Lestat Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 beste medeforummers, Ik ben op zoek naar een goede maar makkelijke ripper om cd's om te toveren naar FLAC. Wie weet er eentje (liefst freeware) die goed werkt? Met vr groet, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 mei 2009 Report Share Posted 16 mei 2009 EAC is goed: >> linkje <<. Voor het gemak gebruik ik vaak ook iTunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 mei 2009 Author Report Share Posted 16 mei 2009 Hoi, Paul! Die had ik al geprobeerd, maar deze liep steeds vast. Heb net een nieuwere versie binnengehaald en ga die maar eens proberen. Groetjes, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Ik ben op zoek naar een goede maar makkelijke ripper om cd's om te toveren naar FLAC. AudioGRabber is lekker vlot. Waar ga je de rips voor gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 18 mei 2009 Author Report Share Posted 18 mei 2009 Ik heb ze nodig om een netwerk/ digitale speler van geluid te voorzien. Nu doet mijn EAC het weer prima, en zeker de vernieuwde versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Ik heb ze nodig om een netwerk/ digitale speler van geluid te voorzien. Nu doet mijn EAC het weer prima, en zeker de vernieuwde versie. Gewoon thuis, dus? Waarom dan niet in WAV? Ruimte is geen beperkende factor meer, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Gewoon thuis, dus? Waarom dan niet in WAV? Ruimte is geen beperkende factor meer, toch? Misschien is het budget wel de beperkende factor, bij zo'n 3000 CD's kan het net de aanschaf van die ene (of meer afhankelijk van je RAID) extra schijf betekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Ik gebruik zelf DBPowerAmp. Kan middels plugin van alles naar alles en dat kan erg handig zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Misschien is het budget wel de beperkende factor, bij zo'n 3000 CD's kan het net de aanschaf van die ene (of meer afhankelijk van je RAID) extra schijf betekenen. ok, snappik, ik heb +/- 1.000 cd's op 430Gb, dus 3.000 gaat niet passen op 1Tb (in raid, dus 2 schijven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2009 Author Report Share Posted 22 mei 2009 @ Egbert, Ik moet het apparaat testen en dus ook de Flac-compressie. WAV is natuurlijk ook een optie die ik al heb gebruikt. Ook hetzelfde album op mp3 met de minste compressie. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Probeer eens Freerip, je hebt hier de keuze uit alle formaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Freerip werkt idd heel aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 Zijn er misschien nog nieuwe rippers bijgekomen? Zoek vooral iets waarmee klassieke muziek makkelijk kan worden gecategoriseerd. Alle meningen zijn welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juni 2010 Report Share Posted 16 juni 2010 Zijn er misschien nog nieuwe rippers bijgekomen? Zoek vooral iets waarmee klassieke muziek makkelijk kan worden gecategoriseerd. Alle meningen zijn welkom. Na heel veel rippers te hebben geprobeerd blijft voor mij dBpoweamp ver boven de rest uitstijgen. Goed rippen en goed categoriseren zijn eigenlijk twee verschillende dingen. dBpoweramp is niet gratis maar het is en de meest uitgebreide ripper, en de meest makkelijk te bedienen, en de betrouwbaarste, en de snelste. Op een snelle multi-processor PC ript en converteert het feilloos CD's in anderhalve minuut. De beperking is meer de kwaliteit/snelheid van de CDROM-drive. Het converteert naar alle formaten die je bedenken kunt. Het is niet gratis maar heb je een 1000 CD's te gaan dan is het de investering van $30 dubbel en dwars waard. Waarom geef je een een kapitaal aan CD's, kabeltjes enz. uit en zou een kwalitatief goede ripper niks mogen kosten? I.i.g. haalt dBpoweramp vrij goed metadata voor klassiek op van het net zoals composer en director. Het kijkt dan ook in 5 data bases. Wil je meer gegevens categoriseren voor klassiek dan zul dat met de hand moeten doen. Zie ook dit verslag. Uitgebreid taggen (categoriseren) voor klassiek is wat lastiger, daar heb je eigenlijk aparte software voor nodig om tags te kunnen editen. Voor Flac is daar weinig goeds voor, het meeste is gericht op MP3. Beste gaat dat dan nog met een goede media player als WinAmp, Foobar of Mediajukebox. Ik vind zelf Mediajukebox erg goed en prettig voor Flac, het kost alleen wat tijd om het goed te leren kennen en hanteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utlover Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Een goede (gratis) editor voor FLAC is MP3TAG. In teenstelling tot wat de naam doet vermoeden kan hij zo ongeveer alles taggen (WMA, FLAC, MP3, .... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts