Renaat Mattheus Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Heeft er iemand ervaring met het (eventuele) effect van Harmonix (bv TU202) onder het hifi rack? Groet Renaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Heeft er iemand ervaring met het (eventuele) effect van Harmonix (bv TU202) onder het hifi rack? Groet Renaat Wel met Harmonix TU201. Kan onder het rack de boxen ruimte tuning enz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Heeft er iemand ervaring met het (eventuele) effect van Harmonix (bv TU202) onder het hifi rack? Groet Renaat Hallo Renaat, Ben naar een Harmonix demo sessie geweest. De 202's werden onder luidsprekers gebruikt. Ik moet je eerlijk zeggen, ik ben er nog niet uit of het effect wat ik hoorde phychosomatisch was of dat er echt iets gebeurde. De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde. Heb daarna nog een setje gehad om thuis onder mijn CD speler te proberen (Ander type). Ik geloof niet dat er iets gebeurde. Ik heb de Harmonix produkten geprobeerd omdat mensen die ik zeer serieus neem, zich er lovend over uit hadden gelaten. Ik was en ben sceptisch. Wat bij mij de deur dicht deed was de prijs. Ik wil best wel wat uitgeven aan mooie HIFi spullen. Ik wil ook best wel wat uitgeven aan ontwikkelingskosten en service...maar het produkt moet wel een zekere intrinsieke waarde hebben. Dat hebben harmonix producten maar in heel beperkte mate. Ik koop het marketing verhaal van Harmonix over de trillingen en muziekinstrumenten niet. Misschien niet wat je wil horen maar dat is mijn ervaring en mening. Groet,P Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Heeft er iemand ervaring met het (eventuele) effect van Harmonix (bv TU202) onder het hifi rack? Groet Renaat Hallo Renaat, Ben naar een Harmonix demo sessie geweest. De 202's werden onder luidsprekers gebruikt. Ik moet je eerlijk zeggen, ik ben er nog niet uit of het effect wat ik hoorde phychosomatisch was of dat er echt iets gebeurde. De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde. Heb daarna nog een setje gehad om thuis onder mijn CD speler te proberen (Ander type). Ik geloof niet dat er iets gebeurde. Ik heb de Harmonix produkten geprobeerd omdat mensen die ik zeer serieus neem, zich er lovend over uit hadden gelaten. Ik was en ben sceptisch. Wat bij mij de deur dicht deed was de prijs. Ik wil best wel wat uitgeven aan mooie HIFi spullen. Ik wil ook best wel wat uitgeven aan ontwikkelingskosten en service...maar het produkt moet wel een zekere intrinsieke waarde hebben. Dat hebben harmonix producten maar in heel beperkte mate. Ik koop het marketing verhaal van Harmonix over de trillingen en muziekinstrumenten niet. Misschien niet wat je wil horen maar dat is mijn ervaring en mening. Groet,P quote;; daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ......... De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde............. Duw maar eens een blok (materiaal maakt hier even niets uit) ter dikte van een H TU201/202 onder je luidsprekers. Deze komen dan behoorlijk hoger te staan. Wie dat verschil niet hoort luisterd niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ......... De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde............. Duw maar eens een blok (materiaal maakt hier even niets uit) ter dikte van een H TU201/202 onder je luidsprekers. Deze komen dan behoorlijk hoger te staan. Wie dat verschil niet hoort luisterd niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Met andere woorden, die gehoorde verschillen liggen niet aan die Harmonix dingen, maar aan het hoogte verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ......... De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde............. Duw maar eens een blok (materiaal maakt hier even niets uit) ter dikte van een H TU201/202 onder je luidsprekers. Deze komen dan behoorlijk hoger te staan. Wie dat verschil niet hoort luisterd niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Met andere woorden, die gehoorde verschillen liggen niet aan die Harmonix dingen, maar aan het hoogte verschil? Das wat snel door de bocht...Harmonix heeft immers ook een heleboel houten rondjes (noem ik ze maar) die je onder je apparatuur plaatst. Ik moet er trouwens nog bij zeggen dat bij die demo waar ik het over had, hoogte verschil nauwelijks een rol speelde omdat de speakers van de spikes op de blokjes gezet werden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renaat Mattheus Posted 10 mei 2009 Author Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Ik heb het over Harmonix onder een RACK, waarbij hoogte van het hout uiteraard geen invloed kan hebben. Heb reeds Harmonix 202 onder mijn luidsprekers met een hoorbaar zij het niet spectaculair effect. De 'voelbaarheid' van Harmonix lijkt me afhankelijk van de kwaliteit en dus gevoeligheid van de set. Renaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Dag Ik heb het over Harmonix onder een RACK, waarbij hoogte van het hout uiteraard geen invloed kan hebben. Heb reeds Harmonix 202 onder mijn luidsprekers met een hoorbaar zij het niet spectaculair effect. De 'voelbaarheid' van Harmonix lijkt me afhankelijk van de kwaliteit en dus gevoeligheid van de set. Renaat Eerst thuis proberen en dan beslissen is mijn devies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 ......... De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde............. Duw maar eens een blok (materiaal maakt hier even niets uit) ter dikte van een H TU201/202 onder je luidsprekers. Deze komen dan behoorlijk hoger te staan. Wie dat verschil niet hoort luisterd niet goed, of is vergeten zijn gehoorapparaat aan te zetten/ de watjes uit zijn oren te halen. Net als verschillen tussen cd-spelers Ik heb zelf Aurios ontkoppelaars onder de speakertjes staan, een zeer geoefend luisteraar, tevens een beroemd speakerbouwer, gaf toen aan dat het wellicht aan het hoogteverschil zou liggen. Op dezelfde hoogte gebracht met enkele boeken brachten aan het licht dat het dus niet aan het hoogteverschil lag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ben naar een Harmonix demo sessie geweest. De 202's werden onder luidsprekers gebruikt. Ik moet je eerlijk zeggen, ik ben er nog niet uit of het effect wat ik hoorde phychosomatisch was of dat er echt iets gebeurde. De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde. Wat je je moet realiseren over die demo is dat er een verschil wordt aangetoond tussen een set met "niets" en een set met Harmonix. Reken erop dat er (ook qua vorm / plaatsing / functie) veel soortgelijke producten zijn, maar slechts heel weinig duurdere. Wat ik wil zeggen is dat je voor een fractie van de prijs soortgelijke effecten kunt bereiken. Spikes en kegels, dempers van squashballen, voor mijn part tegels uit de sierbestrating. Ga daar eens jaartje mee stoeien, en kijk dan wat die Harmonix nou echt meer / beter doet. Optimaliseren van je investering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ben naar een Harmonix demo sessie geweest. De 202's werden onder luidsprekers gebruikt. Ik moet je eerlijk zeggen, ik ben er nog niet uit of het effect wat ik hoorde phychosomatisch was of dat er echt iets gebeurde. De demonstrant legde ons eerst uit wat we zouden horen als de blokjes eronder geplaatst zouden worden... daarna werden ze weer weggenomen met de vraag of we inderdaad hoorden dat e.e.a. "helemaal ingestort" was. De hele groep zat te knikken. Ik weet niet of ik iets hoorde. Wat je je moet realiseren over die demo is dat er een verschil wordt aangetoond tussen een set met "niets" en een set met Harmonix. Reken erop dat er (ook qua vorm / plaatsing / functie) veel soortgelijke producten zijn, maar slechts heel weinig duurdere. Wat ik wil zeggen is dat je voor een fractie van de prijs soortgelijke effecten kunt bereiken. Spikes en kegels, dempers van squashballen, voor mijn part tegels uit de sierbestrating. Ga daar eens jaartje mee stoeien, en kijk dan wat die Harmonix nou echt meer / beter doet. Optimaliseren van je investering. Is dus ook wat ik probeerde aan te geven. Heb best wel wat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Met andere woorden, die gehoorde verschillen liggen niet aan die Harmonix dingen, maar aan het hoogte verschil? Het verschil in hoogte met een blok H 202 is nogal wat. Als je een blok, bijvoorbeeld MDF, van die zelfde dikte onder je speaker duwt heb je ook een behoorlijk verschil. Ook al zou je de spikes, die veel lager zijn, er onderuit ahlen. Ik sluit niet uit dat die Harmonix dingen een ander effect geven dan een blok MDF, want een stuk steen geeft ook een ander effect. @Ruud: Dat die Auriossen een ander effect geven dan een boek oid geloof ik graag. Een Aurios laat je speaker op de maat van de woofer meebewegen. Dat doet een vast object eronder niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ik ben nog nooit een tunning produkt tegengekomen wat zoveel doet als het Harmonix produkt. Het enige probleem kan de prijs zijn. Maar ja we geven kapitalen uit aan apparatuur dus kan dit er ook nog bij vindt ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 harmonix producten hebben allemaal verschillende toepassingen. Het tegengaan van resonanties,hoogfrequent filtering of verbetering van de akoestiek. Deze producten hebben allemaal een kleine of grote bijdrage aan het geluid. Of dit bij jouw werkt moet je uitproberen. In de ene situatie zal die 202 het heel goed doen in de andere is hij misschien overbodig. Of het zijn geld waard is een andere afweging. Misschien haal je meer resultaat uit de aanschaf van 1000 euro aan verschillende harmonix producten, dan 1000 euro uitgeven aan een betere voorversterker of cd-speler.Het is het proberen waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 ....Een Aurios laat je speaker op de maat van de woofer meebewegen. Dat doet een vast object eronder niet. Onzin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Ik ben nog nooit een tunning produkt tegengekomen wat zoveel doet als het Harmonix produkt.Het enige probleem kan de prijs zijn. Maar ja we geven kapitalen uit aan apparatuur dus kan dit er ook nog bij vindt ik. Als je kan, moet je eens een demo van Acoustic system resonators meemaken Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Ik ben nog nooit een tunning produkt tegengekomen wat zoveel doet als het Harmonix produkt.Het enige probleem kan de prijs zijn. Maar ja we geven kapitalen uit aan apparatuur dus kan dit er ook nog bij vindt ik. Als je kan, moet je eens een demo van Acoustic system resonators meemaken Gr stef Ik ken er ook nog 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Vertel het Ruud vertel het :rolleyes: Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 ....Een Aurios laat je speaker op de maat van de woofer meebewegen. Dat doet een vast object eronder niet. Onzin... Zet maar eens een videokamera naast je speakers zodat deze een rand van de speakers filmt en zet dan op een flink volume muziek met veel lage tonen op. Speel dat filmpje dan eens in gezoemd en vertraagd af. Dan zul je zien dat je speakers niet stil blijven staan, maar van voor naar achter mee bewegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Zet maar eens een videokamera naast je speakers zodat deze een rand van de speakers filmt en zet dan op een flink volume muziek met veel lage tonen op.Speel dat filmpje dan eens in gezoemd en vertraagd af. Dan zul je zien dat je speakers niet stil blijven staan, maar van voor naar achter mee bewegen. Mijn speakers ,van 70kg per stuk, dansen regelmatig mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Ik ben nog nooit een tunning produkt tegengekomen wat zoveel doet als het Harmonix produkt.Het enige probleem kan de prijs zijn. Maar ja we geven kapitalen uit aan apparatuur dus kan dit er ook nog bij vindt ik. Als je kan, moet je eens een demo van Acoustic system resonators meemaken Gr stef Heb ik al meegemaakt Harmonix doet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 vooral tav je bankrekening Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 Is het effect van Harmonix (bijv. TU202) wel eens gem Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Is het effect van Harmonix (bijv. TU202) wel eens gem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts