Jump to content

Op bezoek bij Sodejuu

mordante
 Share

Recommended Posts

Vanochtend in alle vroeget vertrok op de anwb website gekeken hoe ik naar Sodejuu moet rijden, nee ik heb geen TomTom. Dat was volgens de routeplanner nog best een stuk rijden. Ruim 2 uur later kom ik aan met een tas vol LP's en CD's

Zo uit mijn hoofd bestaat de set van Sodejuu uit:

Tranrotor fat bob met fancy voeding en een SME V arm?

Benz Wood L2.

AVM stable platter loopwerk, en een DAC van merk??

Ayre KR3 rp voorversterker

Bryston 4Bst einversterker

Diverse Siltech bekabeling

Sonus Faber Guarneri

Als ik de set van Sodejuu met 1 woord kan omschrijven is dat rust. Rust zonder dat het saai of te ingetogen te worden. Sodejuu gaf dit zelf ook aan dat dit zijn doel is. Hij wil een set waar je uren naar kan luisteren zonder dat luistermoe te worden en daar is heel wat voor te zeggen. Om eerlijk te zijn vond ik het zelf iets te rustig, maar dit ligt ook aan mijn muziek smaak, Sodejuu kan een distorded gitaar best waarderen, maar luisterd naar ik had begrepen meer naar singer songwriter muziek. Ik kan mij goed voorstellen dat je met singer songwriter minder attack of een in your face geluid wilt hebben dan met metal/rock.

De Sonus Fabers zijn echt prachtige speakers, zowel om te horen als om te zien. Het is nu super sprankelend en het gaat ook niet heel laag, maar wat je hoort is gewoon goed. Ze laten veel muziek horen, ook alle nuances en details zijn aanwezig zonder dat het analistisch wordt. Ik denk dat Sodejuu bijzonder goed geslaagt is in zijn doel. Een set samenstellen die nooit vermoeid die uren luister plezier garandeerd en gewoon klopt.

Thanx Mordante voor de review B) . Ik heb me ook prima vermaakt gisteren. Ik ken het genre waar Mordante meestal naar luistert en ook ik vind dat op z'n tijd wel te pruimen. De muziek die we gisteren hebben beluisterd, zit in de hoek van progressieve- en symphonische metal, met een vleug gothic/gothmetal er tussendoor. Daar zijn mijn speakers niet speciaal voor gemaakt en het viel me bijzonder mee wat ze ervan maakten.

Ik luister idd wel naar singer/songwriter, maar ook naar jazz, sommige klassiek, maar ook experimental en symphonische rock en pop. Dat komt er bij mij echt prima uit. ik kan me voorstellen dat het voor sommigen wat rustig klinkt. Mijn set klinkt nooit vermoeiend, maar imho ook niet saai. Mordante heeft al aangegeven waar in naar gestreefd heb, nl urenlang kunnen luisteren, zonder dat het vermoeiend wordt, maar toch boeiend blijft. Voor mij heb ik dat bereikt.

De DAC die ik gebruik is een EAD DSP7000 en de arm is helaas geen SME V maar een SME 3500 ;)

(bekabeling is hoofdzakelijk van Audioquest ;) )

@Petwin,

Het zijn geen Memento's, maar de Homage. Dus de voorgangers van de speakers die jij hebt ;)

mooie review.

mooie spullen ook.

toch heb ik sonus ook op leuke wijze metal horen weergeven. maar volgens sodejuu viel het hem nog mee geloof ik.

metal heeft heel veel matige ,slechte opnames.

maar sonus F's kunnen het wel B)

mooie review.

mooie spullen ook.

toch heb ik sonus ook op leuke wijze metal horen weergeven. maar volgens sodejuu viel het hem nog mee geloof ik.

metal heeft heel veel matige ,slechte opnames.

maar sonus F's kunnen het wel B)

Helaas, wel ja ik heb 2 LP's van Anethema maar wat zijn die klote opgenome zeg.

@Petwin,

Het zijn geen Memento's, maar de Homage. Dus de voorgangers van de speakers die jij hebt ;)

Gaaf! Dat is de uitvoering waarvan Ken Kessler gezegd heeft dat ie ze blijft gebruiken "until the membranes decompose" :D :biggrin:

Guest tubejack
Kwa review wordt ik er niet veel wijzer van...

HPMD

Het is ook geen recensie HPMD, maar vertel, ben jij ooit wel eens verder gekomen dan een one-liner <_<

Guest kikkervisje

HPMD

Het is ook geen recensie HPMD, maar vertel, ben jij ooit wel eens verder gekomen dan een one-liner <_<

Less is more. :)

Guest kikkervisje

HPMD

Nou, aju dan! :lol:

Wat nou? ajuin :confused: , ajuus :confused: of ajoul :confused: zeg het maar. :)

HPMD

Wat nou? ajuin :confused: , ajuus :confused: of ajoul :confused: zeg het maar. :)

Aju dus. Minder is toch meer? Maar doei mag ook hoor... DOEI!!!

Guest kikkervisje

HPMD

Aju dus. Minder is toch meer? Maar doei mag ook hoor... DOEI!!!

Ga je er van door?

Guest Heino

En zo eindigt helaas het zoveelste topic weer bijna in flauwe nonsens.

In een poging om recht te doen aan de TS:

Met de set van Sodejuu is inderdaad helemaal niets mis, mooi geluid, evenwichtig en gedetailleerd, alles er op en er aan.

Het is niet bij uitstek een erg dynamisch geluid, maar dat zou m.i. een tradeoff zijn aan de geluidskwaliteit zoals het nu functioneert.

Erg goed geluid dus en daar doen we het allemaal voor. :rolleyes:

Beste Buizenbart,

zelfs meer dan een 2liner. Ik heb hier al meerdere uitgebreide reviews geplaatst. Maar mijn account die ik toen had functioneerde niet meer toen de site compleet is veranderd, daarom heb ik nu een andere account.

Ik vind Mordante een hele sympathieke kerel. Al ken ik hem niet persoonlijk. Ik ga even af op hoe hij zich hier presenteert. Maar met die "review" kan ik niks.

Jij bent ook een lieve jongen hoor...

HPMD

Beste Buizenbart,

zelfs meer dan een 2liner. Ik heb hier al meerdere uitgebreide reviews geplaatst. Maar mijn account die ik toen had functioneerde niet meer toen de site compleet is veranderd, daarom heb ik nu een andere account.

Ik vind Mordante een hele sympathieke kerel. Al ken ik hem niet persoonlijk. Ik ga even af op hoe hij zich hier presenteert. Maar met die "review" kan ik niks.

Jij bent ook een lieve jongen hoor...

HPMD

En ik ging af op hoe jij je hier presenteerde ;)

Jij bent vast