goodtube Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 zo hee in 1 middag 3 pagina's erbij! Het is vast slecht weer ofzo ? @Tubejack neem je je electronica mee als je naar de soundstones gaat luisteren ? Ben benieuwd wat je ervan vind ! @M44 volgens mij ben je bereid om binnenkort eens te gaan luisteren! Ik ben nu al nieuwsgierig naar je mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 @Tubejack neem je je electronica mee als je naar de soundstones gaat luisteren ? Ben benieuwd wat je ervan vind ! Ik ben nu al nieuwsgierig naar je mening. Uiteraard, inclusief de CD-160 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 zo hee in 1 middag 3 pagina's erbij! Het is vast slecht weer ofzo ? @Tubejack neem je je electronica mee als je naar de soundstones gaat luisteren ? Ben benieuwd wat je ervan vind ! @M44 volgens mij ben je bereid om binnenkort eens te gaan luisteren! Ik ben nu al nieuwsgierig naar je mening. ik ook eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik er niks aan zal vinden. ik heb nu al het idee dat het goede luidsprekers zijn. wat ik altijd zo jammer vind/vond is de nadruk die gelegd word op het woord "perfect" en dat er alleen maar goed luidsprekers worden gemaakt in appelscha. dat vind ik niet eervol naar een lansing/greg timbers/jim rogers Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Allereerst mooi stuk petwin , de gemiddelde hollandse volksaard in het klein beschreven . Tubejack , ik wil die CD speler en versterker van je (en je had ook nog een 300 B meen ik ) best nog graag een keer horen op een paar speakers van mij , vanaf vrijdag staat alles in winkel dus dat word een beetje moeilijk , maar ik wil best een keer langskomen met een paar in de toekomst om wat te testen /luisteren , interessant is dat de uitgangstrafo met zilver is gewikkeld , dat kom je alleen tegen bij de dure kondos bij mijn weten . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Tuurlijk HJ doen we. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Heb e.e.a. weer met ..... ..........kunnen vormen over de absolute prestaties. Ik ga weer naar muziek luisteren...op mijn veel te kleine speakers en ga me voortdurend eraan ergeren dat ik mijn huidige (SA)CD speler gekocht heb... Met een fractie van het geld had ik immers hetzelfde geluid gehad. Ik had dit forum eerder moeten ontdekken.... wat je hier allemaal leert is geweldig. Groet, Jammer dat je eindigt met de dooddoener die altijd maar weer opnieuw wordt gebruikt om discussie verder te vermijden. Bij je verhaal enkele opmerkingen: Dat de mening van de een veel meer waard is dan die van een ander is gewoon een onplezierige waarheid die vaak strijdt met de opvatting dat allen hear op het forum gelijk zijn. Ook degenen die maar raak posten en in de ene zin het omgekeerde beweren als in de vorige of niet anders kunnen dan de laatste spreker gelijk geven, claimen hun recht op "respect" voor hun mening, gelijke behandeling en zijn altijd maar al te duidelijk in hun eis om serieus genomen te worden. Wie er wel of niet tot die mensen/ 'gouden oortjes' cq kenners behoort is wat lastiger. Het zijn niet alleen goede oren maar vooral ook geschoolde ervaring die tot onderscheid in staat stelt en van een consument een kenner maakt. Lange ervaring is geen garantie voor een waardevol oordeel en evenmin is het bezit van dure apparatuur het bewijs van lidmaatschap van een select gezelschap Wel is het zo dat voor degenen die uiteindelijk die dure spulletjes hebben aangeschaft het moeilijk is te erkennen dat de basis daarvoor in feite ontbreekt en daar komt de uitdrukking vandaan dat "there is a lot of ego involved in buying hifi" Het is jammer dat er nooit een handelaar is die zegt : Aan jou verkoop ik die spulletjes niet want je bent het niet waard". De handelaar verkoopt immers ook de illusie (en waarom ben je daar slecht mee af?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Het is jammer dat er nooit een handelaar is die zegt : Aan jou verkoop ik die spulletjes niet want je bent het niet waard". De handelaar verkoopt immers ook de illusie (en waarom ben je daar slecht mee af?) Dat heb ik toch wel een keer meegemaakt al hij zei het niet zo direct Hij is vorig jaar wel failliet gegaan wat voor mij nou niet hoefde. Gun ieder zijn illusies, alleen als een handelaar illusies wil verkopen hoofdzakelijk uit een zeker fanatisme tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Heb e.e.a. weer met ..... ..........kunnen vormen over de absolute prestaties. Ik ga weer naar muziek luisteren...op mijn veel te kleine speakers en ga me voortdurend eraan ergeren dat ik mijn huidige (SA)CD speler gekocht heb... Met een fractie van het geld had ik immers hetzelfde geluid gehad. Ik had dit forum eerder moeten ontdekken.... wat je hier allemaal leert is geweldig. Groet, Jammer dat je eindigt met de dooddoener die altijd maar weer opnieuw wordt gebruikt om discussie verder te vermijden. Bij je verhaal enkele opmerkingen: Dat de mening van de een veel meer waard is dan die van een ander is gewoon een onplezierige waarheid die vaak strijdt met de opvatting dat allen hear op het forum gelijk zijn. Ook degenen die maar raak posten en in de ene zin het omgekeerde beweren als in de vorige of niet anders kunnen dan de laatste spreker gelijk geven, claimen hun recht op "respect" voor hun mening, gelijke behandeling en zijn altijd maar al te duidelijk in hun eis om serieus genomen te worden. Wie er wel of niet tot die mensen/ 'gouden oortjes' cq kenners behoort is wat lastiger. Het zijn niet alleen goede oren maar vooral ook geschoolde ervaring die tot onderscheid in staat stelt en van een consument een kenner maakt. Lange ervaring is geen garantie met voor een waardevol oordeel en evenmin is het bezit van dure apparatuur het bewijs van lidmaatschap van een select gezelschap Wel is het zo dat voor degenen die uiteindelijk die dure spulletjes hebben aangeschaft het moeilijk is te erkennen dat de basis daarvoor in feite ontbreekt en daar komt de uitdrukking vandaan dat "there is a lot of ego involved in buying hifi" Het is jammer dat er nooit een handelaar is die zegt : Aan jou verkoop ik die spulletjes niet want je bent het niet waard". De handelaar verkoopt immers ook de illusie (en waarom ben je daar slecht mee af?) Het lastige met schrijven en lezen is dat je nooit 100% zeker weet hoe iets te interpreteren.... Wat bedoel je met geschoolde ervaring? Moet je een Ms hebben in Electronica om een versterker te kunnen beoordelen? Natuurlijk is lange ervaring geen garantie maar met je andere opmerking ben ik het niet helemaal mee eens. Als je alleen maar bij McDonalds buiten de deur eet, wordt het lastig mee te praten over hoe de Coquilles smaakten in een goed restaurant. Dat is geen waardeoordel maar gewoon een feit. Ik heb ook dure sets op beurzen gehoord waarvan ik vond dat ze niet geweldig uit de verf kwamen. Ik ga er dan van uit dat er iets niet helemaal optimaal was "gematched" of dat de akoestiek niet mee wilde werken. Nee, geluid wordt niet altijd beter naarmate je meer geld uitgeeft en "the law of diminishing returns" speelt ook een stevig deuntje mee..... maar mijn ervaring is dat (mijn) geluid beter werd naarmate de set hoogwaardiger werd. Matchen blijft natuurlijk een must maar dat is eigenlijk vanzelfsprekend. Ik kan alleen maar herhalen dat het typisch Nederlands is om negatief te reageren als iemand in een Aston voor komt rijden... Toen ik in een vorige post zei dat het in een 911 leuker boodschappen doen is dan in een Astra, was de eerste reactie: Daarmee komt je niet over de drempels en is dus alleen maar lastig. Dat bedoel ik dus een echte Nederlandse zielige reactie..ik kan het niet anders zeggen. Dat het bovendien onzin is is ook belangrijk te weten...want we zitten dus allemaal mee te praten over iets waar we dus geen verstand van hebben. Een Jadis, Nagra of DCS cd speler klinkt, mits goed gematched (zal het maar weer herhalen ook al heb ik al gezegd dat dat een vooropgesteld uitgangspunt is...) echt wel beter dan die spelers waar we het hear over hebben. Diegenen die een bijv. Jadis afplassen weten echt niet waar ze het over hebben. Het leukste is om te zeggen dat je eigen ding van 100 Euro hetzelfde klinkt. Daarmee bevestig je alleen maar dat je geen oren aan je hoofd hebt en ...belangrijker nog... niet de zon in het water kunt zien schijnen... Ik heb in meerdere landen op deze aardkloot gewoond...believe me... dat is echt Nederlands. Ik kan niet wachten op de post waarin iemand zijn ervaringen verteld met een cd speler van 5 cijfers... Het is jammer dat dat hear niet zonder vooroordelen kan. Groet p.s. die dooddoener was zeer zeker niet als zodanig bedoeld. Niets mooier dan een goede inhoudelijke discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 [...]Groen of niet is makkelijk... [...] Kleurtjes, leuk! Mijn vakgebied. Petwin, je analogie slaat de plank volledig mis. Denk maar eens na over de beperkte gammut van visuele weergevers. Denk maar eens na over de metamerie van kleuren. Denk maar eens na over de verschillende gammacurves per "kleur pixel" van weergevers. Denk maar eens na over de verschillende spectra, of zelfs afwezigheid van spectra, bij verschillende lichtbronnen. Denk maar eens na over de kleurtemperatuur van het hier ontvangen zonlicht op verschillende momenten in het jaar. Denk inderdaad eens na over het gebruikte vocabulair als we het over kleuren hebben. Denk eens na over de niet lineariteit van de meest gebruikte kleurruimte (CIE) en hoe je daarmee een kleurverschil (deltaE) moet berekenen. Denk maar eens na over hoe licht en kleur in de cinematografie gebruikt worden. Denk maar eens na over hoe het velletje van de acteurs met poedertjes en kleurtjes bewerkt wordt. Denk maar eens na over kleurenblindheid in al z'n vormen Daaag referentie. Laten we over smaak maar helemaal niet beginnen want er zijn veel te veel mensen die letterlijk bijna tot geen smaak hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik heb wel een keer een wadia 581 gehad , ik zou er ongeveer 300 euro voor willen geven , en dat is dan voor de bouw , hier het verslagje dat ik 2 jaar terug poste , ik heb verder nooit weer een dure speler geprobeerd en heb er ook niet echt behoefte aan. Hier een verslagje van een luistervergelijking tussen de wadia en de vpi . eindversterker; Mark levinson 431 / Graaf Gm 200 / Hawk A18 voortrap : audio research Sp 6 B/ Ook met wadia direct is geluisterd. phono trap : Jasmine audio met seperate voeding. Kabels :transparent. Speakers :prototypes Na 1 jaar naar de wadia geluisterd te hebben met wat onderbrekingen/ mankementen uiteindelijk deze ingeruild vanwege deze problemen (zeer goede afhandeling door de importeur overigens) voor een vpi draaitafel en Graaf GM 200 tweedehandsje. Na er uitvoerig naar hebben geluisterd ook met gelijke opnamen die ik op zowel cd als vinyl kan ik er het volgende over zeggen" mijn cd/sacds staan in de schoenendoos en ik luister er op dit moment amper nog naar , het analoge verhaal volgens Jo mullers/ruud jonker zo vaak beschreven kan ik alleen maar beamen. Analoog klinkt natuurlijker met meer details, klanken klinken langer uit , iets meer scheiding tussen instrumenten / stemmen, heeft ook ruim voldoende kracht in de weergave met gebruik van een goedversterkende phonotrap uiteraard . De hardrock klinkt er oa ook veel beter mee. de realiteit wordt veel dichter benaderd. Maar het grootste onderscheid vind ik toch wel dat je wordt meegevoerd in de muziek en iets mee krijgt van de bedoeling die de artiest er aan heeft willen mee geven, ook bij de wat slechtere opnames . Ik weet de meeste opnames zijn ook digitaal opgeslagen en daarna geperst maar toch ,hear for yourself. Mijn conclusie op dit moment is dat naast goede luidsprekers ,met een goede analoge bron de grootste luisterwinst in een set is te behalen groetjes hj Tubejack ik laat je wel weten wanneer ik eens wil komen luisteren groeten henk jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 [...]Groen of niet is makkelijk... [...] Kleurtjes, leuk! Mijn vakgebied. Petwin, je analogie slaat de plank volledig mis. Denk maar eens na over de beperkte gammut van visuele weergevers. Denk maar eens na over de metamerie van kleuren. Denk maar eens na over de verschillende gammacurves per "kleur pixel" van weergevers. Denk maar eens na over de verschillende spectra, of zelfs afwezigheid van spectra, bij verschillende lichtbronnen. Denk maar eens na over de kleurtemperatuur van het hier ontvangen zonlicht op verschillende momenten in het jaar. Denk inderdaad eens na over het gebruikte vocabulair als we het over kleuren hebben. Denk eens na over de niet lineariteit van de meest gebruikte kleurruimte (CIE) en hoe je daarmee een kleurverschil (deltaE) moet berekenen. Denk maar eens na over hoe licht en kleur in de cinematografie gebruikt worden. Denk maar eens na over hoe het velletje van de acteurs met poedertjes en kleurtjes bewerkt wordt. Denk maar eens na over kleurenblindheid in al z'n vormen Daaag referentie. Laten we over smaak maar helemaal niet beginnen want er zijn veel te veel mensen die letterlijk bijna tot geen smaak hebben. Als je wilt dat ik zeg dat je meer verstand hebt van kleurtjes... en beeldtechniek, geen enkel probleem, je weet er zo te zien veel meer vanaf... Ik begrijp denk ik ook wel wat je ermee wilt zeggen maar je probeert een metafoor te ontkrachten met een hoop technische termen en gaat aan het punt wat ik maakte voorbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik heb wel een keer een wadia 581 gehad , ik zou er ongeveer 300 euro voor willen geven , en dat is dan voor de bouw , hier het verslagje dat ik 2 jaar terug poste , ik heb verder nooit weer een dure speler geprobeerd en heb er ook niet echt behoefte aan. Hier een verslagje van een luistervergelijking tussen de wadia en de vpi . eindversterker; Mark levinson 431 / Graaf Gm 200 / Hawk A18 voortrap : audio research Sp 6 B/ Ook met wadia direct is geluisterd. phono trap : Jasmine audio met seperate voeding. Kabels :transparent. Speakers :prototypes Na 1 jaar naar de wadia geluisterd te hebben met wat onderbrekingen/ mankementen uiteindelijk deze ingeruild vanwege deze problemen (zeer goede afhandeling door de importeur overigens) voor een vpi draaitafel en Graaf GM 200 tweedehandsje. Na er uitvoerig naar hebben geluisterd ook met gelijke opnamen die ik op zowel cd als vinyl kan ik er het volgende over zeggen" mijn cd/sacds staan in de schoenendoos en ik luister er op dit moment amper nog naar , het analoge verhaal volgens Jo mullers/ruud jonker zo vaak beschreven kan ik alleen maar beamen. Analoog klinkt natuurlijker met meer details, klanken klinken langer uit , iets meer scheiding tussen instrumenten / stemmen, heeft ook ruim voldoende kracht in de weergave met gebruik van een goedversterkende phonotrap uiteraard . De hardrock klinkt er oa ook veel beter mee. de realiteit wordt veel dichter benaderd. Maar het grootste onderscheid vind ik toch wel dat je wordt meegevoerd in de muziek en iets mee krijgt van de bedoeling die de artiest er aan heeft willen mee geven, ook bij de wat slechtere opnames . Ik weet de meeste opnames zijn ook digitaal opgeslagen en daarna geperst maar toch ,hear for yourself. Mijn conclusie op dit moment is dat naast goede luidsprekers ,met een goede analoge bron de grootste luisterwinst in een set is te behalen groetjes hj Interessant. Je vergelijkt met een goede analoge bron..is natuurlijk niet eerlijk:) Heb je deze vergeleken met andere CD spelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Audiofielen die niet weten hoe livemuziek klinkt.... komen me hetzelfde voor als kleurenkenners die nooit buiten komen.... en wijnkenners die altijd bier drinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nee , maar mij bekruipt het gevoel dat CD iets kunstmatigs heeft iets voorspelbaars , iets wat voor een half uurtje wel indrukwekkend is , maar daarna ben ik het zat , maar eerlijk is eerlijk 1 vd door jouw genoemde spelers heb ik nooit thuis gehad . 1 uitzondering Zanden was erg apart om naar te luisteren , maar niet te betalen en een cec speler vrijdag bij kharma op die equisites met kharma versterking was ook wel mooi vond ik gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Want niemand kan weten hoe elektronische instrumenten en elektronisch bewerkte instrumenten behoren te klinken. De voorkeur van de deelnemers aan de Bussum-meeting leek echter wel bij die soort muziek te liggen. Waarom zou ik bijvoorbeeld niet weten hoe de basgitaar bij ieder liveoptreden van, zoals in Bussum geluisterd, Melissa Etheridge klinkt? Overigens werd er bij die liveoptredens ook een akoestische gitaar (volgens jou een echt instrument) gebruikt. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 referentie referentie referentie referentie <Knip.> referentie referentie referentie referentie Wat een ongeloofelijke bak onzin was hetgeen ik uit deze post geknipt heb. Werkelijk te triest om nog verder op in te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik denk dat bij die drogredenering dat niemand weet hoe een elektr(on)isch instrument klinkt telkens voor het gemak vergeten wordt dat de versterker waar dat instrument aan hangt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nee , maar mij bekruipt het gevoel dat CD iets kunstmatigs heeft iets voorspelbaars , iets wat voor een half uurtje wel indrukwekkend is , maar daarna ben ik het zat , maar eerlijk is eerlijk 1 vd door jouw genoemde spelers heb ik nooit thuis gehad . 1 uitzondering Zanden was erg apart om naar te luisteren , maar niet te betalen en een cec speler vrijdag bij kharma op die equisites met kharma versterking was ook wel mooi vond ik gr hj Zo'n Zanden zou ik nog wel eens willen horen, lijkt me heel interessant. Moet toch iets heel aparts zijn. Zit op dit moment naar Abdullah Ibrahim's Senzo te luisteren...op CD. Is prachtig gespeeld. De Piano is prachtig opgenomen en klinkt (ook) op CD eigenlijk heel best goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik zou toch denken dat ik een opname waar ik bij ben geweest wel kan herkennen. Of dat nu met "echte" instrumenten was of met nep instrumenten maakt niets uit. Mvg. Miracle. Mee eens. Een beetje geoefend oor herkent zo de legendarische Yamaha DX7 b.v. Of dat nu via een top set tot je komt of via een middelmatige set. Overigens alles waar muziek mee gemaakt kan worden zijn voor mij instrumenten, al ware het een stel lege conservenblikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Overigens alles waar muziek mee gemaakt kan worden zijn voor mij instrumenten, al ware het een stel lege conservenblikken. ....en dat zouden in Spido zijn redenatie dan ook weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Overigens alles waar muziek mee gemaakt kan worden zijn voor mij instrumenten, al ware het een stel lege conservenblikken. voor mij dan nog de vereiste dat ze het geluid zelf produceren, en niet afhankelijk zijn van luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Audiofielen die niet weten hoe livemuziek klinkt.... komen me hetzelfde voor als kleurenkenners die nooit buiten komen.... en wijnkenners die altijd bier drinken... Nou... als wijnkenners die drinken met een knijper op hun neus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Want niemand kan weten hoe elektronische instrumenten en elektronisch bewerkte instrumenten behoren te klinken. De voorkeur van de deelnemers aan de Bussum-meeting leek echter wel bij die soort muziek te liggen. Waarom zou ik bijvoorbeeld niet weten hoe de basgitaar bij ieder liveoptreden van, zoals in Bussum geluisterd, Melissa Etheridge klinkt? Overigens werd er bij die liveoptredens ook een akoestische gitaar (volgens jou een echt instrument) gebruikt. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Overigens alles waar muziek mee gemaakt kan worden zijn voor mij instrumenten, al ware het een stel lege conservenblikken. voor mij dan nog de vereiste dat ze het geluid zelf produceren, en niet afhankelijk zijn van luidsprekers. Die kerkorgels van jou produceren hun geluid ook niet zelf. Dat doet ook een erg primitieve speaker, die luchtpijp, en dat is er dan niet eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts