mumsoft Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Eindelijk is er weer een nieuwere versie van EAC gekomen. Voor digibeten: het is de beste ripper van cd's die gratis te krijgen is (het is cardware). Het is helaas een windows-programma maar het goede nieuws is dat het prima werkt onder wine. Nog beter nieuws is, dat deze versie eindelijk niet aan het eind vastloopt en gekilled moet worden, waar de prebeta 4 om bekend stond, als je die niet de focus gaf. Nou hup, downloaden maar: http://www.exactaudiocopy.de/ Suc7 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Da's mooi, ga ik gelijk proberen. Bij de oude versie ripte ik naar een RAM-disk, vooral als je wilt comprimeren naar FLAC en MP3 gaat daat stukken sneller en handiger. EAC ript n.l. eerst naar wav en comprimeert daarna de wav files naar het formaat wat je wil hebben. Die wav files heb je daarna niet meer nodig en dan is rippen naar een RAM-disk een stuk handiger. Is dat in de nieuwe versie nog zo? Bij voldoende RAM zou je zeggen dat ie zelf alles eerst naar RAM kopieert en alleen het resultaat zelf op schijf zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2009 Author Report Share Posted 17 mei 2009 Da's mooi, ga ik gelijk proberen. Bij de oude versie ripte ik naar een RAM-disk, vooral als je wilt comprimeren naar FLAC en MP3 gaat daat stukken sneller en handiger. EAC ript n.l. eerst naar wav en comprimeert daarna de wav files naar het formaat wat je wil hebben. Die wav files heb je daarna niet meer nodig en dan is rippen naar een RAM-disk een stuk handiger. Is dat in de nieuwe versie nog zo? Bij voldoende RAM zou je zeggen dat ie zelf alles eerst naar RAM kopieert en alleen het resultaat zelf op schijf zet. Goeie vraag, aardige tip, maar zelf proberen hoor. Ik gebruik alleen een ripper op de pc als mijn Olive zich verslikt, en dat doet-ie als er rare tekens in de titel zitten, zoals net bij de G Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 He Marc, Heb je echt zoveel vastloop problemen met EAC? Ik kan mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Werkt bij mij subliem! En redelijk snel, hoor, Pier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2009 Author Report Share Posted 17 mei 2009 He Marc, Heb je echt zoveel vastloop problemen met EAC? Ik kan mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Uh nee, nooit problemen met EAC gehad. Snelheid van rippen hangt van de instellingen af. Met secure rip doet ie het meestal op een snelheid van 7x naar WAV. Met gelijk converteren naar FLAC doet ie het op 5x en met de LAME mp3 convertor gaat het idd tamelijk langzaam maar dat ligt er ook aan hoe hoog je de mp3 kwaliteit instelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Eindelijk is er weer een nieuwere versie van EAC gekomen. Nou hup, downloaden maar: http://www.exactaudiocopy.de/ Suc7 M rc Meteen vanavond. Sinds de dinsdag-update-dag (windhoos update, dat is) van een week of 4-5 terug kan ik met EAC net meer naar de FreeDB voor de track-info. AudioGrabber gebruikt ook FreeDB, en die doet-ut nog wel. Eens kijken of dit helpt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Werkt bij mij subliem! En redelijk snel, hoor, Pier! De max factor op EAC is bij mij 4-5, terwijl Audiograbber aan het eind van de rit (snelheid loopt onderweg op) toch tegen de 35 zit. Met EAC uurt een Rip (ik rip alleen naar WAV) gemiddeld 10-12 minuten, met de Grabber 3-4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Werkt bij mij subliem! En redelijk snel, hoor, Pier! De max factor op EAC is bij mij 4-5, terwijl Audiograbber aan het eind van de rit (snelheid loopt onderweg op) toch tegen de 35 zit. Met EAC uurt een Rip (ik rip alleen naar WAV) gemiddeld 10-12 minuten, met de Grabber 3-4. Is er een wedstrijdje rippen aan de gang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Is er een wedstrijdje rippen aan de gang? Nee, maar wanneer je er 1.000 + te gaan hebt gaat het tellen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Nou pre beta 5 is weer exit. Het herkent mijn DVD/CD writer niet Dacht dat het toch de bedoeling van dit progje was om iets met CD's te doen N'ja weer terug bij V4 die het weer doet als een zonnetje. Zie eigenlijk niet wat er beter is aan V5, V4 heeft het altijd naar behoren gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 mei 2009 Author Report Share Posted 18 mei 2009 Nou pre beta 5 is weer exit. Het herkent mijn DVD/CD writer niet Dacht dat het toch de bedoeling van dit progje was om iets met CD's te doen N'ja weer terug bij V4 die het weer doet als een zonnetje. Zie eigenlijk niet wat er beter is aan V5, V4 heeft het altijd naar behoren gedaan Gut... heb ik nou helemaal geen last van. Alledrie mijn drives worden keurig herkend, net als V4 deed. Met mijn cd-writer is grabben wel het snelste, een dvd-drive is eigenlijk tergend traag te noemen voor dit werk. Maar goed, hier geen windows dus. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 mei 2009 Author Report Share Posted 18 mei 2009 Is er een wedstrijdje rippen aan de gang? Nee, maar wanneer je er 1.000 + te gaan hebt gaat het tellen.... Je gaat er toch niet op zitten wachten, hoop ik? Ik heb er ook nog zo'n 1000 te doen, maar of het nu 5 minuten of 10 minuten kost per cd kan me niet boeien. Een pc is tegenwoordig toch multi-tasking, jij niet dan? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 mei 2009 Report Share Posted 18 mei 2009 Nou pre beta 5 is weer exit. Het herkent mijn DVD/CD writer niet Dacht dat het toch de bedoeling van dit progje was om iets met CD's te doen N'ja weer terug bij V4 die het weer doet als een zonnetje. Zie eigenlijk niet wat er beter is aan V5, V4 heeft het altijd naar behoren gedaan Gut... heb ik nou helemaal geen last van. Alledrie mijn drives worden keurig herkend, net als V4 deed. Met mijn cd-writer is grabben wel het snelste, een dvd-drive is eigenlijk tergend traag te noemen voor dit werk. Maar goed, hier geen windows dus. M rc Het idiote is dat gemounte image files wel herkende en gewoon ripte. Over snelheid van de drive (een Plextor PX-800A) heb ik niet te klagen hoor. Met een recht-voor-zijn-raap ripper doet ie het op 30x - 45x snelheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 mei 2009 Author Report Share Posted 19 mei 2009 Het idiote is dat gemounte image files wel herkende en gewoon ripte. [...] Misschien een idee het eens te melden bij de maker? T'is tenslotte hartstikke b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Je gaat er toch niet op zitten wachten, hoop ik? Ik heb er ook nog zo'n 1000 te doen, maar of het nu 5 minuten of 10 minuten kost per cd kan me niet boeien. Een pc is tegenwoordig toch multi-tasking, jij niet dan?M rc Als ik rip met EAC is die PC zo ongeveer autistisch. Daar heb ik dus echt helemaal niks meer aan. Kan er zelfs geen liedje meer op afspelen. Dus ik zit boven een boek te lezen (ook heel vervelend) en wissel dan schijfjes. Overigens is geript zijn niet het doel, het doel is de rips afluisteren op de set beneden. En dat kan medus niet vlot genoeg klaar zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 mei 2009 Author Report Share Posted 19 mei 2009 Je gaat er toch niet op zitten wachten, hoop ik? Ik heb er ook nog zo'n 1000 te doen, maar of het nu 5 minuten of 10 minuten kost per cd kan me niet boeien. Een pc is tegenwoordig toch multi-tasking, jij niet dan?M rc Als ik rip met EAC is die PC zo ongeveer autistisch. Daar heb ik dus echt helemaal niks meer aan. Kan er zelfs geen liedje meer op afspelen. Dus ik zit boven een boek te lezen (ook heel vervelend) en wissel dan schijfjes. Overigens is geript zijn niet het doel, het doel is de rips afluisteren op de set beneden. En dat kan medus niet vlot genoeg klaar zijn.... Dat snap ik. Maar noch met EAC noch met een andere ripper voel ik vertraging. Sterker nog, zelfs als ik rip met twee of drie schijven tegelijk heb ik er geen last van. Of h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Het idiote is dat gemounte image files wel herkende en gewoon ripte. [...] Misschien een idee het eens te melden bij de maker? T'is tenslotte hartstikke b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts