Jump to content

Tweaken aan een SL 1500

Juul08
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een AKG P 8e element aangeschaft en daar ben ik zeer tevreden mee. Ik vind wel dat mijn speler nog steeds veel groef ruis heeft... Zou ik dat kunnen verminderen door middel van tweaks aan mijn SL 1500? Ik heb de eerste versie, dus geen subchassis.

Zou het helpen als je de onderkant van hout maakt i.p.v. plastic? Heeft loodbitumen een bevorderlijk effect voor deze speler, en waar haal je dat goedje in den haag e.o.? Heeft een andere mat hier nog invloed op? Andere voetjes voor de speler? Van die Sorbothane achtige voeten?

Tips, anyone????

Alvast bedankt!

Juul

Groefruis zul je idd niet op gaan lossen door tweaks aan je speler. Dat is vuile of grijsgedraaide platen.

Wil je toch gaan tweaken is loodbitumen een makkelijke manier om de tafel doder te maken. Zeker met een plastick fantastick geval wil dat nog wel eens wat helpen. Te koop bij bijna iedere autoassesoirezaak. Ook wel antidreunplaten genoemd.

Een andere mat zou ook nog wel eens kunnen helpen. Een dikke mat van een Dual (505-2/CS5000) zou de platter behoorlijk dempen, war ringing tegen gaat.

Bij elkaar toch al een behoorlijke uitgave, voor een goedkope speler. Ik zou eerder eens gaan kijken voor bijvoorbeeld een Dual 505-2. Die koop je op MP al voor zo'n 50-75 euri, en heb je toch echt een heel leukere speler aan.

Mag het iets meer kosten, een CS5000 kun je voor 200-300 euri al wel hebben, en heb je een tafel waar je verder niets meer aan hoeft te doen die menig moderne tafel het nakijken geeft.