Jump to content

Weet iemand een goede Media player

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Ik vroeg bij af of mensen hier ook hun PC (laptop) op hun audio set aansluiten. En welke media player gebruik je dan. Ik moet via een netwerk streamen dus dat moet allemaal soepel verlopen.

Ik weet dat de kwaliteit niet optimaal zal zijn. Maar het is toch iets

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn muziekverzameling op de PC staat ook al geruime tijd zga werkloos te zijn, en wil ik toch ook wel eens op de set gaan beluisteren.

Het moet voor mij wel makkelijk zijn om dan ook bij de set snel door al die 700+ albums heen te kunnen spitten als ik iets zoek. Een Hifidelio is al niets voor mij. Veel te omslachtig als je iets zoekt.

Tot nu toe ben ik alleen dit systeem tegen gekomen wat ik overzichtelijk vind:

control10_230409.jpg

Meridian Sooloos.

Maar tegelijkertijd ook weer een veel te groot, lelijk opstakel,.....en v

Ik heb hier gewoon een laptop staan, En heb alleen een stukje software nodig.

Ik koop het liefst een LP, alleen tot die tijd gaat het van de laptop ook prima. Ik downlaod alleen .flac dus de kwaliteit is erg goed.

Ben namelijk een beetje aan het overstappen van rock naar metal en heb daar nog geen lp's van. Met .flac is de kwaliteit echt heel goed. Lekker de versterker opengooien en kijken wat de draide's met metal kunnen.

Ps. ben nu dat programmatje aan het installeren

Ik vroeg bij af of mensen hier ook hun PC (laptop) op hun audio set aansluiten. En welke media player gebruik je dan. Ik moet via een netwerk streamen dus dat moet allemaal soepel verlopen.

Ik weet dat de kwaliteit niet optimaal zal zijn. Maar het is toch iets

Dit zag ik liever in digitaal geplaatst.

Je zegt er niet bij welk formaat je op het oog hebt, maar wel dat de kwaliteit niet optimaal zal zijn. Dusse: MP3?

Maar kijk eens in digitaal, Pjotr heeft zo'n oplossing, en Kraus ook, maar dat staat elders. Je kunt foomatic of windows mediaplayer gebruiken geloof ik (ben niet van de MS-congsie).

Oplossingen met pc's en laptops zijn er te over.

Ik zie het meer in een Hifidelio-achtige oplossing, dus mijn muziek staat niet op de pc.

Ben bezig mijn Opus te recenseren, maar daar neem ik de tijd voor. Vrees dat zo'n apparaat aan de dure kant is voor jou.

M :ph34r: rc

@mumsoft Gebruik geen MP3. CD's rip ik naar .wav downloads gaan in .flac

Bedankt kappa het werkt echt prima !. Geen haperingen meer bij het afspelen over het netwerk. Lekker met de laptop werkt veel overzichtelijker dan met zo'n kleine streamer.

En al mijn bronnen zijn minimaal 1000 kb/s en ik moet zeggen het klink bijna beter dan mijn simpele denon cd spelertje

dsc0005medium.jpg

Natuurlijk verslaat de lp alles, Alleen dit is toch weer makkelijker dan een CD

Dit staat bij mij op een PC in de meterkast met de sp/dif uit op de surround set van de woonkamer.

Gebruik het als standalone media speler op shuffle stand kan je gewoon de versterker aan zetten en je hebt muziek.

Daarnaast is het ook mijn download pc dus die staat toch dag en nacht aan.

Ik heb m'n computer in de woonkamer staan (op de eettafel), dus ik hoef (gelukkig) niet te streamen met een apart apparaat. Ik gebruik voor m'n mp3's ook heel simpel Winamp classic. Ik gebruik zelfs al ruim 8 jaar dezelfde 'skin' :D Het moet enkel mp3's af kunnen spelen, dus dan voldoet Winamp prima. Afstandsbediening heb ik niet echt nodig, want ik zit toch meestal achter m'n computer als ik muziek luister...

Mijn PC '' hangt'' ook in die zelfde kamer (om het hoekje) alleen dan moet ik de hele tijd opstaan om een nummer aan te klikken. En dan heb ik een kabel over de vloer liggen.....

Ik heb een hekel aan mp3 maar gelukkig speelt deze ook .flac ! (liefst natuurlijk wave, maar dat is erg schaars bij downlaods)

Ook maar weer snel nieuwe lp's halen bij mijn nieuwe genre.

Mijn PC '' hangt'' ook in die zelfde kamer (om het hoekje) alleen dan moet ik de hele tijd opstaan om een nummer aan te klikken. En dan heb ik een kabel over de vloer liggen.....

Daan heb je heel mooie oplossingen voor hoor. Ik heb m'n set ook (hemelsbreed) een meter of 6 bij m'n computer vandaan staan, maar de kabel van de computer (die ik trouwens nog moet vervangen vanwege net iets te geringe lengte) ligt netjes verborgen in een kabelgootje. Heel onaudiofiel naast een 3x2,5mm2 VMvK-kabel voor de voeding van de set (en de tv) en de netwerkkabel :D

ik ben niet echt een koning in het wegwerken van draden. En het maakt mij ook niet veel uit of je een plastic '' streep'' zit of een zwarte kabel.

Alleen laptop vind ik sowieso handiger. Alleen in de toekomst kan het ook leuk zijn om te kijken naar een PCI audiokaartje.

Nou moet ik zeggen dat mijn moederbord gewoon aan de muur geschroefd (heb je gelijk 12Volt altijd dichtbij) is dus die zal dan wel behoorlijk wat storing opvangen

Winamp natuurlijk :).

Even printscreenen...

winamp.jpg

Links winamp met Equalizer en 'huidige' playlist, rechts de media library.

Gratis, retesnel, handige plug-ins en alles dat 't kan spelen kan 't omzetten naar wave.

Ook geschikt als videoplayer. Ideaal.

Reden dat 't er hierboven zo raar uit ziet is dat ik hier met 2 schermen werk.

20.jpg

Alles kan natuurlijk ook op

VLC gebruik ik al een hele tijd. Alleen werkt de netwerk streaming niet zo snel. Slikt dat programma van jou ook .flac ?

Ik heb ook een tijd met 2 schermen gewerkt, Denk dat ik er maar weer eens een bijzet (da's dan wel gelijk zo'n CRT)

Voor de lp's moet ik eens nog een goede oplossing vinden (iets met een bak)

Media Monkey is niet gratis! Ik gebruik J.Rivers Media Center op een Asus EePC'tje (met SS HD). Dus Mirakel als je iets wat stil is wilt ..... :rolleyes:

De geheel gratis versie van Media Center maar dan alleen voor audio, Media Jukebox, vind je hier http://www.mediajukebox.com/

;)

Ziet er goed uit die software, Peter. ;) Ik zie zelf ook mogelijkheden voor m'n netbookje (Samsung NC10). Dat ding is heel handig voor onderweg (volgende week gaat 'ie mee naar M

Momenteel op deze machine yPlay, eigenlijk nog net niet simpel genoeg. Ik gebruik geen collectie management software, gewoon de verkenner en een goeie directory structuur.

Ik vind dat ook het handigst. Ik snap eigenlijk ook niet waarom daar speciale software voor nodig zou zijn. Gewoon verkenner gebruiken, vind ik nog altijd het handigst...

Media Monkey is niet gratis! Ik gebruik J.Rivers Media Center op een Asus EePC'tje (met SS HD). Dus Mirakel als je iets wat stil is wilt ..... :rolleyes:

De geheel gratis versie van Media Center maar dan alleen voor audio, Media Jukebox, vind je hier http://www.mediajukebox.com/

;)

Ziet er goed uit die software, Peter. ;) Ik zie zelf ook mogelijkheden voor m'n netbookje (Samsung NC10). Dat ding is heel handig voor onderweg (volgende week gaat 'ie mee naar M

;)

;)

;)

Ok Peter, feitelijk heb ik dus alleen nog een NAS nodig. Op de Cambridge Audio DacMagic zit, behalve SP/DIF en Toslink, ook een USB-aansluiting. Er zit een keuzeschakelaar op de DACmagic zodat meerdere bronnen tegelijkertijd kunnen worden gebruikt. Die NAS hang ik er gewoon bij in de meterkast en prik 'm aan de Fritzbox-router.

Wat kost een goede NAS trouwens en hoe stabiel blijft zo'n audiostream over het WLAN?

Die van Peter staat er niet bij, maar kijk eens hier

Als je draadloze verbinding met de Fritzbox okee is, hoef je niet bang te zijn dat de muziek niet goed doorkomt. De bandbreedte is maar beperkt.

Zou je willen tegenspreken dat je met de Dacmagic meerdere bronnen tegelijk kunt gebruiken. Flauw h

Wat kost een goede NAS trouwens en hoe stabiel blijft zo'n audiostream over het WLAN?

Ha Paul,

Een goede RAID 1 NAS kost momenteel iets van tussen de 200 en 400 zonder schijven. 1TB schijven kosten tussen de 90 en 150 / stuk. Ik heb gekozen voor deze "Enterprise" energie arme schijven omdat ie de hele dag aan staat en die zitten in het hogere prijssegment. De NAS die ik gebruik zie hier. Aanvankelijk was er een probleem met het 12V voedingsplugje, maakte slecht contact. Na een telefoontje naar de Netgear helpdesk werd er de volgende dag met UPS een nieuwe voedingsadapter bezorgd die wel goed was.

Hoe goed het gaat over WLAN hangt een beetje van interferentie van de andere WLAN's in je omgeving af en mede huisgenoten die er gebruik van maken. Ook de signaalsterkte is bepalend. Staat je AP op de begane grond en wil je naar de zolder door 2 betonnen vloeren heen dan gaat dat beslist niet lukken. MP3 en FLAC gaat probleemloos en is goed stabiel bij mij door 1 betonnen vloer heen, 48 kHz WAV is dan op het randje. Op dezelfde verdieping gaat dat laatste zonder problemen.

;)

<Edit>

Of die DACmagic beter kan door met opampjes te gaan stoeien betwijfel ik toch Marc. De USB interface ervan maakt gebruik van de standaard iso-synchrone interface van Windhoos en dat staat nou niet bekend om de lage jitter.

</Edit>