Hans van Liempd Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Ik ben nou een paar keer in Appelscha geweest en heb ervaren dat Klaas een heel aardige man is. Bovendien heel erg kreatief met soep... Echt hoogwaardig geluid heb ik uit de eerste versie van de SS20 gehoord (in de ruimte van Bas). Maar helaas stond de tweeter daarin veel te hard. Later heb ik de speakers alleen gehoord op de oude Bryston van Klaas en op een nieuw oningespeelde set MF versterkers. Bovendien vind ik de akoestiek en luidsprekeropstelling bij Klaas nooit optimaal. Klaas gaat er vanuit dat speakers op de grond moeten staan en de luisteraar in de "leefkuil". Met meerdere luisteraars kan dat nooit goed gaan. Langzamerhand wordt het wel beter, maar de eerste demo b.v. was met luidsprekerdraden van installatiedraad aangelegd tegelijk met de rest van de huisinstallatie. De set stond in die eiken kast die je op de foto van Tube jack ziet. Klaas is dus iemand die minder opheeft met moderne inzichten over uidsprekerkabels en electronika. Klaas weet ook als geen ander de luistersessie naar zijn hand te zetten. Bovendien heeft hij echt wel verstand van muziek en kan hij er boeiend over vertellen. M.a.w. er blijft weinig tijd over voor inbreng van de gasten. Het is daarom jammer dat de Spekstenen niet in Bussum waren. Ik denk dat er dan een heel andere mening (veel positiever) over die speakers zou zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Ik ben nou een paar keer in Appelscha geweest en heb ervaren dat .......... .......... een heel andere mening (veel positiever) over die speakers zou zijn. een zeer verhelderende bijdrage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 (edited) Klaas weet ook als geen ander de luistersessie naar zijn hand te zetten. Bovendien heeft hij echt wel verstand van muziek en kan hij er boeiend over vertellen. M.a.w. er blijft weinig tijd over voor inbreng van de gasten. Klaas heeft z Edited 1 juni 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 @tubejack Hee je zat in 'mijn' stoel! Gefeliciteerd man! Ik ben nu al jaloers op je. Dat was de 2e keer dat er een UL40 in Huize Feenstra logeerde. En wat vond Klaas ervan, want hij heeft de nieuwe speakers nog niet gehoord op deze versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Er zijn weer twee warme dagen in het land en hier lijkt het wel dat er leden zijn met een opgelopen zonnesteek. Mijne Heren, Het topic is opgeschoond en een aantal postings zijn aangepast en het merendeel verwijderd. Omdat het pinksteren is en wij van het moderatieteam echt niet de beroerste zijn, hebben we in goed overleg besloten om geen waarschuwingen uit te delen vandaag, maar wel een openbare waarschuwing hier te plaatsen, zodat een ieder hiervan notitie neemt. Uitleg : Het direct spelen op de man of suggestieve postings te plaatsen, die een topic kunnen ontsporen worden niet meer getolereerd en zonder verdere uitleg verwijderd, ook zal men dan harde maatregelen gaan treffen tegen het bewuste lid van de Hear community. Ook zullen off-topic postings verwijderd gaan worden. Het moderatieteam zal dus weer wat actiever modereren en het forum weer leesbaar houden. Toch hopen wij met zijn allen dat de leden weer gewoon aan zelfmoderatie gaan doen, zoals dat in het verleden heel gebruikelijk was en waar dit forum mee groot is geworden en door de meesten van de leden ook hoog wordt gewaardeerd in de zelfmoderatie. Het moderatieteam hoopt op uw medewerking. Met vriendelijke groet, Het Hear Moderatie Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Dreigementen zijn ook niet erg in de geest van Hear en misschien wat misplaatst nu door de leden alles al weer was glad gestreken. Hoewel men af en toe best kinderachtig kan zijn is het op Hear toch allemaal vrij volwassen en houdt men al snel alles weer binnen de perken. Een van de aardigste dingen op Hear is dat men niet voortdurend in de schaduw hoeft te opereren van Grote Broer. Dat is het grootste compliment dat men de moderatie tot nu toe steeds heeft kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 En wat vond Klaas ervan, want hij heeft de nieuwe speakers nog niet gehoord op deze versterker. Ik denk dat hij het met mij eens is, dat dit type goed combineert met de van der Veen versterker. Heb hem w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Net in mijn mail, dit vond Gerbrand ervan (geluidtechnicus) Hoi Jack, Ronald zei dat je graag mijn mening wil weten over de beluisterde speakers... Goed, ik kan natuurlijk zeggen, fantastisch... maar iets meer motivatie lijkt me niet overbodig en heeft de speaker zeker verdiend. Allereerst kan ik zeggen dat mijn voorkeur absoluut naar de kleine d'Appolito gaat! Deze geeft naar mijn idee een heel eerlijke weergave van het geluid. Tijdens het luisteren had ik met de ogen dicht regelmatig het gevoel dat de muzikanten daadwerkelijk voor me stonden te spelen! De enorme breedte en diepte die die speakers neerzetten is ongekend! Het verbaasde mij ook hoe diep ze nog gingen in het laag, ik had minder verwacht. Nu ben ik met 2x 33cm woofers qua laagweergave behoorlijk verwend, maar de soundstage van die d'Appolito maakte z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Als jij weer zo'n mooie parkeerkaart voor me hebt wil ik t.z.t. wel naar je nieuwe aanwinsten komen luisteren als dat mag, Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Als jij weer zo'n mooie parkeerkaart voor me hebt wil ik t.z.t. wel naar je nieuwe aanwinsten komen luisteren als dat mag, Jack. Natuurlijk, misschien dat je het "laag" wel mooi vind, dat is kwantitatief minder maar kwalitatief strakker..... Ook ik leer Ruud..... je auto, zetten we desnoods op het erf ...... Ik hoorde van Klaas dat ze binnenkort klaar zijn Maar van mij mag hij er gerust eerst nog een paar demo' s meegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Als jij weer zo'n mooie parkeerkaart voor me hebt wil ik t.z.t. wel naar je nieuwe aanwinsten komen luisteren als dat mag, Jack. Natuurlijk, misschien dat je het "laag" wel mooi vind, dat is kwantitatief minder maar kwalitatief strakker..... Ook ik leer Ruud Dus wat jou betreft hoef ik het laag niet op te schroeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Dus wat jou betreft hoef ik het laag niet op te schroeven Nee dat zeg ik niet ..... ik had soms iets te veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Nou mooi te horen Jack! Ik ben ook zeer nieuwsgierig hoe de nieuwe speakers het zullen doen op mijn set. Het zou best eens kunnen dat ik deze speakers ook ga bestellen. Het staat voor mij allang vast dat er speksteen in huis komt. De uitdaging is nog om voor deze speakers een voetstuk te verzinnen waar de speaker stabiel op staat (ook dat de kids ze niet kunnen omgooien) Pff, eerst budget kweken ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Er zullen vast wel stands zijn, anders een paar stenen blokken van een tuincentrum. Klaas had ook wat ideeen, komt vast goed.... Ikea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Of een mooie spekstenen stand? Er schijnt in Appelscha een zekere Feenstra te zitten die iets met speksteen doet .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 volgens mij heb jij alles uit appelscha al op een voetstuk gezet Ons team niet ! Even wat anders, naar aanleiding van de opmerking van Gerbrand De grotere speksteen speakers leken niet volledig in balans. Het geluid leek op en neer te gaan en het laag was slapjes (mogelijk door de buis, maar later aan de Denon van Klaas was het, ondanks dat dat iets strakker was, nog niet strak genoeg.) Ik vermoed dat die SS30 (het grootste model) gewoon een versterker nodig heeft met meer kracht. Daarnaast was de opstelling m.i. v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Kan toch best een aangename verrassing worden, de Prince van Klaas a.k.a. Spido klonken/klinken al heel behoorlijk Ik weet het niet Ruud, ik heb dat model nog nooit gehoord. Wat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 en hoe meten ze nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 (edited) en hoe meten ze nou Als je langs komt zal ik er een (meet) touw ombinden Andere stuk om je ne..... eh universeelmeter Even serieus, voor dit en andere vragen moet je bij de leverancier zijn. Ik ben ben even klaar met dit subject. Vriendelijke groet, Jack Edited 3 juni 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Jack, raar hoor de SS30 klonk op mijn versterker eigenlijk prima (je weet het, Triode mode met 6550's). Denk eerder dat de UL mode waarin jouw versterker stond niet strak genoeg is, maar denk nog eerder dat de andere speakers in de ruimte het geluid mogelijk negatief hebben be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Ik ben ben even klaar met dit subject..... nou vooruit ....zucht.... Heb het allemaal al verteld ...maar ok. Te kort naar geluisterd, was ook niet de bedoeling. Onze versterkers zijn anders dat zilver is een behoorlijk verschil Ik heb hem bewust in UL gezet vanwege vele redenen. Tijdens de Hear dag bleek het ook beter om ander weergevers aan de zijkant weg te zetten. Etc..... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Tijdens de Hear dag bleek het ook beter om ander weergevers aan de zijkant weg te zetten.Als je het goed wil doen met kortgesloten ingangen. Anders heb je een mooie 'bass-trap' op de resonantiefrequentie van de box. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 juni 2009 Author Report Share Posted 4 juni 2009 Tijdens de Hear dag bleek het ook beter om ander weergevers aan de zijkant weg te zetten.Als je het goed wil doen met kortgesloten ingangen. Anders heb je een mooie 'bass-trap' op de resonantiefrequentie van de box. Beste Richard 2, Inderdaad wordt soms in audiobladen geadviseerd om luidsprekers die op een bepaald moment niet mee mogen doen, kort te sluiten. Weet jij of dit advies op een onderzoek (AES? metingen?) is gebaseerd? Kun jij je voorstellen dat het kortsluiten van de luidsprekerunit(s) invloed heeft op de resonantie van de panelen van die speaker? En/of op de resonantie van de luchtmassa? (Ik ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 Zo kan ik nog legio voorbeelden geven, maar het komt er kortgezegt op neer dat ik een harde vloer het ergste vind wat ik kan bedenken tussen de speakers en luisterpositie. Een harde wand dicht (minder dan 1,3m) achter de luidsprekers is ongeveer net zo erg, Miracle, en dat komt ongeveer net zo vaak voor. Het zorgt voor dezelfde versmerende fenomenen als de veel te sterke vloerreflectie. Maar als je dat allebei tegelijk hebt is muziek ver te zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts