tube 300 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 dank je wel goodtube dit is een mooi verhaal zo. BAH BAH BAH... HPMD En wat heb jij al allemaal aan reviews geschreven ? ik vond dat goodtube het goed verwoord heeft . Maar ik heb het nog niet kunnen vergelijken met een review van jou laat het maar even weten. ik ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @Tubejack, Ik had wat anders te doen. @Tube300, Ik heb al veel reviews geschreven, dat heb ik nou al zeker 3 x gezegd. Maar die heb jij nooit gelezen blijkbaar. Volgens mij kun je Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 jackie Brown is ook erg goed. echter reservoir dogs vind ik dan weer beter.ik vind robert de niro briljant spelen in jackie B. dat hij die meid zat is en een eind maakt aan haar gezeur op de parkeerplaats. Heerlijk, al dat off-topic Tarantino! Voor mij is het 1. Pulp Fiction 2. Reservoir dogs en 3. Jackie Brown. En ik hou me in om niet te gaan quoten, want dan blijf ik bezig "I'm gonna get medieval on yo ass.." PS @ ADD: grappig dat je dat gebruikt om filters te beoordelen! Of deze in de kelder : Are you okay ? No man im pretty potjandriedubbeltjesing far from okay . en verder , I,m gonna get some hyped pipe hitting niggers with a pair of pliers and a blowtorch , im gonna get midevil on your ash. Sorry Spido annex ... voor deze topicvervuiling , wat moet ik dan doen om filter/opzetq c componentveranderingen te beluisteren , constant jantje smit gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @Tube300, Ik heb al veel reviews geschreven, dat heb ik nou al zeker 3 x gezegd. Maar die heb jij nooit gelezen blijkbaar. Volgens mij kun je Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @M44, op safe gespeeld kwa muziek bedoel je? Mozart heb ik helemaal niiks mee. Ik ben van het modern klassiek. Ik vind bepaalde werken van John Adams wel een goede test voor luidsprekers. HPMD nee niet qua muziek. dat was al gecovered. maar qua review. allemaal erg prijzend zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Hier is extreem snel gemodereerd, who the ..... was that? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @M44, Dan zullen die luidsprekers wel erg goed geweest zijn... Anders laat je je wel wat genuanceerder uit. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 mei 2009 Members Report Share Posted 25 mei 2009 [...] Ik heb al veel reviews geschreven, dat heb ik nou al zeker 3 x gezegd. Maar die heb jij nooit gelezen blijkbaar. Volgens mij kun je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De vraag is al gesteld, en er is een gedeeltelijk antwoord op gegeven... maar ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt met "makkelijke muziek". Zijn dat opnames die lekker geproduceerd zijn en vol van lekkere geluidjes zitten die niks met de werkelijkheid te maken hebben? Hoe kan klassiek makkelijk zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @Arden, Ik heb die reviews geschreven onder een ander account. Dat is verloren gegaan bij het overzetten naar de nieuwe site. Ik kon er toen ineens helemaal niks meer mee. Hij kon ook niet door de moderators of wie daar ook toe in staat is geactiveerd worden. Dus toen is er besloten om een hele nieuwe aan te maken. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Was dat wellicht nog de versie waarbij de woofer zonder low-pass filter was aangesloten? Ik heb werkelijk geen idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De vraag is al gesteld, en er is een gedeeltelijk antwoord op gegeven... maar ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt met "makkelijke muziek". Zijn dat opnames die lekker geproduceerd zijn en vol van lekkere geluidjes zitten die niks met de werkelijkheid te maken hebben?Hoe kan klassiek makkelijk zijn? Petwin, waarom draaien we de vraag eens niet om ... Waarom is er het gevoel dat klassiek altijd moeilijk is? Als de tentlabs klinken zoals de looks zijn ... Vind het nog steeds doodjammer dat ik in Antwerpen, laatste audioshow, geen tijd had om te luisteren naar deze produkten. Wat de spekstenen luidsprekers betreft, ik wil ze best eens horen zoals er nog vele anderen zijn die ik wil horen Wat topcomponenten betreft Geef de beste ingredi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @Arden, Ik heb die reviews geschreven onder een ander account. Dat is verloren gegaan bij het overzetten naar de nieuwe site. Ik kon er toen ineens helemaal niks meer mee. Hij kon ook niet door de moderators of wie daar ook toe in staat is geactiveerd worden. Dus toen is er besloten om een hele nieuwe aan te maken. HPMD Welk account was het dan dan zoeken we wel of schrijf eens een nieuw review ik word steeds nieuwschieriger je houd de spanning er wel in zeg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Hubertinus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Beste HPMD , nog wel een kleine kantekening bij de TNT bezorgservice , die presteren het tot 2 maal toe om pakketjes aanget. post oa een vd hul THE CONDOR a bijna 1000 euro zonder een handtek te vragen , af te geven bij de buren het heeft me 1 maal 3 WEKEN gekost om een pakketje terug te krijgen aangezien de buren op vakantie waren. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Beste HPMD , nog wel een kleine kantekening bij de TNT bezorgservice , die presteren het tot 2 maal toe om pakketjes aanget. post oa een vd hul THE CONDOR a bijna 1000 euro zonder een handtek te vragen , af te geven bij de buren het heeft me 1 maal 3 WEKEN gekost om een pakketje terug te krijgen aangezien de buren op vakantie waren. gr hj Die snap ik niet. Heeft de kat van de buren het aangenomen dan of zo? Ja logisch dat er dan geen handtekening was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De vraag is al gesteld, en er is een gedeeltelijk antwoord op gegeven... maar ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt met "makkelijke muziek". Zijn dat opnames die lekker geproduceerd zijn en vol van lekkere geluidjes zitten die niks met de werkelijkheid te maken hebben?Hoe kan klassiek makkelijk zijn? Petwin, waarom draaien we de vraag eens niet om ... Waarom is er het gevoel dat klassiek altijd moeilijk is? Als de tentlabs klinken zoals de looks zijn ... Vind het nog steeds doodjammer dat ik in Antwerpen, laatste audioshow, geen tijd had om te luisteren naar deze produkten. Wat de spekstenen luidsprekers betreft, ik wil ze best eens horen zoals er nog vele anderen zijn die ik wil horen Wat topcomponenten betreft Geef de beste ingredi Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Nee ik had gewoon het origineel in mijn bus zonder handtek van ontvangst met de mededeling dat het bij de buren lag. Dan toch maar liever een postkantoor . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 De vraag is al gesteld, en er is een gedeeltelijk antwoord op gegeven... maar ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt met "makkelijke muziek". Zijn dat opnames die lekker geproduceerd zijn en vol van lekkere geluidjes zitten die niks met de werkelijkheid te maken hebben?Hoe kan klassiek makkelijk zijn? Petwin, waarom draaien we de vraag eens niet om ... Waarom is er het gevoel dat klassiek altijd moeilijk is? Als de tentlabs klinken zoals de looks zijn ... Vind het nog steeds doodjammer dat ik in Antwerpen, laatste audioshow, geen tijd had om te luisteren naar deze produkten. Wat de spekstenen luidsprekers betreft, ik wil ze best eens horen zoals er nog vele anderen zijn die ik wil horen Wat topcomponenten betreft Geef de beste ingredi Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 @Petwin De weergave van een acoustische gitaar is voor veel sets al te complex. Een standaard CD speler doet dat niet eens goed! Mijn cambridge ook niet, dus die is direct na aanschaf al grondig aan gepast, en nu doet ie het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 (...) Ik vind het Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 Even advocaat van de duivel. Ben dan toch altijd benieuwd waar men nu naar luistrert... En nogmaals a.v.d.d. : Wat zouden die spekkers doen met high end units (weet dat de monacors een leuke prijs/kwalitiet verhouding doen, maar was als money no limit is)? Per slot van rekening zijn de materiaalkosten altijd maar een bescheiden deel van het eind kosten plaatje.. Kortom Klaas, wel eens met Vifa, Excel, Morel, Skaaning etc gestoeid? Beste Duck-Twacy, Bij het selecteren van de units voor The Perfect Performer luidsprekers heeft de merknaam die er op stond geen enkele rol gespeeld. En de prijs ook niet. De units werden uitsluitend geselecteerd op kwaliteit (lineairiteit, resonantie-, opbreek- en vervormingsvrijheid m.n.) en toepasbaarheid in eerste orde systemen (frequentiebereik, belastbaarheid, rendement, natuurlijke rolloff zonder pieken en dalen m.n.). Ik kan me voorstellen dat het voor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik heb zijn speakers eens beluisterd werd er niet warm en niet koud van. Totaal geen emotie op Briston app. meen ik. Ieder zijn ding natuurlijk mijn speakers zullen het nooit worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 referentie referentie referentie referentie Aaargh, de enige referentie is de werkelijkheid, alleen "akoestische" instrumenten, anders weet je niet wat je hoort. Dit is een idee fix dat er hear uitgeslagen moet worden. referentie referentie referentie referentie Als jullie nu eens de grijze massa tussen jullie oren zouden gaan gebruiken, gewoon om je heen kijken en nadenken, maar ja er zal wel te veel eikenhout voor zitten, of MDF, speksteen? de werkelijkheid is geen referentie!!! de werkelijkheid kan geen referentie zijn!!! nooit! de audiofiele litanie: referentie referentie referentie referentie Waarom is de werkelijheid geen referentie? Om dat ze nooit hetzelfde is. Geen herhaalbaarheid, geen reproduceerbaarheid. Dus geen referentie. Hoe willen we haar vangen? Iedere poging van ons om deze 'werkelijkheid' vast te leggen leidt tot een interpretatie van de werkelijkheid, waar is dan de referentie .... Goed, nog een keer dan, allen te zamen referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 referentie referentie referentie referentie Aaargh, de enige referentie is de werkelijkheid, alleen "akoestische" instrumenten, anders weet je niet wat je hoort. Dit is een idee fix dat er hear uitgeslagen moet worden. referentie referentie referentie referentie Als jullie nu eens de grijze massa tussen jullie oren zouden gaan gebruiken, gewoon om je heen kijken en nadenken, maar ja er zal wel te veel eikenhout voor zitten, of MDF, speksteen? de werkelijkheid is geen referentie!!! de werkelijkheid kan geen referentie zijn!!! nooit! de audiofiele litanie: referentie referentie referentie referentie Waarom is de werkelijheid geen referentie? Om dat ze nooit hetzelfde is. Geen herhaalbaarheid, geen reproduceerbaarheid. Dus geen referentie. Hoe willen we haar vangen? Iedere poging van ons om deze 'werkelijkheid' vast te leggen leidt tot een interpretatie van de werkelijkheid, waar is dan de referentie .... Goed, nog een keer dan, allen te zamen referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie referentie niet aan mij gericht hoop ik dit zeg ik al een tijdje namelijk.( in andere woorden) niets is zeker en vast als het om mensen gaat met al hun kronkels en verstoorde zintuigen dezelfde viool klinkt in mijn badkamer anders dan in een concertgebouw. de zogenaamde referentie kriteria zijn een farce. alleen speakerbouwers en audio verkopers gebruiken dit soort mzuiek zoals bij de speksteen vergelijking omdat het. A meestal met zorg is opgenomen B niet teveel vergt van de luidspreker. ( op koor in combi met orgel na dan) een speaker word alleen beoordeeld op een realistische manier wanneer die de klassiek hoek netjes doet en daarna je het gevoel kan geven dat er een PA set in je kamer staat wanneer je een live concert van een rockband draait. maar bovenal....een speaker moet iets met je doen. wat fmj willems zegt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts