Richard 2 Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Aangezien steeds meer muzieksoftware op allerlei formaten beschikbaar is vraag ik me af of er nog kwalitatief behoorlijke alles-spelers zijn die met de verschillende muziekdragers (USB, SD, SDHC, iPod, etc.), en verschillende compressieformaten kan omgaan. Zo iets is er wel voor de auto te koop, maar kun je zoiets ook in 19" kopen, of ben je op de computer aangewezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 mei 2009 Report Share Posted 14 mei 2009 Ja, hoor! Je hebt T+A, Arcam, Linn, Blacknote, Hifidelio, Logitech en ga zo maar door... Zolang er maar usb opzit en liefst ook nog een netwerkaansluiting... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Ook hier interesse, al denk ik dat dit in de nieuwe 'digitaal' rubriek thuis hoort. Staat wel erg onderaan ook, je mist 'm zo Anyway, ik ben ook wel op zoek naar zoiets. En dan liefst iets dat ook gewoon een HD heeft die je kunt vullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 Ook hier interesse, al denk ik dat dit in de nieuwe 'digitaal' rubriek thuis hoort.Staat wel erg onderaan ook, je mist 'm zo Anyway, ik ben ook wel op zoek naar zoiets. En dan liefst iets dat ook gewoon een HD heeft die je kunt vullen. Kijk eens bij Plextor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 Aangezien steeds meer muzieksoftware op allerlei formaten beschikbaar is vraag ik me af of er nog kwalitatief behoorlijke alles-spelers zijn die met de verschillende muziekdragers (USB, SD, SDHC, iPod, etc.), en verschillende compressieformaten kan omgaan. Zo iets is er wel voor de auto te koop, maar kun je zoiets ook in 19" kopen, of ben je op de computer aangewezen? Je bent niet op de computer aangewezen. Maar wat jij zo tussen neus en lippen opsomt is niet misselijk, als je elke combinatie in ogenschouw neemt. Zelf gebruik ik een Olive Opus No.4, omdat die voorzieningen heeft voor klassieke muziek (de lol van het gebruik staat of valt met de zoekmogelijkheden en de correctheid van de metadata), en cd's kan splitsen en samenvoegen. Maar qua formaatkeuze is die beperkt (WAV, FLAC, MP3 en nog wat, maar geen OGG bv), en hij heeft een interne harde schijf als enige bron, behoudens andere netwerkstreamers in huis. Voor iPod is er wel weer iets aan te hangen. Eigenlijk moet je nog vermelden wat je aan geluidskwaliteit verwacht, want hoe mooier, hoe duurder. Bv de Naim HDX, of de Linn DS-range is 'aan de prijs'. De Olive kost ook al rond de 2000 euro. M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 16 mei 2009 Author Report Share Posted 16 mei 2009 Eigenlijk moet je nog vermelden wat je aan geluidskwaliteit verwacht, want hoe mooier, hoe duurder.Vanzelf, het is bedoeld om een en ander acceptabel weer te geven, de meeste software is al gecomprimeerd, en als ik het origineel wil horen kan ik de bijbehorende cd ook opzetten. Ik heb in de auto een Pioneer autoradio met cdspeler, USB, SDHC, en een aux-aansluiting voor iPod. Bovendien kan die radio verschillende compressieformaten aan. Iets vergelijkbaars mag het zijn, een mainstream audiomerk. Het hoeft geen high-end te zijn. De Blacknote uit de opsomming van Lestat ziet er interessant uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Eigenlijk moet je nog vermelden wat je aan geluidskwaliteit verwacht, want hoe mooier, hoe duurder.Vanzelf, het is bedoeld om een en ander acceptabel weer te geven, de meeste software is al gecomprimeerd, en als ik het origineel wil horen kan ik de bijbehorende cd ook opzetten. Ik heb in de auto een Pioneer autoradio met cdspeler, USB, SDHC, en een aux-aansluiting voor iPod. Bovendien kan die radio verschillende compressieformaten aan. Iets vergelijkbaars mag het zijn, een mainstream audiomerk. Het hoeft geen high-end te zijn. De Blacknote uit de opsomming van Lestat ziet er interessant uit. Ja, die Blacknote heeft tenminste een schermpje. Als je een tv in de buurt hebt zou ik zeker kijken naar de popcorn hour Hier een aardig verhaaltje daarover. Maar geen van beide hebben al die aansluitingen die jij noemt. De vraag is: is dat erg. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 mei 2009 Author Report Share Posted 18 mei 2009 De vraag is: is dat erg.Valt wel mee, een ruime keuze aan formaten is belangrijker. De SD-kaartjes kunnen eventueel via een adapter in de USB, maar dan heb je weer een uitsteeksel in je apparaat en weer een adapter. Een schermpje is wel belangrijk, zodat je via een simpel menu nummers kan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Kijk eens bij Plextor. De Plextor PX-MX500L? Interessant! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts