carl Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Ik heb een zeer kleine (1/2 mm)Torc inbus nodig. Waar kan je zo'n setje krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Hornbach. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 mei 2009 Report Share Posted 17 mei 2009 Is het torx of inbus?? Torx Inbus Je kan beide in ieder geval bij een goede ijzerwaren schop krijgen. Voor klein gereedschap kan je ook bij modelbouw winkels kijken daar gebruiken ze vaker van dat fijne gereedschap. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 mei 2009 Author Report Share Posted 19 mei 2009 Bedankt aan die modelbouw had ik niet gedacht. Het is een Amerikaanse insteek en moeilijk te zien dus ik zal eerst maar eens een afdruk in klei of zoiets maken (waarom zijn die kinderen al zo groot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Ik heb dat probleem voor eens en voor altijd opgelost door bij een bouwmaterialenzaak een "uitgebreide Bits-set" te kopen: de grotere maten gebruik je met een houder of ratel en de kleinere maten met alleen je vingers aan de bit. Dan kan je weinig kapot draaien. Sinds ik dat ding heb gekocht, heb ik nog niets onder handen gehad waarvoor in die Bits-set geen passende bit te vinden was, inclusief Torx, inbus en allerlei andere rare vormen en maten. Ik denk dat dit uiteindelijk een goedkope oplossing is met de meeste bruikbaarheid voro de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 19 mei 2009 Report Share Posted 19 mei 2009 Ik heb dat probleem voor eens en voor altijd opgelost door bij een bouwmaterialenzaak een "uitgebreide Bits-set" te kopen: de grotere maten gebruik je met een houder of ratel en de kleinere maten met alleen je vingers aan de bit. Dan kan je weinig kapot draaien. Sinds ik dat ding heb gekocht, heb ik nog niets onder handen gehad waarvoor in die Bits-set geen passende bit te vinden was, inclusief Torx, inbus en allerlei andere rare vormen en maten. Ik denk dat dit uiteindelijk een goedkope oplossing is met de meeste bruikbaarheid voro de toekomst. http://www.facom-gereedschap.nl/index1.htm...346928959408276 Vos levert snel een heeft nagenoeg alles (van Facom) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor €12 of zo. Daarin zitten een aantal kleine torx, maar ook kruiskop, pozidrive, zaagsnede en imbus bitjes. Een handvat en een verlengstukje ziten er ook in. Het zit allemaal in een plastic doosje met een blauwe bodem en een doorzichtige deksel.Kortom een erg handige tool. Dat spul van Lux is redelijk goed spul, zeker voor het geld. In dit geval zal het wel voldoen, vermoed ik, maar ga het niet voor zwaar werk gebruiken. Dan is het zo stuk. Ook wel logisch natuurlijk, want het kost geen drol, maar ik wilde toch even waarschuwen. Voor het zwaardere werk, zou ik het niet kopen. Maar ja, dat geldt natuurlijk voor meer gereedschap. Ga je flink klussen, dan wil je ook geen boormachine van het Praxis Huismerk, of zelfs geen groene Bosch... Hallooooooooooooooooooooo.....................Henrie het betreft een:"zeer kleine (1/2 mm)Torc inbus". Wil jij die torx nog gaan verlengen met een ijzeren pijp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Bij Praxis is een setje van LUX te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Voor het demonteren van de laserunit of moet je Nokia open ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Voor het demonteren van de laserunit of moet je Nokia open ;-) Tip: Toen mijn nokia open moest heb ik met een dremel en een diamantslijpdingetje een gleufje in de schroefkopjes gemaakt zodat ze met een zg. horlogemakers-schroevendraaiertje open konden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Voor het demonteren van de laserunit of moet je Nokia open ;-) Tip: Toen mijn nokia open moest heb ik met een dremel en een diamantslijpdingetje een gleufje in de schroefkopjes gemaakt zodat ze met een zg. horlogemakers-schroevendraaiertje open konden. Dat werkt ook natuurlijk (tenzij de schroefjes verzonken liggen; dan wordt het lastig), maar het is wel een beetje een beun-oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb zelf zo'n LUX setje en ik heb de bitjes al vaak danig mishandeld (tang erop of als "beiteltje" gebruikt). Die bitjes blijven gewoon goed. Ik had er me ook niet zoveel van voorgesteld gezien de kosten, maar de set is toch een van de betere produckten van dit merk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb zelf zo'n LUX setje en ik heb de bitjes al vaak danig mishandeld (tang erop of als "beiteltje" gebruikt). Die bitjes blijven gewoon goed. Ik had er me ook niet zoveel van voorgesteld gezien de kosten, maar de set is toch een van de betere produckten van dit merk Ik heb ook wel spul van Lux hoor. Onder andere schroevendraaiers (gewone en geisoleerde). Die gewone schroevendraaiers gaan al een tijdje mee, maar hebben het nooit echt zwaar gehad. Toch zijn ze wel al wat beschadigd. De (veel oudere) Beltzer schroevendraaiers van m'n vader zijn een stuk beter, maar ok, die kosten ook een kapitaal. Die hebben daarentegen wel levenslange garantie... De geisoleerde schroevendraaiers heb ik nog maar net. Doosje van 4, 2 met platte bek en 2 met kruiskop, plus nog een spanningszoeker, voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Henrie, de Praxis heb ik niet gehaald want onderweg kon ik een goed gevulde platenbak niet weerstaan. Met een score van 12 "bagger" ( schijnt de nieuwe norm HEAR te zijn )platen ben ik tevreden huiswaarts gekeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ooit een set T5 t/m T15 Torx schroevendraaiers uit de 5 euro bak bij de Gamma gevist. De kids hebben er al heel wat hard disks mee gesloopt om er fantasie robots me te bouwen en ze zijn nog steeds in prima conditie (de schroevendraaiers dan ). Grappige van deze schroevendraaiers is is dat er een gat in het midden zit zodat ook "beveiligde" Torx geen probleem is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Voor het demonteren van de laserunit of moet je Nokia open ;-) Tip: Toen mijn nokia open moest heb ik met een dremel en een diamantslijpdingetje een gleufje in de schroefkopjes gemaakt zodat ze met een zg. horlogemakers-schroevendraaiertje open konden. Dat werkt ook natuurlijk (tenzij de schroefjes verzonken liggen; dan wordt het lastig), maar het is wel een beetje een beun-oplossing Ik zou zoiets dan ook nooit bij mijn Hifi set doen, die telefoon heb ik gewoon om te bellen, kan mij z'n binnenkant schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts