Guest Kraus vonBentinck Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [je zal waarschijnlijk de indruk hebben dat ik loop te trollen maar ik wil gewoon een meer realistisch beeld krijgen van jullie dag. een review van Mordante dat ook niet zo gedetailleerd was, werd door jou flink verdedigd. En wat jij wilt, daar heeft een ander geen boodschap aan; jij kunt beter willen dat je tevreden bent met wat je krijgt. Men zit hear niet in een rechtszaal waar men pas mag vertrekken na de vragen naar tevredenheid van eenieder te hebben beantwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 PS Jackie Brown, ook goed he! Ook mooi , interessant verhaal , saving private ryan heeft ook hele mooie geluidseffecten, sorry dat het off topic is , ik zal verder mijn mond houden , de speakers van kf heb ik nooit gehoord overigens. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 M, ik geloof zonder meer dat je eigenlijk een beste man bent, maar Stravinsky en Mozart als meer van hetzelfde betitelen doet het ergste vrezen. Kliekje? Ik had nog nooit van K.Feenstra gehoord en dit was dus de eerste keer dat ik naar deze spulletjes luisterde. Jouw reactie doet mij vermoeden dat jou een enorme scheet dwars zit. Ik adviseer veel knoflook al dan niet gecombineerd met eenvoudige rock. Misschien komt alles dan los en sta je wat positiever cq. intelligenter in het leven. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 PS Jackie Brown, ook goed he! Ook mooi , interessant verhaal , saving private ryan heeft ook hele mooie geluidseffecten, sorry dat het off topic is , ik zal verder mijn mond houden , de speakers van kf heb ik nooit gehoord overigens. gr hj Met name de grapjes die je in Jackie tegenkomt hebben in Pulp een vervolg. Of was het nou andersom; welke was eerst? nou ja doet er ook niet toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 M, ik geloof zonder meer dat je eigenlijk een beste man bent, maar Stravinsky en Mozart als meer van hetzelfde betitelen doet het ergste vrezen. Kliekje? Ik had nog nooit van K.Feenstra gehoord en dit was dus de eerste keer dat ik naar deze spulletjes luisterde. Jouw reactie doet mij vermoeden dat jou een enorme scheet dwars zit. Ik adviseer veel knoflook al dan niet gecombineerd met eenvoudige rock. Misschien komt alles dan los en sta je wat positiever cq. intelligenter in het leven. Alabaster LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 (...) de ideale speaker (...) bestaat niet. (...) Beste m44, Ach, weet JIJ veel?? (Voor zover ik weet, heb jij pas onlangs ontdekt dat Rogers luidsprekers beter zijn dan die van JBL. Dat had ik je veertig jaar geleden al kunnen uitleggen! Als jij er toen al was gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Voor zover ik weet, heb jij pas onlangs ontdekt dat Rogers luidsprekers beter zijn dan die van JBL.Dat had ik je veertig jaar geleden al kunnen uitleggen! Als jij er toen al was gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 M, ik geloof zonder meer dat je eigenlijk een beste man bent, maar Stravinsky en Mozart als meer van hetzelfde betitelen doet het ergste vrezen. Kliekje? Ik had nog nooit van K.Feenstra gehoord en dit was dus de eerste keer dat ik naar deze spulletjes luisterde. Jouw reactie doet mij vermoeden dat jou een enorme scheet dwars zit. Ik adviseer veel knoflook al dan niet gecombineerd met eenvoudige rock. Misschien komt alles dan los en sta je wat positiever cq. intelligenter in het leven. Alabaster wat jij wilt joh. vermoed jij maar lekker een end weg. ] oh ja vooral blijven reageren op de vorm van communicatie. dat staat je goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 [je zal waarschijnlijk de indruk hebben dat ik loop te trollen maar ik wil gewoon een meer realistisch beeld krijgen van jullie dag. een review van Mordante dat ook niet zo gedetailleerd was, werd door jou flink verdedigd. En wat jij wilt, daar heeft een ander geen boodschap aan; jij kunt beter willen dat je tevreden bent met wat je krijgt. Men zit hear niet in een rechtszaal waar men pas mag vertrekken na de vragen naar tevredenheid van eenieder te hebben beantwoord. heej Kraus...gezellig flink verdedigd? dat valt denk ik allemaal wel mee. het verhaal van mordante was niet zeer uitgebreid maar ik krijg een beter beeld van de sset van sodejuu door die review dan wat er in hemelsnaam in appelscha gebeurd is. foto's mischien? niemand hoeft op mijn vragen te antwoorden. maar als je ervoor kiest dat niet te doen waarom dan wel reagern op andere opmerkingen die ik maak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 (...) de ideale speaker (...) bestaat niet. (...) Beste m44, Ach, weet JIJ veel?? (Voor zover ik weet, heb jij pas onlangs ontdekt dat Rogers luidsprekers beter zijn dan die van JBL. Dat had ik je veertig jaar geleden al kunnen uitleggen! Als jij er toen al was gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @m44 Ik weet niet of er veel mensen van het forum bij waren, die indruk had ik niet, dus ik weet ook niet of hier nog terugkoppelingen komen. Een ideale set bestaat niet. Van de Tentlabs apparatuur kan ik echter geen nadelen noemen, want die zijn me simpelweg nog niet opgevallen. Van de speakers; zelf had ik tot nu toe alleen de grootste uitvoering (ss30) gehoord, op mijn eigen cd speler en versterker. En dat ging perfect. Of de Tentlabs set het beter deed, kan ik niet beoordelen, daarvoor is een A-B vergelijking nodig. Gevoelsmatig moet de cd speler het soweiso beter doen dan de mijne, maar de versterker weet ik niet, want wat ik gisteren hoorde, het mooie geluid zegmaar, hoorde ik ook toen mijn eigen set speelde. En dat is grotendeels de kwaliteit van de luidspreker. Want zelfs met de huisinstallatie (Denon, zoals Spido al eens heeft verklapt) klinkt het allemaal heel goed, en dan te bedenken dat er geen aandacht is voor stroom, interlinks, fase etc. Het klinkt met dropveters en verlengsnoeren gewoon heel goed. Met de speakeropstelling kan meer gecorrigeerd worden dan met kabels. Die speakeropstelling hebben we gisteren wel een beetje aangepast. Maar vooruit, ik heb nu ook de kleine Soundstones ( 16,5 cm ) gehoord en die hebben mij ook verrast! Monitoren hebben niet het grootse dat vloerstaanders hebben, maar als het op het fijne en kleine aankomt, zijn ze wel in staat om hele mooie muziek te maken. En de muziek kwam echt niet uit een doosje, het kwam echt wel los! Ondanks dat de opstelling niet ideaal was. En een ruimte waar meerdere speakers in staan opgesteld is sowieso niet ideaal, want alles beweegt passief mee. PS Jackie Brown, ook goed he! oke bedankt er komt nu een idee van de dag boven borrelen. maar meer is welkom. jackie Brown is ook erg goed. echter reservoir dogs vind ik dan weer beter. ik vind robert de niro briljant spelen in jackie B. dat hij die meid zat is en een eind maakt aan haar gezeur op de parkeerplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 ik hoef geen luidspreker die klinkt als een klok. wat een lovende reviews met veel holle termen die mij absoluut geen indruk geven van de kwaliteit van het gebodene. maar ja.... werd er nog interessante muziekgedraaid? wat is "geen makkelijke muziek"? geen enkel minpuntje te ontdekken? was het om het maar zo te zeggen werkelijk PERFECT? klonk de cd speler van guido anders/beter dan een allevreter van erik klijnsmit? @m44 Ik doe een poging om je vragen te beantwoorden: Er werd interessante muziek gedraaid. In netto 3 uurtjes tijd kun je een prima indruk krijgen, maar blijven er altijd verzoeknummers of eigen materiaal op de wenslijst staan. Met "Geen makkelijke muziek" wordt denk ik bedoeld muziek waarbij een installatie door de mand kan vallen. In jouw beleving is dat heavy rock geloof ik, en wat Alabaster ermee bedoelt weet ik niet. Ik vermoed de Sinatra achtige Jazz muziek met blazers en dergelijke. Dit klonk alsof je erbij was. "Geen enkel minpuntje te ontdekken" Op de grote speakers was de diepte informatie niet goed waar te nemen, maar deze speakers stonden dan ook praktisch tegen de wand en niet ingedraaid. Maar diepteinformatie is ook erg persoonlijk. Ik ken speakers die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 dank je wel goodtube dit is een mooi verhaal zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 jackie Brown is ook erg goed. echter reservoir dogs vind ik dan weer beter.ik vind robert de niro briljant spelen in jackie B. dat hij die meid zat is en een eind maakt aan haar gezeur op de parkeerplaats. Heerlijk, al dat off-topic Tarantino! Voor mij is het 1. Pulp Fiction 2. Reservoir dogs en 3. Jackie Brown. En ik hou me in om niet te gaan quoten, want dan blijf ik bezig "I'm gonna get medieval on yo ass.." PS @ ADD: grappig dat je dat gebruikt om filters te beoordelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 Voor zover ik weet, heb jij pas onlangs ontdekt dat Rogers luidsprekers beter zijn dan die van JBL.Dat had ik je veertig jaar geleden al kunnen uitleggen! Als jij er toen al was gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Ik had twee aanleidingen m'n Kings weer eens van zolder te halen, met dit topic erbij drie. Heb eens een middag geluisterd naar diverse muziek. Rachmaninoff's eerste symphonie, Pieter Wispelwey's uitvoering van Bach's Gamba Sonates, Sebastien Tellier - L'Incroyable V Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 (...) Ik heb trouwens ook wel eens de grote speksteen zuil gehoord. Dat geeft meer pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Beste Pjotr, Ten eerste: je verwart mij met iemand anders. Ten tweede: JBL heeft geweldige lawaaidozen voor theaters (Voice of the Theatre e.d.) gemaakt, maar nooit iets wat van enige betekenis was voor high fidelity. Ten derde: The Pied Piper was destijds een goede luidspreker, die lovende beoordelingen kreeg van hifi-liefhebbers en recensenten. Velen deden hun dure speakers weg en kochten (of bouwden zelf) Pied Pipers. Er was eigenlijk alleen kritiek van een concurrerend blad (het oorspronkelijke zelfbouw-ontwerp van Klaas Feenstra was gepubliceerd in HVT) en van jaloerse hifi-winkeliers & -importeurs. Beste Spido, kwestie van perceptie. Ze kregen niet voor niets al snel de de bijnaam "Piepers" door menigeen die er toen aan begonnen was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 dank je wel goodtube dit is een mooi verhaal zo. BAH BAH BAH... HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 dank je wel goodtube dit is een mooi verhaal zo. BAH BAH BAH... HPMD aha U zijt hier om te rellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Integendeel. Ik gun je die iets uitgebreidere "review". HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Integendeel. Ik gun je die iets uitgebreidere "review". HPMD soms moet je het doen met wat je krijgt. maar er word wel wat op safe gespeeld vind je ook niet? alabaster kan alleen maar aanvallen, spido was er denk ik niet bij, goodtube schrijft een nette review vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 ...volgens mij klinken de dome tweeters van die kleintjes van mij een stuk beter. ...daar mist alle laag onder de 50hz.Ik meen dat daar een Hiquphon tweeter in zit, dat is inderdaad een van de beter klinkende tweeters. Maar ze zijn beperkt voor een klein systeem met kleine woofer-middentoner. In een groter systeem krijg je problemen met het beperkte rendement van de tweeter en zijn beperkte belastbaarheid. Het gemis aan laag bij de Charisma's is wat jammer, de prijs-kwaliteit is daardoor wat mij betreft niet optimaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 dank je wel goodtubedit is een mooi verhaal zo. BAH BAH BAH... HPMD Tja HPMD d Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @M44, op safe gespeeld kwa muziek bedoel je? Mozart heb ik helemaal niiks mee. Ik ben van het modern klassiek. Ik vind bepaalde werken van John Adams wel een goede test voor luidsprekers. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts