tomswinkels Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Wat is een voorversterker percies. Want als ik daar op zoek dan zie ik wel eens gewone versterkers. Ik heb dus toevallig 1 versterker/ receiver over. Zou ik die daarvoor kunnen gebruiken? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Even een makkelijke uitleg, gecopieerd van wiki: Een voorversterker is een elektronische schakeling die bedoeld is om zeer kleine elektrische signalen van bijvoorbeeld een dynamische microfoon of een platenspeler zodanig te versterken dat het signaalniveau bruikbaar wordt voor verder gebruik, bijvoorbeeld door een eindversterker. Meer algemeen wordt de term "voorversterker" ook gebruikt voor een apparaat dat in een audio-installatie gebruikt wordt om alle functies (bronweergave, volumeregeling, toonregeling, kanaalbalansregeling en wat dies meer zij) van een versterker te vervullen, behalve de eindversterker. Of jij je versterker/receiver als voorversterker kunt gebruiken ligt eraan of er een variabele uitgang op zit. Deze word meestal aangeduid met "pre-out". Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomswinkels Posted 17 mei 2009 Author Report Share Posted 17 mei 2009 Even een makkelijke uitleg, gecopieerd van wiki: Een voorversterker is een elektronische schakeling die bedoeld is om zeer kleine elektrische signalen van bijvoorbeeld een dynamische microfoon of een platenspeler zodanig te versterken dat het signaalniveau bruikbaar wordt voor verder gebruik, bijvoorbeeld door een eindversterker. Meer algemeen wordt de term "voorversterker" ook gebruikt voor een apparaat dat in een audio-installatie gebruikt wordt om alle functies (bronweergave, volumeregeling, toonregeling, kanaalbalansregeling en wat dies meer zij) van een versterker te vervullen, behalve de eindversterker. Of jij je versterker/receiver als voorversterker kunt gebruiken ligt eraan of er een variabele uitgang op zit. Deze word meestal aangeduid met "pre-out". Zou het geluid beter worden als je bijvoorbeeld voorversterker gebruikt bij audiobronnen als tv. ipod. ps3, dvd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 De voorversterker gebruik je eigenlijk altijd als je geluid wilt weergeven. Deze regelt namelijk ook het volume. Meestal is deze voorversterker gecombineerd met een eindversterker in een apparaat. We spreken dan over een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Wat is een voorversterker percies. Want als ik daar op zoek dan zie ik wel eens gewone versterkers. Ik heb dus toevallig 1 versterker/ receiver over. Zou ik die daarvoor kunnen gebruiken? Alvast bedankt! Je hebt alleen wat aan een voorversterker als je ook een eindversterker hebt. Om nog een extra voorversterker v Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomswinkels Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 THX, dat is dan duidelijk:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts