Pjotr Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Ja, dat kan natuurlijk. Wat ik bedoelde is dat je in 1 keer zowel naar flac als mp3 converteert met EAC en dat vertikt het. Het kan er maar 1 tegelijk. En wil je dan het ander formaat ook nog doen (van de net geripte WAV files) dan zet het daar niet de uit de data base opgehaalde tags in. Je kunt van flac naar mp3 converteren maar dan moet het tussentijds toch weer tijdelijk naar WAV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Je kunt in veel players, bijv. winamp, het programma zelf de id3 informatie laten zoeken.Gaat 99 van de 100 keer gewoon goed. Klopt het, pas je het toe. Zelf hoef je niets te typen Bij mij gaat dat in 9 van de 100 keer 'gewoon' goed. Bij serieuze muziek gaat het nooit goed. M rc Serieuze vind ik een verkeerde woordkeuze, maar je hebt een punt. Bij Klassieke muziek gaat het 99 van de 100 keer gewoon keihard fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Je kunt in veel players, bijv. winamp, het programma zelf de id3 informatie laten zoeken.Gaat 99 van de 100 keer gewoon goed. Klopt het, pas je het toe. Zelf hoef je niets te typen Bij mij gaat dat in 9 van de 100 keer 'gewoon' goed. Bij serieuze muziek gaat het nooit goed. M rc Serieuze vind ik een verkeerde woordkeuze, maar je hebt een punt. Bij Klassieke muziek gaat het 99 van de 100 keer gewoon keihard fout. Ook klassiek is een verkeerde woordkeuze. Dan denk je al gauw aan Mozart, Bach, Ravel, en zo. Ik heb ook moderne 'klassieke' muziek op het oog, zeg maar, gecomponeerde muziek. Dus met componist, werk, uitvoerenden. Dus misschien is gecomponeerde muziek de juiste uitdrukking hier. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Welke muziek is dan niet gecomponeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nou als ik TMF op zet... ;D. Ik denk dat Mumsoft inderdaad in de overtuiging verkeert dat alle muziek die niet uit een 'echt' orkest komt ondoordacht is. En dat is echt wat kort door de bocht. Neemt niet weg dat ik wel z'n punt snap. Door de verschillende uitvoeringen van dezelfde stukken is 't spul vaak de weg kwijt. Teveel werk om in te voeren en daarom wordt het vaak niet gedaan. Erg jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Het is niet zozeer luiheid maar meer dat in de default tags geen labels zijn voor composer etc. In de extended tags heb je wel een label voor composer en conductor maar daar houdt het dan ook mee op. Uitvoerenden zou je dan in het label "Artist" kunnen zetten maar dat wordt er ook niet overzichtelijker op als je met je player door artist brouwst. En veel players kunnen niet eens die extended tags lezen. Die blijven steken op de default tags. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ten overvloede: Winamp . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 26 mei 2009 Author Report Share Posted 26 mei 2009 Ben er helemaal mee eens ! Werkt prima dat programma van jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ten overvloede: Winamp . Dan ook niet klagen als je daarmee "Klassiek" niet fatsoenlijk kunt rubriceren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Welke muziek is dan niet gecomponeerd? Alweer mis, dus. Maarre, wat denk je van Jazz? Is natuurlijk ook een hoop op af te dingen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Nou als ik TMF op zet... ;D.Ik denk dat Mumsoft inderdaad in de overtuiging verkeert dat alle muziek die niet uit een 'echt' orkest komt ondoordacht is. En dat is echt wat kort door de bocht. Neemt niet weg dat ik wel z'n punt snap. Door de verschillende uitvoeringen van dezelfde stukken is 't spul vaak de weg kwijt. Teveel werk om in te voeren en daarom wordt het vaak niet gedaan. Erg jammer. Nee, Stijn, ik mag dan 'klassiek' de allermooiste muziek vinden, andere muziek vind ik daarom niet ondoordacht. Het is alleen dat er mij maar geen goede term voor die 'serieuze' muziek te binnen wil schieten. Ik houd me aanbevolen! Correct dat het (een hoop, soms) moeite kost om klassiek goed te rubriceren, en correct van Pjotr dat het met het gros van de mediaplayers ook niet lukt. Met mijn Olive lukt dat wel, en omdat het het groenmaken, afslijpen, bezwachtelen, bevriezen etc. van cd's overbodig maakt heb ik die ten lange leste gekocht. Zit er nog maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Nee, Stijn, ik mag dan 'klassiek' de allermooiste muziek vinden, andere muziek vind ik daarom niet ondoordacht.Het is alleen dat er mij maar geen goede term voor die 'serieuze' muziek te binnen wil schieten. Ik houd me aanbevolen! Modern klassiek is eigenlijk een rare tegenstrijdige term. Hedendaagse klassiek opgeleide componisten met een conservatorium achtergrond die "serieus" componeren maken gewoon naar eigen zeggen "Moderne muziek", eigenlijk dat nog eens maar gewoon "Compositie". Ook de term "Nieuwe Muziek" wordt nogal een gebruikt. Veel daarvan is experimenteel te noemen en schuwt moderne instrumentatie met elektronica niet. Weinig klassiek opgeleide componeren vandaag de dag zoals vroeger op de (vaak romantische) klassieke manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 @ Mumsoft: Hoe minder verkrijgbaar op Internet, hoe slechter gerubriceerd. Ik denk dat dat in elk geval een waarheid als een koe is. Verder geldt dat klassieke muziek vaak heel goedkoop op CD te krijgen is, waardoor er weinig van op internet te vinden is. Downloaden is niet de moeite. Overigens zit daar wel vooruitgang in, moet gezegd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 @ Mumsoft: Hoe minder verkrijgbaar op Internet, hoe slechter gerubriceerd. Ik denk dat dat in elk geval een waarheid als een koe is. Verder geldt dat klassieke muziek vaak heel goedkoop op CD te krijgen is, waardoor er weinig van op internet te vinden is. Downloaden is niet de moeite.Overigens zit daar wel vooruitgang in, moet gezegd worden. Gelukkig maar. Vergeet niet dat die on-line data bases gevuld worden door kopers van CD's en die de moeite nemen om het met de hand in te vullen of uit de CD-TEXT te halen. Het is een collectief gebeuren dat valt of staat met de medewerking van de gebruikers. Daarover kun je niet gaan zeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Doe ik ook niet. Ik werk er zelf aan mee en ben anderen die dat ook doen bijzonder dankbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 @ Mumsoft: Hoe minder verkrijgbaar op Internet, hoe slechter gerubriceerd. Ik denk dat dat in elk geval een waarheid als een koe is. Verder geldt dat klassieke muziek vaak heel goedkoop op CD te krijgen is, waardoor er weinig van op internet te vinden is. Downloaden is niet de moeite.Overigens zit daar wel vooruitgang in, moet gezegd worden. Gelukkig maar. Vergeet niet dat die on-line data bases gevuld worden door kopers van CD's en die de moeite nemen om het met de hand in te vullen of uit de CD-TEXT te halen. Het is een collectief gebeuren dat valt of staat met de medewerking van de gebruikers. Daarover kun je niet gaan zeuren. Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar geen idee of dat toen gelukt is. Maar aangezien de rippers i.h.a. geen sjoege van klassiek hebben ben je wel gedwongen misbruik te maken van velden als artist, album, track, en iedereen heeft daar zijn eigen slimme ideetjes over. Gevolg is chaos. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Klopt. Je loopt er bij meer stijlen tegenaan. Klassiek is altijd "Mozart" of "Beethoven". Ska is altijd "Madness" Reggae is altijd "Bob Marley" Stevige Rock is al te vaak "Metallica" En zo gaat dat door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Gelukkig maar. Vergeet niet dat die on-line data bases gevuld worden door kopers van CD's en die de moeite nemen om het met de hand in te vullen of uit de CD-TEXT te halen. Het is een collectief gebeuren dat valt of staat met de medewerking van de gebruikers. Ik heb dat voeden van de FreeDB nog niet voor elkaar gekregen. Kan geen instellingen vnden of zoiets. Hoe werkt dat (vanuit EAC / AudioGrabber) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Niemand heeft nog Twonky genoemd? Toch gek. De enige player waarmee je ook klassieke muziek een plaatsje kunt geven (hebben ze beloofd, in versie 5). http://www.twonkyvision.de/learn.html Is niet gratis, dat zal het wel zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Niemand heeft nog Twonky genoemd?Toch gek. De enige player waarmee je ook klassieke muziek een plaatsje kunt geven (hebben ze beloofd, in versie 5). De enige??? Ik gebruik een player die al tijden klassiek prima rubriceert met goede zoekmogelijkheden en ook nog eens aan mijn wensen aan te passen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Niemand heeft nog Twonky genoemd?Toch gek. De enige player waarmee je ook klassieke muziek een plaatsje kunt geven (hebben ze beloofd, in versie 5). De enige??? Ik gebruik een player die al tijden klassiek prima rubriceert met goede zoekmogelijkheden en ook nog eens aan mijn wensen aan te passen is. Opes, eh oeps. Weer mis. Dan maar: De enige player ook voor Linux waarmee je ook klassieke muziek een plaatsje kunt geven (hebben ze beloofd, in versie 5) Hoop toch dat ik het weer mis heb, Pjotr. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Wine! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Correct dat het (een hoop, soms) moeite kost om klassiek goed te rubriceren, en correct van Pjotr dat het met het gros van de mediaplayers ook niet lukt. Met mijn Olive lukt dat wel............... En hoe doet jouw Olive dat dan? Neem aan dat je een aantal tags nog steeds met de hand moet in typen? I.i.g. players die id3v2.3 ondersteunen bieden voldoende tags om klassiek te rubriceren en kun je eigen tags toevoegen zoals b.v. BWV nummer, al gaat mij dat dan weer te ver. Maar naam van het orkest en de namen van de uitvoerenden is wel weer handig om daarop te kunnen zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Correct dat het (een hoop, soms) moeite kost om klassiek goed te rubriceren, en correct van Pjotr dat het met het gros van de mediaplayers ook niet lukt. Met mijn Olive lukt dat wel............... En hoe doet jouw Olive dat dan? Neem aan dat je een aantal tags nog steeds met de hand moet in typen? I.i.g. players die id3v2.3 ondersteunen bieden voldoende tags om klassiek te rubriceren en kun je eigen tags toevoegen zoals b.v. BWV nummer, al gaat mij dat dan weer te ver. Maar naam van het orkest en de namen van de uitvoerenden is wel weer handig om daarop te kunnen zoeken. De Olive heeft een aparte rubriek 'Work' mits het album in het 'Classical' genre is opgenomen. Dan heb je composer, orkest, koor etc tot je beschikking. Zoeken daarop is echter nog niet mogelijk, maar ik heb daarom wel verzocht, dus wie weet. Momenteel neem ik de composer ook altijd op als artist, daar kun je al wel op zoeken. Voor composers, orkesten en koren kun je uit ingebouwde lijsten kiezen, of je tikt een nieuwe entry in. Daar kun je vervolgens uit de lijst kiezen zolang je hem niet uitzet. Ik vind orkest/koor en zo niet vreselijk belangrijk om op te kunnen zoeken, wel op compositie, en nu kun je daar alleen via scrollen komen. Dat kan op het apparaat of achter de pc. Je kunt ook zoeken op track, maar dat heeft voor klassiek m.i. nauwelijks zin, of het moet gaan om liederen. Zoek bv op andante en vind dan een paar honderd 'songs', daar heb je mooi niks aan. Het is wel weer handig voor popu muziek. Zoek bv op luftbal en vind Nena. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Ha Marc, Bedankt voor je uitleg. Geeft een beetje inzicht hoe het werkt en dat is al meer dan menig andere PC/Mac/Linux player: Itunes is b.v. een regelrechte ramp wat klassiek rubriceren betreft. Je geeft al gelijk de beperking aan van een dergelijk kant en klaar systeem: Je bent beperkt in het naar eigen inzicht rubriceren. Dat snap ik eigenlijk niet. Volgens mij is de Olive intern een Linux doos en daar moet toch een ordentelijk en flexibel archiveringssysteem voor te brouwen zijn wat compatibel blijft met id3V2 tags voor MP3 en Vorbis tags voor Flac? Voor composers, orkesten en koren kun je uit ingebouwde lijsten kiezen, of je tikt een nieuwe entry in. Daar kun je vervolgens uit de lijst kiezen zolang je hem niet uitzet. Bedoel je dat je je bloedig ingetypte eigen info weer kwijt bent als hem uitzet Ten overvloede: Winamp . Dan ook niet klagen als je daarmee "Klassiek" niet fatsoenlijk kunt rubriceren Hier een linkje waarom, al schijnt men er wel aan te werken en een aantal dingen inmiddels opgelost te hebben: http://www.id3.org/Compliance_Issues Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts