Jump to content

23 mei: Guido Tent in Appelscha

spido
 Share

Recommended Posts

Hoi Michel,

Ik zou toch maar, een aantal nummers luisteren via die boxen die Klaas voor me aan het maken is.

Elke farbrikant maakt soms bijzondere dingen, met een opvallende prijs/prestatie verhouding.

Neem Benz met zijn Ace :rolleyes:

Jack

Uiteraard wil ik de speakers die Klaas voor jou aan het maken is ook graag beluisteren/vergelijken. Ik ben wel benieuwd wat die dingen kunnen.

Guest Kraus vonBentinck

Maar als Miracle nou zegt: "die luidsprekers zijn goed" of: "die luidsprekers zijn slecht" welke waarde moet je daar dan aan hechten? Tubejack heeft toch al gezegd dat het prima boxen zijn, net als goodtube. Wat kan de mening van een ander daar nu aan bijdragen?

En als iemand zegt dat hij zijn eigen luidsprekers beter vindt klinken, is er dan iets nieuws onder de zon?

Het is allemaal heel aardig voor de betrokkenen maar algemene waarde heeft de hele komende sjouwpartij met tapijten niet. Iemand vormt zich een mening, best leuk, maar iets anders is het niet.

Maar als Miracle nou zegt: "die luidsprekers zijn goed" of: "die luidsprekers zijn slecht" welke waarde moet je daar dan aan hechten? Tubejack heeft toch al gezegd dat het prima boxen zijn, net als goodtube. Wat kan de mening van een ander daar nu aan bijdragen?

En als iemand zegt dat hij zijn eigen luidsprekers beter vindt klinken, is er dan iets nieuws onder de zon?

Het is allemaal heel aardig voor de betrokkenen maar algemene waarde heeft de hele komende sjouwpartij met tapijten niet. Iemand vormt zich een mening, best leuk, maar iets anders is het niet.

.....en wat is daarop tegen Kraus? Niets toch.....

Ik zal nooit zeggen dat iets slecht of goed IS. Ik kan hooguit constateren wat ik hoor, en daar een verslag van doen.

Slecht is bijvoorbeeld een Jamo SW3 set, en niet alleen omdat het slecht klinkt, want wat is slecht klinken (sommige mensen vinden een SW3 set beter klinken dan mijn Philips AJ3121 wekkerradio :lol::P ), maar vooral omdat het heel snel kapot gaat met de originele units erin.

Guest tubejack
Tubejack heeft toch al gezegd dat het prima boxen zijn,

Was bewust niet alleen naar Klaas gegaan....wat de andere twee er van vonden, heb je kunnen lezen.

Maar z

Guest Moderator3

Mijne Heren,

Het topic is WEER opgeschoond en een aantal postings zijn aangepast en het merendeel verwijderd.

OM NOG MAAR EENS IN EEN HERHALING TE VALLEN :

Het direct spelen op de man of suggestieve postings te plaatsen, die een topic kunnen ontsporen worden niet meer getolereerd en zonder verdere uitleg verwijderd, ook zal men dan harde maatregelen gaan treffen tegen het bewuste lid van de Hear community. Ook zullen off-topic postings verwijderd gaan worden.

Toch hopen wij (opnieuw) met zijn allen dat de leden weer gewoon aan zelfmoderatie gaan doen, zoals dat in het verleden heel gebruikelijk was en waar dit forum mee groot is geworden en door de meesten van de leden ook hoog wordt gewaardeerd in de zelfmoderatie.

Het moderatieteam hoopt NOGMAALS op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het Hear Moderatie Team

Guest tubejack

Ik weet het nog niet precies Integra. Ik vind niet erg als Klaas ze

nog een paar weken houd om te demonstreren.

He Jack,

Wat leuk om te lezen dat je voor Klaas zijn speakers kiest. Gefeliciteerd en veel luisterplezier er mee! Ik zou toch ook nog wel eens willen luisteren naar de PP's en Klaas zijn verhaal..

Groeten, PD

He Jack,

Wat leuk om te lezen dat je voor Klaas zijn speakers kiest. Gefeliciteerd en veel luisterplezier er mee! Ik zou toch ook nog wel eens willen luisteren naar de PP's en Klaas zijn verhaal..

Groeten, PD

Nou stap op je fiets en rij van Sneek (of woonde je ook al weer? ;) ) naar Appelscha. Het zal je vast niet teleurstellen... :)

De laatste 4 posts zijn onzinnig cq dragen niet bij aan het topic.

De moderatoren moeten eens eerst nadenken alvorens...etc. Als iemand een forum opent dan moet diegene er ook rekening mee houden dat er interactie plaatsvindt. Is men daar niet van gediend, dan moet je geen forum openen.

Zonder zogeheten sidepostings is een topic zo droog als een pak Dr.Oetker. En kan het forum beter gesloten worden. Ook postings die op het eerste gezicht wel aan een topic bijdragen, dragen daar bij herlezen eigenlijk niet aan bij.

HPMD

Over de keuze voor de units die toegepast worden; in het opgesomde rijtje met merknamen ontbreekt Scanspeak trouwens.

Wat ik ervan begrepen heb: de keuze voor de toegepaste units is juist het lineaire gedrag, en de natural roll off. Met units die bij elkaar passen en elkaar een beetje overlappen in bandbreedtes is daardoor een super eenvoudig, 1e orde, filter mogelijk. Dus maar een paar componenten waar het muzieksignaal doorheen moet. Less is more!

Mijn rijtje was uiteraard onvolledig (hoewEl ik Accuton opzettelijk niet genoemd heb ivm de benodigde complexe filtering).

Juist op lineaire gedrag doen de genoemde units over het algemeen beduidend beter dan de meeste Monacors (met zijn nogal discutabele specs). Ik denk dus dat het nog beterder (:) ) moet kunnen (voor een paar honderd euro meer aan materiaal kosten, dat weer wel).

Een mooie uitdaging voor de zelfbouwer.

Guest Moderator3
De laatste 4 posts zijn onzinnig cq dragen niet bij aan het topic.

De moderatoren moeten eens eerst nadenken alvorens...etc. Als iemand een forum opent dan moet diegene er ook rekening mee houden dat er interactie plaatsvindt. Is men daar niet van gediend, dan moet je geen forum openen.

Zonder zogeheten sidepostings is een topic zo droog als een pak Dr.Oetker. En kan het forum beter gesloten worden. Ook topics die op het eerste gezicht wel aan een topic bijdragen, dragen daar bij herlezen eigenlijk niet aan bij.

HPMD

Beste HMPD,

Ook moderators denken zeker na, alvorens ze iets doen. Ook denken moderators na over hun gedane acties die ze doen op het forum en soms komen ze dan tot een ander inzicht. Vanavond heeft deze moderator ook wederom nagedacht over de vandaag verwijderde postings en kwam v.w.b. de verwijderde postings tot hetzelfde inzicht. Wel kwam de moderator tot een ander inzicht v.w.b. de posting met herhaalde oproep en specifiek de bijzin naar een lid van hier. Deze bijzin is dan ook weer verwijderd door mij en er is een PB naar het betrefende lid gegaan met een welgemeend excuus met uitleg van mijnerzijds. Dus ook moderators gaan van tijd tot tijd door het stof.

Hopelijk kunnen we nu dan weer gewoon verder met het topic i.p.v. allerlei off-topic gedoe, zoals postings van een moderator. :)

ik begrijp het ook wel. zelfreflectie is mijn sterke kant ....al komt het soms te laat.

zaken die ik zeg hebben vaak een plagerig karakter naar sommigen.

geenzins bedoeld om iemand te kwetsen.

laatste off topic van mij hiero. ;)

U draaft door :)

Een beetje moderatie kan nooit kwaad. Ik weet overigens niet wat er weg gehaald is. Denk dat de wereld er niet minder van is geworden ;)

Zelf ben ik wel voorstander van het principe om "verwijderde topics" even te parkeren in een aparte rubriek, zoals bv op diyaudio gebeurd. Maar goed. Dat is ook weer zo'n gedoe voor de heren moderatoren.

Het voelt als verlies, tragisch ....voor mij is de lol er even vanaf.

Kan ik mij voorstellen bepaalde leden mogen alles schrijven meningen van anderen worden gewoon verwijderd.

Ik heb het Hear ook wel een beetje gehad.

Wat een onzin allemaal.

Mmm, dat zou natuurlijk niet goed zijn. Een klachten rubriek is dan een optie. Arme moderator..

Overigens. Moderatie zou alleen mogen plaatsvinden op basis van de forum regels, niet op persoonlijke voorkeuren. Denk dat het wel mee valt hier (maar ik lees niet alles).

Guest Moderator3

Ook een moderator maakt ook weleens een fout. Zeker als hij zich door een gebeurtenis in de privesfeer zich laat leiden.

Zelfs dan staat even een moderator niet boven alles, zoals het wel zou moeten zijn. Overigens is dit de 1e maal dat dit gebeurt en hopelijk ook de laatste keer. Mijn actie vanmiddag was daarom niet goed en dus fout.

Mea Culpa dus !

Dit is mijn laatste posting erover en zou genoeg moeten zijn.

Dus laten we maar weer on-topic gaan .

Met vriendelijke groet,

Moderator3.

Over de keuze voor de units die toegepast worden; in het opgesomde rijtje met merknamen ontbreekt Scanspeak trouwens.

Wat ik ervan begrepen heb: de keuze voor de toegepaste units is juist het lineaire gedrag, en de natural roll off. Met units die bij elkaar passen en elkaar een beetje overlappen in bandbreedtes is daardoor een super eenvoudig, 1e orde, filter mogelijk. Dus maar een paar componenten waar het muzieksignaal doorheen moet. Less is more!

Mijn rijtje was uiteraard onvolledig (hoewEl ik Accuton opzettelijk niet genoemd heb ivm de benodigde complexe filtering).

Juist op lineaire gedrag doen de genoemde units over het algemeen beduidend beter dan de meeste Monacors (met zijn nogal discutabele specs). Ik denk dus dat het nog beterder (:) ) moet kunnen (voor een paar honderd euro meer aan materiaal kosten, dat weer wel).

Een mooie uitdaging voor de zelfbouwer.

Beste Duck-Twacy,

"Monacor" is een handelsmerk voor producten van heel veel fabrikanten, bedoeld voor allerlei toepassingen en in alle marktsegmenten. Maar altijd geldt: good value for money.

De Monacor "Number One" luidsprekerunits kunnen zich kwalitatief meten met het beste op de markt. Diverse tests in Duitsland en zelfs in Engeland bevestigen dat.

De door Klaas gekozen units bieden belangrijke voordelen boven de dure concurrentie: zeer constante, hoge kwaliteit en uitstekende toepasbaarheid in eerste orde systemen m.n. door de voorbeeldige natuurlijke roll-off.

Als een unit complexe filtering nodig heeft, zijn er kennelijk ernstige resonanties en/of opbrekingen in het spel.

Hoe gerenommeerd de fabrikant ervan ook moge zijn: zo'n unit is gewoon een (duur) prul.

"Monacor" is een handelsmerk voor producten van heel veel fabrikanten, bedoeld voor allerlei toepassingen en in alle marktsegmenten. Maar altijd geldt: good value for money.

De Monacor "Number One" luidsprekerunits kunnen zich kwalitatief meten met het beste op de markt. Diverse tests in Duitsland en zelfs in Engeland bevestigen dat.

De door Klaas gekozen units bieden belangrijke voordelen boven de dure concurrentie: zeer constante, hoge kwaliteit en uitstekende toepasbaarheid in eerste orde systemen m.n. door de voorbeeldige natuurlijke roll-off.

Als een unit complexe filtering nodig heeft, zijn er kennelijk ernstige resonanties en/of opbrekingen in het spel.

Hoe gerenommeerd de fabrikant ervan ook moge zijn: zo'n unit is gewoon een (duur) prul.

dus wanneer een objecttief vergelijk ?

mijn Magnats allen ribben A3 zijn daar aan toe :lol:

(...) dus wanneer een objecttief vergelijk ?

mijn Magnats allen ribben A3 zijn daar aan toe :lol:

Beste luxmanL81,

"Objectief"? Bedoel je metingen?

Of bedoel je misschien een A-B vergelijking, al dan niet met getuigen er bij?

Beste luxmanL81,

"Objectief"? Bedoel je metingen?

Of bedoel je misschien een A-B vergelijking, al dan niet met getuigen er bij?

Nou een A - B vergelijk lijkt me wel wat

gezien dat de hoge tonen tweeters geroemd worden *** ( all-ribbon )

maar getuigen ?? het wordt toch geen rechtzaak ,maar gewoon een hoorbaar verschil aantonen <_<

er mogen natuurlijk wel mensen bij zijn :huh:

*** zie dit verslag

vlakdraad techniek

ow ja ik zou het leuk vinden als jij spido er dan bij klaas ook bij bent :cool2:

en de luxmanL81 gaat dan ook mee! das dan weer mijn referentie kader :D

Nou een A - B vergelijk lijkt me wel wat

gezien dat de hoge tonen tweeters geroemd worden *** ( all-ribbon )

*** zie dit verslag

vlakdraad techniek

ow ja ik zou het leuk vinden als jij spido er dan bij klaas ook bij bent :cool2:

en de luxmanL81 gaat dan ook mee! das dan weer mijn referentie kader :D

De hoge tonen bandjes in de SS30 worden inderdaad geroemd. Ooit noemde een Duits luidspreker-blad het het meest perfecte hogetonen ding dat ze ooit hadden gemeten. Het heeft echter niks met de oude Magnat All-Ribbons te maken, die terecht in het museum staan nu.

Zelf ben ik toevallig aan het prutsen met de 5 cm. dome van Titanium, die ook in de SS30 zit. Een oude bekende mid/hoog dome, die nog steeds goed meegaat. Erger nog, de 5 cm. domes worden weer populair, misschien door het succes van die ene Dayton, en niet onterecht. In de volgende Hobby Hifi komt er zelfs een test van, waarin deze Titanium vast niet zal ontbreken. Ik laat het ding nu zelfs gewoon doorlopen, dus zonder low-pass, met een soort van super-tweeter voor boven de 13kHz.

Genoeg tech-talk, in ieder geval weet Klaas blijkbaar genoeg van de driver-markt om de beste eruit te pikken, nog voordat het trendy wordt :D .