spido Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Een kennis van me kreeg een Arcam versterker ter overname aangeboden. Hij wist geen type-aanduiding, maar hem was verteld dat het een 2 x 50 Watt versterker (bij ? Ω ?? ) zou zijn. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Arcam. Maar op het forum zijn vast wel gebruikers of voormalige gebruikers van Arcam te vinden. Hoe zijn hun ervaringen met de versterkers van dit Britse merk? Alvast bedankt voor de reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Een kennis van me kreeg een Arcam versterker ter overname aangeboden. Hij wist geen type-aanduiding, maar hem was verteld dat het een 2 x 50 Watt versterker (bij ? Ω ?? ) zou zijn. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Arcam. Maar op het forum zijn vast wel gebruikers of voormalige gebruikers van Arcam te vinden. Hoe zijn hun ervaringen met de versterkers van dit Britse merk? Alvast bedankt voor de reacties! De Arcam versterkers is niets mis mee de huidige generatie ken ik niet maar uit de jaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Heb lang geleden wel eens naar een Arcam versterker geluisterd, ik heb toen zitten twijvelen tussen Rotel en Arcam. Bijde waren goed vond ik. De Rotel iets beter, uiteindelijk heb ik geen van bijde gekocht en een losse voor/eind combo van Rotel gekocht. Volgens mij ging het een Arcam diva 75 en een Rotel 1082 of zo. Maar ik denk dat Arcam zeker geen slecht versterkers maakt, ik ken lan niet alles natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...92&hl=arcam Een "snoepje" was het, ook z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Een kennis van me kreeg een Arcam versterker ter overname aangeboden. Hij wist geen type-aanduiding, maar hem was verteld dat het een 2 x 50 Watt versterker (bij ? Ω ?? ) zou zijn. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Arcam. Maar op het forum zijn vast wel gebruikers of voormalige gebruikers van Arcam te vinden. Hoe zijn hun ervaringen met de versterkers van dit Britse merk? Alvast bedankt voor de reacties! Ik heb een FMJ AV9 P7 voor-eind combinatie gehad. LS had ik ge-bi-amped. Ik dacht dat ik met deze set suround en fatsoenlijk 2 kanalen stereo kon spelen.... Ben ik van terug gekomen. De AV 9 kun je "direct" schakelen zodat je alle processors by passed. In die stand ging het wel maar vond het geluid toch wat log. Het kwam niet lekker van de speakers los enmiste diepte. In suround mode zorgde deze set voor een geweldige hoeveelheid kabaal. (7x200 Watt RMS) Het heeft mij geleerd dat suround combineren met stereo niet echt lekker gaat. Ik heb de P7 ook separaat aan een ARC voorversterker gehad. Dit was al beter maar het logge wilde niet weg gaan. Hoe de geintegreerde versterkers klinken weet ik niet. Verdere ervaring met Arcam was een CD speler, de FMJ 36. Deze vond ik in zijn prijsklasse wel goed meespelen. Mijn ervaring met Arcam. Hoop dat dit helpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Ik heb een Arcam A65+ of A75 gehad, dat weet ik even niet meer. Later heb ik daar nog een P75 bij gekocht om te bi-ampen. De klank van Arcam is op zich vrij natuurlijk. Beetje zijdezacht. De bas is wollig, onvoldoende gedefinieerd. Dynamiek matig. Geen attack wonder. Ik vind het meer een merk voor mensen die het graag zeer relaxt hebben en niet op de bovengenoemde minpunten letten. Persoonlijk zou ik geen Arcam meer kopen. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Ik heb een Arcam A65+ of A75 gehad, dat weet ik even niet meer. Later heb ik daar nog een P75 bij gekocht om te bi-ampen. De klank van Arcam is op zich vrij natuurlijk. Beetje zijdezacht. De bas is wollig, onvoldoende gedefinieerd. Dynamiek matig. Geen attack wonder. Ik vind het meer een merk voor mensen die het graag zeer relaxt hebben en niet op de bovengenoemde minpunten letten. Persoonlijk zou ik geen Arcam meer kopen. HPMD Je verwoordt het hoe ik Arcam ooit heb ervaren ... Heb bij 2 winkels de FMJ ?? gehoord, trap hoger dan de A reeks of Diva zoals die nu heet. Voor mij is Arcam te clean, te braaf ... weinig attack dus Dit is hetgeen ik mij herinner Prijskwaliteit zeker de moeite, vooral de instapreeks FMJ Integreeerd kost denk ik 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Ik ben het daar niet helemaal mee eens stefk. Ik heb Arcam ooit vergeleken met Rega mira of brio, Linn ???, Rotel 1080 en een arcam a75. De Rega en Linn konden wat mij betrefd direct te prullenbak in. Wollig, slecht gedefinieerd laag en erg rommelig vergeleken de Arcam en Rotel. Linn speakers hebben dat ook, de betaalbare lijn is ruk, wollig, flubber bas geen detail. De dure/top linn kan daarintegen wel weer goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 REGA Brio hen ik ook ooit gehad. Vond ik veel beter dan de Arcam . Meer attack. Rotel ook gehad vond ik de muziek met veel compressie weergeven. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Ik ben het daar niet helemaal mee eens stefk. Ik heb Arcam ooit vergeleken met Rega mira of brio, Linn ???, Rotel 1080 en een arcam a75. De Rega en Linn konden wat mij betrefd direct te prullenbak in. Wollig, slecht gedefinieerd laag en erg rommelig vergeleken de Arcam en Rotel. Linn speakers hebben dat ook, de betaalbare lijn is ruk, wollig, flubber bas geen detail.De dure/top linn kan daarintegen wel weer goed klinken. Ik begrijp je post niet goed, ik kan niet goed opmaken waar je het minder mee eens bent met mij vanuit jouw ervaringen De FMJ van Arcam vond ik kwa definitie en bas wel goed hoor maar in zn geheel te braaf proper voor mij Voor de peijs van een FMJ zou IK een andere versterker kiezen De Diva reeks, dus de oude A75 en A90 enzo, zijn ook niet mijn ding dr het te brave maar het zijn prijs kwaliteit degelijke amps Is dit duidelijker? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Hoi, Spido! Ik had wel verwacht dat jij, met je connecties en ervaring wel wat Arcam gehoord zou moeten hebben? In ieder geval; een vriend van mij omschreef Arcam van de laatste jaren als volgt: "Zeer ontspannend, niet spannend, zeg maar Kopje thee, koekje om vier uur 's middags in een gemiddeld stijf Brits gezin..." Zover zou ik niet willen gaan, maar de Arcams die ik zelf heb beluisterd zijn best muzikaal, maar ook best wel laid-back qua geluid. Ik zou zeggen, sluit ze is aan op een al dan niet spekstenen speaker van je en probeer eens wat? Misschien past het wel goed samen? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 In mijn ervaring was de Arcam geen laid back versterker asl ik het met vergeleek met rega en linn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 In mijn ervaring was de Arcam geen laid back versterker asl ik het met vergeleek met rega en linn. Dat ligt er helemaal aan met welke bron en weergevers je die versterker beluisterd hebt. Als je een Arcam met de gemiddelde Engelse speaker beluisterd klinkt het idd laid-back. Zet je hem aan een Scandinavische speaker word dat vaak al een heel stuk mooier/natuurlijker, en met een gemiddelde USA speaker eraan ga je aan wolle dekens of katoenbollen denken. Het is vaak net waar je het mee matcht. Een Musical Fidelity Tri-Vista kan ik zelfs wollig en laid-back laten klinken, met B&W speakers, en heel schreeuwerig en bonkerig met Kef. Ook heel neutraal klinkende (Jadis) buizenversterkers kunnen doormiddel van verkeerde speakerkeuze heel laid-back, wollig of juist schreeuwerig en "in de aanval" gaan klinken. Ook Arcam KAN heel mooi en neutraal klinken. Sluit er maar eens een Jean Marie Renaud op aan, mag een oud model als de Cantate zijn, maar ook recentere modellen. Of een mooie Fostex-, JBL- of Altec- hoornsysteem (uit den ouden doos) doen het ook mooi met Arcam. Maar sluit op een Arcam nooit een Castle speaker aan. Dan weet je pas echt wat laid-back is....en dat terwijl Castle met bijvoorbeeld Mark Levinson juist weer heel muzikaal/neutraal klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 mei 2009 Author Report Share Posted 15 mei 2009 Geen b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Kan helaas niet op je show komen, maar ik lees wel graag de verslagen hear. Greetz, Lestat P.S.: Voor dat geld kan je je er geen buil aan vallen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Een kennis van me kreeg een Arcam versterker ter overname aangeboden. Hij wist geen type-aanduiding, maar hem was verteld dat het een 2 x 50 Watt versterker (bij ? Ω ?? ) zou zijn. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Arcam. Maar op het forum zijn vast wel gebruikers of voormalige gebruikers van Arcam te vinden. Hoe zijn hun ervaringen met de versterkers van dit Britse merk? Alvast bedankt voor de reacties! Ik heb ooit een klein simpel versterkertje gehad van Arcam, had wat afwijkende maten. ik denk misschien eerste type wat in Nederland te koop was. Toen was er nog geen internet. Kan geen plaatjes vinden. Ben daarna overgestapt op Linn. Ik heb daar nog steeds spijt van. vooral omdat ik dat versterkertje toen heb ingeruild. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts