelijkheden nodig, een MM en een MC. De mogelijkheid ruim impedanties te kiezen en de geluidssterkte in te stellen vind ik weer een must. Uiteraard zeer belangrijk. Wie dat verschil niet hoort luistert niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Als jij het dan zo goed weet, kom mij dan maar eens demonstreren dat die instellingen werkelijk zo belangrijk zijn. Een phonotrap moet voldoende versterken en de juiste weerstand hebben voor jouw element. 99% van de moderne MC's doet het ideaal met 100Ohm weerstand. Uitzonderingen daargelaten, maar daarvoor is een extra weerstand aanbrengen voldoende. Daar heb je geen 100den instelmogelijkheden voor nodig. Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts