Jump to content

23 mei: Guido Tent in Appelscha

spido
 Share

Recommended Posts

(...) Ik bedoelde inderdaad welke apparatuur Spido gebruikt aan zijn spekstenen speakers om tot zijn uitspraken te komen. (...)

Spido gebruikt prima apparatuur! Alleen audioneuroten die menen dat alles krankzinnig duur moet zijn om goed te kunnen wezen zullen dat bestrijden... :lol:

(...) Ik ben het in principe niet helemaal oneens met zijn uitspraak maar teken er wel meteen bij aan dat timbre verschillen tussen bijv celli en bassen heel makkelijke te horen zijn op (goede) kleine speakers. (...)

De Forummer met de Gouden Oren en de uitstekende apparatuur (hoewel te kleine speakers!) die ik noemde, heeft vaak blijk gegeven van een helder oordeel en verstand, en een bovengemiddelde kennis van techniek en muziek.

Het timbre van een heel goede contrabas, met een grote rijkdom aan boventonen, kan vooral in de hogere octaven sterk overeenkomen met dat van een cello. Als van een contrabas-opname de laagste frequenties worden weggefilterd, of wanneer die door kleine speakers erg verzwakt worden weergegeven, kan deze vergissing gemakkelijk ontstaan.

(...) Waarom het misschien wat lastiger is op "die van hem" probeer ik in te schatten adh zijn randapparatuur. (...)

Hoe kom je er bij dat IK het verschil tussen een cello en een contrabas niet hoor via MIJN luidsprekers?

(Zie ik er uit als iemand met te kleine speakers??)

(...) Ik begrijp nu ook waarom hij graag aantoont dat er bij hem een omgekeerde verhouding is tussen prijs en gewicht. (...)

Nou, dat begrijp je dan

(...) Ik bedoelde inderdaad welke apparatuur Spido gebruikt aan zijn spekstenen speakers om tot zijn uitspraken te komen. (...)

Spido gebruikt prima apparatuur! Alleen audioneuroten die menen dat alles krankzinnig duur moet zijn om goed te kunnen wezen zullen dat bestrijden... :lol:

(...) Ik ben het in principe niet helemaal oneens met zijn uitspraak maar teken er wel meteen bij aan dat timbre verschillen tussen bijv celli en bassen heel makkelijke te horen zijn op (goede) kleine speakers. (...)

De Forummer met de Gouden Oren en de uitstekende apparatuur (hoewel te kleine speakers!) die ik noemde, heeft vaak blijk gegeven van een helder oordeel en verstand, en een bovengemiddelde kennis van techniek en muziek.

Het timbre van een heel goede contrabas, met een grote rijkdom aan boventonen, kan vooral in de hogere octaven sterk overeenkomen met dat van een cello. Als van een contrabas-opname de laagste frequenties worden weggefilterd, of wanneer die door kleine speakers erg verzwakt worden weergegeven, kan deze vergissing gemakkelijk ontstaan.

(...) Waarom het misschien wat lastiger is op "die van hem" probeer ik in te schatten adh zijn randapparatuur. (...)

Hoe kom je er bij dat IK het verschil tussen een cello en een contrabas niet hoor via MIJN luidsprekers?

(Zie ik er uit als iemand met te kleine speakers??)

(...) Ik begrijp nu ook waarom hij graag aantoont dat er bij hem een omgekeerde verhouding is tussen prijs en gewicht. (...)

Nou, dat begrijp je dan

• Members
Ik lach me werkelijk dood op dit forum. Het maakt niet uit wat je zegt het wordt toch meteen negatief geinterpreteerd.....en we gaan meteen hakken. Het is echt Nederlands om steeds van het slechtste in de mens uit te gaan. Als je gewoon leest wat ik schrijf, kom je er misschien achter dat je het ook gewoon uit kunt leggen zoals het er staat.

Ik luister gewoon lekker door naar de fluit van Miles...of speelt ie nou sax...nou ja ik kan het verschil niet horen omdat mijn kleine speakers maar tot 30kHz doorlopen ... en van hout zijn....

En ook gewoon blijven lachen, en je vooral verder niks aantrekken van die (niet gemeende naar ik altijd maar weer denk) negativiteit!

Gewoon genieten van je set en beleving, die is toch voor iedereen anders!

O, en wat die kleine speakers betrefd, de openbaringen die een Magico Mini of een Sonus Faber Extrema teweeg brengen maakt deze voor velen een droomluidspreker, zowel letterlijk als figuurlijk. En zo ken ik er nog wel een paar... (en dat voor een 38cm feteshist!)

Guest kikkervisje
......je moet er ook een beetje de humor van inzien .

Er zijn leukere komieken :blink:

;)

Ja, de deurknop om er maar eens een te noemen. :)

;)

Ik blijf ook gewoon lachen... en naar muziek luisteren. Heb de nieuwe LP van Julia Trummer op staan...ze speelt prachtig ..euh piano of Fender Rhodes of zo...

;)

Ongetwijfeld, maar die bevinden zich met zekerheid niet onder de 10.000plus deelnemers op de Hear-ledenlijst <_<

Toch wel Kraus, zelfs jij hebt meer humor. :lol: Zoals je met deze post al wel aantoond. :P

Nou Hans Teeuwen en Neerlands Hoop en Koot en de Bie dan weer wel, maar dat zijn geen Hear leden, hoewel.... :blink:

Hans Teeuwen wel hoor.. :lol:

Enne, Petwin, ik vind Spido tegenwoordig goed te pruimen (en idd humoristisch), toen jij hear nog geen lid was was dat wel anders.. Dus het kan nog v

Nou Hans Teeuwen en Neerlands Hoop en Koot en de Bie dan weer wel, maar dat zijn geen Hear leden, hoewel.... :blink:

Hans Teeuwen wel hoor.. :lol:

Enne, Petwin, ik vind Spido tegenwoordig goed te pruimen (en idd humoristisch), toen jij hear nog geen lid was was dat wel anders.. Dus het kan nog v

Guest tubejack
wat een humorloze reacties <_<

Ik hoop in iedergeval niet, een een ouwe zeur te worden over een jaar of 10 :rolleyes:

Die 10 jaar zijn al een jaar of tien voorbij, hoor. Zoveel is wel toch wel duidelijk. :P

:lol: FF zonder dollen Kraus: wat is er nu zo