Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 De Denon POA 2200 is aangesloten (wow). Alleen de Pre out van mijn geintregreerde versterker werkt niet meer. Dus heb ik vrij spoedig een voorversterker nodig. Ik draai nu alleen met de cd speler rechtstreeks. De denon is prachtig veel agressie en snelheid alleen zal hem graag wat minder neutraal zien.. Alleen ik zoek er toch een warme voorversterker voor. Mijn ma wil mij E300,- voorschieten dus dat is een beetje het budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 De Denon POA 2200 is aangesloten (wow). Alleen de Pre out van mijn geintregreerde versterker werkt niet meer. Dus heb ik vrij spoedig een voorversterker nodig. Ik draai nu alleen met de cd speler rechtstreeks. De denon is prachtig veel agressie en snelheid alleen zal hem graag wat minder neutraal zien.. Alleen ik zoek er toch een warme voorversterker voor. Mijn ma wil mij E300,- voorschieten dus dat is een beetje het budget Deze versterker op ebay kopen! Dit is een heel mooi voorversterkertje met een heel mooi phonotrapje ingebouwd. Valt ruim binnen je budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Een heel mooie combinatie zou zijn een Denon DAP 2500 voor €250,-, of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb ook gewoon veel ingangen nodig. Tuner,computer,cd-speler,draaitafel. Best irritant dat ik nu alleen nog maar CD kan afspelen. Het is wel erg audiofiel verantwoord zo alleen door de 2 potmeters (die trouwens nog niet kraken what so ever) kan ik ze nooit helemaal op het zelfde volume krijgen. Wil snel een voorversterker..... Liefst een warme voorversterker omdat de versterker van mij soms net wat warmer mag klinken (kan ook even gewenning zijn). Wat ik trouwens wel erg fijn vind aan deze eindversterker is dat hij op zacht volume niet inzakt (heb ik niet zo veel aan meestal staat ie lekker hard). Terug naar voorversterkers. Voorversterker Ik kan deze altijd even een hele tijd op proef nemen. Persoon is een goede gozer. Deze kan ook alleen daarbij is de video ''knop'' kapot. Maar heeft wel weer een mooie phono trap Omdat mijn hele set enorm retro is zal je verwachten dat ik met een oude voorversterker tevreden zal zijn. Echter met al die schakelaars en ciruits zal ik liefst een nieuwe halen.. Zit zelf te denken aan deze rotel als tussenoplossing : Roteltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 De Thel is een echte Duitse voorversterker. Schreeuwerig. Lijkt me dus niets voor jou. De YBA is een heel mooie. Had ik ook al gelinkt, maar ook de Denon's zijn een heel mooie combinatie met jouw EV. Zal zeker iets warmer gaan klinken dan alleen met de EV, en hebben zeer veel aansluitmogelijkheden, zelfs digitale ingangen. R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Ik denk dat ik voor deze ga. Denon Alles digitaal en analoog gescheiden en ik heb alsnog mijn 2 trafo's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik denk dat ik voor deze ga. Denon Alles digitaal en analoog gescheiden en ik heb alsnog mijn 2 trafo's Alleen geen AB. Die uit Delden heeft dat dan wel, voor €25,- meer, en de persoon die hem aanbied is een zeer betrouwbaar iemand. Kun je altijd terugkomen als er iets niet goed is. Zie mijn eerste post hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Had beter meteen kunnen doen. Alleen was van de overtuiging dat het ging werken. Gaat denk ik tussen de Denon en de YBA 3. Als je naar de opbouw kijkt wint de denon. Alleen denk dat bij de YBA de klank en de phonotrap beter is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Had beter meteen kunnen doen. Alleen was van de overtuiging dat het ging werken. Gaat denk ik tussen de Denon en de YBA 3. Als je naar de opbouw kijkt wint de denon. Alleen denk dat bij de YBA de klank en de phonotrap beter is Ik denk dat het er met jouw smaak om zal hangen. De denon heeft iets meer ballen en aansluitmogelijkheden en de YBA iets meer detail. Ik zou voor de YBA gaan, maar ik ben dan wel een verwend nest wat details aangaat. Ik luister vrij veel (minstens 2x per maand) live muziek zonder versterkers, en vind zelf (en veel vrienden van me ook) dat ik dat thuis nu heel aardig benader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Ik hou van combinaties maken om zo het geluid te sturen. 2x Denon lijkt mij een beetje teveel van het goede. Hoe denon zijn versterkers opbouwt en maakt heb ik wel bewondering voor. Zo zwaar uitgevoerd. Ik ga inzetten op de YBA 3 omdat deze een zeer goede phono trap schijnt te hebben (mc). En mijn gevoel zegt dat ik die combinatie mooier vind. De 2200 ben ik heel erg tevreden over. Ik ga als ik een voorversterker heb echt goed luisteren. Alleen mijn eerste indrukken zijn top. Ook was het wel even wennen. Zo fijn dat een versterker niet helemaal inzakt op lage volumes. Zeker in de kleine uurtjes als nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 *zegt heel voorzichtig NAD of Luxman, vanwege het aantal ingangen en goeie ervaring * Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Zo fijn dat een versterker niet helemaal inzakt op lage volumes. Leg dat eens uit, want ik begrijp niet waar je het over hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Heel veel versterkers zakken in als je ze op laag volume laat spelen. Word het eens grote wollige,wazige massa en de zonder detail Goedkoper alternatief Ik probeer morgen die YBA te halen. Lijkt mij een erg goede combie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik verwacht dat de YBA het zeker heel goed zal doen in die combinatie. Ik heb die YBA 3 eens met een set POA-4400A op Tannoy glenair 15's gehoord en dat was zeker het beluisteren waard. De Audio Innovations Pre Pre die erbij geleverd word in dit geval is ook een heel mooie pre-pre, die geschikt is om bijna iedere moderne lo output MC goed genoeg te versterken om hem goed te laten klinken via de MM phonopre van de YBA. Ik verwacht dat je er een heel leuke combinatie aan hebt met jouw Denon 2200 en jouw speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Jep is E250,- geen gekke prijs ? een verfijnde voorversterker met de brute boeren kracht en snelheid van de denon Wat is die denon toch helder verbazingwekkend. Dit is ook mijn eerste versterker die gewoon koud blijft. Maar dan bedoel ik echt koud. Kijken of ik hem morgen een beetje open kan gooien (moet toch kunnen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Zo fijn dat een versterker niet helemaal inzakt op lage volumes. Leg dat eens uit, want ik begrijp niet waar je het over hebt Even voor mijn beurt: Langspeelplaat is een Marantz budget gebakkie gewend hiervoor, en die klinken op laag volume een stuk anders dan als hem op 12 uur zet. Op laag volume heeft zo'n versterker geen controle over de speakers, zeker die van hem niet, en op hoog volume geeft het wel wat meer vervorming, maar lijkt het wel wat "ballen" te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Klopt. Ik sta er echt versteld van ! Ik heb mijn driade's een hele tijd verwaarloost. In de late uurtjes luistert het veel prettiger luister denk ik nog wel tot een uurtje of 2 (goede koop dus) Het eerste die dit opmerkte was trouwens mijn Ma. (die merkt dat soort dingen snel op) Ik ga trouwens voor de YBA 3. Morgen snel bellen ben nogal ongeduldig... sorry voor al deze overbodige info, Ik kan wel een blog beginnen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik denk niet dat dat met de reserve van de voeding te maken heeft. Op laag volume is het vermogen dat de speakers vragen immers heel laag, dus waarom zou je dan een grote reserve nodig hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 sorry voor al deze overbodige info, Ik kan wel een blog beginnen.... Dat is geen "overbodige info", maar jouw ervaring, waar somige mensen best nog wat van kunnen leren. Vrouwen hebben vaak weinig met audio, maar horen vaak wel eerder en makkelijker of iets goed is of niet. Jouw moeder is volgens mij een uitzondering, die heeft ook nog interesse in dit spul, en vind het "audiowereldje" nog leuk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Mijn Pa vind het de reinste geld verspilling (die is niet voor niets zuinig). Maar mijn ma speelde zelf vroeger erg veel muziek en kan de verbeteringen heel duidelijk aangeven. Ze begon meteen over de helderheid, de goede klank bij lage volume's, en de ''droge laag (heeft ze zo letterlijk gezegd) en het klopt ! Na Sneek ziet ze de zin van upgrade helemaal in !, het is fijn anders zal ik nooit zoveel kunnen wisselen van apparatuur(iemand moet toch rijden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik denk niet dat dat met de reserve van de voeding te maken heeft. Op laag volume is het vermogen dat de speakers vragen immers heel laag, dus waarom zou je dan een grote reserve nodig hebben? Waar dat aan ligt is voor mij ook nog steeds een raadsel Henrie. Ik heb me daar ook al menig maal in proberen te verdiepen, maar er nog steeds geen antwoord op gevonden. Ik ben daar al achter gekomen toen ik nog zelf (buizen)versterkers bouwde. Als ik de voeding verbeterde (lees zwaardere voeding) kreeg ik vooral op lager volume een verbetering, vooral betere controle. Zelfs bij een phonopre, wat eigenlijk heel weing voorsteld ivm een eindversterker, is het zo dat een betere voeding grote verbetering kan geven. Lees de topics maar eens over de Benz-micro phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Mijn Pa vind het de reinste geld verspilling (die is niet voor niets zuinig). Heel verstandige man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik denk niet dat dat met de reserve van de voeding te maken heeft. Op laag volume is het vermogen dat de speakers vragen immers heel laag, dus waarom zou je dan een grote reserve nodig hebben? Waar dat aan ligt is voor mij ook nog steeds een raadsel Henrie. Ik heb me daar ook al menig maal in proberen te verdiepen, maar er nog steeds geen antwoord op gevonden. Ik ben daar al achter gekomen toen ik nog zelf (buizen)versterkers bouwde. Als ik de voeding verbeterde kreeg ik vooral op lager volume een verbetering, vooral betere controle. Zelfs bij een phonopre, wat eigenlijk heel weing voorsteld ivm een eindversterker, is het zo dat een betere voeding grote verbetering kan geven. Lees de topics maar eens over de Benz-micro phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Mijn Pa vind het de reinste geld verspilling (die is niet voor niets zuinig). Heel verstandige man! Wat is daar verstandig aan Henrie Ik ben van mening dat je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Mijn Pa vind het de reinste geld verspilling (die is niet voor niets zuinig). Heel verstandige man! Wat is daar verstandig aan Henrie Ik ben van mening dat je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts