Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Voor mij is er geen redden meer aan. Weet 100% zeker dat als ik meer geld zal hebben het er allemaal aan uit zal gaan geven. Heb namelijk niet al een enorme drang naar perfectie. Moeten zorgen dat we later maar goed verdienen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik zeg toch niet dat je het op de bank moet zetten? Maar aan audio veel geld uitgeven, zie ik niet zitten. Gewoon een goede set kopen en dan de rest in het aanschaffen van cd's/lp's stoppen of zo. Maar dan wordt er vaak weer geklaagd dat die te duur zijn Of andere leuke dingen voor kopen. Zie ook topic andere hobbies Sommige LP/CD's worden idd voor v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 mei 2009 Author Report Share Posted 20 mei 2009 Zo is het maar net. Hiervoor gaf ik zo makkelijk 1200euro uit aan een computer. En upgrade is zeker wel 3 keer per jaar. Nu is de computer de deur uit. En hangt hier een simpele AMD met een simpele videokaart. kan met trots zeggen dat ik niet meer game. Terwijl ik nu wel constant(mag je best letterlijk nemen) muziek luister Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 De YBA 3 is helaas al verkocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik denk niet dat dat met de reserve van de voeding te maken heeft. Op laag volume is het vermogen dat de speakers vragen immers heel laag, dus waarom zou je dan een grote reserve nodig hebben? Mij lijkt dat het gewoon niet mogelijk is met ons gehoor systeem. We horen veel minder laag (en hoog) bij laag volume. Of het er nu is of niet. of (rode lap) http://www.breem.nl/fldtechniek/pggehoor.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Een echt goede versterker klinkt op laag volume precies het zelfde als op hoog volume. Alleen als een versterker genoeg controle en reserve in de voeding heeft zal dat lukken, en dat zit bij die Denon van jou wel goed. Ik denk niet dat dat met de reserve van de voeding te maken heeft. Op laag volume is het vermogen dat de speakers vragen immers heel laag, dus waarom zou je dan een grote reserve nodig hebben? Mij lijkt dat het gewoon niet mogelijk is met ons gehoor systeem. We horen veel minder laag (en hoog) bij laag volume. Of het er nu is of niet. of (rode lap) http://www.breem.nl/fldtechniek/pggehoor.htm Ja, dat is ook nog eens zo... Je zou zoiets kunnen compenseren, met een soort loudness-circuitje, die afhankelijk van de stand van de volumeknop meer of minder loudness-effect toevoegt. Maar of dat nou is, wat je wilt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 sorry voor al deze overbodige info, Ik kan wel een blog beginnen.... Helemaal niet overbodig, ik vind het leuk om te lezen hoe je bezig bent Dan toch maar voor de Denon gaan? Ik vind het wel weer grappig, die Denon ken ik nog uit de folders van toen ik zo oud was als jij, alleen was ie toen gewoon nieuw en voor mij echt niet te betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Verbaas mij ook hoeveel restwaarde die nog hebben. Prachtig spul zo word het niet meer gemaakt. (Alleen voor veel meer geld, dat nog wel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Verbaas mij ook hoeveel restwaarde die nog hebben. Nou, ik bedoel juist het omgekeerde, dat ding kostte iets van een 3000 gulden geloof ik (nu dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Klopt. Een tijd geleden ging ik sireus naar luidsprekers luisteren. Alleen heb daarna toch weer een tweedehansje gehaald. En ik kan je zeggen de 103,II speelt nog veel luidsprekers er uit. Ben nu dus wel op zoek naar een warme voorversterker. Staat nu op een DENON CD speler en soms is het hoog toch wel wat scherp. Alleen vroeger maakte ze echt prima spul. Morgen krijg ik ook weer 3 luidsprekerparen erbij voor E40,- (Beovox S45, Grote sony's, en leuke jamo's) klinken meestal prima voor het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ik ben absoluut geen kenner van 'merkeigenschappen', maar scherp is ongeveer het laatste waar ik aan denk bij Denon. Maar je hebt de cd-speler nu direkt op de eindbak aangesloten h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Heb hem nu inderdaad rechtstreeks. Zit echt met smart te wachten op een voorversterker.... Ik moet zeggen dat die Denon er van binnen toch wel echt heel goed uitziet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Heb hem nu inderdaad rechtstreeks. Zit echt met smart te wachten op een voorversterker.... Ik moet zeggen dat die Denon er van binnen toch wel echt heel goed uitziet... Probeer eens een potmeter. Dan ben je in ieder geval van de (waarschijnlijk digitale) volumeregeling van de cd-speler af. Of hebben je eindbakken nog een volumeregeling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Volume is mono geregeld op de eindbak.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 22 mei 2009 Author Report Share Posted 22 mei 2009 Heb '' jan'' nog even gebeld voor die DAP-2500. Die had hij toch echt niet meer maar hij had wel nog een andere DENON voorversterker. Namelijk de Denon PRA1200 voor E120,- Het lijkt mij er prima bij passen. En er blijft geld over voor andere dingen Voor E50,- kan ik deze geintregreerde versterker kopen : Pioneer. Die kan ik dan gebruiken als voorversterker. En als ik dan later meer geld heb kan ik een echte mooie voorversterker kopen. (met een wat hoger budget). Kan ik me ook nog beter orinenteren. Ook al is de Denon een goed aanbod. Ik ga liever voor een andere combi Deze pioneer kan je toch gebruiken als voorversterker (zie uitgangen achter). En een versterkers zijn hier altijd te kort dus na zijn leven als voorversterker kan hij meteen door.... ADAPTOR OUT: 150 mV / 2,2 kOhm Zal dat gaan werken met die pioneer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Heb '' jan'' nog even gebeld voor die DAP-2500. Die had hij toch echt niet meer maar hij had wel nog een andere DENON voorversterker. Namelijk de Denon PRA1200 voor E120,- Het lijkt mij er prima bij passen. En er blijft geld over voor andere dingen Voor E50,- kan ik deze geintregreerde versterker kopen : Pioneer. Die kan ik dan gebruiken als voorversterker. En als ik dan later meer geld heb kan ik een echte mooie voorversterker kopen. (met een wat hoger budget). Kan ik me ook nog beter orinenteren. Ook al is de Denon een goed aanbod. Ik ga liever voor een andere combi Deze pioneer kan je toch gebruiken als voorversterker (zie uitgangen achter). En een versterkers zijn hier altijd te kort dus na zijn leven als voorversterker kan hij meteen door.... ADAPTOR OUT: 150 mV / 2,2 kOhm Zal dat gaan werken met die pioneer ? Volgens mij is die 'Adaptor'-lus geen pre-out/main-in, maar een lus voor het gebruik van een equaliser. Zit op mijn versterker ook. Die kan je (helaas voor jou) niet gebruiken als pre-out, omdat het een vast spanningsniveau is. Dan heb je dus niks aan de volumeregeling en schiet je er nog niks mee op (behalve dan dat je meerdere ingangen hebt gecreeerd)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 22 mei 2009 Author Report Share Posted 22 mei 2009 Bedankt, Dat was er dus met mijn HK versterker. Was ook dus geen PRE maar zo'n uitgang! Bedankt dan ga ik denk ik maar voor de Denon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 Er zijn nu nog 2 preamp's die in aanmerking komen Denon DAP-2500 = E250,- zonder ab. Denon - Poa 1200 = E125,- De eerste heeft vele digitale ingangen. Is het dan mogelijk om de preamp als DAC te gebruiken i.c.m de CD speler ? Wat moet ik met al die digitale ingangen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Probeer eens een potmeter. Dan ben je in ieder geval van de (waarschijnlijk digitale) volumeregeling van de cd-speler af.Een potmeter is misschien een aardig alternatief, maar mijn ervaring is dat een serieze voorversterker toch heel wat beter voldoet dan een passieve regeling met potmeter.... Is het dan mogelijk om de preamp als DAC te gebruiken i.c.m de CD speler ?Als de cd-speler een digitale uitgang heeft wel. Maar het is maar de vraag of de DAC van de voorversterker beter klinkt dan de DAC in de cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 mei 2009 Report Share Posted 25 mei 2009 Die digitale ingangen kun je idd als DAC gebruiken, en die zijn niet eens slecht van de DAP-2500. In jouw situatie, met jouw eindversterker zou ik echter voor de PRA 1200 (geen poa dus, dat zou een eindversterker zijn als dat type bestond) gaan. Houd je geld over en heb je een mooiere combinatie met jouw eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 alleen een pot-meter en een paar schakelaartjes is natuurlijk niet mijn bedoeling. Wil geen passief preamp. Op zich zal ik er wel eens een voor de grap kunnen maken. Ben der niet naar op zoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 mei 2009 Author Report Share Posted 25 mei 2009 Die digitale ingangen kun je idd als DAC gebruiken, en die zijn niet eens slecht van de DAP-2500. In jouw situatie, met jouw eindversterker zou ik echter voor de PRA 1200 (geen poa dus, dat zou een eindversterker zijn als dat type bestond) gaan. Houd je geld over en heb je een mooiere combinatie met jouw eindversterker. Ik weet denk ik genoeg. Denk namelijk dat die 2500 toch nog uitschieters in het hoog heeft. Zal heb in de toekomst willen temmen met een paar buisjes. De 1200 is trouwens van dezelfde '' jan'' dus het is wel vertrouwd. Jammer dat hij de 1100 al verkocht had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 27 mei 2009 Author Report Share Posted 27 mei 2009 Het blijft spannend deze maakt ook nog kans : http://link.marktplaats.nl/251774488 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Het blijft spannend deze maakt ook nog kans : http://link.marktplaats.nl/251774488 Ik geloof dat die Kwat nog DIN-aansluitingen heeft, moet je wel een verloopje hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Altijd leuk zo'n klassieker. Zou die het nog doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts