s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 kijk maar met wie ik regelmatig in de clinch lig en dan heb je ze Ik/we? Niet altijd we trouwens. Jij hebt geweldig grappige discussietjes met Spido die ik nog niet met hem heb gehad. So far no probz met Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petwin Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 Even voor de goede orde ,Ik heb niks tegen meetings , wat voor meetings dan ook , ga dan ook regelmatig naar eros-meetings ed. maar dat is ook leuk vergelijken ( sorry) Waar ik wel wat op tegen heb is het AB en ABX-en , ik ben misschien dan zelfs een beetje ouderwets maar ik luister naar muziek om de muziek!!!! Thats it Als ik luister dan doe ik dat het liefst alleen of met partner lekker op de bank met een lekker glas Westmalle erbij , dat zijn ook de momenten dat ik echt van muziek kan genieten , lekker in alle rust!!! En liefst in de avonduren. Ik kan mij niet voorstellen dat je bij AB-en echt kippenvel kan krijgen van de muziek , dat de muziek je meesleept naar hogere sferen ,dat je je laat meeslepen door emotie Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Ik vind het leuk, maar zinloos.Ik kan heel snel horen of een speaker me bevalt, ik kan niet snel horen welke speakers per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Als je in een lager prijssegment zoekt is AB-en best leuk. Soms kom je voor weinig geld speakers tegen die verrassend goed zijn. Ik AB hier regelmatig om te zien of het het 'proberen waard' is. Ik koop ergens een set speakers voor een prikkie, vergelijk ze met de mijne. Meestal keur ik ze gelijk af, soms niet en dan laat ik ze een maandje staan. Zet ik daarna weer een maandje de ouwe neer en dan weet ik wat ik wil. Maar dat maandje, daar gaat 't om. De ab is alleen om 't kaf van 't koren te scheiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Hallo S_K Bij speakers is het idd wel makkelijker , maar ik doelde toch meer op cd-spelers , andere bronnen en versterkers, bij deze groep is het al stukken moeilijker om een oordeel te vellen. Voor de rest ben ik het met je verhaal eens , maar dan toch nog steeds liever alleen of met z'n tween dan met een hele groep in een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Hallo S_K Bij speakers is het idd wel makkelijker , maar ik doelde toch meer op cd-spelers , andere bronnen en versterkers, bij deze groep is het al stukken moeilijker om een oordeel te vellen. Voor de rest ben ik het met je verhaal eens , maar dan toch nog steeds liever alleen of met z'n tween dan met een hele groep in een Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Leven is nog steeds prachtig ( zonder jou ) , maar jij hebt nog steeds niks zinnigs te zeggen , nog niks bijgeleerd dus , reageer dan gewoon niet , of verveel je je zo mateloos?? Wil je zo graag van mij af??? btw. leuke pasfoto bij je naam , ja je mag tegenwoordig niet meer lachen he op die pasfoto's met hele vriendlijke groeten , soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Voor de rest ben ik het met je verhaal eens , maar dan toch nog steeds liever alleen of met z'n tween dan met een hele groep in een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Leven is nog steeds prachtig ( zonder jou ) , maar jij hebt nog steeds niks zinnigs te zeggen , nog niks bijgeleerd dus , reageer dan gewoon niet , of verveel je je zo mateloos?? Wil je zo graag van mij af??? met hele vriendlijke groeten , soundlover Het was hier in ieder geval een stuk 'gezelliger' zonder jouw 'bijdrages'. Maar ik zal je verder zo veel mogelijk negeren hoor. Vroeg me alleen af waarom je nou ineens weer hier bent, terwijl je nog zo stellig was dat je hier nooit meer zou terugkeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Het was hier in ieder geval een stuk 'gezelliger' zonder jouw 'bijdrages'. Maar ik zal je verder zo veel mogelijk negeren hoor. Vroeg me alleen af waarom je nou ineens weer hier bent, terwijl je nog zo stellig was dat je hier nooit meer zou terugkeren... Wow, een mens die van mening verandert! Eng zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Het was hier in ieder geval een stuk 'gezelliger' zonder jouw 'bijdrages'. Maar ik zal je verder zo veel mogelijk negeren hoor. Vroeg me alleen af waarom je nou ineens weer hier bent, terwijl je nog zo stellig was dat je hier nooit meer zou terugkeren... Wow, een mens die van mening verandert! Eng zeker? Het was meer een beslissing dan een mening, maar ok... Als je het niet kan laten om toch weer terug te komen, dan moet je niet zo theatraal roepen dat je hier nooit meer zal komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Is er dan iemand in dit topic die heeft gezegd dat ABX vergelijiken zinvol is? ;D. Ja ik !! Het is alleen zinvol om die eigenwijze audiofielen van hun voetstuk te stoten, als ze weer eens hele overdreven zelfverzonnen verhalen hier neer schrijven over hoe v Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 ja leuk mensen van un voetstuk gooien. doe ik altijd bij mensen die hun geloof opdringen. er zijn stellingen die in een discussie alleen maar kunnen aantonen dat god niet bestaat. uitkomst staat vast. vinden die mensen altijd ook heel leuk. toont ook veel respect van mij naar hun.....not daarom zal ik ook niet op een eo forum posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 ja leuk mensen van un voetstuk gooien. doe ik altijd bij mensen die hun geloof opdringen. er zijn stellingen die in een discussie alleen maar kunnen aantonen dat god niet bestaat. uitkomst staat vast. vinden die mensen altijd ook heel leuk. toont ook veel respect van mij naar hun.....not daarom zal ik ook niet op een eo forum posten Beste m44, Waarom dring jij mensen zo opvallend jouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 *kuch* Heren, een goeie avond. En mag ik een subtiele 'stfu!' aanraden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 ja leuk mensen van un voetstuk gooien. doe ik altijd bij mensen die hun geloof opdringen. er zijn stellingen die in een discussie alleen maar kunnen aantonen dat god niet bestaat. uitkomst staat vast. vinden die mensen altijd ook heel leuk. toont ook veel respect van mij naar hun.....not daarom zal ik ook niet op een eo forum posten Beste M44, Als het echt zo is dat Audiofielie een geloof is, dan zal ik de laatste zijn die ze van hun voetstuk wil stoten. Het geloof nu is een vaste grond der dingen die men hoopt, en het bewijs der zaken die men niet hoort (Vrij naar Hebree Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 ja leuk mensen van un voetstuk gooien. doe ik altijd bij mensen die hun geloof opdringen. er zijn stellingen die in een discussie alleen maar kunnen aantonen dat god niet bestaat. uitkomst staat vast. vinden die mensen altijd ook heel leuk. toont ook veel respect van mij naar hun.....not daarom zal ik ook niet op een eo forum posten Beste M44, Als het echt zo is dat Audiofielie een geloof is, dan zal ik de laatste zijn die ze van hun voetstuk wil stoten. Het geloof nu is een vaste grond der dingen die men hoopt, en het bewijs der zaken die men niet hoort onder discutabele omstandigheden (Vrij naar M44 66:6) nee nee de eerste. je probeerd niks anders dan de ideeen van mensen onderuit te schoffelen. je kunt het laten draaien om een term als "geloof" maar je begrijpt wel wat ik bedoel. wat is geloof anders dan dat je overtuigd bent dat iets is wat het is. wat dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 (...) wat is geloof anders dan dat je overtuigd bent dat iets is wat het is. wat dan ook. Beste m44, Mensen die verstand hebben van geloof, defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 (...) wat is geloof anders dan dat je overtuigd bent dat iets is wat het is. wat dan ook. Beste m44, Mensen die verstand hebben van geloof, defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 (...) wat is geloof anders dan dat je overtuigd bent dat iets is wat het is. wat dan ook. Beste m44, Mensen die verstand hebben van geloof, defini Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juni 2009 Report Share Posted 11 juni 2009 Toch nog even mijn mening. - Ik vraag me sterk af of het brein kleine (!) verschillen bij ABX kan detecteren. - Als ik een nieuw component wil kopen dan A/B ik wel en blind. Een beslissing neem ik echter pas na het component een aantal dagen beluisterd te hebben en vervolgens het oude component terug te zetten en opnieuw te beluisteren. Ik vraag me dan af of en wat ik mis. Tot nu toe is me deze methode goed bevallen. Dure kabels zijn er zo bij mij nog niet ingekomen maar wel een buizenversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 juni 2009 Report Share Posted 12 juni 2009 beste carl. op hififorum kunnen ze je alles over abx vertellen wat je maar wilt. mijn advies is daar de databank eens door te zoeken. abx is iets waar ik mijn vingers niet meer aan wil branden en op hear zul je meer tegen dan voor standers vinden wat abx betreft Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 juni 2009 Report Share Posted 12 juni 2009 Toch nog even mijn mening. - Ik vraag me sterk af of het brein kleine (!) verschillen bij ABX kan detecteren. - Als ik een nieuw component wil kopen dan A/B ik wel en blind. Een beslissing neem ik echter pas na het component een aantal dagen beluisterd te hebben en vervolgens het oude component terug te zetten en opnieuw te beluisteren. Ik vraag me dan af of en wat ik mis. Tot nu toe is me deze methode goed bevallen. Dure kabels zijn er zo bij mij nog niet ingekomen maar wel een buizenversterker. Carl hoi Zelf doe ik het soms ook zoals jij ... heb zo al meermaals vastgesteld dat ik component X mooier beter slechter whatever vind dan Y Wat ik nog nooit gedaan heb, en daar draait ABX of AB om i guess, is blind steeds opnieuw component X herkennen Of anders gezegd, je eigen CD speler In feite zou mn eens een ABX met draaitafels moeten doen en daar enkel het loopwerk veranderen en zien of je steeds je eigen draaitefel blind kunt herkennen Alvorens mn hier zwaar begint op te reageren, het is NIET de bedoeling een nieuwe stok int kippenhok te smijten. Voil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts