mumsoft Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Kreeg weer geen mail hiervoor en als nieuw bericht is het ook zo weg. Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ha Marc, Bedankt voor je uitleg. Geeft een beetje inzicht hoe het werkt en dat is al meer dan menig andere PC/Mac/Linux player: Itunes is b.v. een regelrechte ramp wat klassiek rubriceren betreft. Je geeft al gelijk de beperking aan van een dergelijk kant en klaar systeem: Je bent beperkt in het naar eigen inzicht rubriceren. Dat snap ik eigenlijk niet. Volgens mij is de Olive intern een Linux doos en daar moet toch een ordentelijk en flexibel archiveringssysteem voor te brouwen zijn wat compatibel blijft met id3V2 tags voor MP3 en Vorbis tags voor Flac? Ja, het is Linux, en nee, ik heb geen source, en ja, dat is minstens vreemd. Je kunt bv een backup maken maar officieel kun je daar alleen mee restoren. Dus niet zelf bekijken of elders uitpakken, want 'proprietair'. Gelukkig heeft iemand uitgevogeld welk programmaatje ervoor gebruikt is. Er zitten te weinig slimmeriken in het Olive-forum om het ding naar eigen hand te zetten. En ik heb te weinig tijd, want ik wil mijn cd's erin hebben. Ik ben tevreden met wat hij biedt, en met de servicedesk die echt luistert naar de wensen. Bij elke update wordt het mooier. Voor composers, orkesten en koren kun je uit ingebouwde lijsten kiezen, of je tikt een nieuwe entry in. Daar kun je vervolgens uit de lijst kiezen zolang je hem niet uitzet. Bedoel je dat je je bloedig ingetypte eigen info weer kwijt bent als hem uitzet Nee, ik bedoel dat hij intern lijsten heeft die hij alleen in het geheugen bijwerkt. Wat je als koor/orkest/dirigent etc. hebt ingevoerd blijft uiteraard bewaard, maar is na uitzetten niet meer selecteerbaar uit de pop-up lijsten. Dus je moet hem gewoon niet uitzetten, maar dat stuit tegen mijn borst. Hoewel hij hooguit 10 watt gebruikt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Je bent weer veel te snel, ik was al bezig met overzetten van wat WAV'jes. Die standaard USB-kabel kan dus echt niet, bestaat daar niks audiofiels voor? Het kan altijd duurder Paul http://www.computeraudiophile.com/content/...mber-USB-Review Maar ik denk dat het nuttiger is om naar de electronica rondom de interface te kijken. Volgens Weiss is firewire trouwens beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juni 2009 Report Share Posted 10 juni 2009 Volgens Weiss is firewire trouwens beter. Zal wel. Volgens mij maakt dat weinig tot niets uit voor thuisgebruik voor de betere kaarten die met USB2 werken. Wel is het zo dat de duurdere pro studio kaarten allemaal FW zijn maar dan praat je al gauw over meer dan 1000 euries. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 juli 2009 Report Share Posted 9 juli 2009 Minimalist Audio Player Lekker simpel ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 juli 2009 Report Share Posted 9 juli 2009 Minimalist Audio Player Lekker simpel ding Jah lekker ding De web site laadt niet eens fatsoenlijk. Geeft niet echt vertrouwen in zijn programmeer kunsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 juli 2009 Report Share Posted 9 juli 2009 Minimalist Audio Player Lekker simpel ding Jah lekker ding De web site laadt niet eens fatsoenlijk. Geeft niet echt vertrouwen in zijn programmeer kunsten. Mwa, op mijn gammele pc gaat het best. Maar dat simpele ding is er voor dat niet simpele Vista alleen. Bwa. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 november 2009 Report Share Posted 8 november 2009 Ik gebruik nu een paar dagen J River Media Jukebox. Daar wordt keurig alle data herkend maar alles gegroepeerd onder het album. Op zich is dat erg mooi maar het is dan weer niet mogelijk om bvb tract 4 van dat album te selecteren. Je kan daar wel komen maar dan selecteer je eerst het album en dan door scippen naar het nummer dat je wil horen. Ik vind dat niet erg handig maar waarschijnlijk doe ik iets fout. Wie weet hoe dat wel kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 november 2009 Report Share Posted 8 november 2009 Handigste is om "pane" te kiezen. Je roetst er dan zo doorheen. Je kunt trouwens alle layouts editen naar eigen inzicht met Mediajukebox. Ik heb een pane ingesteld met bovenin de kolommen "artist" en "album" en onderin de track listing van het gekozen album voor simpel gebruik. Het is in het begin wat lastig te doorgronden. Maar hoe meer je de mogelijkheden ontdekt hoe leuker het wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 november 2009 Report Share Posted 8 november 2009 Handigste is om "pane" te kiezen. Je roetst er dan zo doorheen. Je kunt trouwens alle layouts editen naar eigen inzicht met Mediajukebox. Ik heb een pane ingesteld met bovenin de kolommen "artist" en "album" en onderin de track listing van het gekozen album voor simpel gebruik. Het is in het begin wat lastig te doorgronden. Maar hoe meer je de mogelijkheden ontdekt hoe leuker het wordt. Top dat bedoelde ik. Je kan dus de track list van onder met een balk omhoog trekken je krijgt dan de nummers te zien die je dan kan kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts