Jump to content

Nieuwe (tweedehans) versterker ? Maar welke ?

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Deze hobby zit voor verassingen dat bleek maar weer. Ik had altijd al het gevoel dat de combinatie Marantz pm7001k.i en driade geen goede combinatie is. Alleen dat het zo erg was !

Had namelijk voor de grap een harman/kardon 6300 die ik eens voor 75 euro had gekocht aangesloten. En die speelde de marantz er echt totaal,compleet uit !

Heb ze nu ook niet meer in bi-wire aangesloten en heb gewoon de schroef klemmen gebruikt (aan de versterker kant). Eindelijk weer snelheid en passie in me luidsprekers.

Alleen je kan wel begrijpen dat als ik geld heb liggen (van de verkoop van de marantz) dat ik daar natuurlijk meteen iets mee wil doen. Ik had al een eindversterker van HK (gekocht) alleen de verkoper kwam niet opdagen (aan iemand anders verkocht, Terwijl het al was afgesproken).

Ik weet dat hier niet zo veel Harman Kardon fan's zijn. Maar waarom dan HK ?

Dit komt omdat ik met verschillende mensen in de productielijn van driade heb gemaild. En die wisten mij te melden dat driade luidsprekers ALTIJD op een HK aangesloten werden (bedacht door harold, ontwerper). Waarom het wiel opnieuw uitvinden ? (Engelse merken schijnen het ook goed te doen, Ik heb ze eens heel goed gehoord op een rotel)

Op zoek naar een nieuwe tweedehands versterker, Alleen het tweedehands aanbod is enorm hoog en eigenlijk weet ik niets over HK.

Leeftijd maakt niet zoveel uit. Liefst uit de jaren 90 alleen 70's en 80's is allemaal prima.

Ik weet dus eigenlijk niets over HK of wat de goede type nummers zijn. Moet namelijk best wel wat vermogen inzitten, Voor als de buren weg zijn.

Deze combinatie permanent houden voel ik ook niet zo veel voor, Het blijft maar een best licht versterkertje met weinig reserve. (het is eigenlijk maar een klein op dondertje)

Ik heb nu E500,- Maar over 2 maanden E800,-

Ik weet dat hier niet zo veel Harman Kardon fan's zijn. Maar waarom dan HK ?

Idd, waarom HK :confused:

HK is kwalitatief zeker geen hoogvlieger. Beter gezegt zelfs ronduit slecht.

Ik heb hier nu een HK AVR21, van zo'n 10 jaar oud, van een kennis van me open staan omdat deze niet meer aan wilde gaan. Nu blijkt dat er meerdere C's al leeg gelopen zijn, verschillende diode's de moed hebben opgegeven en bijna alle stuur- en eindtrappen hard aan vervanging toe zijn.

Dit is niet de eerste HK van zo'n 10 jaar oud die ik tegen kom met leeg gelopen C's. De onderdelen die er in zitten zijn van zulk slechte kwaliteit dat mijn onderdelenleverancier ze niet eens wil leveren.

Deze AVR21 gaan dus andere onderdelen in, waardoor hij ook anders zal gaan klinken, maar wel langer mee kan dan een originele HK.

Ook voor Driade speakers zijn er genoeg versterkers te vinden waarmee ze aan het zingen te krijgen zijn. Ga eens luisteren naar een Pioneer uit de G-Clef serie, of een Denon.

Mvg. Miracle.

Met marantz ging het duidelijk niet, Dat valt dus af !

Waarom Harman Kardon ?

De luidsprekers zijn ontworpen en getest op een Harman kardon versterker. Voordat hij tot deze conclusie kwam zal hij vast wel andere versterkers geprobeerd hebben. Denon is toch een beetje vergeleikbaar met marantz ? Ik ken denon's als hele neutrale versterkers. Terwijl ik een wat aggresiefer en warmere nodig heb.

Alleen ik ben het wel met je eens. Ik heb totaal geen feeling met HK het opgenomen vermogen is laag, en de Phonotrap is waardeloos. Zitten trouwens wel goede ALPS potmeters in.

De HK's uit begin jaren 90 zijn toch erg goed. Later werd het inderdaad prut en nu is het niets meer.

Ik heb het niet zo op DENON maar deze ziet er toch wel erg goed uit Denon

Denon is toch een beetje vergeleikbaar met marantz ? Ik ken denon's als hele neutrale versterkers.

Ik vind Denon absoluut niet vergelijkbaar met Marantz. De oudere Marantzen hadden een eigen klank, warm/wollig/traag/doods. De nieuwere zijn wat neutraler, maar nog steeds traag/doods.

Denon is snel en neutraal, maar wel in staat een stevige bass weer te geven.

De HK's uit begin jaren 90 zijn toch erg goed. Later werd het inderdaad prut en nu is het niets meer.

De HK's uit de jaren '90 zijn idd iets minder prut dan wat het daarna werd, maar ik vind ze ook uit die tijd niet goed. De AVR21 die ik hier nu open heb staan komt uit 1998, en is echt ronduit slecht.

Ik heb het niet zo op DENON maar deze ziet er toch wel erg goed uit Denon

Die POA serie van Denon is idd mooi en degelijk spul.

Nog een mooie Denon: http://link.marktplaats.nl/249998615

Mooie Pioneer: http://link.marktplaats.nl/250546547

Minder vermogen dan de Denon, en een heel ander uiterlijk, maar wel heel mooi voor aan Driade's.

@Robbert : Marantz is echt te layed back voor driade's. Het is echt een slechte combi !. Waar ik werk hebben ze ook de duurdere lijn van marantz en de PM 11S2 klinkt echt heel goed. Alleen de normale PM serie ben ik een beetje op uit gekeken.

Ik moet zeggen DENON's er van binnen vaak ook prachtig uitzien. Terwijl die bij HK vaak een rommeltje is.

Moet wel echt een snelle versterker hebben. Liefst met een behoorlijke reserve omdat ik als de buren weg zijn het toch wel leuk vind om de volume knop op 2 uur te zetten. (wat de marantz niet bij kon houden)

Ik zal eens kijken of ik ze eens op een Denon kan luisteren. Als ik even 2 maanden wacht kan ik het budget opvoeren tot E800,-. En daar kan je denk ik best wel een hoop versterker mee kopen (mik op begin jaren 90's)

Ik snap niet hoe je bij pioneer komt alleen zal het de moeite zijn om deze te beluisteren: pioneer junk

De Fijne Denon klank van vroeger schijnt niet meer te bestaan. Op forums lees je vaak over een scherpe, felle en te heldere klank. En ze hebben in geen jaren een fatsoenlijke versterker of cd speler uitgebracht. Erg jammer; want ik was vroeger een fan van dit merk. Maar Denon heeft zich vollidig gericht op surround.

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat de opties zijn. Driade gaat in ieder geval heel goed met HK. Maar ik heb zelf gewoon niet zo veel met HK (On the inside krijg ik ook al geen goede feeling)

Denon toch maar eens proberen. Moet in ieder geval een snelle tikkeltje aggresiefe versterker zijn anders zijn driade's vrij passieloos. Heb mijn luidsprekers wel eens heel goed horen klinken op rotel alleen NAD ken ik niet en heb ik eigenlijk nog niet gehoord.

DSCF2381.JPG

Bij versterkers ga ik meestal op de binnenkant af. Het enigste was ontbreekt is een dubbele trafo. Maar er is wel een grote aanwezig.

De verkoper komt eerlijk over en geeft 3 maanden garantie.

Hij verkoopt ook nog eindblokken Denon POA4400a mono's voor 575. Alleen ik houd liever wat meer geld over voor een goede voorversterker en phono trap (mompelt iets met buizen)

Ik denk dat ik het wel doe. Ben voor het uiterlijk gevallen... en 200Watt RMS moet toch wel voldoende zijn. Op zich heb ik wat wat vermogen nodig wand mijn marantz ging toch al wel een beetje tegen het clippen aan (bij volume knop 2 uur)

Ik ga trouwens wel vrij snel er nieuwe caps inzetten. Als de print makkelijk te bereiken is. Zal wel een dure grap worden...

Zit dan ook nog even 2 maand vast aan de preamp van de hk6300. Ach .......

Ben wel blij dat ik uit een opwellening de marantz verkocht heb, Mijn verwachtingen zijn hoor !

Verkoper "Jan" ben ik al wel vaker tegen gekomen op MP, heeft altijd wel leuk spul te koop staan op MP.

Bv; deze misschien anders??

http://link.marktplaats.nl/252149936

Verkijk je niet teveel op het vermogen, heb zelf nog een HK1200, een "geweldenaar" met 25watt aan 8 Ohm.....

Maar daar komt het vermogen er wel uit.

Bij jou Marantz versterker komt het vermogen er blijkbaar gewoon niet uit, heb dat ook wel eens gehad met een Marantz.

Altijd moeilijk om iets te kopen zonder dat je eerst kan luisteren op je (eigen) luidsprekers.

Zit nu toch met de denon in mijn hoofd : 2200

Het is wel een oudje, Maar met 3 maand garantie (die ene '' jan'' is bevriend met een reparateur) en hij is in mint conditie voor E349,- met verzending.

Hij heeft hem nu voor mij gereserveerd en ik zit er over te denken om hem gewoon maar te nemen. Dan heb ik ook nog wat geld over voor een goede voorversterker.

Of nog even verder kijken naar een wat duurder exemplaar versterker. Wattage zegt niet zo veel maar over de post ga ik geen 60 watter kopen. Deze zal ik altijd eerst willen aansluiten en het volume opendraaien

Bij versterkers ga ik meestal op de binnenkant af. Het enigste was ontbreekt is een dubbele trafo. Maar er is wel een grote aanwezig.

De verkoper komt eerlijk over en geeft 3 maanden garantie.

Ik denk dat ik het wel doe. Ben voor het uiterlijk gevallen... en 200Watt RMS moet toch wel voldoende zijn. Op zich heb ik wat wat vermogen nodig wand mijn marantz ging toch al wel een beetje tegen het clippen aan (bij volume knop 2 uur)

Ik al zo'n vermoeden...

Eerder in die post heeft LP het anders over vooral op het innerlijk afgaan.. :rolleyes:

Ben je je persoonlijke loudness war aan het voeren, LP? 200 Watt, volumeknop op 2 uur :blink: , pffft ben ik blij dat je niet hiernaast woont..

Maar weer gefeliciteerd met je aanschaf, moie dingen die Denons, ik zit er kwijlend naar te kijken en het is geen buizenbak! :D

Als een versterker der van binnen maar goed uit ziet mag ie van buiten een beschadigt gedeukt krot zijn. Bij deze DENON 2200 is van binnen en buiten in puike staat.

Is E349,- wel een goed bedrag ? Had liefst nog de 2800 gehad. Maar nu blijft er genoeg geld over voor een mooie voorversterker (met buizen!).

omdat ik wat vaker in wat hardere muziek zit (werk & uitgaan) moet ik toegeven dat het op zich ook wel wat heeft. Mede omdat ik nu al een tijdje bass speel luister ik nu heel vaak naar rock& metal. Metal is niet mijn favoriet alleen 70's rock zoals de Who en Black Sabbath hoort nou e-maal hard te worden gedraaid. De de marantz kon daar duidelijk niet mee overweg. De HK luistert al een stuk beter

Ik betrap mijzelf soms zelfs dat ik de loudness knop indruk. Gelukkig kan ik mij nog snel corrigeren

heb ook nog wel wat anders gevonden : Voor + eind. Hij staat gereserveerd alleen ik zoek voor de zekerheid toch nog even door. Ziet er van binnen ook prachtig uit. Ik was nooit zo'n DENON fan maar wat zijn ze toch mooi, Om het af te leren Nog eentje dan maar

@buizenbart : nee mijn buren zijn niet blij. Mijn buurjongen belde laatst aan en zij dat mijn muziek boven dat van hem uitkwam, En dat was met 2 Wharfedal xp3 luidsprekers en een flips op (bijna) vol vermogen

Eerder in die post heeft LP het anders over vooral op het innerlijk afgaan.. :rolleyes:

Ja, maar dan wel vooral het zichtbare innerlijk, als je de kap eraf sloopt ("Het enigste was ontbreekt is een dubbele trafo"), terwijl het toch vooral om de klank zou moeten gaan. Ik snap het wel hoor. Ik heb die tijd ook gehad ;)

Ik speel nu al een tijdje met een Denon combinatie (PRA 1200 voorversterker met POA 2800 eindversterker: tweedehands gekocht bij Jan uit Delden!) en dat bevalt beter dan de oude Bryston combi.

Maar als MC-versterker voor het antieke Ortofon MC 200 element (in de net zo antieke Thorens TD 126 Mk III/SME 3009 II) gebruik ik de eveneens antieke MCA 76 van hetzelfde merk. Nog altijd onovertroffen, die combinatie!

En als ik "ambiance" wil, schakel ik de Marantz RV351 er bij aan. Die vertraagt en controleert de luidheid van de facultatieve achterspeakers. Want zelfs Spido wil wel eens gek doen, zo nu en dan... :P

beste langspeelplaat,

met Jan uit Delden kun je goed zaken doen hoor. ik heb meerdere dingen bij hem vandaan en nog nooit problemen gehad. ik heb hem zelfs een keer geld overgemaakt terwijl het nog weken kon duren voordat ik de spullen kon halen. zo vertrouw ik hem.

eerlijke gast. wel een handelaar maar ja geef hem eens ongelijk.

@ spido. waar denk je dat het verschil tussen bryston en denon door veroorzaakt word?

de trafo, de elco's, de ebbenhouten volume knop?........

B)